Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tand zesjarige groeit achter melkgebit

<<

Anoniem336

Bericht 09 Jul 2019 13:42

Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Een aantal weken geleden hebben we dit ook gehad met 1 ondertand van middelste zoon. De melktand zat al los, dus na veel wiebelen is deze er alsnog uit gegaan, en de nieuwe tand netjes recht gaan groeien.
Maar nu, er zit achter de andere ondertand wederom een heel nieuwe tand. Alleen, de melktand zit nog muurvast. Ik vind het best wel vreemd eruit zien, en hoop elke dag dat de melktand los gaat zitten. Maar helaas.

Herkenbaar? Tips?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 09 Jul 2019 13:45

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Ik zou denk ik de tandarts even bellen voor overleg. Ik heb het zelf als kind gehad met twee hoektanden aan de bovenkant, de nieuwe tanden kwamen door en de melktanden bleven nog netjes zitten. Die zijn toen getrokken omdat mijn nieuwe tanden anders mogelijk in de verkeerde stand zouden groeien. Bij mij kwamen de nieuwe overigens over de oude tand dus had ik het risico op twee draculahoektanden volgens de tandarts. Ze hoeven vast niet altijd getrokken te worden, maar ik zou er denk ik wel een belletje aan wagen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Jul 2019 13:49

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Ja, het zoontje van mijn vriend had dat aan de bovenkant. Zag er zo idioot uit, een zo'n gek tandje dat naar voren werd gedrukt terwijl de andere er al helemaal achter groeide. Het moest gewoon echt uit zichzelf los gaan zitten, we hebben hem wel gezegd dat hij iedere dag moest friemelen maar meer dan dat konden we niet doen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Jul 2019 13:54

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Toevallig had mijn buurmeisje dat ook bij twee tanden. Had dat ook nog niet gezien, maar lijkt dus meer voor te komen als ik het zo lees.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 09 Jul 2019 14:09

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Mijn zoon had dit bij beide voortanden en zijn melktanden zijn er vanzelf uitgegaan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jul 2019 16:40

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Bij mij hebben ze het beide gehad en de oudste nog steeds trouwens, daar zeggen we wel eens over dat ze een haaiengebit heeft. Er staan daar onder (naar ik meen) 4 of 5 volwassen tanden achter haar melkgebit. Volgens de tandarts kan het geen kwaad.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Jul 2019 17:25

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Mijn zusje had dit toen ze jong was, bij alle vier haar voortanden tegelijk. Dubbel rijtje tanden en alles zat muurvast. De tandarts heeft toen de melktanden getrokken. Hij had zoiets nog nooit gezien zei hij toen (maar dat is dus wel al meer dan 25 jaar geleden :smile: )
december 2016
juli 2019
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Jul 2019 14:23

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Mijn dochter heeft het ook (gehad). De voorste tanden lieten uiteindelijk niet vanzelf los en zijn vorige week getrokken. We zien nu dat de nieuwe tanden al verder naar voren komen. De tandarts verwacht dat ze er uiteindelijk gewoon tussen groeien.
<<

Anoniem336

Bericht 10 Jul 2019 14:27

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Hoelang heeft ze twee rijen gehad Olivia?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Jul 2019 17:40

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Elja schreef:Hoelang heeft ze twee rijen gehad Olivia?


Ongeveer 9 maanden. Bij de controle vorig jaar waren ze net door. Toen een half jaar later weer op controle en toen hebben we afgesproken dat we het nog 3 maanden gingen aankijken. Het nadeel is dat er een gootje ontstaat wat gevoelig is voor vuil. Vandaar dat ze er toch uitgehaald zijn.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Jul 2019 00:02

Re: Tand zesjarige groeit achter melkgebit

Ik heb dit zelf gehad als kind. Er zijn denk ik twee melktanden vanzelf gewisseld en de rest is allemaal getrokken. Ik ging elk halfjaar op controle en als de tand er bij de tweede controle nog niet uit was, werd er een afspraak gepland voor het trekken, dus na 6-12 maanden. Volgens de tandarts kon het geen kwaad.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers