Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat is de reistijd naar je werk?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Jul 2019 01:15

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Ongeveer 40 à 45 minuten fietsen. Als het slecht weer is ga ik met de auto: 25 à 30 minuten rijden.
2012 & 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Jul 2019 06:56

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Ik denk dat je goed moet afwegen wat het je brengt en hoe je dat praktisch zou doen met ophalen/wegbrengen van de kinderen (een beetje werk vreugde vs tijd met gezin afweging). Wij hebben bijvoorbeeld geen VSO nodig, omdat ik ze (mede door een korte reistijd) kan brengen en ik daardoor wel contact heb met school. Mijn man begint vroeg en kan ze rond half vijf/vijf uur ophalen. Daar ben ik blij mee, hoewel de kinderen wel 4 dagen gebruik maken van de opvang.

Mijn reistijd is 17 minuten op de fiets en zo’n 8-10 minuten met de auto. Ik vind de reistijd die je benoemt best wel lang. Dagen van 8 uur worden dus 10 uur incl reistijd. Lijkt me best pittig.
L2014 & H2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 13 Jul 2019 07:15

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Ik heb zo'n 45 minuten reistijd (met de auto) en mijn man minimaal 1 uur reistijd.
Voorheen werkte ik veel dichterbij, maar toen ik zwanger was van de 2e heb ik voor de leukere baan met langere reistijd gekozen.
Doordat ik per dag nu minimaal een uur extra reistijd heb t.o.v. mijn eerdere baan moeten mijn man en ik wel iets beter plannen wie de kinderen haalt en brengt. Wij hebben het zo geregeld dat degene die de kinderen brengt, ze niet hoeft op te halen. Dat betekent voor mij dat ik op dinsdag de kinderen om half 8 bij de opvang breng en daardoor pas tussen 8.30u en 9.00u op mijn werk ben (dit tijdstip is vrij druk om te rijden, dus reistijd vaak meer dan 45min).
Op dinsdag werk ik dan langer, heb doordat ik de kinderen niet ophaal geen vaste eindtijd.
Op donderdag begin ik juist vroeg met werken, rond 7.30u/7.45u (het is dan heerlijk rustig op de weg). Mijn man brengt dan de kinderen. 's Middags stop ik om 16u met werken en dan ben ik voor 17u bij de opvang.

Op woensdag en vrijdag zijn mijn man of ik vrij en op maandagen passen onze ouders op.

Dus ja, het kan prima een langere reistijd en bevalt ook zeker niet slecht voor ons.
Volgend jaar oktober wordt onze oudste 4 en gaat dus naar school dan. Ik weet nog niet hoe we dat dan gaan organiseren, maar dat zien we dan wel weer.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Jul 2019 14:18

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Mijn reistijd is 10/15 minuten met de, ideaal vind ik het! Opvang / werk is 20/ 25 minuten fietsen ongeveer en altijd haasten door de tijden en mijn werktijden.

Vriend werkt op 45 minuten maar staat 4 van de 5 dagen enorm in de file waardoor hij minimaal 1,5/2 uur onderweg is enkele reis, dus dat is totaal niet ideaal, ik zou daar dus wel goed over nadenken met vertragingen of files of het niet veel stress zal geven.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 13 Jul 2019 15:45

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Ik heb járen ver van huis gewerkt, zat ik 3-4 uur per dag in de auto. Vond ik toen wel best, was niet anders gewend en deed veel telefoontjes vanuit de auto bijvoorbeeld. Nu werk ik alweer een paar jaar op 10 minuten fietsen en mennn wat is dat heerlijk. Zeker sinds we kinderen hebben vind ik dat echt fantastisch. Zelden stress om op tijd bij opvang te zijn en zowel sochtends als Savonds echt nog wel wat quality time met ze.

Ik zou op dit moment m.n. vanwege t gezin niet snel voor (veel) verder weg kiezen, of het moet écht m’n droombaan zijn.
<<

Anoniem298

Bericht 13 Jul 2019 23:17

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Milady schreef:20/25 minuten op de fiets, 15 minuten met de auto.


Dit. Met mijn kinderen is het goed te combineren, maar ik heb wel fijne werktijden (ik hoef pas om half elf op mijn werk te zijn als ik overdag werk). Toen ik in verwachting was van de oudste moest ik met het OV naar mijn werk, dat was anderhalf uur enkele reis en een gribusverbinding, dus moest ik al om zes uur van huis en 's avonds was ik pas tegen 19u thuis. Dat was echt niet te doen met een baby.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Jul 2019 06:59

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Elf minuten fietsen of vijf minuten rijden.

Straks met mijn nieuwe baan blijft dit gelijk, ik kijk dan uit op mijn ziekenhuis :). Ik zal daar echter ook diensten op andere posten gaan draaien en dan zal de (auto)reistijd variëren tussen de 10 en 30 minuten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 14 Jul 2019 10:57

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Mijn reistijd is variërend, afhankelijk van het verkeer, maar ongeveer 1 uur. Ik ben begonnen in deze baan toen ik nog geen kind had. Nu is dat inmiddels anders, waardoor de reistijd 1 van de redenen is dat ik op zoek ben naar iets anders dichter bij huis. Mijn man heeft maar 5 minuten reistijd en regelt bijna alles rondom het halen en brengen van onze dochter. Ik zou daar graag meer van mee krijgen, helemaal als ze over ruim een jaar naar school gaat.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2521

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Jul 2019 08:24

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Hartjes, heb je nog gesolliciteerd op die functie?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jul 2019 20:17

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Ongeveer 10/15 minuten fietsen. Afhankelijk van hoe traag ik ben die dag.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Jul 2019 10:10

Re: wat is de reistijd naar je werk?

40 minuten fietsen (elektrische fiets) of 15 minuten met de auto. Ik wissel het af, als het lekker weer is fiets ik, anders rij ik met mijn vriend mee met de auto.
Bij mijn nieuwe baan ga ik met het OV, dan wordt het 25 min met de bus + 10 min lopen of 25 min bus + 6 min metro + 5 min lopen.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 04 Aug 2019 20:27

Re: wat is de reistijd naar je werk?

25 minuten, met ov is het ook 25 minuten, trein stopt daar voor de deur ideaal.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 04 Aug 2019 21:45

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Afgelopen 2 jaar heen 25 min, terug tussen de 45 min en 1.5 uur. Heen geen probleem, terug alleen maar file.
Na de vakantie, 5 min lopen :)
<<

Anoniem280

Bericht 04 Aug 2019 21:52

Re: wat is de reistijd naar je werk?

12 minuten met de auto
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Aug 2019 09:28

Re: wat is de reistijd naar je werk?

30 minuten met de auto. Het is 35 km, dus fietsen is geen optie. OV kost me een uur extra reistijd.

Ik vind de reistijd prima te doen. Het liefst doe ik één van onze auto's weg, maar dat is bijna niet te doen dus.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Aug 2019 09:53

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Ik rijd in de spits tussen Arnhem en Nijmegen. Nu, met alle wegversperringen doe ik bijna 50 min. Over 23 km met de auto. Normaal gesproken 35 a 40 minuten. Met de elektrische fiets en ov is her beide een uur van deur tot deur. Echter, omdat ik veel van locatie naar locatie reis, is een auto wel nodig.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Aug 2019 20:39

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Naar kantoor rij ik binnen 10 minuten, met de auto of de fiets maakt nauwelijks verschil in tijd. Verder werk ik ambulant, waarbij mijn reistijd van cliënt naar huis meestal zo'n 20-30 minuten zal zijn.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 19 Aug 2019 22:07

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Vanaf woensdag begin ik aan mijn nieuwe baan en mijn reistijd is 7 minuten, op de fiets.
Het lijkt mij heerlijk!
<<

Anoniem272

Bericht 19 Aug 2019 23:34

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Een uur totaal (fiets + trein + bus + wandelen).

Ik werkte hiervoor op 5 min. fietsen, maar ik vind wat langer reizen op zich niet erg. Een beetje me-time of zo. Als je dichtbij je werk woont, lijkt alles zo snel in elkaar over te vloeien. Het ene moment ben je nog aan het vergaderen en het andere moment sta je eten te koken. Dan vind ik in de trein 'op adem komen' eigenlijk lekkerder.

Mijn kantoor gaat verhuizen naar een plek langs de snelweg, maar ik heb geen auto / rijbewijs. Ik overweeg een elektrische fiets te kopen. Dan zou het ongeveer 50 minuten fietsen moeten zijn denk ik? De fietsroute die Google aanbeveelt is 19 kilometer.

Caulfield en Snoes, hoe bevalt dat jullie, zo'n stuk fietsen naar je werk?
<<

Anoniem313

Bericht 20 Aug 2019 08:37

Re: wat is de reistijd naar je werk?

Filoria schreef:Caulfield en Snoes, hoe bevalt dat jullie, zo'n stuk fietsen naar je werk?


Het fietsen an sich bevalt me goed. Het enige wat ik lastig vind aan een langere reistijd is het geren en gevlieg als het straks wat drukker wordt weer naar de zomer. Dat je al voor vijven weggaat en dan met het langs de Bso sjezen erbij toch pas na zessen thuis bent. En in de ochtend zal het voor de jongens toch vso betekenen en dat vind ik wel jammer. Maar de lichaamsbeweging is heerlijk en ik luister lekker naar podcasts!
<<

Anoniem268

Bericht 20 Aug 2019 08:40

Re: wat is de reistijd naar je werk?

40 minuten met de auto. Heb altijd de radio op staan zodat ik nog wat van het nieuws meekrijg. Ik vind het goed meevallen want ik heb nooit file, kan lekker doorrijden.

Als straks het kleintje er is ook nog, want partner brengt hem naar de gastouder die de andere kant op zit. Hij moet langs die kant naar zijn werk vertrekken dus ideale afspraak ar hij en altijd weg zal brengen. Ook later naar schoolt als hij 2,5 is want die zit ook aan die kant.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers