Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderopvangtoeslag

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 05 Sep 2013 11:42

Kinderopvangtoeslag

Helaas heeft mijn vriend vorige week te horen gekregen dat hij per 1 november geen baan meer heeft. Om een lang verhaal kort te maken heeft zijn baas zo'n hoge schuld bij de belastingdienst dat hij in opdracht van de belastingdienst al zijn personeel er uit moet doen om zijn zaak nog te behouden. Hij is dus niet door eigen toedoen ontslagen en heeft recht op een ww-uitkering.

Nu heb ik gekeken hoe dat zit met de kinderopvangtoeslag, maar wat op de site staat komt niet helemaal bij me binnen.
Ik heb de belastingdienst gebeld, maar nadat ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg kon die persoon het me ook niet duidelijk/goed uitleggen.

Situatie:
- contract was/is 36 uur
- hij heeft 9 jaar daar gewerkt
- contract stopt op 1 november 2013
- Y. gaat volgens contract 44,37 uur per maand naar het kdv
- ik werk 36 uur per week

Er zijn hier (helaas) vast wel mensen die ook in zo'n situatie gezeten hebben, dus kunnen jullie me helpen?
Hoelang en op hoeveel uur toeslag hebben we straks nog recht?

Bedankt! :D
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Sep 2013 11:47

Re: Kinderopvangtoeslag

Maar als jij fulltime werkt dan blijf je toch gewoon recht erop houden?
M:21072011
J :08012014
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 05 Sep 2013 11:49

Re: Kinderopvangtoeslag

Volgens mij op niets als je partner niet meer werkt. Het is 140% van de uren van de minstwerkende.

HD, tuurlijk niet, als maar één van de twee werkt, ook al is dat fulltime heb je er geen recht op.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Sep 2013 11:53

Re: Kinderopvangtoeslag

MrsMath schreef:Volgens mij op niets als je partner niet meer werkt. Het is 140% van de uren van de minstwerkende.

HD, tuurlijk niet, als maar één van de twee werkt, ook al is dat fulltime heb je er geen recht op.


Dat wist ik niet :o
M:21072011
J :08012014
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 05 Sep 2013 11:55

Re: Kinderopvangtoeslag

Happydobby schreef:Dat wist ik niet :o


Dat wist ik dan weer wel :lol: De BD gaat er vanuit dat de ander dan fulltime voor de kinderen zorgt. Alleen als je een opleiding volgt of aan nog wat andere dingen meedoet krijg je wel toeslag.
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 05 Sep 2013 11:56

Re: Kinderopvangtoeslag

MrsMath schreef:Volgens mij op niets als je partner niet meer werkt. Het is 140% van de uren van de minstwerkende.


Dat is het dus; je hebt er wél recht op, maar ik snap de berekeningen niet :?
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2013 11:59

Re: Kinderopvangtoeslag

Ik meen me te herinneren dat je nog 3 maanden recht hebt op toeslag als je in de ww terecht komt.

Wat ontzettend vervelend zeg!
Hoe staat het met de verkoop van jullie huis?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 05 Sep 2013 12:00

Re: Kinderopvangtoeslag

http://www.intermediair.nl/carriere/ver ... angtoeslag

En van de site van de belastingdienst:
Werkt u in loondienst en stopt u met werken of wordt u werkloos? Of stopt u met uw onderneming en bent u niet meer ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Als uw kind nog naar de kinderopvang gaat, dan hebt u nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag. U moet daarbij uitgaan van het aantal uren dat u of uw partner werkte in de maand voordat u stopte. Deze 3 maanden gaan in op de 1e dag dat u niet meer werkt. Na deze 3 maanden zijn verschillende situaties mogelijk.

Ik ga niet werken binnen 3 maanden en volg binnen 3 maanden geen opleiding, traject naar werk of inburgeringscursus
U hebt dan na deze 3 maanden geen recht meer op kinderopvangtoeslag. Hebt u minder opvanguren afgenomen dan het aantal uren waar u (gerekend over het hele jaar) recht op hebt? Dan mag u de uren die u over hebt ook na deze 3 maanden gebruiken, tot aan het einde van het jaar. U moet de kinderopvangtoeslag stopzetten als de kinderopvanguren waar u recht op hebt, op zijn. U moet de toeslag in ieder geval eind december stopzetten.

Voorbeeld jaarovergang
U bent op 1 december 2012 werkloos geworden. Dan hebt u nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag, dus tot 1 maart 2013. Stel, u hebt in december 2012 recht op kinderopvangtoeslag voor 100 uur, waarvan u 80 uur hebt gebruikt. De 20 uur die u overhebt, zijn eind december 2012 vervallen. In januari en februari 2013 hebt u recht op kinderopvangtoeslag voor in totaal 200 uur. U gebruikt die maanden maar 150 uur. De 50 uur die u overhebt, mag u opmaken tot het einde van 2013. Hebt u deze uren gebruikt en blijft u werkloos, dan moet u de kinderopvangtoeslag stopzetten.
Laatst gewijzigd door MrsMath op 05 Sep 2013 12:11, in totaal 2 keer gewijzigd.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Sep 2013 12:03

Re: Kinderopvangtoeslag

Jans schreef:Ik meen me te herinneren dat je nog 3 maanden recht hebt op toeslag als je in de ww terecht komt.

Wat ontzettend vervelend zeg!
Hoe staat het met de verkoop van jullie huis?


Klopt, daarna vervalt je recht op KOT. Voor de duur dat je vriend geen andere baan heeft.
Wanneer hij weer gaat werken heb je ook weer recht op KOT.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Emerald

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 211

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:35

Bericht 05 Sep 2013 12:04

Re: Kinderopvangtoeslag

Balen zeg!

De opvangtoeslag blijf je nog 3 maanden behouden in de ww voor de uren die je nu vangt. Gaar hij in die periode vor minder uren werken (ook bij invalwerk e.d.) dan gaat de toeslag omlaag.

Als je niet de volledige opvang ontving die je mocht, kon je die in het jaar ook nog gebruiken geloof ik. Ik kijk vanmiddag evrn of ik die informatie npg voor jou heb liggen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 05 Sep 2013 13:32

Re: Kinderopvangtoeslag

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat vervelend zeg. Ziet er er naar uit dat hij snel wat anders kan vinden? is er veel werk in zijn branche?
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:08

Bericht 05 Sep 2013 15:35

Re: Kinderopvangtoeslag

Je hebt een pm
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers