Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindertablet

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Jul 2019 17:33

Kindertablet

Wie heeft er voor haar kind(eren) een kindertablet? Is dat wat? Ik, nou ja vooral mijn man, wil een tablet voor dochter kopen. Bedoeld om spelletjes, educatieve dingen en filmpjes op te kijken (via youtube). Ik zat te denken aan zo’n speciale kindertablet, maar eigenlijk geen idee wat het verschil is met een normale tablet. Buiten een beschermingshoes dan. Nou doen wij zelf niets met een tablet, wij gebruiken telefoon of laptop, dus het is echt bedoeld voor kind. Zou ik dan kunnen volstaan met zo’n kinderding of mis ik dan opties ofzo die wel handig kunnen zijn? Geen idee wat dus, heb er geenverstand van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2019 17:59

Re: Kindertablet

Ik zou moeten zoeken naar de specs maar mijn beeld bij kindertablets is dat het een vrij lage kwaliteit is. Dus ook al zal je 't zelf niet gebruiken, lijkt me een gewone iPad of Android tablet me een betere keuze.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Jul 2019 18:03

Re: Kindertablet

Ja een mindere kwaliteit klinkt logischn, maar wat houdt dan eigenlijk in? Langzamer? Slechte(re) kwaliteit bij filmpjes? Ik vraag me dus eigenlijk af waar het verschil tussen kindertablet en gewone inzit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2019 18:21

Re: Kindertablet

Wat ik denk (maar pin me er niet op vast) minder goede grafische kwaliteiten wat bij apps irritant is. Langere laadtjjd bij apps, minder opslag ruimte. Minder soepel dus.

Als het een kindertablet is die op Android draait zal 't een vrij oude, trage versie zijn. En als 't op een eigen systeem draait heb je waarschijnlijk geen goede app store. Daarvoor heb je echt Apple of Android nodig.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Jul 2019 18:51

Re: Kindertablet

Meeste is op Android wat ik zo zie. Maar wat jij beschrijft klinkt wel irritant Marin. Bedankt voor je reactie.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2019 19:01

Re: Kindertablet

Wij hebben een tweedehands iPad aangeschaft. Voor eigen gebruik maar in de praktijk gebruikt zoon hem vooral voor puzzels en filmpjes. Ik ben blij met deze keuze en zou denk ik minder snel voor een speciale kindertablet gaan, maar ik heb me er nooit goed in verdiept dus misschien zie ik iets over het hoofd.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2019 19:21

Re: Kindertablet

Overigens hadden wij de oude iPad van m'n moeder mee naar Amerika, gereset en alles. Maar er paste bijna geen gedownloade Netflix filmpjes op (downloaden is handig ivm geen wifi af en toe). Dat viel vies tegen hoeveel erop kon.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2019 19:30

Re: Kindertablet

Marin schreef:Overigens hadden wij de oude iPad van m'n moeder mee naar Amerika, gereset en alles. Maar er paste bijna geen gedownloade Netflix filmpjes op (downloaden is handig ivm geen wifi af en toe). Dat viel vies tegen hoeveel erop kon.

Maar dat is natuurlijk iets waar je in aanschaf rekening mee kunt houden, dat ligt niet aan Apple maar aan het geheugen van je iPad :)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2019 19:47

Re: Kindertablet

Ja dat snap ik. Maar dat is een wat ouder model en dus minder geheugen. Dus dat is idd iets om rekening mee te houden met een ouder model, bedoelde ik.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2019 19:50

Re: Kindertablet

Ohja daar heb je idd gelijk in! En, wat dan wel weer Apple gerelateerd is, je kunt ook geen extern geheugen toevoegen in de vorm van een SD kaartje ofzo. Dat kan bij Android volgens mij wel?

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2019 19:50

Re: Kindertablet

Ja plus je update de iOS wel en dat wordt wel groter dus die oude iPad wordt voller en voller terwijl je er niet eens veel mee doet.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2019 19:51

Re: Kindertablet

Elliot schreef:Ohja daar heb je idd gelijk in! En, wat dan wel weer Apple gerelateerd is, je kunt ook geen extern geheugen toevoegen in de vorm van een SD kaartje ofzo. Dat kan bij Android volgens mij wel?

Ook niet in allemaal. En dan nog kan je niet altijd alle apps op zo'n kaartje kwijt (slim bedacht van ze).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2019 19:56

Re: Kindertablet

Ja het viel me met name gewoon op dat die iPad vrij snme vol was.
Oh en nog een tip van de pro. Netflix downloads blijven maar beperkt beschikbaar. Aan het einde van de reis (een maand) zagen we al die afleveringen zo floep verdwijnen. Leuk voor de terugvlucht joh! Maar gelukkig ergens goeie wifi om opnieuw te downloaden.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2019 20:01

Re: Kindertablet

Marin schreef:Ja het viel me met name gewoon op dat die iPad vrij snme vol was.
Oh en nog een tip van de pro. Netflix downloads blijven maar beperkt beschikbaar. Aan het einde van de reis (een maand) zagen we al die afleveringen zo floep verdwijnen. Leuk voor de terugvlucht joh! Maar gelukkig ergens goeie wifi om opnieuw te downloaden.

Jaa sommige dingen zijn zelfs maar 24 of 48 uur beschikbaar! Wij doken op vakantie ook altijd even een cafeetje met gratis WiFi in om weer nieuwe dingen te downloaden. D. zat toen in z’n Peppa pig fase en die bleef maar vrij kort beschikbaar.

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jul 2019 20:02

Re: Kindertablet

Mijn zoon heeft een oude iPad mini die wij echt nooit meer zouden willen gebruiken. Hij gebruikt voor Netflix en YouTube en dat wil prima. Mocht deze helemaal kapot zijn overweeg ik een refurbished iPad.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2019 20:05

Re: Kindertablet

Elliot schreef:
Marin schreef:Ja het viel me met name gewoon op dat die iPad vrij snme vol was.
Oh en nog een tip van de pro. Netflix downloads blijven maar beperkt beschikbaar. Aan het einde van de reis (een maand) zagen we al die afleveringen zo floep verdwijnen. Leuk voor de terugvlucht joh! Maar gelukkig ergens goeie wifi om opnieuw te downloaden.

Jaa sommige dingen zijn zelfs maar 24 of 48 uur beschikbaar! Wij doken op vakantie ook altijd even een cafeetje met gratis WiFi in om weer nieuwe dingen te downloaden. D. zat toen in z’n Peppa pig fase en die bleef maar vrij kort beschikbaar.

Als je aan een download begint moet je binnen 24 of 48 uren afkijken anders is die weg idd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2019 20:06

Re: Kindertablet

Oh sommige bleven bij ons dus wel een maand (Chuck de valszingende truck bijvoorbeeld) maar het verklaart wel waarom hij steeds dezelfde filmpjes keek.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 12 Jul 2019 20:27

Re: Kindertablet

Ik heb in het verleden een paar keer overwogen een kindertablet te nemen maar niet gedaan. Veel reviews gelezen en tot de conclusie gekomen dat een gewone tablet me toch beter leek qua mogelijkheden. Eerst had ik jaren een iPad mini en die voldeed prima. Eind vorig jaar twee samsung tablets gekocht zodat beide kinderen er een kunnen gebruiken en zelf gebruik ik ze ook. Er zit ook een kinderstand op die er aantrekkelijk uitziet en waarin je bijvoorbeeld schermtijd kunt instellen en kunt bepalen welke apps ze kunnen gebruiken. En wel de voordelen van een gewone tablet, namelijk Android en dan een nieuwere versie, hogere snelheid, uitbreidbaar geheugen..
<<

Linvi

Bericht 12 Jul 2019 20:41

Re: Kindertablet

Wij hebben 2 kindertablets gehad.
Een Lenovo en een denver. Ben er nooit over te spreken geweest. Ze zihn traag, liepen vaak vast en waren snel vol!

Beide binnen het jaar vervangen door een samsung tab3.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Jul 2019 20:59

Re: Kindertablet

Haha, jullie zijn wel eensgezind. Geen kindertablet dus!

En Marin, je kan op Netflix de funtie smart download o.i.d. aanzetten, dan wist ie filmpje die bekeken zijn en download automatisch nieuwe aflevering als je wifi hebt. Ik kon op mijn iphone trouwens echt wel veel kwijt qua downloads.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2019 21:16

Re: Kindertablet

Oh bedankt voor de tip!
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo