Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn kleine F. in het ziekenhuis

<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 12 Jul 2019 11:07

Re: Mijn kleine F. in het ziekenhuis

Die afspraak is niet alleen testen hoor. Zoals ik ze ken niet. Er zal wrs ook een psycholoog bij het gesprek zijn, dus een algemeen gesprek over hoe het gaat, bevalling, hoe hij het voor zijn zkh opname deed en hoe nu. Ondertussen hebben ze waarschijnlijk wat speelgoed liggen en kijken dan tussendoor naar reacties en hoe hij handeld. Hoe zijn grip is etc, hoe de rest van zijn ontwikkeling is.
Zo kunnen ze een beetje peilen welke hulp hij nodig heeft.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jul 2019 22:09

Re: Mijn kleine F. in het ziekenhuis

Oh ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd had Sugar, ik ben heel benieuwd naar wat ons morgen te wachten staat en nog benieuwder naar wat er uit komt. Ik hoop trouwens ook dat de temperatuur daar een beetje te doen is. Niet stikheet maar ook niet te koud voor F. Ik vind het best spannend en hoop op een beetje duidelijkheid.

Half augustus moeten we ook weer naar de kinderneuroloog in het Sophia.

F. gaat ondertussen echt super, hij is ontzettend snel en dat wordt met de dag erger :palm: . Voor je het weet is hij tijdens het verschonen omgedraaid of rechtop gaan zitten en als je hem op de grond zet om te spelen zit hij overal en nergens. Hij kruipt nog steeds niet echt, het is een soort mengelmoesje van kruipen en billenschuiven. Hij doet zijn linkerbeen in zitstand (kleermakerszit zeg maar) en zijn rechterbeen met zijn voetje op de grond en daar zet hij zich dan mee af samen met zijn handjes, geen gezicht. Af en toe wisselt hij van kant zodat hij van richting wisselt.
Maar echt veel oefenen doet hij niet want hij heeft iets veel interessanters ontdekt. Staan! Hij trekt zich overal aan op en vandaag probeerde hij zelfs op de triptrap te klimmen. Ook begint hij opzij te stappen zodat hij bijvoorbeeld iets kan pakken waar hij niet bij kan. Hij gaat ook rustig met 1 hand los proberen iets op te rapen van de grond en vanmorgen stond hij bij de bank en leunde met zijn hoofd tegen de bank zodat hij beide handen vrij had.

Wat we wel merken is dat hij nogal eens tegen dingen opbotst die links zitten, soms best eng. Of dat hij aan het maaien is met zijn linker armpje op zoek naar iets om zich aan vast te houden. Je ziet dan gewoon dat hij steeds net mist en zodra hij iets voelt probeert hij zich vast te pakken. Dat lukt niet altijd heel goed, tot zijn grote frustratie dan. Maar goed, frustratie heeft hij sowieso want hij wil altijd meer dan hij kan.
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 24 Jul 2019 07:21

Re: Mijn kleine F. in het ziekenhuis

Veel succes vandaag.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Anoniem271

Bericht 24 Jul 2019 10:05

Re: Mijn kleine F. in het ziekenhuis

Succes vandaag Pompoen!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 24 Jul 2019 12:38

Re: Mijn kleine F. in het ziekenhuis

Heel veel succes!
Carpe Diem
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Jul 2019 17:17

Re: Mijn kleine F. in het ziekenhuis

Thanks dames!

Er kwam eigenlijk uit wat we dachten. Hij heeft linkszijdige hemianopsie met waarschijnlijk een

Op onderstaand plaatje is dat dan het zicht zoals bij E, ze laten zien wat je met je linker en met je rechterkant ziet. Dat kleine halve maantje is de maculasparing. Dat is het stukje van het oog waar je details mee ziet en dat heeft een andere bloedtoevoer waardoor het bij een herseninfarct nog wel eens gespaard blijft. Dat helpt best wel bij bijvoorbeeld lezen en televisie kijken.
Afbeelding

De oogarts gaf aan dat door de plasticiteit van de hersenen er soms wel wat verbetering in zit. We moeten nu met hem naar een kinderoogarts in Rotterdam (Sophia) voor het vervolgen. Met 3,5 jaar gaan we terug naar Bartimeus in Zeist voor opnieuw een uitgebreid onderzoek. Ze kunnen dan meer meten maar vooral ook zien wat hij kan en niet kan en wat er eventueel op school nodig zou zijn voor hem.
Verder gaan we wat ambulante begeleiding krijgen gericht op ontwikkelingsstimulatie, een beetje, gewoon af en toe wat tips en zo want hij doet het uit zichzelf al erg goed. Hij is erg ontdekkend en gericht op het kijken, dat helpt hem en gaat hem ook erg helpen in de toekomst want daardoor traint hij zichzelf. Dat gaat waarschijnlijk in September ergens opgestart worden.

De oogarts vond dat hij zijn linkerarmpje wel minder gebruikte, later twijfelde ze toch weer een beetje omdat hij wild met twee armen zat te zwaaien. Hij lijkt inderdaad zijn linkerkant wat minder te gebruiken, maar dit zou ook goed kunnen komen doordat hij die kant niet ziet. We houden het maar gewoon goed in de gaten.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers