Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 09 Jul 2019 19:10

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

.
Laatst gewijzigd door Libelle' op 16 Jul 2019 07:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem269

Bericht 09 Jul 2019 20:58

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Ik werk in een drogist. Mijn laatste werkdag zag er zo uit :

Ik begin meestal om 8 uur samen met nog een andere collega. Dan maken we de kassa op, drinken koffie, bespreken we nog wat en dan gaat om half 9 de winkel open. We zetten de spullen buiten, ruimen het kassablok op en ik vul de lijst in met werkzaamheden die voor die dag staan en verdeel het over de mensen die die dag ook werken.

Mijn collega begint aan de 4 trolly’s die dagelijks nagelopen moeten worden icm de kassa. Ik pak de make-up trolly. Dat is mijn vaste ding van de week en ik ben daar verantwoordelijk voor. Ik vul nieuwe producten bij, ik kijk of de voorraad aangevuld kan worden, ruim de bakken netjes op en maak het gelijk schoon. Als dat gedaan is pak ik de lijst met de tussentellingen. Daar staan wekelijks een paar producten op die na moeten worden gekeken of de prijs klopt. Daarna print ik nieuwe schapkaartjes (die dagelijks uit de printer rollen) en neem ik die mee naar de kassa. Mijn collega begint met pauze en ik hou de kassa ondertussen bij en sorteer dan gelijk de schapkaartjes. Ik heb er ongeveer 40. De ene dag heb je niks. En de andere dag kan je er 100 hebben. Na mijn collega ga ik een kwartier pauze houden. Als ik net 5 minuten zit gaat de bel bij de kassa en meld mijn collega dat de vracht eraan komt. We krijgen 4 pallets met cm (gewone vracht zoals shampoo’s en medicijnen) en hij is gewoon een half uur te vroeg. In 10 minuten tijd heb ik de zware pallets naar het magazijn getrokken en geregistreerd als ontvangen. Ondertussen is het wat drukker geworden in de winkel dat ik nog even 5 minuten achter de kassa ga staan om te helpen en daarna ga ik nog even snel het restant aan minuten pauze houden en dan is het alweer 11.15.

Na de pauze verander ik de schapkaaartjes voor het schap en kruip ik even snel achter de computer om een mail te beantwoorden en een telefoontje te plegen naar het hoofdkantoor. Dan komt er een andere collega binnen die mijn andere collega overneemt want haar ochtend zit erop. Voordat ze begint moet ik haar wijzen op een grote fout die ze de dag ervoor heeft gemaakt. Ik leg haar daarna nog wat dingen uit en ze start met haar werkzaamheden. Ze begint met kassa draaien en het opruimen/fatsoeneren van een grote stapel met wasmiddelen en speelgoed. Als ik naar kantoor wil lopen hebben twee klanten advies nodig over geneesmiddelen. Omdat ik daar bevoegd voor ben geef ik dat advies en 10 minuten later start ik met mijn lunchpauze. Na 10 minuten moet ik weer naar de kassa want mijn collega heeft een retour en is niet bevoegd om dat te kunnen doen. Na die handeling ga ik weer verder met mijn pauze en tussendoor komt er iemand binnen gelopen die een lamp komt repareren. Ik geef die man koffie, vul wat papieren in en dan besluit ik maar weer verder te gaan met mijn werkzaamheden. Er staat nog een klein schappenplannen op de planning die ik in twee uurtjes af heb. Dit had een half uur sneller gekunt maar ik kreeg veel vragen tussendoor van klanten. Mijn collega gaat pauze nemen en ik neem de kassa weer even over. Het is zo druk dat ik aan niks anders toekom. Na haar neem ik weer een pauze. Ondertussen print ik wat lijsten voor de dag erop en twee tht lijsten voor mijn collega die ze onder het kassa kan draaien kan invullen met de terminal.

Na de pauze ruim ik de spullen op van het schappenplan, maak ik nog en praatje met een vaste klant, ruim ik de keuken op en doe ik de afwas, schiet ik met een terminal de mancometing (lege vakken) en print ‘m uit voor de volgende dag. De volgende dag moeten ze de manco producten die op voorraad zijn gaan zoeken in de winkel en magazijn. Ik heb daar nu geen tijd meer voor maar dat is ook niet erg. Ondertussen druppelen nog 3 collega’s binnen die komen voor de vulavond. Ik stuur ze aan en doe het laatste uurtje kassa en ruim wederom het kassablok op. Tegen 17.50 zet ik samen met nog een collega de spullen weer binnen, zet ik de kluis aan, tel de kassa’s en om 18.15 stap ik in de auto op weg naar huis. Ik werk op een half uurtje rijden van huis dus rond 18.45 ben ik thuis.

Mijn andere collega’s werken door tot 19.00 om de 4 pallets weg te werken en de laatste 20 minuten te spiegelen zodat de winkel de volgende dag er weer netjes uit ziet.

Ik vind mijn werk erg leuk om dat ondanks de vaste taken je dag er toch altijd anders uit ziet. Dit komt vooral door het contact met klanten. Het is heel leuk om met zoveel verschillende mensen op een dag in contact te zijn. Op mijn werk heeft verveling geen betekenis want er is altijd wel iets te doen en zo gaat de dag ook snel. Je bent zowel lichamelijk als geestelijk de hele dag bezig. En het werk past ook echt bij me.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 09 Jul 2019 23:27

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Dat zijn wel lange dagen! Werk je elke dag zoveel uur?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 10 Jul 2019 07:36

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Ik werk als beleidsadviseur bij een grote zorginstelling. Op woensdagen ben ik vrij, maar morgen ziet mijn dag er globaal zo uit:
- ik begin tussen 08.00 en 08.30, afhankelijk van de drukte op de weg. Eenmaal op het werk pak ik een kop koffie en start ik mijn pc op. Tot 09.00 neem ik de tijd voor mijn e-mail en voicemails.
- van 09.00 tot 11.00 heb ik tijd vrijgehouden voor zaken van mijn to-do lijst. O.a taken die uit werkoverleggen en vergaderingen naar voren komen. Voor morgen is dit o.a het uitwerken van een nieuw introductieprogramma voor nieuwe medewerkers. Ook zal ik dan eventuele telefoontjes plegen.
- om 11.00 heb ik een afspraak rondom het proces van aanvragen van meerzorg bij zorgkantoren. Dit proces loopt intern niet goed en willen we dus verbeteren. Daar gaan we morgen met een aantal collega’s naar kijken.
- tussen 12.00 en 13.30 heb ik reistijd. Ik moet naar een andere locatie zo’n 60 km verderop. Echter, er zijn zoveel werkzaamheden aan de weg rondom Arnhem en Nijmegen, dat ik ruim de tijd neem.
- om 13.30 geef ik een presentatie aan clusterleiders en orthopedagogen rondom financieringen in de zorg en de interne processen. Deze locatie heeft de interne processen niet op orde. Na mijn presentatie ga ik samen met hen kijken naar verbetermogelijkheden.
- vanaf 15.00 heb ik geen afspraken meer. Ik hoop op deze locatie een flexplek te kunnen vinden, anders rijd ik naar huis en werk ik daar nog even. Op de planning staat dan o.a het voorbereiden van een interne audit (maken programma en medewerkers informeren) en een voorstel schrijven rondom de veiligheid van medewerkers op het hoofdkantoor.
- om 17u sluit ik mijn werkdag af met een halfuur mail en mijn to do-lijst bijwerken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem269

Bericht 10 Jul 2019 16:51

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Libelle dit zijn normale werktijden voor ons. Ik werk er 16 verdeeld over 2 dagen. Maar het kan ook ooit eens zijn dat ik een hele dag, een ochtend en een middag werk. Maar ik werk eigenlijk altijd twee hele dagen. Fulltime zou ik dit niet willen en kunnen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Jul 2019 19:08

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Wat een leuk topic!

Ik ben longfunctie analist.
Mijn werkdag begint elke dag om 8 uur, maar ik ben altijd rond 7.45 uur aanwezig. Dan haal ik eerst een schone doktersjas en start alle apparatuur op. Ik ruim alle spullen die van de vorige dag stonden te drogen op en ijk hierna alle apparatuur.
Dan zet ik mijn computer aan en zorg dat de benodigde programma's opgestart zijn.
Om 8 uur is de dagstart. Ik drink met collega's een kop thee en klets wat.
Om 8.20 uur begint mijn spreekuur. Dit duurt tot 12 uur. Ik voer onderzoeken bij patiënten uit en tussendoor werk ik administratie weg, werk aan protocollen of aan de visitatie of analyseer een slaaponderzoek.
Van 12 tot 12.45 uur heb ik pauze.
Hierna ga ik waarschijnlijk een paar uur slaap onderzoeken analyseren en daarna nog een uurtje spreekuur draaien.
Om 16.40 uur worden de kamers opgeruimd, sluiten we alles af en doen we de laatste dingen in de administratie.
Om 17 uur ga ik naar huis.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2019 19:11

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Maar wat voor soort onderzoeken doe je nou precies, Sam? De kern van je baan ben ik eigenlijk nog steeds benieuwd naar. Hoe ziet zo'n onderzoek eruit?
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Jul 2019 19:37

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Blazen noemen we het simpel haha.
Patiënten blazen in een mondstuk en wij kunnen dan meten of bijvoorbeeld de doorgankelijkheid, ga wisseling, weerstand of gevoeligheid volgens verwachting is. Even heel simpel gezegd.
Plus nog een aantal andere metingen waar geen blazen aan te pas komt. Zoals bijvoorbeeld een arteriele bloedgas prikken, allergie testen zetten en hyperventilatie testen afnemen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sam op 10 Jul 2019 19:39, in totaal 2 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2019 19:38

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Ah nog best wat verschillende dingen dus. Leuk om te lezen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Jul 2019 09:24

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Ik werk als incassomedewerker bij een gerechtsdeurwaarderskantoor.
Mijn werkdag ziet er vandaag als volgt uit:
Ik ben als eerste op kantoor aangekomen, dus alle luxaflex open draaien, apparatuur aan, papier in printers bijvullen en koffie- en theekopjes klaarzetten voor de dag, mijn pc opstarten en dan kijk ik eerst in de algemene mailbox. Ik verdeel de mails onder de collega's en mezelf.
Wat er binnenkomt kan heel verschillend zijn. Van verzoeken tot betalingsregelingen tot verzoeken tot aanpassen van de beslagvrije voet wanneer er sprake is van loonbeslag. Vaak zitten er ook nog opdrachten bij van advocaten met verzoek om stukken uit te reiken.

Mijn taak is o.a. om nieuwe incassodossiers aan te maken en de stukken van de advocaten klaar te maken zodat de deurwaarders daarmee op pad kunnen.
Daarna behandel ik de overige e-mails en de poststukken die binnengekomen zijn.
Gedurende de dag komt er natuurlijk ook steeds e-mail binnen, dus ik ben steeds wel bezig met verschillende dingen.
Ondertussen gaat ook nog de telefoon en dat kunnen zowel schuldenaren zijn als schuldeisers, werkgevers, bewindvoerders die namens schuldenaren bellen of advocaten en collega-deurwaarders.

Daarnaast moet de portefeuille met lopende zaken nog worden bijgehouden. We werken met een agenda, iedere dag komt er een aantal incassozaken naar voren waarin een actie moet worden ondernomen. In de ene zaak moet weer een aanmaning worden gestuurd, in een andere zaak moet ik iemand bellen die had zullen betalen, in weer een andere zaak moet ik bijvoorbeeld beslag op een woning klaarmaken.

het is een leuke en zeer afwisselende baan.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jul 2019 14:17

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Heel erg leuk om te lezen van iedereen!

Ik ben teamleider entertainment van een vrij groot attractiepark.
Rond 8.30 zorg ik dat ik aanwezig ben op het werk. Wanneer ik daarvoor (een of meerdere dagen) vrij ben geweest, lees ik eerst alle mail en rapportages bij zodat ik overal van op de hoogte ben. Daarna bekijk ik de dagplanning van die dag en of er nog medewerkers komen werken die extra aandacht verdienen. Rond 9.00 starten we de dag met alle teamleiders van de andere afdelingen samen. Even doorspreken wat er voor die dag voor bijzonderheden te wachten staan, of het druk wordt verwacht, alle planningen rond zijn etc.
De rest van de ochtend staat in het teken van het ontvangen van de medewerkers. Dagelijks komen er ongeveer 10 - 15 medewerkers werken voor entertainment en die moeten allemaal bij aanvang geïnformeerd worden. Regelmatig moet ik ergens even bijspringen omdat kostuums incompleet zijn, techniek niet werkt, er vragen zijn etc.
Zodra iedereen in het park aan het werk is, heb ik het iets rustiger. Rond 12 uur kan dan ik ook meestal pauze pakken. Verspreid over de middag loop ik diverse feedback rondes en krijgen de medewerkers eventueel tips over hun (toneel)spel. Indien er persoonlijke gesprekken gepland staan met medewerkers zullen die ook in de middag plaats vinden. Daarnaast moet ik zorgen dat ik voor 16.00 de planning voor morgen definitief heb gemaakt.
Waarschijnlijk ben ik tussendoor ook nog wel even bezig met het bijwerken van de mail. Het voeren van audities en inwerken van nieuwe medewerkers hoort ook bij onze functie, dus daar komen vaak vragen en aanmeldingen voor binnen.
Om 16.00 uur hebben we weer een overleg moment met alle teamleiders. Even bekijken hoe de dag gegaan is en of er nog afdelingen zijn die hulp nodig hebben bij het afsluiten. Ook de planning van morgen wordt alvast voorgesproken.
Rond 17.00 uur heb ik nog een overleg met de managers van de afdeling entertainment. Dan bespreken we hoe de afdeling operationeel functioneert en of er nog bijzondere evenementen op de planning staan waar we rekening mee moeten houden.
Om 18.00 uur sluit het park. Afhankelijk van de drukte kan het zijn dat ik mijn medewerkers al eerder naar huis heb gestuurd en anders mogen ze zich gaan omkleden zodra (de meeste) gasten weg zijn. Ik zorg dat de rapportages weer zijn bijgewerkt en dat alles klaar ligt voor de teamleider van morgen. Ik kan pas gaan wanneer alle medewerkers weg zijn, meestal is dat pas rond 18.45 uur.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jul 2019 14:41

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Gaaf werk tante toos. Uiteraard zijn we nu wel benieuwd geworden welk park dat is.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Jul 2019 18:14

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Hahaha, ik ben ook benieuwd.



Ik werk momenteel alleen thuis in het huishouden, iedere dag als mijn vriendin aan het werk is probeer ik een ‘grotere’ klus te doen. Ben alleen na een week al klaar met het appartement
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 12 Jul 2019 20:14

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

De eerstvolgende? Ik denk dat dat het uitwerken van de resultaten van een stemming wordt, een paar briefjes schrijven en mijn secretaresse welkom terug van vakantie heten. #zomerperiode.
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2019 14:16

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Ik begin om 8 uur. Om 7.50 ga ik thee zetten, doe de lamellen open en start mijn computer op. Vandaag deed ik dit: Verwerken van de bankmutaties, lijst vervallen openstaande posten crediteuren maken en mailen naar mijn baas, met daarbij de bestedingsruimte op de bank, zodat we een betaalvoorstel kunnen maken.
Vervolgens bekijk ik de mailboxen, versleep mails naar de juiste mapjes (inkoopfacturen, aanmaningen, salarisgegevens, mails die meteen beantwoord kunnen worden beantwoorden, wat ad hoc betalingen, enz).
Daarna ben ik de gewerkte uren, verlofuren, overuren, ziekte-uren enz gaan verzamelen van de 2 vestigingen en invoeren in het bestand waarin ik ze naar het loonadministratiekantoor moet sturen. Daarbij een overzicht van de mutaties van deze maand (salarisverhogingen, contractwijzigingen, enz).
Tijdens de pauze heb ik doorgewerkt, zodat ik om 16 uur naar huis kan (kan ik de was even ophangen voor ik mijn dochter moet halen).
Vanmiddag heb ik een paar fout afgeboekte mutaties gecorrigeerd en daarna mijn collega gaan helpen met het verzamelen van (helaas heel veel) informatie die de accountant nodig heeft voor de interim controle. Over 3 kwartier kan ik naar huis.
Normaal heb ik geen bal te doen, maar nu heb ik gelukkig wel weer fatsoenlijk kunnen werken door de controle en doordat de lonen er volgende eind week weer uit moeten.
Morgen ga ik de BTW en ICP aangifte doen en ga ik wat inkoopfacturen inboeken en de creditcards verwerken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jul 2019 19:58

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

@ Poppy, interim controle dan werk je toch bij een bedrijf met behoorlijke omvang want anders is het bedrijf niet controleplichtig. Toch merkwaardig dat je dan zo weinig te doen hebt als ze controleplichtig zijn.

Mijn werk vandaag. De maandrapportage opstellen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Jul 2019 20:28

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

@Poppy: mooie toevoeging, want het viel me inderdaad al op dat je laatst zei dat het zo rustig was en nu een redelijk volle dag hebt! Wel zo fijn!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Jul 2019 20:33

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Ik ga even in mijn agenda kijken. Morgen heb ik vrij, maar donderdag werk ik weer. Ik geef leiding aan een groep medewerkers in het ov.

Ik wandel ergens tussen 8.00 en 9.00 binnen denk ik en dan werk ik even mijn mail bij.
9.30: vergadering over de stand van zaken qua kpi’s met andere managers.
10.30: bel ik iemand over een project dat ik nog even met hem wil afronden.
11.00: medewerker komt langs voor een verzuimgesprek. Mijn collega is op vakantie en ik vervang hem. Deze medewerker zit in zijn team. We gaan een plan maken over hoe hij weer gaat opstarten en wat zijn mogelijkheden zijn.
12:00 (ongeveer): even lunchen en bijpraten met collega’s.
12:30 (ongeveer): gesprek uitwerken van vanochtend en mijn to do list afwerken.
13:58 :laughcry:: mee met een medewerker die aan het werk is.
15:52: begeleiding uitwerken en acties uitzetten die eruit voort zijn gekomen.
16:30: we gaan borrelen met collega’s, dus we stoppen iets eerder.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 16 Jul 2019 23:25

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Ik werk op maandag- en donderdagochtend als administratief vrijwilliger in een h.ospice.

Op donderdag begin ik met het controleren van de voorraad maaltijden voor onze bewoners en geef via de mail de nieuwe bestelling door. Daarna maak ik een overzicht van de voorraad in excel waarop de gegeten maaltijden afgestreept kunnen worden. Zodra dat klaar is scan ik alle facturen en declaraties van de afgelopen week en stuur die door naar de accountant. De papieren versies archiveer ik. Vervolgens voer ik in een systeem in hoeveel minuten zorg elke verpleegkundige de week ervoor aan de bewoners heeft gegeven zodat dit gedeclareerd kan worden. Dat is vaak een redelijk tijdrovende klus. Dit zijn de vaste taken op de donderdagochtend.

De rest van mijn tijd vul ik met losse administratieve klusjes, het maken van drukwerk, controleer en bestel ik indien nodig de voorraad kantoorartikelen of versnipper ik documenten met persoonsgegevens. Op maandag doe ik ook een bestelling voor de huishoudartikelen en houdbare levensmiddelen. Vier keer per jaar houden we een dienst ter herinnering aan de overleden bewoners. Daarvoor maak ik het programmaboekje, verstuur ik de uitnodigingen en doe ik de voorbereidingen voor de dienst.

Ik begin nadat ik de kinderen naar school heb gebracht, zo rond kwart voor 9, en ga rond 11:50 uur weer weg om ze op te halen. Rond een uur of 10, half 11, drinken we met z'n allen koffie. Hierbij zijn soms ook bewoners aanwezig. Het werk is niet heel uitdagend maar dat vind ik voor nu niet zo erg.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 17 Jul 2019 02:54

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Wat interessant om te lezen van iedereen! Best een heftige omgeving om in te werken Novalee, ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Mijn werkdag zit er net op ;-) Ik werk als freelance vertaler en kan mijn eigen tijd indelen. Toen we last minute besloten om morgen een dag weg te gaan met de kinderen, moest ik mijn geplande werk dus maar vannacht afmaken :-) En nu ben ik over mijn slaap heen en ga ik nog maar wat forummen.

Ik heb nooit een vaste indeling, zeker nu de kinderen vakantie hebben niet. Maar als ze naar school gaan, ruim ik tussen 9 en half 10 wat op in huis, drink een kop thee en dan ga ik om 9.30 u aan de slag met vertaalwerk. Ik doe ook de administratie voor ons gezamenlijke bedrijf (we runnen een koffiehuis met B&B en mijn man verkoopt brocante). Dus ik verdeel de taken een beetje, zodat ik niet heel de dag met hetzelfde bezig ben. Tenzij ik een dringende deadline heb, dan gaat die voor en vertaal ik heel de dag. Meestal ga ik door tot een uur of half 4 's middags. Dan komen de kinderen uit school. Vaak ga ik nog een paar uurtjes door als ze in bed liggen 's avonds. Er is eigenlijk geen dag dat ik helemaal niet werk. De dagen dat het koffiehuis open is (zaterdag, zondag en maandag) beginnen we om 6 uur 's ochtends met alle voorbereidingen en help ik mijn man met het ontbijt voor de gasten en de mise en place voor de lunch. Om 17 uur sluiten we en meestal zijn we tegen 19 uur klaar met opruimen en de afwas. Soms gaan we eerst iets leuks doen met de kinderen en blijft de afwas tot 's avonds laat staan. Meestal wast mijn man dan af en werk ik in die tijd aan de administratie of aan mijn vertaalwerk.

Ik heb dus heel gevarieerd werk en geen dag is hetzelfde. We maken wel beiden ontzettend veel uren in een week, maar doordat we allebei van huis uit werken, voelt het niet altijd als werk. En het biedt ons dus ook de flexibiliteit om spontaan uitjes te plannen, we zijn heel tevreden zo.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem290

Bericht 17 Jul 2019 07:15

Re: Hoe ziet jouw eerstvolgende werkdag eruit?

Fred schreef:@ Poppy, interim controle dan werk je toch bij een bedrijf met behoorlijke omvang want anders is het bedrijf niet controleplichtig. Toch merkwaardig dat je dan zo weinig te doen hebt als ze controleplichtig zijn.

Mijn werk vandaag. De maandrapportage opstellen.


Valt mee Fred, we zijn alleen een vrij grote holding en ik doe alleen de administratie van 1 bv. Afgelopen jaar zijn de verkopen zo enorm teruggelopen, waardoor natuurlijk ook de inkopen minder zijn. Oh ja, maandrapportage moet ik ook nog even doen voor mijn vakantie *gaat op to-do-lijst*.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers