Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Joure

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 08 Jul 2019 14:38

Joure

Wij gaan eind juli voor 3 dagen naar Joure toe. We hopen op mooi weer, zodat we een sloep kunnen huren. Maar wat is er nog meer leuk om te doen in de buurt. We hebben twee jongens van 5 en 7.

Iemand tips?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2019 14:57

Re: Joure

Op bezoek bij Savi
:P

-Je kan naar het museum, volgens mij kunnen kinderen daar ook nog oude ambachten uitvoeren, maar dat weet ik niet zeker en er is ook een museumwinkeltje met oud hollands snoep en oude Douwe Egberts dingen
-Sowieso naar de IJsfabriek
-In Ouwsterhaule zit het busmuseum (niet heel groot, wel leuk en je kan er heen op de fiets evt. of gewoon met de auto) http://www.novmuseum.nl/
-Met mooi weer zwemmen bij het meertje 'De Woudfennen' bij Joure of naar het Tjeukemeer of Sneekermeer
-Bij slecht weer is er Speelbos (indoor speeltuin)
-Lekker lunchen bij Your Best Friend of De Jongens van Joure of bij Picknickers of het Meer van Lenten in Terherne (beide aan het Sneekermeer)
-Als de sloepjes op zijn in Joure kan je eventueel ook uitwijken naar Langweer, bijvoorbeeld bij De Twirre. Langweer is sowieso een leuk klein watersportdorpje met een leuk strand ook.

Wanneer eind juli trouwens? De Ballonfeesten zijn ook eind juli en dit zijn dit jaar gratis!
https://tejoure.nl/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Jul 2019 16:11

Re: Joure

Ik wil daar nog aan toevoegen ik Meer van Lenten met jonge kinderen fijner vind, omdat ze daar rond kunnen rennen en spelen terwijl jij op het terras (of binnen) zit. Picknickers vind ik iets leuker en hipper misschien, maar Meer van Lenten om die reden met kinderen handiger en ook lekker eten. Maar beide prachtige plekjes ja.
En in Terherne heb je dan Kameleondorp wat voor 5 en 7 jaar denk ik heel leuk is.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 08 Jul 2019 16:59

Re: Joure

Super bedankt voor deze leuke tips! We gaan van 25 tm 27 juli. Vanavond op de laptop alles even goed bekijken!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 08 Jul 2019 17:14

Re: Joure

En het subtropisch zwembad (Swimfun) is ook leuk. Vaak wel druk in de vakantie.

Je hebt in Joure ook nog het puzzelmuseum.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Jul 2019 19:38

Re: Joure

Alles wat ik had bedacht is al genoemd :)
De ballonfeesten zijn geweest.
Het Meer van lenten is inderdaad een fijne plek om te eten met kinderen als het mooi weer is. Ik zou dan wel even reserveren van tevoren!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2019 19:44

Re: Joure

Ja de ballonfeesten zijn dan net voorbij. Jammer!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 08 Jul 2019 22:16

Re: Joure

Leuke dingen allemaal. Stel dat je slecht weer hebt dan is misschien het modelspoor museum in Sneek wel even leuk. De keer dat ik er was vonden kinderen die rijdende treintjes in elk geval leuk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2019 07:23

Re: Joure

Denk er wel om dat je zaterdag 27 juli niet naar Grou gaat (of juist wel, als je dat leuk vindt). Dan is de start van het SKS (Skutsje Silen)
https://www.skutsjesilen.nl/nieuws/2018 ... schap-2019
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 09 Jul 2019 09:48

Re: Joure

Echt super leuk al jullie tips! Ook dank voor de tips bij slecht weer.

Misschien wel leuk om eens een kijkje te nemen bij SKS. Of is het er een grote chaos?
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2019 09:49

Re: Joure

Het is wel druk. De start van het SKS is meestal wel het drukste. Er is ook een feesttent enzo. En je moet wel vroeg zijn als je een goed plekje wilt hebben en wat wilt zien.

Maar qua drukte wordt het wel goed geregeld denk ik. Ben al jaren niet meer bij een SKS wedstrijd geweest. Ging vroeger altijd naar Langweer (maar dat is een week later).
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Jul 2019 09:53

Re: Joure

Grou ben ik ook nooit geweest met de sks. Ik vind Grou wel een leuk dorpje om doorheen te wandelen.

Wij gingen altijd met de boot voor anker op het snekermeer skûtsjesilen kijken.

Als je trouwens een boot gaat huren is het wel leuk om door Broek te varen. Zulke mooie huizen daar :love: mijn favoriete rondje om te varen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 09 Jul 2019 18:17

Re: Joure

Ik ben in Joure zelf niet verder dan DE gekomen maar ik ben vorige week in Sneek geweest en we hebben daar een puzzelboottocht gedaan dat was erg leuk! Terherne is ook leuk, van te voren even de kameleon kijken.

Mijn ex was groot SKS fan ben zelf naar Lemmer, Grou en Langweer geweest met de SKS maar het is wel heel druk. Denk niet dat het voor kinderen erg leuk is tenzij je met een boot op het water kan kijken. Vanaf de kant zie je vaak weinig of je moet er al heel vroeg zijn maar denk niet dat kinderen van 5 en 7 zo lang willen wachten op voor hun een paar bootjes. Het is groot en deels meer een zuipfeest voor volwassenen waar toevallig een wedstrijd wordt gevaren. Ik heb zelf niks met de SKS dat zorgt er mede voor dat ik niet zo snel met mijn dochter daar heb zou gaan.

Heb voor de rest geen tips kom zelf niet uit de omgeving dus heb verder geen tips.
Carpe Diem
<<

Anoniem280

Bericht 10 Jul 2019 00:15

Re: Joure

Grou is erg druk met de SKS.
Niet leuk voor de kinderen.

Ijsboerderij tussen Akkrum en Terhorne is ook erg leuk.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 10 Jul 2019 06:16

Re: Joure

Thanks, dan slaan we dat even over!

Nogmaals dank voor jullie tips!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 26 Jul 2019 16:00

Re: Joure

Oh wat is het leuk hier in Joure en omgeving! Het is maar een uurtje rijden van thuis maar we gaan zeker vaker. Vandaag heerlijk met een bootje vanuit terherne gevaren erg leuk, iedereen ook zo gemoedelijk. Alle watertjes liggen vol met bootjes en zwemmende mensen. Love it!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers