Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Jul 2019 10:18

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk:
* backpacken in Azië. Ook met kind ;) met 2 wachten we nog even mee.
* All in voor een weekje in klein hotel. Lekker op je gat liggen aan het zwembad, niet hoeven nadenken over het eten.
* kamperen
* rondreizen met busje en kamperen door Canada
* fly en drive vakantie

Niet leuk:
* Centerparks maar met kind is het toch ook wel handig
* Hele luxe hotels
* mega resorts (per ongeluk een keer geboekt...man man..)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 24 Jul 2019 10:46

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Niet leuk:
- Wintersport. Hoewel ik best eens op vakantie naar de sneeuw zou willen, maar dan wil ik niet skiën, snowboarden, langlaufen of welke sport dan ook.
- Backpacken, nog nooit gedaan maar dat gaat ook niet gebeuren.
- Kamperen. Dit is iets wat ik gewoon ook oprecht niet snap, heb je een heel jaar hard gewerkt en heb je eindelijk vakantie en dan ruil je je fijne bed in voor een luchtbed of een minder fijn bed, je eigen badkamer en toilet voor een toiletgebouw wat je deelt met anderen, met een beetje pech heb je ook nog eens slecht weer en zit je hutje mutje met elkaar in een tent. Maar goed mensen hebben mij het al heel vaak proberen uit te leggen, maar dat is gewoon een error in mijn hoofd ;)
- Fietsvakantie
- Wandelvakantie

Leuk:
- Citytrip
- Strandvakantie
- Cultuurvakantie
- Combinatie van strand- en cultuurvakantie
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 24 Jul 2019 11:11

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk:
-Kamperen. Niks hoeven, beetje zitten en in de verte staren. En gewoon de hele dag een beetje aanrommelen om eten op tafel te krijgen en de dagelijkse dingen te doen. Vorig jaar met J gedaan, die was toen net 1. Die crosste op haar loopfietsje het hele veld over en wij waren lekker aan het niksen.
-Huisje. Heel suf, maar als kind het naar de zin heeft, wij ook. Voor ons is het ook vakantie als we niet de hele tijd een meisje hoeven te entertainen.
-Weekje hotel Oostblok. Ik vind het daar mooi, voel me thuis.
-Stedentrip, wel voorkeur voor het oosten boven het zuiden.
-Voor mijn hobby maakte ik voorheen ook nog weleens reisjes. Dan zaten we bijvoorbeeld een week in Tirol, terwijl we 2 dagen "werkten" en allemaal mensen ontmoetten. Was gaaf, maar zal niet heel snel meer gebeuren.

Niet leuk:
-In Frankrijk op een Nederlandse camping zitten. Je komt er precies dezelfde mensen tegen als thuis, maar dan warm.
-Warm land. Ik houd niet van hitte, dus ga het zeker niet vrijwillig opzoeken.
-Wintersport. Ik houd niet zo van gladde dingen, graag vaste grond onder de voeten.

We hebben nog de droom om in de toekomst een bestelbus om te bouwen tot een campertje. Als de kinderen wat groter zijn en we meer tijd hebben voor dat soort klussen. Dat opent ook weer nieuwe manieren van op vakantie gaan, maar duurt nog minstens 5 jaar denk ik. Tot die tijd blijven we lekker kamperen en huisjes doen. De hotels en stedentrips komen later wel weer.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2019 11:19

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Niet leuk:
Wintersport. Nog nooit gedaan maar het lijkt me niks voor mij, al die sneeuw en kou, apres ski met stomme muziek.
Als ik geld uitgeef aan een vakantie in de winter dan graag naar een lekker warm land.

Verder maakt het me niet zo uit, heb nog nooit gekampeerd, vroeger ook niet. Zou dat best wel eens willen proberen.

Wel leuk:
Een luxe hotel met een fijn ontbijtbuffet en lekkere zwembaden voor Bo waar ze heerlijk de hele dag kan spelen. Mooi strand en boulevard in de buurt met fijne restaurants. Of 's avonds naar het centrum toe met de bus of taxi (ik heb nu Ibiza in mijn hoofd) en daar lekker uit eten en flaneren.

Een all inclusieve hotel lijkt me ook prima, ik ga daar toch niet elke avond eten maar 'gratis' cocktails als je aan het zwembad ligt is altijd feest.

Stedentrip en musea bekijken, lekker eten, beetje shoppen.

Centerparks heeft na een dag ook wel iets, toch tijd met je gezin in een bosrijke omgeving. Alleen de volgende keer wil ik graag een groter en schoner huisje.
<<

Anoniem281

Bericht 24 Jul 2019 11:25

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk;
- Een huis huren in een zonnig land en daar lekker ontdekken. Wel aan de kust!
- appartement huren bij een resort, maar geen alle inclusive.

Trekt me niet, maar gaan we wss wel doen;
- Vakantiepark, in een stacaravan enzo..
- Kamperen maar dan niet echt tentenwerk, maar gewoon een sleurhut waar wel een toilet en douche in zit. Anders ga ik niet.

Aint gonna happen;
- Backpacken
- in een tent
- ultra all-inclusive
- fietsvakantie, om t idee alleen al moet ik lachen :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Jul 2019 11:27

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Bazinga schreef:Leuk;
- Een huis huren in een zonnig land en daar lekker ontdekken. Wel aan de kust!
- appartement huren bij een resort, maar geen alle inclusive.

Trekt me niet, maar gaan we wss wel doen;
- Vakantiepark, in een stacaravan enzo..
- Kamperen maar dan niet echt tentenwerk, maar gewoon een sleurhut waar wel een toilet en douche in zit. Anders ga ik niet.

Aint gonna happen;
- Backpacken
- in een tent
- ultra all-inclusive
- fietsvakantie, om t idee alleen al moet ik lachen :)

Handig dit, scheelt weer typen! Met als toevoeging dat ik ook echt niet op wintersport wil. En op zich vind ik all-inclusive best ok (al is het leuker om een beetje de lokale restaurantjes te ontdekken), maar dan niet zo dat je de hele dag enkel op je resort blijft.

♥♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Jul 2019 11:32

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk:
- Cultuur, natuur veel plaatsen kunnen zien
- Buitenseizoen zodat het geen topdrukte is (scheelt ook in prijs)
- Historische plaatsen
- Hotel of huisje maakt niet uit we gebruiken het toch alleen om te slapen (en eventueel koken).

Niet leuk:
- Zon, zee strandvakantie
- All in resort
- Cruise
- Kamperen (na 10x Lowlands heb ik dat wel gehad)
- Langer dan 2 weken
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 24 Jul 2019 11:37

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Wel leuk:

- Kamperen
- Citytrip
- Nachtje hotel in eigen land
- Verre reizen
- Lange vakanties

Niet leuk
- all-in
- georganiseerde (groeps) reizen
- wintersport
Carpe Diem
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Jul 2019 11:39

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Dat veel all in miet leuk vinden. Ik vind dat wel leuk, nu gaan wij nooit naar mega resorts dat scheelt al. En wij doen elke dag wel dingen buiten het resort


Niet leuk
Backpacken lijkt me niks voor mij.
Vakantie parken
Wintersport
Kamperen . Mijn man vind dat dus geweldig. Gelukkig kan het nu niet meer heb de tent verkocht
Langer dan een week weg

Wel leuk
All in maar dan wel als er leuke dingen in de buurt te doen zijn. En niet mega groot is
Stedentrips
Vakantie waar leuke dingen te doen zijn mooie plekken

Wij zijn niet echt vakantiegangers en ik heb altijd erg snel heimwee. We gaan dit jaar maar 4 dagen weg dat is nog te doen
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2019 11:41

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

sarah1985 schreef:Kamperen . Mijn man vind dat dus geweldig. Gelukkig kan het nu niet meer heb de tent verkocht

:lol:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Jul 2019 11:42

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Niet leuk:
- Kamperen, vreselijk. Een luxe, ingerichte stacaravan waarbij je niet naar een toiletgebouw hoeft zou ik nog acceptabel vinden. Of een huisje op een camping.
- Wintersport. Wat me wel leuk lijkt is een keer een weekend naar de sneeuw om mooi te wandelen en zo.
- All inclusive spreekt me niet aan, maar ergens zou ik het best een keer een kans willen geven want ik ben er ook best benieuwd naar hoe dat zou zijn. Maar dan wel een luxe resort.
- Georganiseerde busreis.
- Roadtrip waarbij je elke dag uren in de auto zit. Rondreizen vind ik leuk, omgeving verkennen ook, maar ik wil niet de hele vakantie in de auto zitten.
Ik heb daarnaast ook wel bestemmingen die me niet aanspreken, met name in Azië.
Wel leuk:
- Interrailen/rondreizen met de trein en/of bus door Europa, met name Oost-Europa. Jaren gedaan, en het was fantastisch. Nu met kind niet meer overigens. Misschien als ie wat groter is weer.
- Naar een leuk huisje of appartementje (liefst niet op een park al hebben we dat nu wel en dat is ook prima). Met de auto erheen en dan de omgeving verkennen.
- Stadjes, dorpjes, natuur, musea, kerken etc. vind ik allemaal leuk. Gewoon de omgeving verkennen.
- Citytrip met de trein of het vliegtuig.
<<

Geel

Bericht 24 Jul 2019 12:28

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leukste
Het allerleukste tot nu toe (maar ik heb niet veel ervaring, dat geef ik meteen toe), vind ik kamperen op een plek waar het rustig, groen/boomrijk, bergachtig en schitterend is. Ik hou van de charme van met m'n bak afwas naar het waterpunt lopen, van met de wc-rol en toilettas onder mijn arm 's avonds naar de douches gaan en dan de krekels horen juichen onderweg, van 's ochtends de kaart erbij pakken om te kijken welke tocht we gaan maken enz. Zo basic, alles komt dan helemaal tot rust.

Niet zo leuk
Ik ben niet zo fan van citytrips, geloof ik. Dat vind ik te veel knallen achter elkaar, de druk dat je zoveel mogelijk moet zien en doen in zo'n stad in twee, drie dagen tijd. Niks voor mij, ik krijg daar geen energie van, hoewel ik steden heus leuk vind. (Edit: met mijn man vind ik dit overigens wel leuk om te doen, omdat hij dit inmiddels weet. Maar om daar te komen, hebben we eerst twee 'mislukte' trips moeten overwinnen.)
Ik denk ook dat all-in niks voor mij is. Teveel geluid, prikkels en alles hetzelfde, vermoed ik. Het lijkt me echt zo'n plek waar 's ochtends bij het ontbijt de muziek al aanstaat enzo. Maar stel dat dat nu noctures van Chopin zijn, dan blijf ik.
Strand- en zonvakanties. Ik vind het strand een of twee dagen leuk, maar daarna ben ik wel klaar met dat plakkerige gevoel op mijn lijf.

Best het proberen waard
Roadtrips. Ik hou van touren, lekker veel zien onderweg, mooie uitzichten en dan zo nu en dan een pauze. Een Scandinavisch land lijkt me dan wel tof, maar de VS ook. Mijn man zou vast naar Rusland willen.
Verre reizen.
Laatst gewijzigd door Geel op 24 Jul 2019 12:31, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 24 Jul 2019 12:28

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Carrie schreef:
sarah1985 schreef:Kamperen . Mijn man vind dat dus geweldig. Gelukkig kan het nu niet meer heb de tent verkocht

:lol:
Haha, ja mooi dit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Jul 2019 13:49

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Het liefst doe ik stedentrips. New york was denk ik wel mijn meest favoriete vakantie.
Vroeger gingen we een paar jaar met 8 vrienden met een backpackbestemming met de trein rondreizen en steden bezoeken, heerlijke vakanties vond ik dat.

Kamperen hebben we nu voor het eerst gedaan als gezin, maar dan wel glamping in een safaritent, was leuk maar een huisje vind ik net zo prima. Prima gezinsvakantie maar niet mijn droomvakantie of zo.

Echt in een kleine tent op een luchtbedje zit ik niet echt meer op te wachten. Van die vergane glorie vakantiehuisjes op zo’n park ook niet. We hebben een heerlijk huis met allerlei luxe, dan wil ik op vakantie niet zoveel stappen terug doen. We gaan wel midweekjes of weekendjes naar van die vakantieparken met de kinderen hoor, maar dan zoeken we wel nieuwe of gerenoveerde huisjes uit.

All-inclusive hebben mijn man en ik 1 keer gedaan, vreselijk vond ik het. Ik vind het juist leuk om op pad te gaan, restaurantjes te zoeken ed. Dag aan het zwembad en daarna naar het buffet is niet aan mij besteed, ik verveel me dan ook echt snel.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 24 Jul 2019 13:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Jul 2019 13:50

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik reageer later uitgebreid. Ik houd heel erg van stedentrips, maar herken wat jij zegt, Geel. Ik wil ook niet alles zien in twee dagen. Ik ga dus heel graag een week of tien dagen naar een stad, zodat ik ook tijd heb om te ontspannen, lekker struinen en op een terrasje ploffen. Ik merk dat mensen het vaak gek vinden en aangeven dat je zo’n stad ook in vier dagen kunt zien. Ja, dat kan heel goed, maar dat vind ik dus niet zo leuk.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jul 2019 15:27

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik heb ook liever de tijd voor een stad, vandaar dat ik ook een week NYC heb geboekt. Wil niet continu op pad hoeven te zijn, gewoon ook even 'thuis' kunnen chillen en alle indrukken verwerken.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 15:31

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ja dat snap ik wel June en Geel.
Ik vond het bijvoorbeeld ook heerlijk om in februari voor een derde keer naar Rome te gaan, juist om eigenlijk niks te zien. Ik heb vrijwel geen toeristische attracties bezocht. Gewoon beetje rondlopen en eten en drinken. Ik denk dat ik dat komende dagen in Boedapest ook ga doen. Zoals iedereen wel weet ben ik nogal van het plannen -goh- maar ik ben juist niet zo van alle toeristische dingen aftikken. Dat is in mijn ogen ook niet echt een stad beleven. Dat zit 'm voor mij veel meer in de markten en parken, zeg maar.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 15:34

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Bliss schreef:Ik heb ook liever de tijd voor een stad, vandaar dat ik ook een week NYC heb geboekt. Wil niet continu op pad hoeven te zijn, gewoon ook even 'thuis' kunnen chillen en alle indrukken verwerken.


Denk dat je daar heel blij mee gaat zijn! En ik vind het óók vakantie om gewoon inderdaad in je hotelkamer of airbnb even te chillen.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jul 2019 15:38

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ja een tweede keer naar een stad gaan is altijd al veel relaxter, omdat je de hotspots dan niet per se allemaal weer hoeft te zien.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Jul 2019 15:41

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Jaaaa zoveel liefde voor een tweede keer naar dezelfde stad!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 24 Jul 2019 20:23

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Sinds ik een kind heb is mijn voorkeur wel veranderd.

Leuk:
Landal
Natuur strand zon vakantie
En misschien toch all inclusief maar dan wel klein niet te massaal..lijkt zo relaxed met een kind qua eten.

Niet leuk:
Wintersport het lijkt mij verschrikkelijk. Die kou en elke dag maar skiën ect zo saai.
Een drukke badplaats vol Tokkies of jongeren afschuwelijk!
En te afgelegen plek waar je eerst 15 min moet auto rijden voordat iets tegenkomt.
Restaurant die pas om 19.00 open gaan
Oh ja camperen ook echt niks voor mij.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Jul 2019 20:30

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Kamperen in een tentje zou ik niet zo snel doen, en een caravan achter de auto aan sleuren en dan op één vaste plek neerzetten zou ik ook niet zo snel doen.
Backpacken zou ik denk ik ook niet heel fijn vinden, ja, met de luxe van hotels misschien, hostels vind ik geen fijn idee.

Voor de rest vind ik alles eigenlijk wel fijn. Een huisje van CenterParcs, zonvakantie, rondtrekken met een camper, straks hopelijk ook met de auto op vakantie. Oh en ik ga eens in de zoveel tijd alleen op citytrip, zonder vriend, kan ik echt van genieten.
Over het algemeen: gewoon het idee van eruit zijn, daar word ik echt blij van.
<<

Anoniem269

Bericht 24 Jul 2019 20:43

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk
Backpacken
Verre en lange reizen, korte en niet verre reizen ook haha.
Op de bonnefooi
Met een camper rondreizen
Met een auto rondreizen
Met een kippenbus, trein, boot, scooter, achterop de motor rondreizen. Maakt me allemaal niet uit. Zo lang het maar niet met een groep is of iets gerorganiseerds door een organisatie.
Kamperen
City trips
Wintersport


Niet leuk

In groepen reizen
All inclusive
Lang op dezelfde locatie blijven
Luxe hotels
Een uitgestippelde route moeten volgen
Center parcs/landal/parken
Resorts
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 24 Jul 2019 21:10

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk:

Strandvakantie
Strandvakantie en cultuur vakantie
Hotel
Huisje doe ik nu met kind het liefst
Backpacken
Stedentrip
Camping
Wintersport
Verre reizen

Niet leuk;

Mega grote all-in resorts , kleinschalig wel ok al zou ik er niet snel voor kiezen
Groepsreizen
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers