Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag van je kind

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Jul 2019 12:38

Verjaardag van je kind

Hoe vieren jullie dit? Op de dag zelf? Neem je vrij of ga gewoon werken en je kind naar de opvang?

En hoe ziet die dag er dan verder uit?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem277

Bericht 12 Jul 2019 12:40

Re: Verjaardag van je kind

Wij vieren het op zondag. Dag zelf moeten ze waarschijnlijk naar school en dan eten we gewoon taart maar dan met het gezin en gaan we naar de mc donalds.
Op zondag komt alle visite en eten we tussen de middag poffertjes.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 12 Jul 2019 12:41

Re: Verjaardag van je kind

Dit wisselt wel een beetje. Als ze naar school moeten, dan werk ik gewoon. Als het op een vrije dag valt neem ik ook vrij.
Op de dag zelf doen we dan een uitje naar een pretpark ofzo en vieren met familie altijd op een andere dag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2019 12:42

Re: Verjaardag van je kind

Afgelopen twee jaar hebben we het in het weekend gevierd met familie en dit jaar ook met vrienden erbij. Ik heb beide jaren een fotoslinger gemaakt met de leukste foto's van dat jaar, zo zie je 'm ook echt groter worden, en die opgehangen. Hij krijgt veel te veel cadeau's en de taart was veel te duur en ging maar voor de helft op. Volgend jaar wil ik dat echt anders doen.
Dit jaar mocht hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal op z'n verjaardag zelf. Nog niet trakteren, dat zou teveel geweest zijn, maar het was wel leuk dat hij daar naar toe mocht.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Jul 2019 12:42

Re: Verjaardag van je kind

N. is toevallig vandaag jarig, haha.
We zijn nu ook met z'n vieren thuis.
Vanmorgen gezwommen en straks een taartje eten in de stad.
Zondag vieren we haar verjaardag op de camping met familie en vrienden.

Als het op een werkdag valt, zou ik niet vrijgenomen hebben.
Op eerdere verjaardagen van T. en N. hebben ze het dan op de opvang gevierd en een dag in het weekend was dan het grote feest.

Tot nu toe waren de verjaardagen altijd 's middags. Een mooie taart, vrienden en familie en een boel cadeaus.
Hoop altijd op goed weer, zodat de kids (min. 10 stuks) lekker buiten kunnen razen :smile:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Jul 2019 12:46

Re: Verjaardag van je kind

Tot nu toe heb ik alle verjaardagen vrij gehad of genomen. De oudste is altijd net wel of net niet in de zomervakantie jarig. Als het er in valt plannen we onze vakantie rond haar verjaardag.
Dit jaar is ze in de eerste schoolweek jarig. Dan moet ze naar school dus. Kan ze meteen trakteren. Ik heb de middag vrij zodat ik haar zelf uit school kan halen. En we een taartje kunnen eten.

Bij de jongste ben ik met hem naar ballorig geweest en toen man en dochter 's middags thuis waren taart en cadeautjes.

De verjaardag vieren we in het weekend met visite.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Jul 2019 12:50

Re: Verjaardag van je kind

Gefeliciteerd Snirp!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jul 2019 13:06

Re: Verjaardag van je kind

Wisselend. Tot nu toe hebben we de verjaardag van mijn oudste twee keer in het weekend gevierd met naaste familie en beste vrienden, en op de dag zelf niet vrij genomen. Afgelopen verjaardag namen we wel vrij en namen we haar als verrassing mee naar de Efteling, even zonder de tweeling. Was heel geslaagd!

De jongste twee worden zondag 1, en dat vieren we best groot. We hebben een kleine ruimte in een bso afgehuurd die naast een speeltuin ligt. Er komen in totaal zo’n 60 mensen. We hebben iedereen uitgenodigd die ons afgelopen jaar geholpen heeft. Van de buren die maaltijden brachten, af en toe op de oudste pasten tot vrienden die soms een dagje kwamen bijspringen. En naaste familie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Jul 2019 13:06

Re: Verjaardag van je kind

Verjaardagen vier ik altijd het weekend voor of het weekend na hun verjaardag met visite. Op de dag zelf probeer ik vrij te zijn of in ieder geval een korte dag. Dan gaan we ergens een taartje eten en ze mogen kiezen wat we als avondeten eten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Jul 2019 13:16

Re: Verjaardag van je kind

De dag zelf vieren we gewoon thuis met zn 4en.
Ik neem altijd vrij op hun verjaardag.

De jongste was afgelopen maand op een dag jarig dat ze normaal naar de opvang gaat. Dit wilde ze nu ook, ook als as ik thuis. Trakteren vond ze zo leuk! Ik heb haar wel begin van de middag al opgehaald.

Voor de opa’s en oma’s en ooms vieren we het in het weekend. Gewoon klein, thuis.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Jul 2019 13:19

Re: Verjaardag van je kind

Tot nu toe hebben we alle verjaardagen van de kinderen vrij genomen om die dag wat leuks te doen als gezin.
Met familie/vrienden vieren we het altijd in het weekend, meestal op zondag.

Nou is E. midden in de zomer jarig, zal altijd in de vakantie zijn. L. is vlak voor de vakantie jarig, maar het duurt nog 3 jaar voor die naar school gaat, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 12 Jul 2019 13:20

Re: Verjaardag van je kind

Wij nemen altijd vrij op de dag zelf.
Oudste hebben we altijd op de dag zelf gevierd omdat het dan vakantie is en veel mensen nog vrij(2 januari).
Middelste en (straks) jongste zullen we in het weekend vieren.
Op de dag zelf zullen we dan wel een taartje eten, iets leuks doen en mogen ze kiezen wat ze eten. Al bedenk ik nu dat straks middelste natuurlijk gewoon naar school gaat op zijn verjaardag. Dus misschien nemen we dan ook wel geen vrij meer.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jul 2019 14:01

Re: Verjaardag van je kind

Onze dochter is toevallig afgelopen dinsdag 1 jaar geworden! Ik heb wel gezorgd dat ik die dag vrij was van mijn werk en ze dus niet naar de opvang hoefde. In de middag zijn we naar het Sprookjesbos gegaan maar verder hebben we er toen eigenlijk geen aandacht aan geschonken.
Morgen gaan we haar verjaardag echt vieren; in de middag komt de familie en in de avond onze vrienden.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jul 2019 14:39

Re: Verjaardag van je kind

Op D.’s eerste verjaardag hebben wij allebei vrij genomen en vierden we niets, maar waren de opa’s en oma’s toch even langsgekomen om een taartje te eten. We hebben in het weekend een feestje gevierd met familie en vrienden. Vrij klein wel, gewoon taart en wat hapjes en cadeaus. Zijn tweede verjaardag viel op mijn vrije dag. Ik weet eerlijk gezegd niet meer goed wat we op zijn verjaardag hebben gedaan, ik denk ook weer gewoon een taartje gegeten en verder rustig aan. We hebben het toen weer in het weekend gevierd, vergelijkbaar met zijn eerste verjaardag. Dit jaar is hij in het weekend jarig. Dan vieren we het op de dag zelf.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Jul 2019 15:33

Re: Verjaardag van je kind

Ik kan geen vrij nemen dus dat is sowieso geen optie. Maar al kon het dan zou ik het niet doen. Op hun verjaardag gaan ze gewoon naar school/opvang als het doordeweeks valt. Wel een versierde kamer en een cadeautje etc. Dan vieren we het in het weekend erna gewoon lekker.
#teammaple🍁
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Jul 2019 15:51

Re: Verjaardag van je kind

Bij ons hangt het van de leeftijd af. Van de jongste hebben we in het weekend gedaan, zij werd 2 en weet toch niet wanneer ze echt jarig is (was op dinsdag). De oudste werd 6 en dat hebben we op haar verjaardag zelf gedaan. Zij moet gewoon ultiem jarig zijn vind ik en dat wilden we daarom op de dag zelf doen. Kinderfeestje wel op een andere dag. Als de jongste ouder wordt gaan we dat ook zo doen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Jul 2019 15:59

Re: Verjaardag van je kind

Ik neem altijd vrij op hun verjaardag (maar kost geen uren want ik werk onregelmatig dus ik plan gewoon mijn vrije dag op die dag). Ze moeten zelf vaak gewoon naar school natuurlijk. In de avond mogen ze kiezen wat ze willen eten en ik bak wat lekkers. Bij dochter doen we in het weekend de opa's en oma's en als ze nog iemand uit wil nodigen mag dat maar meestal niet. Zoon viert zijn verjaardag verder niet. Opa's en oma's komen wel rond zijn verjaardag op visite of eten en dan krijgt hij een cadeautje maar hij vindt het vervelend als alles speciaal voor hem is, daar wordt hij heel onrustig van dus dat doen we niet meer.

Kinderfeestje van dochter doen we rond haar verjaardag op een woensdag middag. Kinderfeestje van zoon doen we wanneer hij iets bedenkt wat hij wil en er zin in heeft. Dit jaar wil hij samen met een vriendje een feestje geven in het najaar, dat is dan een half jaar na zijn verjaardag ofzo.
2010 2012
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 12 Jul 2019 18:25

Re: Verjaardag van je kind

Wij vieren het in het weekend voor of na haar verjaardag. Elke keer vanaf 14.00 uur gedaan tot nu toe. Er komen inc alle kinderen die dan meekomen, rond de 50 a 60 man. Echt belachelijk, maar we hebben een uitgebreide vriendengroep en de meeste hebben 3 kinderen, dan gaat het aardig hard. Uiteraard komt dan ook de familie en we nodigen de buren naast ons ook altijd uit. We eten taart, lekkere hapjes, ik maak savonds altijd een buffetje en uiteraard hangen er slingers.

Op de dag zelf neemt 1 van ons vrij, eten een extra taartje maar verder doen we er nog niet zoveel aan. Ze denkt ook dat ze op de dag dat we het uitgebreid vieren echt jarig is (3 jaar). Ik wil wel als ze echt snapt dat ze eigenlijk op een andere dag jarig is, wat leuks gaan doen met zn 3en op haar verjaardag.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Jul 2019 18:42

Re: Verjaardag van je kind

Sinds ze op school zitten, probeer ik die dag thuis te werken maar sowieso na schooltijd vrij te zijn. Als het door de week is dan krijgen ze op de dag zelf een cadeau en eten we na school nog wel een taartje. En ze mogen kiezen wat ze willen eten die avond

Meestal vieren we de verjaardag in het weekend, dat vind ik zelf prettiger. En het kinderfeestje probeer ik ook zo snel mogelijk in de buurt van de verjaardag te plannen. Dan hebben we alles weer gehad.
:heart: :heart: 2011
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jul 2019 00:25

Re: Verjaardag van je kind

Wij vieren het ook altijd ofwel het weekend voor ofwel het weekend na hun verjaardag. Mijn dochter is komende donderdag jarig, maar we vieren het morgen al voor onze families. Overigens probeer ik wel vrij te zijn de dag dat ze jarig zijn, maar gewoon één van mijn standaard vrije dagen per week op die dag te zetten.
2012 & 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Jul 2019 05:27

Re: Verjaardag van je kind

Bij de oudste hebben we t/m de 4e verjaardag zijn dag vrij genomen en zijn we iets leuks gaan doen. Bij de jongste doen we dit ook. Verjaardagen vieren we bij voorkeur op de zaterdag, dan kunnen ze zondag lekker met hun nieuwe speelgoed spelen en doen we rustig aan.
L2014 & H2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Jul 2019 06:47

Re: Verjaardag van je kind

Teun schreef:Wisselend. Tot nu toe hebben we de verjaardag van mijn oudste twee keer in het weekend gevierd met naaste familie en beste vrienden, en op de dag zelf niet vrij genomen. Afgelopen verjaardag namen we wel vrij en namen we haar als verrassing mee naar de Efteling, even zonder de tweeling. Was heel geslaagd!

De jongste twee worden zondag 1, en dat vieren we best groot. We hebben een kleine ruimte in een bso afgehuurd die naast een speeltuin ligt. Er komen in totaal zo’n 60 mensen. We hebben iedereen uitgenodigd die ons afgelopen jaar geholpen heeft. Van de buren die maaltijden brachten, af en toe op de oudste pasten tot vrienden die soms een dagje kwamen bijspringen. En naaste familie.

Wat mooi dat jullie dat zo doen! :heart:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 13 Jul 2019 07:23

Re: Verjaardag van je kind

Bij de oudste hebben we zijn eerste verjaardag in het weekend gevierd (neefje vierde zelfde dag zijn verjaardag). 2e verjaardag op de dag zelf gevierd, doordeweeks. Er kwam toen alleen bijna niemand. Zijn 3e verjaardag weer in het weekend.

De eerste verjaardag van de tweeling over 3 weken vieren we ook weer in het weekend.

Taarten zijn altijd foto taarten.

Heel mooi Teun dat jullie zoveel mensen uitnodigen, die jullie allemaal hebben bijgestaan het afgelopen jaar!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 13 Jul 2019 07:41

Re: Verjaardag van je kind

Tot nu toe zijn we op dochters verjaardag altijd wat leuks gaan doen. Daarna naar huis zodat ze even kon slapen voor het eten. Direct na het eten kwamen dan de opa's, oma's, tante en neefje. Aten we met z'n allen een taartje en gaven we een gezamenlijk cadeau. En na het taartje vrij snel weer naar bed. Klein dus.

Dit jaar heb ik de ochtend erna wel haar vriendjes en ouders uitgenodigd. Vond ze ook heel leuk.

Ik nodig geen vrienden uit zonder kinderen of met kinderen wat mijn dochter niet mee speelt. (Ik ga zelf ook niet naar kinderverjaardagen van kinderen waar mijn dochter niets mee heeft.)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 13 Jul 2019 07:49

Re: Verjaardag van je kind

Wij vieren het in het weekend. Voordat ze vier worden vertellen we het ze ook niet als ze op een dag jarig zijn waarop we geen feestje vieren. Dus het feestje is de verjaardag. Nu de twee oudsten naar school gaan vertellen we het wel maar we nemen geen vrij. Smorgens een extra knuffel, felicitatie en als het zo uitkomt dan doen we smiddags iets leuks (vaak bowlen oid).
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers