Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voer jij een titel?

<<

Anoniem316

Bericht 11 Jul 2019 09:19

Re: Voer jij een titel?

Elliot schreef:Ik heb een Bachelor of Laws (LLB) maar die gebruik ik echt helemaal nooit. Oh nee wacht, toen ik afstudeerde kreeg ik van mijn moeder een mooie vulpen met daarop mijn naam en titel. Dat is de enige plek waar ik m’n titel heb staan geloof ik. Als ik een master zou hebben zou ik een meesterstitel mogen gebruiken (mr.) en dat zou ik dan op zakelijk gebied wel doen denk ik. Maar LLB voelt een beetje als net niks dus ik gebruik het niet :smile:


Ik zou deze dus ook mogen voeren maar nog nooit gedaan en denk ook niet dat dat ooit voorkomt haha.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Jul 2019 09:59

Re: Voer jij een titel?

Ik voer geen titel. Ik heb een vooroordeel over mensen die een titel voeren, die wellicht helemaal niet gegrond is. Ik heb dan gelijk het idee dat iemand graag wil pronken met hoe slim hij/zij is. Zo van: "pas maar op wat je tegen mij zegt want ik ben heel slim, want ik heb een of andere blabla studie afgerond". Ik ga er dan gelijk vanuit dat diegene heel onzeker is en een show off wilt zijn. Een negatief vooroordeel dus.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 10:08

Re: Voer jij een titel?

Claire**** schreef:Ik voer geen titel. Ik heb een vooroordeel over mensen die een titel voeren, die wellicht helemaal niet gegrond is. Ik heb dan gelijk het idee dat iemand graag wil pronken met hoe slim hij/zij is. Zo van: "pas maar op wat je tegen mij zegt want ik ben heel slim, want ik heb een of andere blabla studie afgerond". Ik ga er dan gelijk vanuit dat diegene heel onzeker is en een show off wilt zijn. Een negatief vooroordeel dus.

Gahah, er zijn echt mensen die de klantenservice mailen met een titel om te laten zien hoe slim hij/zij wel niet is. Ik zie op m'n werk vooral Belgen dit doen. Enorm irritant, helemaal als ze het gaan benoemen 'Ik ben ingenieur blablabla'. Ja prima, maar schijnbaar heb je geen idee wat een browser is, dus wat maakt het uit? :laughcry:
<<

Anoniem326

Bericht 11 Jul 2019 10:44

Re: Voer jij een titel?

Ik heb er een, maar nooit gebruikt.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jul 2019 13:15

Re: Voer jij een titel?

Ik vind het jammer dat zo'n vooroordeel bestaat. Je krijgt die titel niet bij een pakje boter. Mensen hebben die titel verdiend door meerdere jaren een bepaalde opleiding te volgen.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Jul 2019 13:22

Re: Voer jij een titel?

Girli ik heb zelf ook een titel, dus ik weet dat je het niet bij een pakje boter krijgt. Ik vind het persoonlijk veel uiterlijk vertoon. Kijk eens wat ik heb bereikt. Dat vind ik nergens voor nodig, het heeft wat mij betreft geen functie.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jul 2019 13:47

Re: Voer jij een titel?

Girli schreef:Ik vind het jammer dat zo'n vooroordeel bestaat. Je krijgt die titel niet bij een pakje boter. Mensen hebben die titel verdiend door meerdere jaren een bepaalde opleiding te volgen.


Het is niet meer zo als vroeger, dat je echt heel erg lang door moest studeren en echt moest stapelen voor je een titel kreeg. Tegenwoordig mag je na 4 jaar hbo al een titel voeren. Ik vind daar wel echt een verschil in zitten.
2015 💙
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jul 2019 13:51

Re: Voer jij een titel?

Ik werk in het onderzoek en daar vliegen de titels je om de oren. Ik heb er zelf geen moeite mee als mensen die titel professioneel gebruiken. Ik zie het niet als kijk eens wat ik heb bereikt.

Ik zou het wel raar vinden als mensen Bol.com (ik noem maar wat) een mailtje sturen en daarbij hun titel gebruiken.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 13:53

Re: Voer jij een titel?

Girli schreef:
Ik zou het wel raar vinden als mensen Bol.com (ik noem maar wat) een mailtje sturen en daarbij hun titel gebruiken.

Ja dat doen mensen dus wel haha.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Jul 2019 13:54

Re: Voer jij een titel?

Minx schreef:
Girli schreef:Ik vind het jammer dat zo'n vooroordeel bestaat. Je krijgt die titel niet bij een pakje boter. Mensen hebben die titel verdiend door meerdere jaren een bepaalde opleiding te volgen.


Het is niet meer zo als vroeger, dat je echt heel erg lang door moest studeren en echt moest stapelen voor je een titel kreeg. Tegenwoordig mag je na 4 jaar hbo al een titel voeren. Ik vind daar wel echt een verschil in zitten.
Nou dat valt wel mee hoor. Mijn ouders (beide 70) hebben ook beide een titel en die hebben daar "gewoon" een 4 jarige studie voor gevolgd. Waar ze uiteraard een stuk langer over hebben gedaan, want dat was toen heel normaal.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Jul 2019 13:54

Re: Voer jij een titel?

Girli schreef:Ik werk in het onderzoek en daar vliegen de titels je om de oren. Ik heb er zelf geen moeite mee als mensen die titel professioneel gebruiken. Ik zie het niet als kijk eens wat ik heb bereikt.

Ik zou het wel raar vinden als mensen Bol.com (ik noem maar wat) een mailtje sturen en daarbij hun titel gebruiken.

Maar wat is het nut dan van de titel? Je hebt toch gewoon een functie titel die beschrijft wat je kan en waar je voor in dienst bent? Voor mij voegt een titel daarin niks toe.
<<

Anoniem290

Bericht 11 Jul 2019 15:17

Re: Voer jij een titel?

Bachelor of education, maar die heeft toch iedereen die een pabo diploma heeft? Ik zie dat zelf dus niet als een bruikbare titel die op professioneel vlak iets zou toevoegen. Ik doe momenteel financieel werk, dus totaal irrelevant.

Maar iedereen met een hbo- of wo-diploma heeft een titel toch? Ik zou hem alleen gebruiken als het zakelijk iets zou toevoegen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jul 2019 15:31

Re: Voer jij een titel?

Ik voer hem niet. Ik sta voor de klas en daar heeft het geen meerwaarde. Straks haal ik mijn tweede bachelor education. Dat is leuk, maar ik zie er geen meerwaarde in.
Ik ben van menig dat het afhankelijk van je werkveld is om je titel werkgerelateert wel of niet te gebruiken. Mijn vaders was/is arts en binnen zijn werk werd het wel gebruikt, maar privé niet. Daarin had het geen meerwaarde. Mijn broer is nog Ir. ( Titel van voor master/bachelor systeem) en voert deze ook alleen werk gerelateerd. En binnen zijn werk is het ook handig om deze te voeren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 11 Jul 2019 16:50

Re: Voer jij een titel?

Claire**** schreef:Girli ik heb zelf ook een titel, dus ik weet dat je het niet bij een pakje boter krijgt. Ik vind het persoonlijk veel uiterlijk vertoon. Kijk eens wat ik heb bereikt. Dat vind ik nergens voor nodig, het heeft wat mij betreft geen functie.


Ik ben het wel met je eens dat het vooral uiterlijk vertoon is, maar toch gebruik ik mijn titel wel als ik dat relevant acht. Privé, bedoel ik dan. Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens een brief verstuurd om een koopovereenkomst te ontbinden en verkoper aan te manen de koopsom terug te storten omdat m.i. sprake was van misleiding. Dat kan natuurlijk ook zonder gebruik van titel, maar ik vind het wel voeren van mijn titel in dergelijke gevallen dus wel een toevoeging. Inderdaad deels om te laten zien dat ik niet zomaar wat roep, maar ook kennis van zaken heb. En deels ook gewoon ter intimidatie. Werkt natuurlijk niet altijd en bij iedereen, maar kwaad kan het m.i. ook niet.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jul 2019 17:17

Re: Voer jij een titel?

Oh dat zou ik ook zeker doen als ik jouw titel had, Luisa. En voor vrienden zou ik dat dan ook doen, heerlijk.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Jul 2019 17:43

Re: Voer jij een titel?

Zoiets zou ik ook zeker doen als k een relevante titel daarvoor had Luisa!
<<

Anoniem282

Bericht 11 Jul 2019 18:19

Re: Voer jij een titel?

Privé gebruik ik MA niet; verwacht ook niet dat iemand daar enige boodschap aan heeft en heb daar zelf ook totaal geen behoefte aan. Op mijn werk staat het op de deur en in mijn digitale handtekening. Ik weet niet of het wordt verplicht, maar aangezien ik iedereen dit zag doen, ben ik maar als een mak schaap hierin meegegaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jul 2019 18:22

Re: Voer jij een titel?

Ik ben MA en MSc, Master of Arts en Master of Science, ik heb twee masters pedagogische wetenschappen gedaan, op verschillende universiteiten, het leverde beide keren een andere titel op, dus vandaar. Ik gebruik mijn titel nooit, ik doe ook niet iets waarbij het relevant zou kunnen zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Jul 2019 22:22

Re: Voer jij een titel?

Claire**** schreef:
Girli schreef:Ik werk in het onderzoek en daar vliegen de titels je om de oren. Ik heb er zelf geen moeite mee als mensen die titel professioneel gebruiken. Ik zie het niet als kijk eens wat ik heb bereikt.

Ik zou het wel raar vinden als mensen Bol.com (ik noem maar wat) een mailtje sturen en daarbij hun titel gebruiken.

Maar wat is het nut dan van de titel? Je hebt toch gewoon een functie titel die beschrijft wat je kan en waar je voor in dienst bent? Voor mij voegt een titel daarin niks toe.
Ik denk dat er genoeg functies zijn waarbij mensen geen flauw idee wat voor achtergrond iemand heeft, wat voor diploma's mensen hebben behaald. Wat mij betreft is het nut van een titel dat iemand in een oogopslag kan zien wat voor papieren iemand heeft.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2019 05:53

Re: Voer jij een titel?

Girli schreef:
Claire**** schreef:
Girli schreef:Ik werk in het onderzoek en daar vliegen de titels je om de oren. Ik heb er zelf geen moeite mee als mensen die titel professioneel gebruiken. Ik zie het niet als kijk eens wat ik heb bereikt.

Ik zou het wel raar vinden als mensen Bol.com (ik noem maar wat) een mailtje sturen en daarbij hun titel gebruiken.

Maar wat is het nut dan van de titel? Je hebt toch gewoon een functie titel die beschrijft wat je kan en waar je voor in dienst bent? Voor mij voegt een titel daarin niks toe.
Ik denk dat er genoeg functies zijn waarbij mensen geen flauw idee wat voor achtergrond iemand heeft, wat voor diploma's mensen hebben behaald. Wat mij betreft is het nut van een titel dat iemand in een oogopslag kan zien wat voor papieren iemand heeft.

Met titels heb ik ook echt geen idee. Sorry :P
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Jul 2019 06:22

Re: Voer jij een titel?

Ik mag Ir. voor mijn naam zetten of MSc. achter mijn naam. Ik gebruik die allebei niet, ik sta nu voor de klas en daar is het niet relevant. Al zag ik op mijn werk dat sommige collega's wel met een titel in het systeem staan.

Heel soms krijg ik als mentor mail van ouders die dan hun titel gebruiken, daar kan ik niet zo goed tegen. Zeker als het iets uit de onderwijskunde of onderwijswetenschappen is (lees: ze hebben zelf nooit voor de klas gestaan) en ze het niet eens zijn met hoe hun kind les krijgt bij een bepaald vak of docent.
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Jul 2019 11:19

Re: Voer jij een titel?

Ik mag Mppt en Msc achter mijn naam zetten. Ik doe dat heel soms als ik brieven schrijf naar kinderartsen. Verder niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 16 Jul 2019 13:16

Re: Voer jij een titel?

Ik gebruik mijn titel alleen in mijn werk en in één van mijn nevenfuncties, omdat het daar relevant is en het gebruikelijk is binnen de beroepsgroep. Privé gebruik in mijn titel niet. Ik stond ook wel even met mijn ogen te knipperen toen ik post kreeg (felicitatiekaartje voor de geboorte van mijn dochter) met daarop mijn naam en titel.
<<

Anoniem269

Bericht 16 Jul 2019 18:42

Re: Voer jij een titel?

Girli schreef:
Claire**** schreef:
Girli schreef:Ik werk in het onderzoek en daar vliegen de titels je om de oren. Ik heb er zelf geen moeite mee als mensen die titel professioneel gebruiken. Ik zie het niet als kijk eens wat ik heb bereikt.

Ik zou het wel raar vinden als mensen Bol.com (ik noem maar wat) een mailtje sturen en daarbij hun titel gebruiken.

Maar wat is het nut dan van de titel? Je hebt toch gewoon een functie titel die beschrijft wat je kan en waar je voor in dienst bent? Voor mij voegt een titel daarin niks toe.
Ik denk dat er genoeg functies zijn waarbij mensen geen flauw idee wat voor achtergrond iemand heeft, wat voor diploma's mensen hebben behaald. Wat mij betreft is het nut van een titel dat iemand in een oogopslag kan zien wat voor papieren iemand heeft.

Maar papieren zegt toch helemaal niet alles? Ja in je twintigere jaren wel, maar op gegeven moment heb je 10/20 jaar ervaring en dan is het net zo belangrijk welke werk ervaring hebt als het papiertje waar je in een ver verleden voor hebt gestudeerd. In het bedrijf waar ik nu een opdracht doe heeft de CEO helemaal niet gestudeerd en die stuurt een miljoenen bedrijf aan in heel EMEA.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jul 2019 19:11

Re: Voer jij een titel?

Claire**** schreef:
Girli schreef:
Claire**** schreef:Maar wat is het nut dan van de titel? Je hebt toch gewoon een functie titel die beschrijft wat je kan en waar je voor in dienst bent? Voor mij voegt een titel daarin niks toe.
Ik denk dat er genoeg functies zijn waarbij mensen geen flauw idee wat voor achtergrond iemand heeft, wat voor diploma's mensen hebben behaald. Wat mij betreft is het nut van een titel dat iemand in een oogopslag kan zien wat voor papieren iemand heeft.

Maar papieren zegt toch helemaal niet alles? Ja in je twintigere jaren wel, maar op gegeven moment heb je 10/20 jaar ervaring en dan is het net zo belangrijk welke werk ervaring hebt als het papiertje waar je in een ver verleden voor hebt gestudeerd. In het bedrijf waar ik nu een opdracht doe heeft de CEO helemaal niet gestudeerd en die stuurt een miljoenen bedrijf aan in heel EMEA.


Klinkt logisch in jouw sector. In academia is het anders, daar blijft het belangrijk of je gepromoveerd bent of niet. Ook al is dat 100 jaar geleden.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers