Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heeft jou afgelopen tijd..

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 12 Jul 2019 19:32

Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?

.. ontroerd?

.. trots gemaakt?

.. verdrietig gemaakt?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2019 19:38

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

..gelukkig gemaakt?
Mijn gezin, ik ben echt heel blij met mijn man en zoon en onze aanstaande tweeling.

..ontroerd?
Alle hulp die ik door familie en vrienden aangeboden krijg nu ik niet veel meer zelf kan. Mijn moeder komt als mijn man niet thuis is koken en D. op bed leggen, mijn schoonmoeder maakt twee keer per week het hele huis schoon, vriendinnen bieden spontaan aan D. een dagje mee te nemen. Echt bijzonder hoeveel mensen voor je willen doen!

..trots gemaakt?
Ik ben elke dag trots op mijn zoon en wat hij allemaal kan, maar vanavond was ik extra trots omdat hij zijn hele bord leeg heeft gegeten.

..verdrietig gemaakt?
Dat ik zo weinig kan momenteel. Ik voel me schuldig naar mijn man toe omdat er zoveel op zijn bordje terecht komt, terwijl hij gewoon 40+ uur per week werkt. En vooral richting mijn zoon voel ik me schuldig omdat ik continu nee moet zeggen als hij me vraagt of ik met hem een treinbaan wil bouwen/naar de speeltuin wil/hem wil tillen/etc.

♥♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 12 Jul 2019 19:41

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?
Vandaag de zwangerschap van Dee!
En verder mijn dochter en man.

.. ontroerd?
Een dementerende bewoner die emotioneel werd toen ik terug was van vakantie en heel voorzichtig fluisterde 'gemist.

.. trots gemaakt?
Mijn dochter, elke dag maakt ze stappen in haar ontwikkeling en dat vind ik zo fantastisch om te zien!

.. verdrietig gemaakt?
Mijn eigen onzekerheid. Ik ben momenteel niet meer op mijn plek op het werk en wil graag andere stappen zetten, maar ik durf het niet. Bang voor wat ik laat gaan en onzeker over wat komen gaat.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Jul 2019 19:57

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?

.. ontroerd?

.. trots gemaakt?

.. verdrietig gemaakt?

Ok.. kom ik weer door de bocht... Maar ik kan hier op alle vragen antwoorden: mijn scheiding. Het heeft me gelukkig gemaakt in de zin dat ik me oprecht goed voel en me besef dat het onderaan de streep toch beter is zo.

Mijn dochter ontroerd me. Hoe wijs ze soms praat en doet en hoe kranig ze zich staande probeert te houden rondom alle veranderingen

Trots ben ik op mezelf, ik rooi het prima in mijn eentje.

En tja, toch zorgt de scheiding ook voor verdriet. Het is niet wat je voor ogen hebt als je trouwt. Het is niet de toekomst die je wilt voor je kind. Ze zal nooit meer deel zijn van een compleet gezin en dat vind ik moeilijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Jul 2019 19:59

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Lieve Burn, zet die stap!!! Je hebt het nu niet naar je zin zeg je. Iets achterlaten is altijd gek, lastig, moeilijk enz. Maar weegt minder zwaar dan het niet naar je zin hebben! Je verdient het om met plezier naar je werk te gaan. Daarvoor duurt het werkende leven te lang :D
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Jul 2019 20:06

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?
Klinkt heel gek en dubbel, maar de beslissing nemen om te gaan scheiden en daarmee voor mijn eigen geluk te kiezen.

.. ontroerd?
Weet ik even niet zo 1,2,3

.. trots gemaakt?
Dat de kinderen het zo goed doen op school en de leerkrachten ook zeer tevreden waren ondanks dat zij ook een pittige tijd achter de rug hebben.

.. verdrietig gemaakt?
Toch ook wel de scheiding. Het voelt als een falen.
En dat ik echt definitief afscheid heb moeten nemen van de jongste (14) poes.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 12 Jul 2019 20:41

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?
Ik ben weer begonnen met bootcamp en ik word er gewoon echt gelukkig van!

.. ontroerd?
M'n hormonen. Of eigenlijk ws iets onbenulligs wat m'n hormonen tot drama hebben omgedoopt.

.. trots gemaakt?
E ws. Die maakt me zo vaak zo trots. Ik wist niet dat ik me ooit zo trots kon voelen.

.. verdrietig gemaakt?
Mijn tante is 2wk terug overleden en daar ben ik wel erg verdrietig van geweest. Ze was vroeger als een 2e moeder voor ons. Ik ben heel blij dat ik er een week ervoor nog ben geweest met E en dat ze aangaf dat ze het wel mooi geweest vond. Ze kon haast niks meer en ging steeds meer mankeren.
Ondanks dat het echt een groot verlies is en ik er erg verdrietig om ben (geweest) is het beter zo en heb ik er vrede mee.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 12 Jul 2019 20:43

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Zet die stap Burn! Je kan het, je bent een kanjer.
30-04-2017
<<

Anoniem271

Bericht 12 Jul 2019 20:51

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

..
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 12 Jul 2019 23:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jul 2019 20:54

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?

Mijn gezin! Mijn oudste wordt zo groot opeens, en ze knuffelt meer en zegt dat ze ons lief vindt :love: . Daar was ze nooit zo van dus ik geniet er maar van, haha. De jongste twee zijn zulke vrolijke kinderen, niet normaal. Niet dat ze nooit meer huilen maar het grootste deel van de tijd zijn ze aan het lachen, spelen, kletsen, contact met elkaar aan het maken. Zo genieten na een behoorlijk pittig jaar. Mijn man en ik hebben het ook echt samen gedaan, daar ben ik ook heel blij mee. Al kunnen we wel wat meer date nights gebruiken maar daar wordt aan gewerkt.

.. ontroerd?

Een heel heftig filmpje dat gisteren zomaar voorbij kwam op fb, van een verdrinkend kind tussen allemaal andere zwembadgangers en níemand die het zag. Brrr ik kreeg er helemaal hartkloppingen van. Uiteindelijk is het goed gekomen met het kindje las ik. Maar die beelden waren mega heftig.

.. trots gemaakt?

Toch wel dat er dit jaar maar even geflikt hebben samen, ook al was het bijzonder pittig. Ik ben ook nog gestart met een nieuwe baan. En hoewel we soms echt wanhopig waren, zeker toen de tweeling de eerste maanden de hele dag door krijsten, staan we nog overeind.

.. verdrietig gemaakt?

Mijn werk momenteel, helaas. Het is niet helemaal zo uitgepakt als ik hoopte en ik had mezelf wat anders gegund. Maar ik kan het goed loslaten/omzetten in actie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Jul 2019 20:58

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?
De geboorte van onze tweede zoon

.. ontroerd?
Hulp uit onverwachte hoek bij het naar school brengen en naar zwemles gaan van de oudste toen de baby er net was.
En ook mijn vader zien met zijn jongste kleinkind.

.. trots gemaakt?
Mijn dochter die ineens flinke vorderingen maakt met zwemles.

.. verdrietig gemaakt?
De hele situatie met de ziekte van mijn vader. Hij gaat hard achteruit en kan weinig meer zelf.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2019 21:04

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Burn schreef:.. gelukkig gemaakt?
De zwangerschapstest van vanmorgen en ons gezinnetje. Het gaat met mij nog niet altijd top, maar het is gewoon fijn dat dit een stabiele factor is en L zo'n leuk, grappig en ontzettend lief kind is.

.. ontroerd?
Toen L gisteren afscheid nam van de PSZ voor de zomervakantie en bleek dat een van de juffen haar oprecht ging missen. Vind het gewoon bijzonder te merken dat mijn dochter niet alleen ons weet te raken maar ook anderen.
En meerdere berichtjes van Burn vandaag. Dat iemand net zo blij is met mijn zwangerschap als ikzelf. Zo zo lief.

.. trots gemaakt?
Mijn dochter, die vandaag zo goed als de hele dag zonder luier heeft gelopen en maar een klein ongelukje heeft gehad.

.. verdrietig gemaakt?
Mijn burn-out en tot vandaag onvervulde kinderwens (oké, het is er nog niet maar het feit dat het gelukt is, maakt me al een stuk geruster).
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2019 21:06

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Burn schreef:.. gelukkig gemaakt?
Vandaag de zwangerschap van Dee!
En verder mijn dochter en man.

.. ontroerd?
Een dementerende bewoner die emotioneel werd toen ik terug was van vakantie en heel voorzichtig fluisterde 'gemist.

.. trots gemaakt?
Mijn dochter, elke dag maakt ze stappen in haar ontwikkeling en dat vind ik zo fantastisch om te zien!

.. verdrietig gemaakt?
Mijn eigen onzekerheid. Ik ben momenteel niet meer op mijn plek op het werk en wil graag andere stappen zetten, maar ik durf het niet. Bang voor wat ik laat gaan en onzeker over wat komen gaat.


Wat ben je toch een enorme lieverd.. :heart: :heart:
En inderdaad, wat Lejow zegt: Neem die stap. Je bent nu nog jong. Ja, het is eng maar blijf je altijd in het ondiepe bad zwemmen of neem je de sprong in het diepe?
Wie weet kan jouw werk meedenken in een loopbaantraject zoals ik die nu ook volg. Zij willen ook een tevreden en blije medewerkster toch?
<<

Kira

Bericht 12 Jul 2019 21:15

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Burn schreef:.. gelukkig gemaakt?
Het feit dat m'n vader na z'n hartstilstand er zo goed bovenop gekomen is, en toch ook wel dat m'n vriend en ik na zo ongeveer 2 jaar er omheen draaien er langzaam voor willen gaan.

.. ontroerd?
Een filmpje van m'n pianospelende vader.

.. trots gemaakt?
Het muziek diploma, de eindejaarsmusical en het rapport van m'n zoon. Alledrie super in de lastige tijd met m'n vader.

.. verdrietig gemaakt?
De hartstilstand van mijn vader, het verdriet van m'n moeder maar nog meer het verdriet van mijn zoon. Hij was letterlijk lamgeslagen.

<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2019 21:20

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt? Morgen komt mijn paard hopelijk bij ons thuis te staan. Dat gaat me waarschijnlijk zeer gelukkig maken.

.. ontroerd? Reacties van mijn leerlingen. We zijn erg wijs met elkaar, maar helaas krijg ik volgend jaar een andere groep. Ik ben vandaag overspoeld met cadeautjes en lieve kaartjes en knuffels.

.. trots gemaakt? Mijn klas. Maar ook mijn eigen kinderen. De oudste gaat naar groep 3 en de jongste begint eindelijk wat beter te praten en houdt hele betogen.

.. verdrietig gemaakt? Dat mijn vader ziek was. Hij was heel kwetsbaar en we hebben zelfs bij hem 'gewaakt'. Dat was erg confronterend en spannend. Gelukkig knapt hij nu eindelijk een beetje op.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 12 Jul 2019 22:10

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?
Die weer ik momenteel echt niet. Ben heel erg toe aan iets positiefs, maar alles lijkt als dominostenen na elkaar in te storten.

.. ontroerd?
Gisteren kon ik onverwacht mijn stiefzoontje ophalen van de bso. Hij zou pas einde dag opgehaald worden en door zijn vader, dus ik was al benieuwd naar zijn reactie. Toen hij me zag glunderde hij en zei hij in bijzijn van de andere kinderen en juffen 'Ik vind je wel een soort moeder lijken eigenlijk. Je zorgt een beetje voor ons en je bent er meestal en je maakt eten en bent lief voor ons en nu haal je me ook nog van de bso!'

.. trots gemaakt?
Ben trots op hoe ontzettend goed het gaat tussen mij en mijn vriend ondanks de bakken ellende en ondanks het gestook en gedoe van zijn ex.

.. verdrietig gemaakt?
De diagnose longkanker met uitzaaiingen bij mijn moeder
Laatst gewijzigd door Reva op 12 Jul 2019 22:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 12 Jul 2019 22:21

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Wat een lief compliment van je stiefzoontje Reva!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Jul 2019 22:30

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

. gelukkig gemaakt?
Mijn man! Ondanks dat hij zo veel werkt en lange dagen maakt op zijn werk, doet hij zo zijn best om tijd te maken voor de kinderen/gezin. Tijd met elkaar word ik gelukkig van.

.. ontroerd?
Een filmpje van een liedje, wat de kleuters van groep 2 voor mijn beste vriendin, zij is kleuterjuf voor haar zongen. Zij moest er van huilen. Maar het raakte mij ook! Zo lief en bijzonder.


.. trots gemaakt?
Mijn dochter die zoveel heeft geleerd en is gegroeid in groep 3 en met een mooi rapport over is naar groep 4!

.. verdrietig gemaakt?
De situatie op mijn werk.
Maar ook dat het niet zo goed gaat met mijn vader en ik dan best ver bij ze vandaan woon word ik soms wel verdrietig van.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Jul 2019 22:32

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Wat een super lieve eerlijke opmerking van je stiefzoontje Reva!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jul 2019 23:08

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

..gelukkig gemaakt?
Op dit moment ben ik echt heel erg gelukkig. Afgelopen week gehoord dat ik een contract voor onbepaalde tijd krijg dus alle onzekere factoren zijn weg op dit moment.

.. ontroerd?
Mijn zoon die gister een kijkmoment op de basisschool had. Hij rende het plein op omdat hij graag wilde maar vond het ook wel een beetje spannend. Ik mocht van hem ook niet weg. Het was zo lief alle kinderen stil in de kring en na een paar minuten zei hij. Juf ik vind stil zijn nog heel moeilijk. Zo klein en dan al zo goed weten en aan kunnen geven dat je het lastig vind. Toen we terug naar huis liepen liet ik hem even bellen met mijn moeder. Ineens roept hij heel hard SCHOOL. Draait om en rent weer terug (wel netjes op de stoep) hij zag daar zijn aankomende juf nog op het plein lopen en toen was het kijk oma mijn school en mijn juf, dus oma heeft al gefacetimed met de juf.

.. trots gemaakt?
Mijn zoon natuurlijk die ontzettend hard groeit op dit moment. En mijn afvalproces. Inmiddels 14,5 kg kwijt. Er moet nog veel meer af maar het is een begin.


.. verdrietig gemaakt
Eigenlijk vrij weinig. Ja ik kan verdrietig worden als mijn vriend en ik ruzie hebben. Maar dat is vooral onzekerheid van mijn kant en dat bespreken we ook. En beiden zijn we ook blij dat we goed ruzie kunnen maken.
2015 💙
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Jul 2019 01:22

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

.. gelukkig gemaakt?
mijn kinderen. En de kleine geluksmomentjes zoals lieve complimenten of een spontane playdate met vriendinnen en kids.

.. ontroerd?
afgelopen week word ik steeds enorm geraakt door onze oudste dochter. Hoe hecht ze is geworden met twee vriendinnetjes en hoe lastig ze het vindt dat die volgend schooljaar niet meer in haar klas zitten. Hoe ze gegroeid is dit schooljaar. Haar blijdschap op haar kinderfeestje. En vandaag wordt ze alweer 5 :love:

.. trots gemaakt?
vandaag was ik trots op mezelf voor iets dat ik geschreven heb en dat ik het salaris bij mijn nieuwe baan naar mijn tevredenheid en zonder moeite onderhandeld heb. Trots op onze oudste voor alles hierboven. En ik ben trots op onze jongste, 3 jaar en klein van stuk maar ze fietst zo goed (zonder zijwieltjes) en afgezien van de pittige bijna-kleuter buien kan ze zo'n grappige lieverd zijn.

.. verdrietig gemaakt?
dingen in mijn relatie, kleine discussies en mijn onzekerheid dat ik het steeds niet goed genoeg lijk te kunnen doen / niet goed genoeg ben. En ik ben heel blij met mijn nieuwe baan, maar kan ook wel wat tranen laten af en toe omdat ik het erg spannend vind en het moeilijk vind om mijn kinderen minder te gaan zien, niet meer altijd op dat schoolplein te kunnen staan volgend schooljaar etc.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Jul 2019 06:24

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Wat naar dat het niet helemaal lekker loopt tussen jou en je man Lilou. Kunnen jullie er wel over praten?
L2014 & H2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Jul 2019 06:40

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Reva, wat lief van je stiefzoontje! Maar wat een ontzettend verdrietig bericht over je moeder :(
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Jul 2019 07:40

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Burn schreef:.. gelukkig gemaakt? Mijn kinderen en mijn toekomstige nieuwe baan.

.. ontroerd? Een filmpje op social media over een lief Amerikaans jochie dat gepest wordt op school en thuis een kleine pup kreeg. Zijn emoties waren zo oprecht dat ik keihard mee moest huilen.

.. trots gemaakt? Mijn nieuwe baan en wederom ook mijn kinderen.

.. verdrietig gemaakt?Het onverwerkte overlijden van mijn moeder. Daarvoor heb ik aanstaande maandag een intake bij een psycholoog. Verder maakt mijn vader me erg verdrietig de laatste tijd. Sinds hij een nieuwe relatie heeft is hij erg egocentrisch geworden op verschillende vlakken en daardoor heeft hij me al een aantal keren heel verdrietig gemaakt. Het voelt soms alsof ik naast mijn moeder ook mijn vader een beetje verloren ben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 13 Jul 2019 07:46

Re: Wat heeft jou afgelopen tijd..

Oh wat naar Lady. Heb je dit al eens met hem besproken? Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit niet prettig is voor jou. Misschien is hij zich hier niet van bewust?
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers