Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neem jij eten mee op vakantie

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Jul 2019 10:44

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Olijfje schreef:Ik zou niet weten wat daar raar of Hollands aan is. Waarom moet daar nou weer wat negatiefs van gemaakt worden?

Los daarvan struinen wij ook graag rond in buitenlandse supermarkten en koken we met de producten daar.


Eens ja, ik snap ook niet waarom dit als negatief gezien wordt.

In de auto nemen we soms eten voor onderweg mee. Als we niet in een hotel verblijven nemen we ook een arsenaal aan kruiden mee omdat we anders alles dubbel hebben. Verder de verse producten die thuis anders vergaan, maar dat is meestal niet zoveel.

Ondanks m'n coeliakie neem ik de laatste jaren nauwelijks nog iets extra's daarvoor mee, omdat het in zoveel landen al goed geregeld is.
Hoewel ik wel eens een mengsel van gv havermout, lijnzaad en kokosrasp mee heb genomen zodat ik iig gezond kon ontbijten. Maar misschien had ik dat anders ook gedaan.
<<

Anoniem336

Bericht 24 Jul 2019 11:05

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Eens!

En ik denk echt niet dat mijn kinderen verschillen proeven, tussen NL spaghetti slierten, of Franse spaghetti slierten.

Ik vind het in de openingspost wel erg zwart-wit omschreven. Je kunt toch ook niet 2,5 wk aan voedsel meesjouwen? Dan eet je na een paar dagen louter blikvoer. Snap dat argument niet echt.
<<

Anoniem271

Bericht 24 Jul 2019 11:05

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik vind het heerlijk om boodschappen te doen in buitenlandse supermarkten, met boeken kijk ik ook altijd of er een supermarkt in de buurt is. Alleen voor onderweg zou ik iets meenemen, maar dan eigenlijk ook alleen als we met de auto gaan. Met een vliegreis hooguit sultana of iets in die richting.
<<

Anoniem308

Bericht 24 Jul 2019 11:20

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ligt eraan waar we heen gaan. Maar als we met de auto gaan nemen we sowieso voor 2-3x avondeten mee, kaas, koffie, hagelslag. Oh soms wat eigen biertjes en wijn voor de eerste avond.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 24 Jul 2019 11:26

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Als wij met de auto op vakantie gaan, nemen we wel spullen van thuis mee. Inderdaad wat Dee ook zegt, zonde om 2x spullen weg te moeten gooien. Dus wij nemen de dingen die open zijn en evt over datum gaan, mee op vakantie en zo nemen we ook spul van vakantie weer mee terug naar huis.
Maar dat wil niet zeggen dat de hele huisvoorraad mee gaat en er op vakantie geen boodschappen worden gedaan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Jul 2019 12:41

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Het ligt ook aan het soort vakantie lijkt me. Wij gaan nooit langer dan een week, en meestal in een hotel of nu met kind in een huisje. Maar ik kook dan niet. Ik vind koken al stom en zeker op vakantie heb ik daar gewoon geen zin in.
Als je drie weken op een camping zit kan ik me voorstellen dat je niet dagelijks uit eten gaat en dan maakt het natuurlijk geen moer uit of je Nederlandse of Franse spaghetti aan het koken bent. Ik persoonlijk ben heel slecht qua mealpreppen en haal thuis ook gewoon elke dag wat ik die avond wil eten, dus dat zou ik dan op vakantie ook doen. Maar als je thuis weekschema’s maakt kan ik me voorstellen dat je qua voorraad beter voorbereid bent en dus ook wat houdbare dingen meeneemt.

De insteek van dit topic lijkt mij trouwens meer te maken te hebben met het eten van lokale producten, dus of je drie weken zonder je Hollandse pindakaas met hagelslag kan. Maar misschien zit ik ernaast.

♥♥
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 24 Jul 2019 12:44

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik neem voor onderweg en de eerste dag drinken eten en snacks mee. Neem ook altijd voor dag 1/2 broodbeleg mee en kaas. Ook neem ik saté saus mee voor de BBQ. Voor de rest koop ik alles op locatie. Al met al loop ik dus al snel met een volle koelbox (eten drinken onderweg) en een boodschappen tas (halfvol) met het overige. Wat ik meeneem is dus puur praktisch vindt het heerlijk om door de locale supermarkt met soms onbekende producten te lopen.
Carpe Diem
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jul 2019 12:46

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Dat laatste denk ik ook Elliot.

En tuurlijk, ik snap best dat mensen restjes uit de koelkast meenemen die anders bederven. Nog even wat cherry tomaatjes mee voor onderweg bijvoorbeeld. Maar spaghetti (mits ongekookt) bederft natuurlijk het in de verpakking als 't drie weken thuis ligt. Dus dan snap ik inderdaad het nut van dat meenemen niet.

Ik zie ook niet zo in wat er dan negatief is aan dat 't typisch Hollands is. Geen idee óf dat zo is maar als dat zo is dan is dat toch niet zo erg? Ik zie hier ook veel mensen reageren dat ze dat doen, nou wellicht is het dan inderdaad wel gebruikelijk. Dat maakt 't niet direct negatief.

Wat ik wel vrij duf vind is op vakantie aan de Spaanse Costa aan de kroketten en frikadellen gaan. Dat valt voor mij wel echt onder 't zelfde als wat ik eerder schreef over m'n schoonouders die naar de Hollandse supermarkt gaan in Spanje. Ja sorry, dat vind ik wel duf. (maar de kroketten doen ze niet hoor)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2019 12:48

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Marin schreef:Dat laatste denk ik ook Elliot.

En tuurlijk, ik snap best dat mensen restjes uit de koelkast meenemen die anders bederven. Nog even wat cherry tomaatjes mee voor onderweg bijvoorbeeld. Maar spaghetti (mits ongekookt) bederft natuurlijk het in de verpakking als 't drie weken thuis ligt. Dus dan snap ik inderdaad het nut van dat meenemen niet.

Ik zie ook niet zo in wat er dan negatief is aan dat 't typisch Hollands is. Geen idee óf dat zo is maar als dat zo is dan is dat toch niet zo erg? Ik zie hier ook veel mensen reageren dat ze dat doen, nou wellicht is het dan inderdaad wel gebruikelijk. Dat maakt 't niet direct negatief.

Wat ik wel vrij duf vind is op vakantie aan de Spaanse Costa aan de kroketten en frikadellen gaan. Dat valt voor mij wel echt onder 't zelfde als wat ik eerder schreef over m'n schoonouders die naar de Hollandse supermarkt gaan in Spanje. Ja sorry, dat vind ik wel duf. (maar de kroketten doen ze niet hoor)


Omdat ik anders, als ik weer thuis kom met 2 open pakken spaghetti zit. Dan vind ik het zonde om het nogmaals te kopen, als ik het thuis heb liggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jul 2019 12:50

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Oké dat vind ik wel een beetje erg strak uitgekiend maar ik heb dan ook drie halve pakken spaghetti in m'n kastje liggen. Ik denk dat dat meer over mij zegt dan.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jul 2019 12:50

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Elja schreef:Eens!

En ik denk echt niet dat mijn kinderen verschillen proeven, tussen NL spaghetti slierten, of Franse spaghetti slierten.

Ik vind het in de openingspost wel erg zwart-wit omschreven. Je kunt toch ook niet 2,5 wk aan voedsel meesjouwen? Dan eet je na een paar dagen louter blikvoer. Snap dat argument niet echt.


Dan lees je dat verkeerd. Ik bedoel dat wij het juist fijn vinden om op vakantie te eten wat er te koop is in het land waar we zijn. Wij willen dan juist geen dingen eten die we thuis eten. Daarom gaat er geen pindakaas, Nutella of whatever mee. Ook niet voor de kinderen.
Het staat los van verschil proeven tussen Nederlandse of Franse spaghetti.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 24 Jul 2019 12:50

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Marin schreef:Wat ik wel vrij duf vind is op vakantie aan de Spaanse Costa aan de kroketten en frikadellen gaan. Dat valt voor mij wel echt onder 't zelfde als wat ik eerder schreef over m'n schoonouders die naar de Hollandse supermarkt gaan in Spanje. Ja sorry, dat vind ik wel duf. (maar de kroketten doen ze niet hoor)


Dat snap ik ook echt niet. Een vriend van ons dort dat, waar hij ook is op vakantie, hij eet alleen maar frikandellen en kroketten. Zo zonde! Het is toch juist leuk om lokale dingen te eten, vind ik.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2019 12:52

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Marin schreef:Oké dat vind ik wel een beetje erg strak uitgekiend maar ik heb dan ook drie halve pakken spaghetti in m'n kastje liggen. Ik denk dat dat meer over mij zegt dan.


Ik maak geen schema's vooraf wat ik ga eten. Maar die dingen neem ik mee omdat de kans vrij groot is dat we ze gaan eten (net zoals rijst bijvoorbeeld). En aangezien wij die ruimte niet hebben om tig pakken rijst en spaghetti te hebben liggen, neem ik het liever mee.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jul 2019 12:52

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Elliot schreef:
De insteek van dit topic lijkt mij trouwens meer te maken te hebben met het eten van lokale producten, dus of je drie weken zonder je Hollandse pindakaas met hagelslag kan. Maar misschien zit ik ernaast.


Klopt Elliot.

Dat het negatief dat dit typisch Nederlands is, heb ik ook zeker niet beweerd. Iedereen moet ook zeker doen waar hij zich goed bij voelt.

Kroketten en frikandellen eten op vakantie vind ik ook duf Marin. En wat je zegt over die pakken spaghetti, zo gaat dat hier ook. Daarnaast hou ik juist vooraf rekening met de dingen die op moeten. Deze week eten we bijvoorbeeld veel restjes, en simpele gerechten om zo de koelkast leeg te maken. Er blijft een brood en een paar pizza’s in de vriezer en een dicht pakje kaas. Dan kunnen we ons redden als we weer thuis zijn.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 24 Jul 2019 12:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2019 12:55

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ooh La La! schreef:
Elliot schreef:
De insteek van dit topic lijkt mij trouwens meer te maken te hebben met het eten van lokale producten, dus of je drie weken zonder je Hollandse pindakaas met hagelslag kan. Maar misschien zit ik ernaast.


Klopt Elliot.

In dat geval kan ik zonder alles. Ben nergens echt gehecht aan. Enige wat ik in dat geval dan mee zou nemen is pindakaas voor mijn dochter, want die eet dat eigenlijk voornamelijk op brood.
<<

Geel

Bericht 24 Jul 2019 12:58

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik kan me niet voorstellen dat ik me op dit gebied aan iets zou ergeren. Ook al eet je de hele vakantie stamppot boerenkool met je meegenomen HEMA-worst op de camping - geniet ervan.

Als wij gaan kamperen, nemen we wat standaard dingetjes mee die we graag eten, maar niet in het buitenland kunnen krijgen. Een volkoren brood, hagelslag, pindakaas, gewone kaas, Brinta, een kruidenpotje. En op locatie vullen we dat dan aan met het eten daar. Lekker hoor.

Het lijkt me trouwens wel typisch iets voor als je langere tijd in het buitenland gaat kamperen. Want als ik een paar dagen naar een buitenlandse stad ga, neem ik het allemaal niet mee. En ik denk dat weinig mensen dat doen.
Laatst gewijzigd door Geel op 24 Jul 2019 13:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jul 2019 13:00

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Dee schreef:
Marin schreef:Oké dat vind ik wel een beetje erg strak uitgekiend maar ik heb dan ook drie halve pakken spaghetti in m'n kastje liggen. Ik denk dat dat meer over mij zegt dan.


Ik maak geen schema's vooraf wat ik ga eten. Maar die dingen neem ik mee omdat de kans vrij groot is dat we ze gaan eten (net zoals rijst bijvoorbeeld). En aangezien wij die ruimte niet hebben om tig pakken rijst en spaghetti te hebben liggen, neem ik het liever mee.


Ah oké! En dan ook weer mee terug wat je daar over hebt? Dat doe ik namelijk vaak wel. Vorig jaar uit Duitsland hebben we met m'n moeder en het hele gezin alles gewoon een beetje verdeeld.
Ik vind meenemen van vakantie namelijk wél heel leuk. Ik vind het juist leuk dat we Spaanse, Turkse, Amerikaanse en Italiaanse kruiden thuis gebruiken. Dus dat doe ik wél heel veel. En ik vind het trouwens ook leuk om dan in Italië spaghetti te kopen. Misschien proef je het niet maar ik vind 't leuker om dan te zien hoeveel meer keuze daar is enzo, dan word ik blij van de andere keuze in spaghetti pakken. Ik ben een beetje een sukkel.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 24 Jul 2019 13:01

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Maakt je toch geen sukkel? Ik koop m'n spaghetti ook liever in Italië. En ik ben geen sukkel vind ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jul 2019 13:04

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ja maar het klinkt zo duf om blij te worden van dat soort dingen.
Maar goed een ander wordt dus blij van z'n pot pindakaas. Eigenlijk zijn we dus allemaal wel/niet duf.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2019 13:29

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik vraag me af of bijvoorbeeld Italianen ook etenswaren meenemen op vakantie naar het buitenland. Maar volgens mij gaan die in de zomer vooral op vakantie in eigen land, net als de Fransen. Da’s pas duf ;)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jul 2019 13:31

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Caulfield schreef:Ik vraag me af of bijvoorbeeld Italianen ook etenswaren meenemen op vakantie naar het buitenland. Maar volgens mij gaan die in de zomer vooral op vakantie in eigen land, net als de Fransen. Da’s pas duf ;)


Nou nee dus. Ik had het er gister namelijk met 2 Italiaanse en een Griekse collega over en alle 3 zaten ze me echt met open mond aan te kijken wat wij als Nederlanders dat dus heel gewoon vinden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem336

Bericht 24 Jul 2019 13:39

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ok, maar die basics. Wij hebben 3 kids, en die houden niet van struinen door supermarkten.
Ook al heb ik geen pasta open op dat moment, een pak gaat toch mee. Rijst idem . Blikje tonijn idem...
Geen zin om na 2 lange reisdagen, ook nog eens allemaal basics te moeten opsnorren in een veelal grote supermarkt. Dan grijp ik wat verse groenten mee, lekkere broodjes, wat beleg, wat te snaaien. En klaar. Maar die houdbare producten neem ik uit praktisch oogpunt vanuit huis mee.
<<

Geel

Bericht 24 Jul 2019 13:49

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Maar Italianen en Grieken gaan niet kamperen in ons land. Denk ik. Dus misschien is het wel een kampeerding. Dan zouden we dus eigenlijk moeten kijken of Duitsers en Belgen die in Italië en Frankrijk gaan kamperen/op een camping staan dit ook doen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 24 Jul 2019 13:50

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik neem wel wat basics mee als we naar een camping gaan. Zoals peper, zout en nog wat andere potjes kruiden.

Eten voor onderweg neem ik ook mee bij een lange autoreis. Vooral fruit en flesjes water. Lunch en blikjes fris kopen we wel als we ergens stoppen.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jul 2019 14:14

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Oh ik neem dus wel van alles mee. Gewoon omdat ik de ruimte heb en niet 2 weken wil kloten met wat wel en niet lekker is voor de kinderen. Dus ranja, pindakaas, hagelslag, boter, pakjes macaronisaus en dat soort dingen gaan gewoon mee. Dan maar duf en typisch Hollands, maar op vakantie gezeur om zulke dingen vind ik vreselijk. Maar ik ze liever alle dagen blij met een boterham met pindakaas dan moeilijke gezichten.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers