Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 08 Jul 2019 18:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Blijft natuurlijk gek Dora, de dag wel goed doorgekomen?
Carpe Diem
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Jul 2019 19:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, lekker aangerommeld en tv gekeken.
Alleen kreeg ik ‘s avonds van ex een bericht dat ze morgen (vandaag dus) Mara in zouden laten slapen om ze een verder lijden te besparen. Dus dat ik maar moest kijken of ik erbij wilde zijn.

O, Mara was de jongste poes van de 2. Ze is 14 mogen worden. Ze had verlammingsverschijnselen in de achterpoten/heupen. Beide poezen heb ik door de scheiding achter moeten laten (om het voor de kinderen makkelijker te maken, bij mijn ouders hebben ze een hond).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 08 Jul 2019 19:36

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat vervelend, ben je er bij geweest? Dieren zijn altijd een onderdeel van het gezin ook al woonde ze niet meer bij je het blijft een gemis.
Carpe Diem
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Jul 2019 20:20

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, ik ben er bij geweest en heb afscheid kunnen nemen van dr
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Jul 2019 09:20

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Bedankt voor alle gelukswensen! We zijn helemaal happy hier, woon er alweer 1,5 week :)

Dora, zeker rare en evengoed moeilijke dagen. En vervelend van de poes, fijn dat je erbij kon zijn.

Hier wel even een slikmomentje. Vandaag laatste dag met de kids. Morgenochtend breng ik ze naar school en daarna zijn ze gewoon volgens het vaste rooster 5 dagen bij hun vader én aansluitend meteen de eerste 3 weken van de zomervakantie... Das wel een hele lange ruk zo :(
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 10 Jul 2019 06:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 09 Jul 2019 19:07

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat vervelend dat je nu zo snel al zo lang zonder de kinderen bent. Wel leuk dat je een date hebt dan kan je hopelijk je gedachten wat verzetten. Wel spannend heb zelf nog nooit een date gehad dus ik heb helaas geen tips. Hou je ons op de hoogte van je date?
Carpe Diem
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 10 Jul 2019 11:12

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Super leuk een date! Veel plezier!

Mijn kinderen hebben vanaf morgen vakantie, het weekend gaan ze nog naar hun vader, maandag gaan we naar de camping voor een week. Dan zijn de kinderen nog 3 dagen bij mij om vervolgens 3 weken bij hun vader te zijn. Ik moet van die 3 weken, 2 weken werken, ik ben dan alleen thuis en alleen op kantoor. Mijn vriend moet dan ook weer werken. Ik denk dat dat flink zware weken gaan worden. Ik probeer wel te genieten van de rust en vrijheid, maar denk toch dat ik de reuring wel mis als het zo lang duurt. Het is ook niet zo dat ik 's avonds even naar mijn vriend kan gaan natuurlijk door de afstand.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 10 Jul 2019 11:29

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ah bah die zomer vakantie zie ik elk jaar weer tegenop. De eerste 3 weken is M. Bij mij en de laatste 3 weken bij zijn vader. De laatste tijd word hij bij zijn vader huilend wakker in de nacht en is helemaal overstuur dat hij naar mij toe wil. Hij zit 3 weken in het buitenland dus daar maak ik me wel "druk" om. Is tot nu toe elk jaar ellende daar en vorig jaar stonden we op het punt hem daar ook te gaan halen, zijn vader was er klaar mee ook.
Veel afleiding zoeken maar..
Wil nog iets maken met een foto aan een sleutelhanger o.i.d. en een knuffeltje er aan met mijn luchtje erop zodat hij die mee kan nemen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Jul 2019 11:40

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier zijn de kinderen sinds vrijdag bij ex, zou volgens de gewone regeling ook zijn, en blijven dan nog 2 weken (dus 3 in totaal). Deze week voelt tot nu toe nog als een 'gewone' week waarin ik de kinderen moet missen. Maar vanaf volgende week zal het wel lastiger worden vermoed ik zo. Ben altijd zo blij als het vrijdag is en de kinderen weer naar mij komen.
Helaas heb ik momenteel geen afleiding van werk ofzo, want ik zit thuis. En het huis is ook wel een keer schoon genoeg :smile: ga volgende week ook 1 of 2 dagen bij mijn ouders aan de slag, even daar wat klusjes doen die anders bijna niet gedaan worden.
Maar deze 3 weken gebruik ik samen met F. om te kijken of het samenwonen met zijn 2-en bevalt en we ook echt samen willen doorgaan (niet dat er twijfels zijn ofzo, maar je leert elkaar zo wel beter kennen). En dan gaan we 3 weken samenwonen bij mijn ouders met de kinderen erbij om te kijken of dit ook goed blijft gaan, en de middelste week gaan we dan ook een week weg, even echt met zijn 4-en zijn. Nu is vakantie toch wel anders dan wanneer het gewoon school is, maar goed, je moet toch ergens beginnen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 10 Jul 2019 11:46

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dan zijn jullie 6 weken onafgebroken samen, met daarvan 3 weken met jou kinderen erbij en ook 1 week bij je ouders?
Waarom ga je bij je ouders samenwonen, dat heb ik even gemist geloof ik?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Jul 2019 11:51

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, we zijn 6 weken samen. Onee, 7 want na mijn 3 weken gaan ze weer voor een week naar mijn ex (1ste schoolweek).
Ik heb helaas nog geen eigen woning en ben (noodgedwongen) terug bij mijn ouders in getrokken, dus als ik de kinderen 'heb' wonen zij daar ook. Mijn vriendin heeft maar 1 slaapkamer, waardoor bij haar slapen met de kinderen geen optie is. Hoogstens een keer een logeerpartijtje in het weekend.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 10 Jul 2019 12:17

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Oe dat lijkt mij best heftig!
in onze week vakantie met de kinderen gaat mijn vriend nog 2 dagen naar huis. Ten eerste omdat hij afspraken heeft, maar ook om ons alle 4 wat ademruimte te geven. Want het is allemaal leuk en aardig, de kinderen kunnen goed met hem en hij met hen, maar pittig is het wel ;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2019 21:01

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Oh GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Stomme stomme hypotheek!!!

We hadden bij de mediator een alles in een pakket. Zo dus ook inc hypotheekadviseur. Deze is bezig om de hypotheek op mijn naam te krijgen.
Dit duurt ondertussen al ruim 2 maanden. De hypotheek adviseur zei een week of 2/3 geleden, dat op de een of andere manier hun dossiers die bij de bank lopen waar ik mijn huidige hypotheek heb, erg lang duurden tot er reactie op kwam.
Besloten om nog even af te wachten, ze wist zelf ook niet precies waardoor het kwam.

Nu belde ze gisteren weer, dat de dossiers bij die bank, die bij hen vandaan komen allemaal bevroren zijn. Ze weet niet waarom, maar wel dat de directie van beide bedrijven al flink met elkaar om de tafel gezeten hebben.
Dinsdag volgt er weer een gesprek en dan kan het drie kanten op:
Groen: Ze pakken de dossiers direct op
Oranje: Ze pakken de dossiers op, maar het duurt nog even
Rood: de dossiers blijven bevroren.
Ze zegt oprecht geen idee te hebben waardoor dit komt. Als het rood wordt, heb ik simpelweg een probleem. Overstappen op een andere bank kan niet, daar verdien ik te weinig voor. Het enige wat ik dan nog kan doen, is mijn geld terug eisen bij deze hypotheekadviseur (ze leveren hun product niet) en opzoek gaan naar een andere.

'Gelukkig' heb ik nog ruim 1.5 jaar de tijd om de hypotheek rond te krijgen, want tot 2 jaar na een scheiding heb je recht op hypotheekrente aftrek en mijn ex gaat toch niet kopen, die huurt.
Dus ik zit niet op een schopstoel ofzo, maar ik wil het gewoon geregeld hebben!

Alles ging zo goed, snel en makkelijk.. En dat gaat het eigenlijk nooit bij mij (ik ben meer het type: 'Goh, dat is apart, dat zien we niet zo vaak....'), dus ik zat er bijna al op te wachten wat er mis zou gaan.
En zie hier!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 14 Jul 2019 19:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat balen Lejow! Heb je evt een rechtsbijstandsverzekering die kunnen je bijstaan in dit soort situaties (geld terug eisen bij hyp adviseur). Ik hoop dat alles goed gaat en optie 1 werkelijkheid wordt zodat je niet hoeft te verhuizen omdat je de lasten niet kan dragen en niet kan overstappen....
Carpe Diem
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 16 Jul 2019 20:03

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik ben nu een paar dagen weg met mijn dochter lekker kamperen in eigen land. Ik merk dat ik dit echt zwaarder vindt dan samen of gewoon een dag alleen met mijn dochter. Wij zitten te ver van een speeltuin af waardoor ze er niet alleen heen kan. Hierdoor moet ik de hele tijd er bij zitten of bij de tent haar vermaken. Ben nu echt 24/7 bezig met haar vermaak en kom zelf niet tot rust. Hoe doen jullie dit? Wil liever geen schermen en lezen kan ze nog niet. Ze gaat nu wel elke dag 20 minuten (verplicht) tekenen en zelf spelen bij de tent zodat ik even op een stoeltje niks hoef te doen. Ik kom pas tot rust als zij naar bed is en ben dan ook echt dood op en dit is pas dag 2. Ik heb nog 4 dagen te gaan is er nog iemand met de gouden tip en ervaring?
Carpe Diem
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Jul 2019 21:42

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Bergkristal; kan je niet een stoeltje en boek mee naar de speeltuin nemen? Kan je daar lekker relaxen en zij spelen. En ik zou het jezelf ook niet te moeilijk maken; het is vakantie, geef haar af en toe een half uurtje een scherm zodat jij ook even kunt bijtanken. Hopelijk kan je zo nog wat tot rust komen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 16 Jul 2019 21:50

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Bergkristal, boek de volgende keer een vakantie speciaal voor alleenstaande/alleengaande ouders. Dat heb ik ook gedaan en er wordt je heel veel uit handen genomen door het animatieteam, echt ideaal. Ook is het contact met andere ouders en daarmee ook andere kinderen veel laagdrempeliger, over en weer wordt even op elkaars kinderen gelet, zodat je even snel een boodschapje kunt halen of even een boek kunt lezen.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 16 Jul 2019 22:54

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Gijs: ik denk dat ik dat toch maar ga doen (schermen) het vakantie gevoel is voor mij nu ook belangrijk....het is een druk jaar geweest even ontspannen zou fijn zijn.

Rejow: misschien is dat wat voor volgend jaar ik vond die reizen wel aan de dure kant. Leuk om te lezen dat jij er goede ervaringen mee had. Dan wordt er dus ook gepast op andermans kinderen erg fijn!! Ik merk dat idd het contact nu lastiger is je praat toch minder snel met mama of papa erbij en je voelt je dan snel alleen op een bankje.

Beide bedankt voor jullie reacties het doet mij echt goed voel me zeker op momenten zoals nu verloren en alleen. Fijn om te zien dat er dan mensen zijn op dit forum om je bij te staan en advies te geven.
Carpe Diem
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jul 2019 08:28

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat vervelend dat je je zo voelt Bergkristal. Het lijkt mij ook lastiger met één kind, die van mij kunnen elkaar nog vermaken.
. Hopelijk krijg je zelf een beetje rust door de regels over de schermen een beetje los te laten! En kan je anders niet een vriendin of zus of je moeder uitnodigen voor een dagje?

Rejoy, ik vond juist een vakantie op een camping voor alleenstaanden super hard werken. Ouders die hun kinderen zonder zwemdiploma alleen in het zwembad achter lieten om boodschappen te gaan doen, zat ik dan elke dag op 10 andere kinderen te passen. Oh en het animatieteam was een jaar of 17, vond ik ook onverantwoord dat die met zoveel jonge kinderen alleen op pad gingen. Maar dat zal per reis en groep ook wel verschillen...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jul 2019 09:38

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

WoW Gijs dat vind ik ook echt zwaar onverantwoordelijk. Ik denk dat dat meer met de ouders te maken heeft dan met het feit dat het een alleenstaande ouder vakantie is.

Ik ben met J 1x alleen op vakantie geweest. Dat was wel in een groep vanuit een vereniging waar ik lid van ben. We hadden met zijn allen dan het hele veld. Dus wel wat extra ogen maar alsnog veel bezig. Het maakt qua aanspraak natuurlijk wel uit. Verder vind ik dat er ook wel verschil in campings zit. De veldjescampings met een speeltuin in het midden van het veldje zijn wat dat betreft fijner. En wat ik ook lastig vind op een camping is het loslaten. J was met Hemelvaart met mijn ouders mee 2 dagen en vrienden van hun stonden met hun dochter die een jaar jonger is dan j een veldje verder. Dus j vloog daar heen op zn fiets. Ik zat er een beetje onrustig te zijn terwijl mijn ouders zoiets hadden van komt goed hij is bij hun en hij komt zo wel weer terug. En dat was ook zo.
2015 💙
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 17 Jul 2019 14:31

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat erg Gijs dat zou ik nooit doen en ik zou het ook niet fijn vinden om die verantwoordelijkheid over andere kinderen te hebben.

Ik heb de schermtijd los gelaten en vanochtend even een half uurtje gelezen! Er is net een nieuw gezin naast ons gekomen met een dochter in dezelfde leeftijd ze zitten nu al lekker samen te spelen bij ons in de tent terwijl haar ouders de tent opzetten. Hopelijk spelen ze de rest van de dagen nog meer samen.

Had speciaal gekozen voor een wat kleinere camping, hierdoor zijn er geen veldjes maar kleine rijen en paadjes waar de tenten/caravans staan. De speeltuin zit naast de ingang en parkeerplaats er wordt hier (helaas) hard gereden op de camping waardoor mijn dochter hier niet alleen heen kan (dat was anders wel de bedoeling).

Ik zal zo eens goed kennis maken met onze nieuwe buren en hopelijk kunnen hun morgen even een uurtje oppassen zodat ik snel boodschappen kan halen. Wat jij schrijft herken ik wel Minx ben ook wat huiverig om haar zomaar alle kanten op te laten vliegen zeker met die auto’s...
Carpe Diem
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Jul 2019 14:41

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Fijn dat het al wat beter gaat Bergkristal. Het scheelt inderdaad echt dat er nog een kindje van dezelfde leeftijd is, dan kom jij ook meer tot rust. Maar ik herken het wel verder, pas 's avonds heb je dan echt even tijd voor jezelf en dat kan best vermoeiend zijn. Ik zit even te bedenken wat wij zoal deden toen wij in Denemarken waren, dat was bijvoorbeeld: speeltuin (ik had dan inderdaad mijn boek mee, zoals Gijs al voorstelt), zwembad, ik had wat nieuwe klei mee waarmee hij zich wel even kon vermaken, een wandeling naar het dorp.. dat soort dingen deden wij.

Lejow, wat irritant dat het nu toch niet loopt zoals gehoopt met die hypotheek. Hopelijk pakken ze het toch binnenkort op zodat het kan worden afgesloten.

Ik heb ook een nieuwtje: ik ben weer een beetje aan het daten! Nu 2 dates gehad (met dezelfde) en voel toch al wel wat kriebels, zeker nu na de 2e date. Hij is al helemaal verliefd, zegt hij en dat voelt toch wel heel fijn. Ik ben nu 2 jaar single, in die tijd is er ook nooit wat gebeurd om mannengebied dus het is best wel een beetje wennen maar ook toch wel weer heel leuk.Zaterdag zie ik hem weer en gaan we wandelen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jul 2019 19:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat leuk Lookie! Wat is het dan fijn he, als er een klik is? En wandelen vind ik ook een hele goede date activiteit:)

Bergkristal, fijn dat jullie een buurmeisje van dezelfde leeftijd hebben gekregen! Zal ook vast wat lucht geven.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Jul 2019 07:52

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat leuk Lookie!! Lijkt me ook best gek haha. Alles begint toch weer opnieuw.

Bergkristal, gun jezelf rust meid! Het is voor jullie beide vakantie. Ze krijgt echt niks van een paar keer op de Ipad ;)
Hopelijk heeft ze een klik met het buurmeisje!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Jul 2019 18:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Gijs. schreef:Wat leuk Lookie! Wat is het dan fijn he, als er een klik is? En wandelen vind ik ook een hele goede date activiteit:)


Ja, vind ik ook :) Praat lekker relaxed en dan doe je toch ook nog iets. En we houden beide van wandelen dus dat komt goed uit. Hij heeft inmiddels ook gezegd dat ie me daarna mee uit eten neemt. :heart:

Klopt Lejow, het voelt ook best onwerkelijk na zo'n tijd. Ik heb heel lang gedacht: ik begin er niet meer aan. Helemaal geen zin in mannen en 'gedoe' haha. Maar nu is het toch ook wel weer heel leuk eigenlijk! En voelt goed met hem.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers