Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geboortelijst

<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 18:15

Geboortelijst

Voor degenen die bekend zijn met een geboortelijst: wat hadden jullie hier allemaal op staan?

Ik wil natuurlijk de basis-spullen gewoon in huis hebben, maar vind het moeilijk om een lijst te maken voor de geboortelijst. Wat zijn nu dingen die je niet de eerste momenten nodig hebt, maar wel leuk zijn als kraamcadeau? Ik ben een beetje bang dat ik zelf gewoon alles al koop omdat ik denk het snel nodig te hebben, waardoor er dus weinig over blijft voor mijn geboortelijst voor bij de babyborrel.

Mijn babyborrel is ongeveer 2 maanden na de geboorte (vanwege de feestdagen), dus zoals ze in de winkel me aansmeerden om er bijvoorbeeld een aankleedkussen en badje en boxkleed op te zetten... dat lijkt me niet praktisch om de eerste twee maanden niet in huis te hebben!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 18:19

Re: Geboortelijst

Oei ja twee maanden na de geboorte maakt het wel lastig. De meeste dingen heb je toch wel direct nodig.

Als je eerst je baby in een wiegje of cosleeper wilt laten slapen, zou je kunnen kiezen om het beddengoed van het grotere ledikant op de lijst te zetten?
Een draagzak, mocht je in het begin die niet willen gebruiken of eerst een zachtere draagdoek willen gebruiken bijvoorbeeld.
Spulletjes voor in de zomer alvast? Zwembandje, zwemkleding, etc.
Een groot speelkleed waar hij de eerste tijd nog niet op ligt.
Kleertjes in grote maten kan sowieso natuurlijk.
Mocht je de Stokke set (tripp trapp of steps) doen, kan je eerst het babykuipje doen en dan daarna pas de andere opzetstukken als dat kan?
Mooie (prenten)boeken voor als hij ouder is om te lezen.


Ik denk nog even verder voor je.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 18:23

Re: Geboortelijst

Ja, ik zat dus ook al te denken aan speentjes en flesjes voor 2+ maand, een babycooker, speelgoed (wat ik gewoon niet ga kopen op voorhand), bestek en bordje en dan wat extra dingen qua lakens/dekens...

Een eettafel stoel, heb je dat echt al vanaf het begin nodig? Want die had ik ook op de lijst gezet, samen met een autostoel (eerst de maxi-cosi gebruiken toch?).

Kleertjes hebben ze bij ons de regel dat ze het apart leggen, maar dat je ook verplicht bent om ze af te nemen als ze niet gekozen worden van je lijst. Dat vind ik dan wel weer jammer!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Jul 2019 18:27

Re: Geboortelijst

Wij hadden de kraamborrel toen E een week of 6 was geloof ik. Ik heb vooral veel cadeaubonnen gevraagd (prenataal, Hema) ook kregen we een aantal voorleesboekjes (flapjesboek van Dikkie Dik, een groot boek van Muis) en van m'n vader kreeg ik een 4 seizoenen slaapzak van Puckababy (daar kun je ook cadeaubonnen kopen vlgs mij) en sommige mensen hadden kleertjes (op de groei) gekocht maar dat is altijd wel spannend, zowel qua smaak als qua maar.
30-04-2017
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 15 Jul 2019 18:27

Re: Geboortelijst

Nee hoor kinderstoel kan ook pas later. Alhoewel wij bij nr 2 nu wel al de trip trap gebruiken met de newborn set erop. Maar dat is vooral omdat ze er dan bij kan aan tafel als wij met zoon zitten te eten. Bij onze zoon hadden we de newborn set helemaal niet.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Jul 2019 18:29

Re: Geboortelijst

Dingen die bij mij opkomen:
- Een mooie spaarpot
- Van die Silly Billie slabbers, die heb je toch pas nodig als ze gaan eten.
- Speelgoed
- Zoals Marin zegt, als je een Stokke stoel kiest de kinderstoel elementen zoals de beugel, de tafel, het kussentje...
- Fietsstoeltje
- Slofjes
- Voorleesboeken
- Tuit- of rietjesbekers
- Kinderservies en -bestek
- Een voetenzak voor in de kinderwagen (die heb je pas nodig vanaf dat je kindje in de wandelwagen zit, gemiddeld rond de 5-6 maanden)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 18:30

Re: Geboortelijst

Kinderstoel en een autostoel kan inderdaad later. Maxicosi moet je wel hebben. In Nederland moet je die zelfs hebben om uit het ziekenhuis weg te mogen rijden. Weet niet hoe dat in Belgie is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 18:35

Re: Geboortelijst

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 18:45

Re: Geboortelijst

Maar jullie beslissen toch zelf om dat feest pas na 2 maanden te geven? Dat heeft toch niets met het land te maken? Hier is een geboortelijst uberhaupt niet de gewoonte waar ik woon.

Klinkt alsof je al best veel hebt inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 18:52

Re: Geboortelijst

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 18:54

Re: Geboortelijst

Ja kan het me voorstellen dat je dat uitstelt hoor (persoonlijk zou ik 't helemaal niet doen maar vooruit).
Maar dan moeten al die Belgen ook maar even wachten dus.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 19:02

Re: Geboortelijst

Marin schreef:Ja kan het me voorstellen dat je dat uitstelt hoor (persoonlijk zou ik 't helemaal niet doen maar vooruit).
Maar dan moeten al die Belgen ook maar even wachten dus.

Haha ja, ik vind dat ze al lang blij mogen zijn dat ik met alle stomme Belgische gewoonten mee doe! Dan mogen ze mij ook een beetje tegemoet komen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 19:24

Re: Geboortelijst

Lissa schreef:
Marin schreef:Ja kan het me voorstellen dat je dat uitstelt hoor (persoonlijk zou ik 't helemaal niet doen maar vooruit).
Maar dan moeten al die Belgen ook maar even wachten dus.

Haha ja, ik vind dat ze al lang blij mogen zijn dat ik met alle stomme Belgische gewoonten mee doe! Dan mogen ze mij ook een beetje tegemoet komen.


Ik ben vast een enorme zeikerd en je bedoelt het misschien niet zo, maar het zijn toch geen stomme Belgische gewoonten persé? Of nou ja, je mag het van dit wel vinden, maar het valt me wel vaker op dat je niet persé positief praat daarover. Lijkt me ook lastig wel, zo op de grens wonen. Nou ja, ik weet niet wat ik hiermee wil zeggen maar 't klonk gewoon zo onaardig hoe je 't zei.

Nogmaals je kiest er zelf voor om dat feest überhaupt te geven en pas 2 maanden later, maar misschien snap ik niet zo heel goed wat hier typisch Belgisch aan is en waarom het dan stom is, dat kan.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Jul 2019 19:29

Re: Geboortelijst

Ik ben het wel eens met Marin en snap ook niet wat er zo “Belgisch” is aan een geboortelijst en/of een borrel na de geboorte. Beiden gebeurt hier in Nederland ook wel hoor.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 19:31

Re: Geboortelijst

Elliot schreef:Ik ben het wel eens met Marin en snap ook niet wat er zo “Belgisch” is aan een geboortelijst en/of een borrel na de geboorte. Beiden gebeurt hier in Nederland ook wel hoor.


Nou ja en zelfs al is het wel typisch Belgisch vind ik 't gewoon niet zo aardig overkomen. Je wilt wel cadeautjes van deze mensen hè. Zo'n feest hoeft niet.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 19:34

Re: Geboortelijst

Maar nog even verder nagedacht voor je:

Lekkere badspulletjes voor de baby, die gaan toch op na verloop van tijd dus kan je altijd gebruiken.
Badspeeltjes
Speelgoed voor wat oudere kindjes inderdaad.
Zonnebrilletje
Zo'n bakje voor tandjes en haartjes
Leuk speeltje voor in de kinderwagen
Van die zachte schoentjes
Let's discover the world together.
<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 19:36

Re: Geboortelijst

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 19:42

Re: Geboortelijst

Oh ja dat klinkt inderdaad wel irritant dat zij hun wensen op jou betrekken. Niet zozeer de gewoontes, want dat zou ik nog wel leuk vinden denk ik persoonlijk maar meer dat zij van alles vinden wat moet (of dat nou dus uit gewoonte is of uit hun eigen wil). Dat lijkt me wel heel irritant ja. Maar goed, ik vind dat jij ook niet heel aardig over hun gewoonten praat. Cultuur is maar een lastig iets en wat ik al zei, op de grens wonen lijkt me ook erg verwarrend. Het lijkt hetzelfde land maar dat is het natuurlijk echt niet. Wat wil je vriend hierin allemaal eigenlijk?

Misschien kan je allemaal Hollandse dingen vragen, Jip en Janneke, Nijntje en Woezel en Pip enzo haha. Nee flauw (en moet je maar net leuk vinden (.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 19:46

Re: Geboortelijst

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 19:47

Re: Geboortelijst

Het klinkt als een behoorlijk beïnvloedende familie inderdaad, althans, dat ze dat zelf vinden. Vervelend.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem268

Bericht 15 Jul 2019 19:52

Re: Geboortelijst

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 19:55

Re: Geboortelijst

Je kunt het ook door hen helemaal laten regelen! Doen ze 't lekker op hun manier, laat jij het helemaal los en kom je alleen even met je baby pronken.
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Jul 2019 08:57

Re: Geboortelijst

Ik zou gewoon een lijst maken voor de Belgische kant van de familie. En je Nederlandse familie de keus geven. Willen ze ideeën? Kan je dr lijst alsnog geven.

Cadeaus voor 'later':

* kinderstoel
* wipstoel
* wheelie bug
* voorleesboek
* loopfiets
* luiers maat 4
* babygym
* speelkleed voor op de grond
* voetenzak voor in de wandelwagen
* muskietennet wandelwagen
* Grimms regenboog
* Grimms stapeltje
* Grimms grijpkralen
* HEMA cadeaubonnen
* regenlaarsjes Druppies of Bergstein
*
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jul 2019 09:42

Re: Geboortelijst

Ik lees even tussendoor dat je speentjes en flessen erop wil zetten, maar dat zou ik niet doen. Je weet niet altijd van tevoren welke fles en speen passend is voor jouw kindje en anders hebben mensen misschien een merk gekocht waarvan je nu denkt dat je die wilt en dat je er straks misschien toch niks aan hebt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio