Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sicilië (Taormina)

<<

Anoniem271

Bericht 17 Jul 2019 10:34

Sicilië (Taormina)

Wij gaan in augustus naar Taormina op Sicilië. Iemand tips wat we niet moeten overslaan? Voor Taormina zelf, maar eigenlijk voor het hele eiland. We hebben een auto gehuurd, dus kunnen veel kanten op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jul 2019 10:40

Re: Sicilië (Taormina)

Geen hele concrete tips want het is al lang geleden dat ik er was, maar ik vond Taormina een leuk stadje! Volgens mij Bliss redelijk recentelijk op sicilie geweest.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jul 2019 11:09

Re: Sicilië (Taormina)

Oh, hopelijk wil Bliss nog even wat komen vertellen dan.

Hebben online al wel het een en ander opgezocht, maar persoonlijke ervaringen zijn toch altijd anders en ook leuk om te lezen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jul 2019 17:09

Re: Sicilië (Taormina)

Hé hier ben ik! Taormina is leuk! Wij zijn vanaf daar met de (huur)auto naar de Etna gegaan, dus dat zou ik sowieso doen. Het stadje zelf is ook erg leuk en je kunt er met een kabelbaan naar beneden, naar een strandje (Mazzarò oid en daar zit ook Isola Bella, een klein, dichtbegroeid eilandje vol mooie planten met een strandje erbij). Er is een botanische tuin, altijd leuk om doorheen te wandelen. Verder kun je met de auto helemaal naar boven rijden, naar Castelmola. Vanaf daar heb je een heel mooi uitzicht. Ook zijn we naar de haven in Milazzo gereden en vanaf daar met de pont naar Vulcano, een vulkanisch eiland. Het stinkt daar enorm naar zwavel haha, je kunt ook modderbaden nemen en er is een zwart strand. Zilveren sieraden daar af doen in de zee, want die worden zwart! Tot zover even de tips!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jul 2019 17:33

Re: Sicilië (Taormina)

Bedankt voor je tips Bliss. Het vulkanisch eiland hadden we nog niet bedacht, gaan we waarschijnlijk wel doen! Goed dat je het zegt van de sieraden, die laten we ‘thuis’ dan :wink:
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 18 Jul 2019 20:49

Re: Sicilië (Taormina)

Ik ben er ook geweest in 2015.
Ff denken hoor...

Taormina auto parkeren in de grote parkeergarage kostte volgens mij 15 euro per dag.
Het strand is kiezelsteen en je kan er komen met een kabelbaantje of gewoon trap lopen ;).
Er is een oud openlucht theater zelf niet geweest.
Bij restaurantjes betaal je coperto een soort fooi die soms behoorlijk kan oplopen.
Bij Caffè Solaris is dat niet zo toen der tijd. Het is goedkoop, lekker eten en geen coperto !

Riserva naturale orientata Cavagrande del Cassibile
Je moet echt echt ja echt een heel eind naar beneden lopen om bij de rivier te kunnen komen. In die hitte echt niet te doen ik was kapot bij een tussenstop (oude helicopter langdingsplaats). Verder wel erg mooie natuur daar en prachtig uitzicht. Parkeren doe je gewoon vooraan niet doorrijden want anders staan van die siciliaanen je op te wachten en mag je betalen. Dat is trouwens overal zo gewoon parkeren waar kan en niet op de ''officiele'' plek want dan moet je betalen aan van die nep parkeerwachters.

Etnaland als je van zwemmen houdt;) heel veel glijbanen daar.

Siracusa kun je oude grotten, openluchttheater archeologische ''dingen'' bezichtigen.
Er is ook tuintje waar papyrus groeit en waar ze heel kort uitleggen hoe papier gemaakt wordt.

Scala dei Turchi een zandstrand met kalkrotsen

Agrigento Romeinse tempels,pilaren. Je kan met een busje voor een paar euro van de ingang naar het einde gebracht worden en weer terug Doen !!! het is echt bloedheet en je bent kapot als je alles gaat lopen.

Gole Alcantara Botanisch en Geologisch Park. Je kan hier door de rivier lopen erg koud maar wel mooi en leuk. (toeristisch) Iets verder weg is Alcantara rivier/Area Attrezzata wandelroute geen toerisme.

En natuurlijk de Etna we zijn niet naar boven geweest met de kabelbaan en op de Etna gelopen maar gewoon ''beneden'' rondom genoeg te zien.

Excuses voor de onsamenhangendheid maar dit is wat mij nog te binnenschiet als ik de foto's bekijk.
<<

Anoniem271

Bericht 18 Jul 2019 21:34

Re: Sicilië (Taormina)

Bedankt voor je tips sanskie. Morgen eens op mijn gemak lezen!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers