Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thee

<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 12 Jul 2019 18:43

Re: Thee

Ik drink bijna altijd zakjes thee. Thuis brandnetel of rooibos orange en op mn werk earl grey. Drink bijna elke avond een mok en op mn werk een stuk of 4. In de winter ook meer thee overdag thuis. Het allerlekkerst vind ik thee met honing en melk, maar dat neem ik bijna niet omdat ik niet zo goed tegen melk kan. Op een terras of restaurant neem ik vaak verse munt thee.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 12 Jul 2019 19:52

Re: Thee

Ik drink heel veel thee, de hele dag door eigenlijk. Op werk zakjes maar thuis het liefst losse thee, vind dat toch lekkerder en heb het idee dat het gezonder is. Qua smaken heb ik van die periodes dat ik soms iets heel erg lekker vind (zo was ik een tijd van de cactusthee), maar wat ik eigenlijk altijd wel lekker blijf vinden is citroen, earl grey, groene thee sencha en jasmijn. En inderdaad verse muntthee als ik buiten de deur ben, voelt echt als een soort verwenmomentje dan.
<<

Anoniem307

Bericht 12 Jul 2019 20:01

Re: Thee

Ik drink vrijwel alle soorten thee, maar geen Rooibos, Sterrentroep of munt. Het meeste drink ik Groene thee cranberry.
<<

Anoniem269

Bericht 12 Jul 2019 20:18

Re: Thee

Ik drink eigenlijk alleen in de winter thee. Gewone thee van Lipton is dan mijn favoriet.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 12 Jul 2019 20:26

Re: Thee

Ik drink zo nu en dan thee. Vanmiddag bijvoorbeeld, een kopje Russian Earl Grey van de Pelikaan in Zutphen
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2019 20:41

Re: Thee

Als ik thee drink, drink ik graag Sterrenmunt of Minty Morroco. Of winterglow in de winter.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Jul 2019 20:42

Re: Thee

Milady schreef:Ik had 3 favorieten maar die zijn allemaal uit het assortiment. Groene thee citroengras en gember, rooibos met sinaasappel en hibiscus en Pickwick even opwarmen.

Nu drink ik voornamelijk rooibos en dan verschillende smaakjes. En verse muntthee vind ik erg lekker.

Ik drink vaak einde van de ochtend een paar glazen en in de avond. En op zo'n druilerige dag als vandaag tussendoor ook nog een paar glazen.

Dat heb ik ook steeds, dat mijn favoriete theesoort uit het assortiment verdwijnt.

Mijn favoriet nu is ontspanning van Pickwick. Verder verse muntthee, alles met gember en rooibos.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Jul 2019 21:11

Re: Thee

Thuis drink ik altijd losse thee, die bestel ik hier: https://www.fourleaves.nl/nl/ het lijkt duur maar ik gebruik eigenlijk maar zo weinig per kopje dat het heel erg mee valt.

Ik drink meestal zwarte thee, rooibos vind ik echt niet lekker, groene thee ook verre van favoriet maar met citroen is nog wel ok, en witte thee is te drinken maar mwah. Muntthee of gemberthee vind ik ook niet lekker, wel jammer want ik heb een flinke munt plant in de tuin ( maar dat gooi ik dan maar in kannen koud water)

Ik drink graag standaard Earl grey maar ook de zwarte thee met vanille en rood fruit, pistache, hazelnoot- vanille of iets met citrus.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Jul 2019 21:16

Re: Thee

Ik hou van groene thee met een fris smaakje, citroen, of oranjebloesem, of kiwi. Jasmijnthee vind ik momenteel het allerlekkerst.

‘s ochtends vind ik Engelse melange lekker of earl grey. Maar dan drink ik toch het liefst koffie hehe.

Ohja, volgens mijn stiefvader hou ik van uilenzeik :laughcry: vooral zwarte thee wil ik echt maar 1 of 2x gedoopt hebben. Sterke thee vind ik zo vies, veel te bitter. Mensen die hun zakje in het glas laten snap ik dan ook echt niet. Enige thee die lekkerder wordt bij lang trekken is sterrenmunt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jul 2019 21:20

Re: Thee

Ohja Zora dat doe ik ook! Alleen ik drink geen sterrenmunt dus ik laat geen enkele thee lang trekken. Gewoon even met dat zakje erdoor hengelen en klaar. Ik gebruik m’n zakje daarom ook meerdere keren (lekker gierig haha).

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jul 2019 21:32

Re: Thee

kerel schreef:Ik drink zo nu en dan thee. Vanmiddag bijvoorbeeld, een kopje Russian Earl Grey van de Pelikaan in Zutphen


Oeh ja daar kun je ook lekkere thee halen. Ik heb daar echt jaren geleden een keer een zakje gehaald toen ik in de buurt een weekend weg is. Maar dat is al zo lang geleden zeker een jaar of 7/8
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 12 Jul 2019 21:34

Re: Thee

Ze hebben ook een webshop :) Kom zelden in Zutphen, maar moet toch ergens mijn koffie vandaan laten komen :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jul 2019 21:39

Re: Thee

Ja ik haal nu meestal bij het konkeltje, ook erg goede thee. Maar inmiddels hebben we nog iets van 10 soorten losse thee liggen. We hebben nu de afspraak gemaakt om eerst alle thee op te drinken en dan max 6 smaken die we echt heel erg lekker vinden op voorraad te houden.

Edit:
Die 6 smaken worden dan
Straatje van Vermeer (groen met banaan)
Glimlach van mona Lisa (groen met aardbei)
Sencha earl grey (groene gewelde bladeren met bergamot)
Rooibos chai
Citrus betovering (
Hibiscusbloesem, grapefruit, appel, rozenbottel, lemongrass en citrusschil)
Verveine
2015 💙
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 12 Jul 2019 22:38

Re: Thee

Sinds ik zwanger ben drink ik veel minder thee.
Vooral jasmijn thee of verse munt thee.
Groene thee munt dronk ik heel veel, maar aan het begin van de zwangerschap moest ik overgeven van groene thee.

Hello baby thee drink ik nu regelmatig
Juli 2019
<<

Anoniem321

Bericht 13 Jul 2019 06:24

Re: Thee

Losse thee hebben we in het verleden wel gehad en vind ik ook best lekker maar kopen we tegenwoordig nooit meer.
Ik vind citroenthee en earl grey het lekkerst. Thuis hebben we thee van de lidl (lord Nelson) en dat vind ik best wel lekker eigenlijk, doet naar mijn mening niet onder voor Pickwick.
Op het werk hebben we momenteel thee van Lipton en de citroenthee daarvan vind ik heerlijk. Het lekkerst van alle thee eigenlijk.
Ik ben niet zo van de rooibos, groene thee varianten en de kruidenthee.
Ik maakte ooit een rondreis door China en daar was overal jasmijnthee. Ik dronk het maar had er zo genoeg van op een gegeven moment. Wat kan een 'normaal' kopje thee dan weer goddelijk smaken!
O ja en in Tibet was er yakboterthee.
Als je de theegedachte losliet en jezelf wijsmaakte dat je champignonsoep aan het eten was gingen er een paar slokjes in maar eigenlijk was dat verschrikkelijk ranzig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jul 2019 11:01

Re: Thee

Aangezien ik geen koffie lust wordt het al snel thee. Voornamelijk op het werk (meestal laat ik hem koud worden want dan is die het lekkerst). Altijd een smaakje. Lemon green of tropische of fruitsmaak. Kruidensmaken vind ik vreselijk.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Jul 2019 11:16

Re: Thee

Winter glow of herfst storm. En dan vooral om de bijbehorende geur. Roept herinneringen op.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Jul 2019 14:24

Re: Thee

Savi schreef:
Bliss schreef:Rooibos is wel mijn favoriet, maar een goede tweede plek is voor appel/kiwi van AH! Eerst was Winterglow altijd favoriet, maar daar ben ik een beetje op uitgekeken en vind ik wat te donker ofzo. Ik houd niet zo van zwarte thee eigenlijk.

Zou dat komen met de jaren? Ik ben ook niet meer zo van de zwarte thee.


Ik heb precies hetzelfde. Was eerst m'n favoriet en nu vind ik hem ook te zwaar.
Momenteel drink ik veel sterrenmix of chaimix van Zonnatura.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 13 Jul 2019 19:27

Re: Thee

Ik drink graag thee en mijn favoriete smaken zijn fruitsmaken zoals aardbei, kers en groene of zwarte thee met vanille en verse muntthee! Ik gebruik zowel losse thee als theezakjes, vind het allebei wel fijn alleen gaan gewone theezakjes net wat sneller :smile:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Jul 2019 11:37

Re: Thee

Dankzij dit topic drink ik nu thee met gewoon een hele steranijs erin. Yum!! Eigenlijk moet er nog een kaneelstokje bij maar da’s best een duur kopje thee dan haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jul 2019 15:26

Re: Thee

Mijn favoriete thee is jasmijnthee, het liefst groene thee. En momenteel ben ik groot fan van de groene thee met kokos van eigen merk Jumbo. Ik vind heel veel thee lekker, vooral ook de groene thee met smaakjes van eigen merk AH.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem317

Bericht 14 Jul 2019 18:29

Re: Thee

Ik wissel altijd gewone thee af met losse thee. Ik hou van fruit smaken, groene thee en kruiden. Eigenlijk drink ik zo’n beetje alle smaken thee wel. Ik hou van afwisseling.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 14 Jul 2019 19:12

Re: Thee

Ik drink heel veel thee, liter per dag denk ik wel.
Mijn favoriet was groene/witte thee aardbei/jasmijn van de AH maar die is uit het assortiment. Nu drink ik van Pickwick groen/wit met jasmijn/passievrucht. Goede vervanger.
En anders groene thee of zwarte thee met smaakje maar dan wel superlicht. Zet meerdere kopjes met 1 zakje altijd.
2017
2021
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers