Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drinkfles om melk mee naar school te nemen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17378

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jul 2019 20:18

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Suus schreef:Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.


Ik werd echt heel meewarig aangekeken door de juf toen ik op de eerste dag van T vroeg waar het koelkastje was :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 05 Jul 2019 20:34

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Elska schreef:een washandje om de beker tegen condens.


Had ik ook al aan gedacht, maar dan blijft de fles weer niet staan. Ook niet handig.

Hier ook geen koelkast nee. De bekers en flesjes ed gaan in een bak in de klas en de tassen met fruit en brood in een mand op de gang
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Jul 2019 21:16

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Volgens mij staat hier op de nieuwe school een bak waar de tassen in gaan, geen koelkast. Ik zit me dus ook al af te vragen of we wel melk mee moeten geven en zo ja, hoe dan. Zo'n thermosbeker is misschien wel een idee..
Heb overigens niks gehoord over dat gewone bekers niet mogen, maar die van Mepal lekken dus wel? Moet ik daar iig maar wat anders voor zoeken nog!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jul 2019 21:22

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Savi schreef:
Suus schreef:Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.

Heh. Daar heb ik nog nooit van gehoord haha.

Staat in een hoekje van het lokaal, iedereen zet daar bij binnenkomst zijn eten en drinken in, ideaal! Zouden meer scholen moeten doen, haha :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 05 Jul 2019 21:25

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Kleen Kanteen heeft ook een thermo variant met 'coffee cap' die kan heel makkelijk helemaal uit elkaar om goed schoon te maken, drinkt 'lekker', drinkopening is eenvoudig open en dicht te draaien en is ook echt lekdicht (met dichtgedraaide drinkopening uiteraard).
Wij hebben er hier thuis allemaal een. Ze zijn prijzig maar hun geld meer dan waard. Die van J gaat nu al 5 schooljaren mee. Enige wat je er aan ziet is dat de bodem een deukje langs de rand heeft omdat ik hem een keer uit de kast heb laten vallen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Jul 2019 23:01

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Blue Phone schreef:
Elska schreef:een washandje om de beker tegen condens.


Had ik ook al aan gedacht, maar dan blijft de fles weer niet staan. Ook niet handig.

Hier ook geen koelkast nee. De bekers en flesjes ed gaan in een bak in de klas en de tassen met fruit en brood in een mand op de gang

voor in de tas maakt dat niet uit toch? als je het fles/beker uit de tas pakt is kan het washandje erom weg. zo kreeg ik vroeger de gekoelde bekers mee.
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Jul 2019 03:54

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Zora schreef:
Suus schreef:Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.


Ik werd echt heel meewarig aangekeken door de juf toen ik op de eerste dag van T vroeg waar het koelkastje was :laughcry:

Haha, en ik maar denken dat het normaal is.

Ben nu wel benieuwd of er in elke klas bij ons een koelkast staat. Niet naar gekeken natuurlijk destijds bij de rondleiding. We gaan het meemaken straks in groep 3.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 06 Jul 2019 05:53

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Suus schreef:
Zora schreef:
Suus schreef:Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.


Ik werd echt heel meewarig aangekeken door de juf toen ik op de eerste dag van T vroeg waar het koelkastje was :laughcry:

Haha, en ik maar denken dat het normaal is.

Ben nu wel benieuwd of er in elke klas bij ons een koelkast staat. Niet naar gekeken natuurlijk destijds bij de rondleiding. We gaan het meemaken straks in groep 3.


Hier gaat het drinken wel in de koelkast, brood niet. Fruit krijgen ze vanuit school dus dat wordt ter plekke vers gepakt/gesneden tijdens het fruitmoment.
J heeft een thermo beker omdat ze graag thee drinkt bij haar lunch. Dus haar beker blijft in de tas.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Jul 2019 08:05

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Blue Phone schreef:
Sam schreef:
minoessepoes schreef:Ik heb nu elke keer als het heel warm zou worden S zijn water Dopper de avond van te voren half gevuld met water en in de vriezer gelegd. De volgende ochtend aanvullen met koud water zodat je er zeker van bent dat er genoeg te drinken is om 10:00 uur en niet die hele fles nog bevroren. En het bevroren deel werkt ook meteen als koelelement in de tas, de beker met melk heb ik er tegenaan gezet.


Dit is slim!


Deed ik ook, maar toen kreeg ik commentaar van zoon omdat zijn fles aan de buitenkant nat (condens) was...


Beetje condens lijkt me geen probleem, zeker als het zo warm is niet, tas droogt zo weer op en water gaat niet stinken in de tas dus daar maak ik me verder niet druk om.

Hier op school ook geen koelkast, tassen worden gewoon aan de kapstok gehangen. Met die hele warme dagen kregen ze van school wel extra ( koud) water, een water ijsje en stonden er bakken water op het schoolplein waar ze mee mochten kliederen om af te koelen. Maar het eten stond net als anders niet gekoeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Jul 2019 08:28

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

N haar waterfles heb ik ook uit de vriezer mee gegeven.
Ook hier op school staat niks gekoeld. Ik hou daar wel rekening mee met broodbeleg. Dus geen kaas bijvoorbeeld.
Qua drinken wil ze alleen maar water dus melk of sap neemt ze nooit mee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 06 Jul 2019 08:54

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Elska schreef:
Blue Phone schreef:
Elska schreef:een washandje om de beker tegen condens.


Had ik ook al aan gedacht, maar dan blijft de fles weer niet staan. Ook niet handig.

Hier ook geen koelkast nee. De bekers en flesjes ed gaan in een bak in de klas en de tassen met fruit en brood in een mand op de gang

voor in de tas maakt dat niet uit toch? als je het fles/beker uit de tas pakt is kan het washandje erom weg. zo kreeg ik vroeger de gekoelde bekers mee.


De fles/beker blijft niet in de tas zitten maar gaat in een bak ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17378

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jul 2019 08:56

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Suus schreef:
Zora schreef:
Suus schreef:Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.


Ik werd echt heel meewarig aangekeken door de juf toen ik op de eerste dag van T vroeg waar het koelkastje was :laughcry:

Haha, en ik maar denken dat het normaal is.

Ben nu wel benieuwd of er in elke klas bij ons een koelkast staat. Niet naar gekeken natuurlijk destijds bij de rondleiding. We gaan het meemaken straks in groep 3.


Ja ik dus ook want ook dat had ik dus hier gelezen haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jul 2019 09:35

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik vind koelkasten altijd wat verwend aangeleerd gedrag. Zelf eet ik mijn brood met kaas gewoon vanuit een broodbak uit mn tas. Nooit over na gedacht eigenlijk, tot we het dit jaar over het continurooster gingen hebben op mijn werk en ouders daar mee kwamen. Voor melk snap ik het wél. Wij hebben voorin de school een koelkast staan daar voor.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jul 2019 10:05

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik heb nog nooit een broodbakje in de koekkast gezet. Vind belegd brood ook echt niet lekker als het koud is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Jul 2019 10:55

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik zette op mijn werk bij warm weer mijn meegebrachte brood en drinken ook in de koelkast. Ik zal wel een beetje verwend zijn dan :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jul 2019 17:27

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Pure* schreef:Ik was van plan straks melk in een pakje mee te geven en water in een fles. Is dat geen optie?
Een dopper lijkt mij nog steeds het omvalprobleem geven.


Hier mogen ze geen omverpakkingen mee naar school nemen ivm afval voor de school :12:
Als ze een keer een gevulde eierkoek mee krijgen naar school gaat de omverpakking ook mee terug in de tas.

Hier krijgen ze beide ranja mee. Met warm weer in en koeltasje met een koelelement. Hier hebben ze geen koelkast voor de kinderen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 06 Jul 2019 23:29

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik heb na aanleiding van dit topic besloten idd geen melk in een pakje mee te gaan geven. Dat drinkt ze thuis maar, het is idd niet goed voor het milieu. Water is prima op school en ook gezond.
Hier gaat al het afval ook weer mee naar huis, weet niet wat daar de reden van is maar vind het prima, kan ik het thuis op de juiste manier scheiden.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Jul 2019 11:01

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Suus schreef:Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.


Dit hebben wij ook op school. Er is een koelkast voor de overblijvende kleuters, hier maken wij dus ook gebruik van.

On topic: mijn dochter heeft 2 pop up bekers van Mepal. Zijn goed schoon te maken en hebben nog nooit gelekt.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 18 Jul 2019 07:58

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik zag deze thermosbeker op de site van Hema en moest nog aan dit topic denken. Lijkt me handig voor mee naar school. Je kan drinken door de knop in te drukken. En het is een thermosbeker, dus melk zal ook iets kouder blijven.
https://www.hema.nl/koken-tafelen/meene ... 30536.html
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem277

Bericht 18 Jul 2019 12:40

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Hier een mepal beker die op school in de koeling kan. Weet niet of dat in groep 3 nog zo is maar wel bij de kleuters.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers