Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

<<

Anoniem290

Bericht 24 Jul 2019 05:56

Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik ben benieuwd, wat voor soort vakanties zijn niet aan jou besteed en wat vind je juist wel leuk?

- Ik heb echt een vreselijke hekel aan kamperen. Ik moest het vroeger altijd en sindsdien heb ik een trauma geloof ik. Heb het nog 2x geprobeerd, maar ben beide keren eerder naar huis gegaan.
- Een cruise lijkt mij ook niet zo leuk.
- Of een week (of 2) in hetzelfde hotel blijven, in de zin van niet van het terrein af komen en dus niks zien van het land. 's Morgens vroeg je handdoekje op een bedje leggen en de hele dag aan het zwembad liggen. Niks voor mij.
- Lange reizen. Ik ben nogal een huismus en heb snel heimwee. Ik vind maximaal 10 dagen echt genoeg (tenzij het een rondreis door Afrika ofzo is).

Wat ik wel leuk vind:
- wintersport
- cultuur afwisselen met strand/zwembad
- Verre reizen
- korte (steden)trips
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Jul 2019 06:03

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik heb een hekel aan wintersport. Ik vind het gewoon eng. Verder heb ik ook niets met sneeuw.
Kamperen vind ik mwahh maar zoals wij doen met een camper wel heel tof. Op het afwassen en slapen in kleine ruimte na dan. De camper waar wij mee gaan is iets te krap voor mijn man. Het wordt erg heet dus we nemen ook een tentje mee. Vorig jaar zo slecht geslapen omdat we samen net niet in dat hoge bed pasten.
Als T ouder is kan hij in het tentje en hebben wij het grotere vaste bed.
Huisje vind ik heerlijk!
Hotel ook maar dan zonder kind.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Jul 2019 06:06

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Wel leuk:

Kamperen
Rondreizen
Citytrip


Niet leuk:

Al inclusive aan het strand
Wintersport
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 07:04

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik vind eigenlijk niks echt niet leuk denk ik.
Kamperen in een tent zou ik nu niet zo snel doen maar heb ik vroeger wel eens gedaan als zomerkamp begeleider en was toen prima. Het is ook maar net waar je je op instelt.

Een camper hebben we net voor 't eerst gedaan. Het is uiteindelijk niet echt wat voor ons denk ik en zullen nu niet elk jaar gaan kamperen met een camper maar het was zeker wel heel gaaf om eens mee te maken. Het heeft wel iets avontuurlijks.

Ik zou best eens een cruise willen doen maar dan wel eentje in Noorwegen of Alaska bijvoorbeeld.

Alleen een super full inclusive lijkt me nou niet zo denderend met van die grote zwembaden vol glijbanen en gillende kinderen. En dan van die vreetschuur restaurants.
Ongetwijfeld bestaan er ook hele mooie all inclusive resorts, daar zou ik best een keer naar toe willen maar 't heeft geen prioriteit.
Natuurlijk zijn er wel gebieden die me minder aanspreken waar ik niet persé heen hoef en waarschijnlijk ook nooit zal komen. Dat is ook wel prima.

Wat ik wel leuk vind:
Reizen door Amerika. Ik merkte 't nu ook weer. Ik houd gewoon van dat land, hoe lastig ik sommige aspecten van 't land ook vind. Ik houd van de grote steden, de natuur en de kleine plaatsjes nog het meest.

Foodie reizen zoals wij ze doen, langs wijnhuizen, bierbrouwerijen, een food tour ergens doen, kookcursussen van de lokale keuken, marktbezoekjes. Maakt me niet uit waar.

Een huis in Italië/Frankrijk/Spanje vind ik ook altijd erg fijn. Vooral met de hele grote familie bij elkaar en dan met z'n allen aan een lange tafel eten. Doet me aan vroeger denken.

Verre reizen naar Azië en dan rondreizen.

Blokhutjes in bijv Amerika of Noorwegen/Zweden lijkt me ook heel gaaf.

En stedentrips vind ik ook altijd leuk. Ga vanavond weer!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Jul 2019 07:05

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Niet leuk: wintersport

Wel leuk: de rest
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 24 Jul 2019 07:14

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Niet leuk:
- wintersport. Eén keer geprobeerd en nooit meer, niks voor mij.
- kamperen met kleine kinderen en/of slecht weer. Ik geloof nooit dat M in een tent zou gaan slapen met ons ernaast en als ze dat wel doet, staat ze bij de eerste zonnestralen weer te stuiteren. Mijn schoonzus trapt er toch vaak weer in om te gaan kamperen met haar twee toch al niet zo goed luisterende/slapende kinderen en komt dan volledig gebroken terug. Om zich door haar vriend het jaar erop weer te laten overhalen :laughcry:
- backpacken. Als ik vakantie heb, wil ik kunnen relaxen en in een normaal bed kunnen slapen.

Wel leuk:
De rest denk ik. Verre reizen, maar ook lekker naar een huisje aan het strand of een stedentrip.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 07:24

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Oh ja backpacken is ook niet zo aan mij besteed. Ik hoef niet overgoten te worden in luxe maar enige basis wel graag en meer mag altijd.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jul 2019 07:41

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Niet leuk:
kamperen
all inclusive

Wel leuk:
rondreizen in een land
stedentrips
appartement/Airbnb

Verder kan ik niks zeggen over wintersport of verre reizen. Allebei trekt het me niet heel erg. Wintersport lijkt me wel gezellig, maar skiën lijkt me eng. Eén keer een dag gedaan in Winterberg en toen stond ik boven aan een berg en durfde ik niet meer naar beneden. Verre reizen trekken me niet vanwege het lange vliegen, dat lijkt me vreselijk. Ik ga volgend jaar voor het eerst buiten Europa op vakantie, naar New York, dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jul 2019 08:13

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk:

- autovakanties
- cultuurvakantie
- touren (op de bonnefooi)

Minder leuk:

- kamperen
- all-in
- cruise (een paar dagen vind ik wel prima, maar niet als hoofddoel)

Nog nooit gedaan:

- wintersport
- cityhoppen
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2019 08:42

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Leuk:
Kamperen met caravan of tent
Stedentrip
Wintersport

Minder leuk:
Vliegvakantie en dan all-in

Nog nooit gedaan maar lijkt me ook niks:
Backpacken
Cruise
Op de bonnefooi gaan reizen
<<

Anoniem271

Bericht 24 Jul 2019 08:50

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik vind volgens mij echt bijna alles leuk;
- kamperen
- citytrip (in Europa maar ook buiten Europa)
- strandvakantie (ook all-in, maar dan echt alleen als ik écht even mijn rust nodig heb en nergens naar om wil kijken)
- strandvakantie afwisselend met cultuur bezoeken
- roadtrip

Ik ben nog nooit op wintersport geweest of met backpack op pad geweest, dus ik weet niet of ik dat leuk zou vinden.
<<

Anoniem271

Bericht 24 Jul 2019 08:53

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik zou trouwens best met backpack de wereld over willen reizen. Ik volg een koppel op Instagram tijdens hun wereldreis, en niet precies weten wat je gaat doen en wat je tegenkomt lijkt me ook wel heerlijk, lekker die vrijheid.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jul 2019 09:13

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Niet leuk:
Kerken en musea bezoeken
Backpacken lijkt me ook niets
Fietsvakantie

Wel leuk
- Kamperen maar dan wel gewoon met elektriciteit en een fatsoenlijke tent of caravan
- strand
- verre reizen
- stedentrip
- wintersport
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jul 2019 09:18

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Marin schreef:Oh ja backpacken is ook niet zo aan mij besteed. Ik hoef niet overgoten te worden in luxe maar enige basis wel graag en meer mag altijd.

Maar dat kan met backpacken ook toch? Je hoeft dan niet in crappy hostels te slapen, maar net zo goed in (luxe) hotels. Je bent alleen gelimiteerd in wat je mee kunt nemen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jul 2019 09:23

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik hou dus wel van backpacken, maar de laatste keer dat wij dat deden sliepen we wel in zeer fatsoenlijke onderkomens, want wat dat betreft hou ik ook wel van meer dan basic. Ik heb alleen niet zoveel spullen nodig.

Verder leuk:
Kamperen
Verre reizen
Korte zonvakanties
Met de auto op de bonnefooi

Minder leuk:
Stedentrips
Center Parcs achtige parken

Wintersport nooit gedaan maar lijkt me wel leuk. All-in en lange zonvakanties nooit gedaan en lijkt me ook niet leuk.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jul 2019 09:26

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

All-in lijkt me helemaal niks.

Verder vind ik het wel prima. Wij zijn geen vakantiegangers, maar zal wellicht nog wel komen in de toekomst. Hou wel van een beetje luxe, bijv airco en wil ook niet in een tentje kamperen. Maar een caravan of camper, prima. Denk dat we later wel een camper aanschaffen.

Wat ik echt niet leuk vind trouwens is het bezoeken van kerken en musea. Wat ik wel leuk vind is lekker slenteren door straatjes, winkeltjes bekijken, plaatselijke lekkernijen proberen etc.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 09:27

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Joey schreef:
Marin schreef:Oh ja backpacken is ook niet zo aan mij besteed. Ik hoef niet overgoten te worden in luxe maar enige basis wel graag en meer mag altijd.

Maar dat kan met backpacken ook toch? Je hoeft dan niet in crappy hostels te slapen, maar net zo goed in (luxe) hotels. Je bent alleen gelimiteerd in wat je mee kunt nemen.


Ja oké, maar ik houd ook niet zo van zo'n zware rugzak op m'n rug. Gebruik liever een koffer of zachte tas. Wij hebben wel twee keer een reis door Azië gemaakt en sliepen daarbij in hotels, geen hostels. Maar wel redelijk basic vervoer tussendoor, dus met zo'n busje waar je bovenop rijst zakken zit enzo, of in een trein door Myanmar. Best avontuurlijk vind ik zelf maar dan dus wel met gewone stoffen tassen. Komt ook wel omdat we echt een volledige rugzak aan camera apparatuur mee hadden destijds. Dus ook beetje kwestie van prioriteiten stellen. Maar in hostels wil ik niet meer slapen. Wat meer basic hotels vind ik in Azië ook prima en af en toe deden we dan een wat luxer hotel.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jul 2019 09:35

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Marin schreef:
Joey schreef:
Marin schreef:Oh ja backpacken is ook niet zo aan mij besteed. Ik hoef niet overgoten te worden in luxe maar enige basis wel graag en meer mag altijd.

Maar dat kan met backpacken ook toch? Je hoeft dan niet in crappy hostels te slapen, maar net zo goed in (luxe) hotels. Je bent alleen gelimiteerd in wat je mee kunt nemen.


Ja oké, maar ik houd ook niet zo van zo'n zware rugzak op m'n rug. Gebruik liever een koffer of zachte tas. Wij hebben wel twee keer een reis door Azië gemaakt en sliepen daarbij in hotels, geen hostels. Maar wel redelijk basic vervoer tussendoor, dus met zo'n busje waar je bovenop rijst zakken zit enzo, of in een trein door Myanmar. Best avontuurlijk vind ik zelf maar dan dus wel met gewone stoffen tassen. Komt ook wel omdat we echt een volledige rugzak aan camera apparatuur mee hadden destijds. Dus ook beetje kwestie van prioriteiten stellen. Maar in hostels wil ik niet meer slapen. Wat meer basic hotels vind ik in Azië ook prima en af en toe deden we dan een wat luxer hotel.

Jaa die andere dingen snap ik ook wel hoor! Maar qua overnachtingen hebben wij nu ook wel een bepaalde standaard maar dat gaat voor ons prima samen met backpacken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 09:39

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ja dat is ook zeker waar. Dat kan je natuurlijk maar net zo invullen als je zelf wilt. Leuk hoor. Denk je ooit zo'n soort reis te willen maken met je dochter (als ze iets ouder ie misschien?)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 24 Jul 2019 09:40

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ik ben 3x gaan backpacken in Thailand. Ik vond die tas helemaal niet handig, want ik kon onderin niks pakken (moest eerst alles eruit). Dus ik trok alleen de bovenste paar dingen aan en die liet ik daar wassen. Dat zware ding op mijn rug, een eastpack op mijn buik en een heuptasje om en dan zo de boot in en uit met je voeten in het water, slippers in je handen. Het had ook wel weer wat. Ik sliep wel in luxe hotels, in Thailand kost het toch niks.

Maar dat heb ik wel gehad. Nu kiezen we voor luxe. We zijn eigenlijk ook best verwend qua hotels beseften we laatst, en daar schaamden we ons best een beetje voor.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jul 2019 09:45

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Dat went heel snel hè Poppy!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jul 2019 09:47

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Marin schreef:Ja dat is ook zeker waar. Dat kan je natuurlijk maar net zo invullen als je zelf wilt. Leuk hoor. Denk je ooit zo'n soort reis te willen maken met je dochter (als ze iets ouder ie misschien?)

Ja! Ik zou januari/februari al wel willen. Alleen omdat ik nog geen werk heb en dat wel de bedoeling is, is dat vrijwel niet te plannen nu. Maar ooit, vast. Heb ook zo'n droom om voor ze 5 is met haar en een eventueel broertje of zusje voor een paar maanden te reizen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 09:48

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Poppy schreef:
Maar dat heb ik wel gehad. Nu kiezen we voor luxe. We zijn eigenlijk ook best verwend qua hotels beseften we laatst, en daar schaamden we ons best een beetje voor.


Zolang je je dat beseft vind ik dat nooit zo erg hoor. Het is ook gewoon fijn om luxe op vakantie te hebben, dat is voor sommigen ook gewoon echt een fijn aspect aan vakantie (en voor de ander is back to basic juist ontspanning).
En wat ik ook belangrijk vind is het in perspectief plaatsen. Ik kan prima in een drie sterren hotel slapen wat een beetje kneuterig is, dan heb ik ook andere verwachtingen. Maar van een vijfsterrenhotel van 500 per nacht verwacht ik wel bepaalde dingen ja. Als dat dan niet in orde is, vind ik dat wel vervelend.

Dat was wel een dingetje aan onze laatste vakantie. Dat was onze duurste vakantie ooit, maar in the end sta je toch nog steeds met je teenslippers tussen de haren van anderen te douchen. Dat vind ik uiteindelijk dan toch niet helemaal in verhouding en eerlijk is eerlijk, ik vind het prima, maar liever heb ik gewoon een rainshower. Daar schaam ik me niet voor hoor, moet jij ook niet doen, zolang je je er maar bewust van bent hoe fijn het is dat je die luxe hebt.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jul 2019 09:50

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Joey schreef:
Marin schreef:Ja dat is ook zeker waar. Dat kan je natuurlijk maar net zo invullen als je zelf wilt. Leuk hoor. Denk je ooit zo'n soort reis te willen maken met je dochter (als ze iets ouder ie misschien?)

Ja! Ik zou januari/februari al wel willen. Alleen omdat ik nog geen werk heb en dat wel de bedoeling is, is dat vrijwel niet te plannen nu. Maar ooit, vast. Heb ook zo'n droom om voor ze 5 is met haar en een eventueel broertje of zusje voor een paar maanden te reizen.


Ah ja dat zou gaaf zijn zeg! Zou je vriend dat ook willen? Heb je dat programma op sbs gekeken? Wereldreis op wielen? Is nu geannuleerd maar ik volg nog steeds zo'n gezin dat daar aan mee deed met twee kleine meiden. Zo leuk vind ik dat.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jul 2019 09:56

Re: Wat voor vakantie vind jij wel en niet leuk?

Ja mijn vriend zou dat ook zeker willen. Leuk, ik ga dat programma es opzoeken.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers