Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neem jij eten mee op vakantie

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Jul 2019 19:38

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Nee, dat doen wij niet. Wel voor onderweg maar verder kopen we het daar.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Jul 2019 19:42

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen vaak wel boodschappen mee op vakantie. We zijn zeker niet gierig en ook niet gehecht aan specifiek Nederlands etenswaar en we vinden boodschappen doen in het buitenland ook nog heel erg leuk.
We nemen wat basics mee zoals bloem, olijfolie, zout en peper. Vaak ook een pak krackers, pot pindakaas en een zak/blik soep (tot nu toe heb ik die soep altijd weer mee terug genomen haha). Daarnaast dan vaak nog eten voor de eerste dag.
Dit nemen we mee zodat we zeker weten dat we niet omkomen van de honger of stress hebben over het wel/niet open of aanwezig zijn van een supermarkt en bakker.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Jul 2019 20:39

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Het enige wat ik vorig jaar lastig vond in Frankrijk was dat we soms alleen wit stokbrood konden krijgen en croissants.
Mijn peuter lustte dat toen echt niet.
Dan is een pak havermout en een bruinbrood in het vriesvak wel echt handig.
Dat is eigenlijk het enige met een kind waar ik rekening mee hou. Ook zodat hij niet verstopt raakt..
2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Jul 2019 20:48

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik heb nog eens over dit topic en mijn eigen reactie nagedacht. Eigenlijk is het best raar dat we allemaal heel hard roepen dat we echt geen Nederlandse boodschappen meenemen of hoogstens het broodnodige. Alsof het iets is om je voor te schamen? Als je wel boodschappen meeneemt omdat je wel gierig bent of een laag budget hebt, prima toch? Of als je niet van buitenlandse supermarkten houd omdat je er helemaal niks kunt vinden en het daardoor uren vakantietijd kost, ook prima toch?

Ik lees bij niemand een oordeel in de reacties hoor, maar toch voelt het voor mij alsof iedereen zich moet afzetten tegen deze 'Nederlandse gewoonte'. Vreemd vind ik dat.
Als ik mijn hele auto vol zou laden met aardappels, pindakaas en Old Amsterdam kaas (of juist Euroshopper kaas) geloof ik niet dat ik het in dit topic kwam melden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jul 2019 20:51

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij gaan zaterdag naar Zweden en nemen vooral alcohol mee. Da’s daar gewoon te duur. Verder neem ik altijd wel kruiden en olie enzo mee. En war crackers, een nood-cup a soupje, misschien pindakaas. iig zodat we voor 1 avond altijd wel rond kunnen komen als we een dag nergens langs komen oid. Verder vinden wij ook buitenlandse supermarkten juist hét vakantiegevoel. Heerlijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jul 2019 20:54

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Vroeger aten wij ook echt gewoon de Knorr wereldgerechten op vakantie haha zo kut. En dan ook nog zonder de taco’s of de tortillas niet in de oven etc want dat hadden we dan niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jul 2019 21:01

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Green_Pepper schreef:Ik heb nog eens over dit topic en mijn eigen reactie nagedacht. Eigenlijk is het best raar dat we allemaal heel hard roepen dat we echt geen Nederlandse boodschappen meenemen of hoogstens het broodnodige. Alsof het iets is om je voor te schamen? Als je wel boodschappen meeneemt omdat je wel gierig bent of een laag budget hebt, prima toch? Of als je niet van buitenlandse supermarkten houd omdat je er helemaal niks kunt vinden en het daardoor uren vakantietijd kost, ook prima toch?

Ik lees bij niemand een oordeel in de reacties hoor, maar toch voelt het voor mij alsof iedereen zich moet afzetten tegen deze 'Nederlandse gewoonte'. Vreemd vind ik dat.
Als ik mijn hele auto vol zou laden met aardappels, pindakaas en Old Amsterdam kaas (of juist Euroshopper kaas) geloof ik niet dat ik het in dit topic kwam melden.


Eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jul 2019 21:03

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij gaan niet op (lange) vakantie naar het buitenland, alleen weekendjes en dan neem ik geen eten van thuis mee. Maar ik kan me indenken dat als ik zou gaan, ik bepaalde producten wel mee zou nemen voor E. Het is niet dat hij nooit iets nieuws of anders eet, maar hij is wel heel selectief en als ik in het buitenland niks vind wat hem bevalt dan zit ik wel met een groot probleem.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 23 Jul 2019 21:05

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik neem wel wat dingen mee, omdat ik geen zin heb om met heel veel extra spullen thuis te komen of veel weg te gooien. Ik neem dus altijd wel wat basiskruiden, bouillonblokjes en olie mee, maar ook de pot muesli en een pak crackers. Afgelopen zomer in Italië was ik superblij met de crackers, want het brood van de camping was echt niet lekker. Verder vind ik door een buitenlandse supermarkt struinen en eten uitzoeken echt heerlijk en superleuk, maar dingen die ik anders opnieuw koop daar neem ik met plezier mee. Oh ja en wij nemen ook altijd wel een paar flessen drank mee voor de eerste avond.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jul 2019 21:14

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ja hoor, wij nemen altijd wel wat mee. Niet veel (want geen plek haha), maar wel wat. Vind er ook niets geks of gierigs aan, en al was dat zo, wat dan nog?
Wij zijn nu op vakantie en heb wel wat meegenomen: avondeten voor de eerste dag (we wisten dat we rond etenstijd aankwamen, ik ga dan echt niet eerst op zoek naar een supermarkt om nog spullen te kopen of op zoek naar een restaurant met een hongerige dreumes die niet snapt waarom het zo lang duurt), brood, chocopasta, beleg voor zoontje, pakje thee, paar blikjes drinken.
Heb nog de hele vakantie om hier boodschappen te doen en 'aparte' dingen te kopen. Zo apart zijn die trouwens niet want als ik vanaf thuis 5 minuten rijd kan ik ook bij dezelfde buitenlandse supermarkt boodschappen halen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Jul 2019 21:19

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Marin schreef:Haha dan is hij net zo vastgeroest als m'n schoonouders. Mag hoor!

Ik heb 't wel eens geproefd en 't kon me niet bekoren maar ja ik ben dan ook geen Aussie. Die vegemite is ook wel echt een cultuur dingetje volgens mij.


Is vegemite hetzelfde als marmite? Ik ben opgegroeid met marmite, de meeste mensen snapten daar niks van maar ik vond het altijd best wel lekker. Een geroosterde boterham, boter er op en dan heel licht marmite er op, dat at ik als kind regelmatig. Mijn moeder eet het nog steeds vaak en mijn oma at het ook altijd. Maar goed, het ging nooit mee op vakantie :smile: .

Wij nemen eigenlijk ook nooit eten mee op vakantie, behalve dan voor onderweg en we nemen nog wel eens spullen mee die anders niet meer lekker meer zijn in een koelboxje of tas. Komkommers, tomaten etc., maar wel liefst zo min mogelijk.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Jul 2019 21:20

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen al jaren van alles mee op vakantie. Enerzijds door coeliakie van zoon en mijzelf en anderzijds om de eerste dagen door te kunnen zonder boodschappen te doen. Dan willen we andere dingen doen dan een supermarkt verkennen waardoor we afbakbroodjes en zoet beleg meenemen. Ook leeg ik de koelkast en neem ik dingen mee die op moeten, yoghurt etc. Zonde om weg te gooien. We gaan natuurlijk wel met de auto op vakantie, als je met alleen een koffer gaat is het al veel moeilijker. Ook dan gaan trouwens de glutenvrije crackers etc ook gewoon mee. Voordeel van een medische verklaring.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jul 2019 21:37

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik ga meestal met het vliegtuig op vakantie en meer dan een pak liga, ontbijt koek oid om de ergste honger te stillen gaat er nooit mee.
Eerder omgekeerd, ik neem regelmatig dingen die ik lekker vond mee vanuit het buitenland naar Nederland.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Jul 2019 21:45

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Het ligt eraan waar de reis ons brengt. Bij een lange vliegreis neem ik wat sultana's mee net zoals een flesje water. Om de honger te stillen als het eten aan boord een beetje karig is. Tijdens de laatste vliegreis naar Costa Rica hadden we echt trek na 9 uur vliegen en we moesten toen nog 2,5 uur. Gelukkig konden we toen ook zoutjes pakken in de pantry. Verder neem ik vaak wat snoep mee om uit te delen, zoals fruitella's en winegums. Droge crackers koop vaak ter plaatse in een supermarkt.

Als we naar een huisje gaan neem ik vaak wat basis spullen zoals zout en peper, rijst, pasta enz mee als dat niet in het huisje aanwezig is. Ook broodjes/boterhammen, drinken en fruit voor onderweg nemen we mee. We hebben namelijk niet altijd zin om de hele vakantie uit eten te gaan.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Jul 2019 21:46

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Vroeger op skivakantie namen wij altijd alle houdbare producten mee van thuis. Er was dan al een menu voor de hele week gemaakt (ons kerstdiner was dan bijvoorbeeld ook Unox tomatensoep en boerenkool met worst). De verse producten haalde we daar dan nog in de winkel. Op wintersport snap ik het ook wel, lange dagen skiën en laat thuis dus geen tijd voor boodschappen of uitgebreid koken met een groot gezin. Daarnaast lusten mijn broers/zussen ook niet alles.

In de zomer ging er ook veel mee, altijd hagelslag en kaas idd.

Als ik ga vliegen neem ik niet veel mee, wel altijd een pak droge crackertjes of bijvoorbeeld mueslirepen want ik heb vaak honger en wil dan even iets kunnen eten.
Hagelslag neem ik soms ook mee, ik ben daar dol op, geeft me juist het vakantiegevoel.

Als we met de auto gaan nemen we wel wat meer mee, denk dan steeds, oja dit kan er ook nog wel bij. Peper/zout/kruidentoren. Pindakaas of bijv kaas die nog in de koelkast lag. Ik vind shoppen in de buitenlandse supermarkt ook leuk en lust ook wel veel maar toch vind ik mijn eigen gewoontes ook wel fijn. Daarnaast kost alles uitzoeken zoveel tijd en moet dan ook nog alle etiketten lezen voor mijn lactose intolerantie. Net als UN eet ik dan ook het liefst mijn yoghurt ontbijtje met fruit. Daar voel ik me dan ook prettig bij.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Jul 2019 21:52

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen altijd wel iets mee. Dit jaar was dat olijfolie, een bruin brood, een pak hagelslag, oploskoffie, pakje cup a soep en we hadden nog wat fruit liggen (aardbeien en bananen), dat hebben we onderweg opgegeten. Het brood en hagelslag hebben we als ontbijt gegeten op dag 2 en daarna zijn we boodschappen gaan doen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jul 2019 22:21

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik neem dus wel dingen mee. Vorig jaar naar Griekenland had ik mijn eigen tussendoortjes mee, puur omdat ik niet weet hoe ik op iets anders reageer en zo had ik in ieder geval mijn eigen eten mee. Ook had ik kaas mee maar die heb ik niet gebruikt hotel bleek dat ook te hebben.

Jaren geleden namen we ook eigen snoepjes of iets mee. Oh en neem altijd 2 flesjes water mee als ik ga vliegen
Afbeelding
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 23 Jul 2019 22:41

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Meer dan een zakje snoep voor onderweg voor de kinderen of een zak chips voor als we ‘s avonds honger hebben gaat er niet mee.

Zelfs toen de kinderen baby/peuter waren gingen er voor onderweg een paar luiers mee en een potje fruit maar verder is op vakantie of onderweg of in het vliegtuig van alles te koop. En als het niet te koop is dan is dat maar zo voor die paar dagen.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2019 06:41

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Nee neem niks mee maar wij gaan altijd in een hotel op vakantie. Kan me goed voortellen dat als ik zou kamperen of met de camper zou rondreizen ik wel pindakaas en crackers mee zou nemen. En wijn, boter, olijfolie, dat soort dingen.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Jul 2019 06:52

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Als we naar iets gaan met een keukentje dan neem ik altijd wel zo’n kruidenstrooiertje als hieronder mee (veel te duur om alles los te kopen), en een klein busje gehaktkruiden. Verder eigenlijk niets. Gaan we naar een hotel dan nemen we sowieso niets mee. Uiteraard in beide gevallen wel eten voor onderweg, indien noodzakelijk.

Afbeelding
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 24 Jul 2019 07:14

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Oh ik sjouw sowieso te veel mee op vakantie maar ook wel veel etenswaar hoor.
Ben niet gierig, wel een tikje autistisch, dus mijn venz hagelslag gaat sowieso mee. Verder vaak wat standaard dingen voor het eerste ontbijt of voor als er niets open is.
Maar ik vind boodschappen doen op vakantie ook een noodzakelijk kwaad en 's avonds gaan we meestal uit eten.
<<

Anoniem336

Bericht 24 Jul 2019 08:29

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik vind het ook leuk om in een buitenlandse supermarkt rond te dwalen, maar....

Wat is er dan zo leuk aan het zoeken naar wc-papier, pannenkoekenmix, basmati rijst, volkoren spaghetti, bouillonblokjes, fles coca cola, etc., met drie kinderen? Dat zijn basic producten die je prima van huis mee kunt nemen. Ik ga geen uur zoeken naar al die spullen, terwijl we het thuis in de kast hebben liggen, en we genoeg ruimte in de vouwwagen hebben. Vorig jaar ben ik 15 minuten bezig geweest om in een Franse supermarkt bloem te vinden. Nadat ik naar de bloemen afdeling ben gestuurd, heb ik maar een Nederlander aangesproken die al iets meer wegwijs in de winkel was. Daar is toch niets leuks aan? Dus dit jaar gaat de kant en klare mix mee.

Kaasjes, broodjes, groenten, salades, koekjes, etc., dat kopen we allemaal ter plekke. En ja, dat vind ik ook de charme van een buitenlandse supermarkt. Verschillende broodjes en kaasjes proeven. Heerlijk!

Dus... hier nemen we kruiden, spaghetti, wc-papier, fles ranja, knijpfruitjes, pannenkoekenmix, rijst, verse producten die op moeten (fruit, uien, knoflook, komkommer, etc ) mee. En vast nog wel meer.

Dan maar een "typische Nederlander". Al vind ik dat erg generaliserend, gezien mijn reden niet budget gerelateerd is, louter praktisch.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2019 08:39

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Maar boodschappen meenemen, sinds wanneer heeft dat iets met gierigheid te maken? Ik vind het juist bewust omgaan met voedsel (althans in ons geval). Anders gooien we 2x onnodig eten weg: hetgeen wat achterblijft en niet goed meer is bij thuiskomst en hetgeen we op vakantie hebben gekocht en niet mee terug kan om wat voor reden dan ook.
En helemaal als je in Nederland op vakantie gaat. De Jumbo op Ameland heeft exacte dezelfde producten als de Jumbo in Schubbekutteveen.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Jul 2019 08:42

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen altijd kruiden, kaas en koffie voor onszelf mee.
En pindakaas, stroop en hagelslag voor de jongens omdat ze dat altijd eten op brood.

Ik zou niet weten wat daar raar of Hollands aan is. Waarom moet daar nou weer wat negatiefs van gemaakt worden?

Los daarvan struinen wij ook graag rond in buitenlandse supermarkten en koken we met de producten daar.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Jul 2019 09:26

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik ga eigenlijk altijd naar een vakantiepark, met een max van 4 uur rijden ongeveer.

Wat ik wel altijd meeneem is wat zou, peper, kaneel en losse suiker. Ook diverse zakjes thee, we drinken graag wisselende smaken, dus als je voor een week 4 verschillende pakjes moet kopen terwijl er thuis genoeg ligt... En het neemt glad geen ruimte in.

We zijn nu aan het overwegen om de Senseo met pads mee te nemen, want ik ben de enige van ons 4 die koffie drinkt. Dan vind ik filteroptie niet handig.

Ook neem ik altijd 1 rol wc papier mee. Altijd handig voor onderweg, maar ook voor als je aankomt in de bungalow. Er hangt niet altijd standaard een rol papier.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers