Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolvakanties en je werk

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Jul 2019 16:31

Re: Schoolvakanties en je werk

Dan vangen de oma’s en opa’s de jongens op.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jul 2019 18:10

Re: Schoolvakanties en je werk

Dat is hier ons ‘voordeel’ van gescheiden zijn. 3 weken vakantie hij hun vader en dan ben ik 3 weken vrij. Anders gingen ze altijd mijn werkdagen naar mijn schoonmoeder, vonden ze ook geen straf.
<<

Anoniem269

Bericht 12 Jul 2019 18:23

Re: Schoolvakanties en je werk

Marin schreef:
Ooh La La! schreef:Oh dat lijkt me echt vreselijk, zo’n kamp :laughcry:


Ik vond dat echt superleuk vroeger! En als student heb ik ook een paar jaar als begeleider gewerkt.
OMG ik ook! Ik was altijd super boos als we tijdens mijn favoriete kamp (hutten bouwen kamp op een onbewoond eiland; haha het einde!) op vakantie moesten. Dan was ik de eerste dagen echt niet te genieten.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 12 Jul 2019 18:38

Re: Schoolvakanties en je werk

Ik werk momenteel niet maar voorheen hadden wij maar voor 3 dagen opvang nodig in de grote vakantie. Ik werkte 2 dagen in de week maar mijn man was er daar 1 vrij van. (Hij werkte maar 4 dagen)

Dat werd opgevangen door opa en oma of ik nam wat overuren op. Zo ook in de andere vakanties. Enkel op dinsdag moesten we wat regelen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Jul 2019 19:51

Re: Schoolvakanties en je werk

In de vakantie inderdaad vakantie bso, dat zit gewoon bij de prijs in. Maar mijn man en ik hebben de eerste twee weken meteen al vakantie en we vinden het niet zo leuks als S daarna een volle maand naar de bso moet. Om hem dus ook een beetje vakantie gevoel te geven gaat hij na onze twee weken vakantie een weekje ( 3 dgn) naar de bso, daarna bij opa en oma logeren waardoor hij die week maar 1 dag naar de bso gaat, dan weer een volle week bso en de laatste week logeert hij weer bij de andere opa en oma.

Ze doen overigens allemaal leuke dingen op de bso, thema dagen, uitjes, lekker eten, ze mogen een dag een vriendje mee nemen, echt van alles dus echt een straf is het niet om daar heen te gaan.

Wij nemen overigens bewust nu maar 2 weken zomer vakantie zodat we ook een weekje vrij konden nemen in de meivakantie, in de herfstvakantie, rond de kerstdagen en in de voorjaarsvakantie hebben we geloof ik om en om ieder een dag vrij gehad. Ook om S niet alle vakanties alsnog naar de bso te brengen want hij was elke keer ook echt aan vakantie toe en dan is het wel fijn om dus niet lange dagen op de bso te hebben.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 12 Jul 2019 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jul 2019 19:53

Re: Schoolvakanties en je werk

Ze zouden naar de bso kunnen in de vakantie. Dit kan je bij ons apart afnemen.

Alle andere vakanties buiten de zomervakantie om proberen we zo te plannen dat mijn vriend dan thuis is. Dat is tot nu toe wel gelukt. 1x in de 2 jaar moet hij werken tussen kerst en oud&nieuw andere jaar is hij dan vrij.

De zomervakantie heeft mijn vriend 4 weken vakantie en ik neem gespreid vakantie op. De eerste week, dan een week 2 dagen bij opa en oma en neem ik 1 dag vrij en dan is mijn vriend 4 weken thuis. Zo is het ons nog wel altijd gelukt het te regelen. Ik zou ook wel thuis kunnen werken bij geen afspraken maar dat is natuurlijk wel iets lastiger als er twee kinderen rond lopen
:heart: :heart: 2011
<<

Linvi

Bericht 12 Jul 2019 20:46

Re: Schoolvakanties en je werk

Wij hebben gelukkig dit probleem nooit meer, mijn man is in principe volledig thuis. Hij werkt niet meer.
Voorheen werkte hij 5dagen, ik 3. Tijdens vakanties nam ik vaak 1 dag vrij en konden de kinderen 1 dag bij beide opa's en oma's terecht. In de zomervakantie werkte ik 2 dagen doordeweeks en 1 dag in het weekend. Dan was mijn man er sowieso. De andere dagen konden de kinderen bij familie terecht.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Jul 2019 01:22

Re: Schoolvakanties en je werk

Een combinatie van eigen vakantie, grootouders en vakantieopvang. De kinderen hebben hier in totaal 15 weken vakantie, eigenlijk best wel veel om op te vangen als ik dat zo lees. Al vind ik het prima te doen hoor. Ik werk sowieso maar 3 dagen per week en neem bijna geen extra vakantiedagen op als de kinderen op school zitten. Soms wel overuren omdat ik er altijd veel heb staan en ze op moeten, maar verder probeer ik mijn verlofdagen allemaal in de vakanties te plannen en dat is voor alle partijen prima te doen zo.
2012 & 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Jul 2019 07:38

Re: Schoolvakanties en je werk

Hier eigenlijk als een gewone week, 1 dag in de week bso, en de rest zelf (werken onregelmatig), of opa's/oma's
Het kdv van de jongsten doen volgend mij niks bijzonders. De bso van dochter heeft iedere week een andere themaweek
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Jul 2019 07:50

Re: Schoolvakanties en je werk

Wij maken ook gebruik van de vakantieBSO. Mijn zoon vindt het geweldig. In de voorjaarsvakantie baalde hij dat hij niet naar de BSO ging haha!

Dit jaar organiseren ze een vakantiespelen, ben heel benieuwd hoe hij dat zal vinden.
L2014 & H2017
<<

Anoniem298

Bericht 13 Jul 2019 08:26

Re: Schoolvakanties en je werk

Misoe schreef:
Marin schreef:
Ooh La La! schreef:Oh dat lijkt me echt vreselijk, zo’n kamp :laughcry:


Ik vond dat echt superleuk vroeger! En als student heb ik ook een paar jaar als begeleider gewerkt.


Lijkt mij voor de kinderen erg leuk, alleen vind ik het best wel prijzig zo'n week. +500,- is wat ik gezien heb.


Mijn oudste gaat deze zomer, net als vorig jaar, op zomerkamp. Kost €165,-, dus dat vind ik echt wel meevallen. Ligt er denk ik ook aan wat voor kamp je kiest.

Hier blijft de oudste gewoon thuis als ik aan het werk ben, als ze wil kan ze zelf naar een vriendinnetje of opa en oma gaan. Mijn jongste gaat naar de gastouder (mijn schoonmoeder), dat zal niet veranderen als ze straks ook op school zit.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers