Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzakking, iemand toevallig ervaring mee? Update 14/01

<<

Linvi

Bericht 28 Jun 2019 22:24

Verzakking, iemand toevallig ervaring mee? Update 14/01

Gister bij de huisarts geweest, ik loop al 2 jaar met bepaalde klachten maar sinds 3mnd belemmert het mn dagelijkse leven enorm.

Ik was zelf al bang voor een verzakking en mijn huisarts geeft aan dit ook te denken. Komende vrijdag krijg ik een urine onderzoek, inwendig onderzoek en een uitstrijkje.

Ik lees nergens bijna ervaringsverhalen en vroeg me af of iemand van jullie die heeft?
Ik weet dat het bijna niet voorkomt bij "onze generatie" maar wilde het toch proberen.
Laatst gewijzigd door Linvi op 14 Jan 2020 20:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem277

Bericht 29 Jun 2019 04:56

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Wat vervelend!
Ik heb het zelf niet maar mijn moeder heeft het momenteel. Een vriendin heeft het gehad.
Mijn moeder kan pas over 5 weken terecht bij de gynaecoloog.
Als je vragen hebt, kan ik het eventueel aan haar vragen.
<<

Anoniem269

Bericht 29 Jun 2019 12:53

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Mijn nicht had het ook (blaas) en is op haar 35ste geopereerd. Operatie is goed gegaan destijds en ze heeft nu nergens meer last van.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 29 Jun 2019 13:26

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Mijn zus heeft het.
10-08-2017 ♥
<<

Linvi

Bericht 29 Jun 2019 20:42

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Bedankt voor de reacties.

Ik ben vooral benieuwd naar welke klachten ze hadden en hoe lang het duurde voor ze "daadwerkelijk geholpen" waren. Ik zou ook zo graag willen weten hoe het er precies voor staat hij mij, wat mn traject zal zijn zeg maar.

We gaan 2aug op vakantie (voor het eerst sinds jaren) en Ik kan nu gewoon heel veel dingen niet.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Jun 2019 22:38

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Ik ben bang dat ik het ook heb. Mijn moeder had het (en oma ook) en is er ook aan geopereerd.
Ik weet van haar alleen nog dat de dokter en hele tijd vond dat ze te jong was om er al iets aan te doen Belachelijk, want toen ze geholpen was heeft het wel ontzettend geholpen.

Ik heb het zelf wel met de gyn besproken. Zij zei wel dat klachten kunnen verdwijnen (in jouw geval lijkt me na zo'n tijd dat dus niet) en dat het echt negen maanden op en af is. Ik zit nu op de 7 maanden af er nog steeds last van. Heb overigens last van de darmen die niet op z'n plek lijken te zitten
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 29 Jun 2019 22:59

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Ik heb zelf ook een verzakking, al zullen de klachten totaal niet vergelijkbaar zijn, aangezien ik geen blaas en baarmoeder meer heb.

Nadat ik bij de huisarts ben geweest, kreeg ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Hier kon ik binnen een paar weken terecht. Van tevoren had ik mij al wat ingelezen over hoe verder en kwam meerdere opties tegen. In mijn geval bleven drie opties over: niks doen, een matje of een ring.

Bij de gyn (dr. M.) dit besproken. Een matje wou ik niet, daar zitten grote nadelen aan. De gyn vertelde dat ze daarom in principe ook geen matjes meer plaatsen. Niets doen was in eerste instantie geen optie, dus bleef over een ring. Deze ring kreeg ik meteen tijdens het poliklinisch consult ingebracht. Helaas was dit in mijn geval geen succes (door het type verzakking). Door zelf bekkenbodem oefeningen te doen heb ik het nu ver genoeg onder controle om er niet veel last meer van te hebben. Voor nu werkt dat, voor de toekomst is het afwachten.

Wat in jouw geval werkt en moet gebeuren, zal echt afhankelijk zijn van je klachten en het type verzakking. Daar zal ook van afhangen hoe lang alles duurt. Met een ring gaat alles vrij vlot, moet er operatief wat gebeuren, ben je veel langer zoet, omdat alleen al het herstel een paar weken in beslag neemt.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid (en een oplossing) hebt. Sterkte en succes.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 30 Jun 2019 12:25

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Of ik echt een verzakking heb weet ik niet. Met dit vermoeden ben ik wel naar se huisarts geweest. Ik heb nu een verwijzing voor een dekkenbodemfysio gekregen. Die zou dan inwendig onderzoek doen en dan kijken hoe en wat. Moet het alleen nog steeds inplannen.....

Mijn klachten:
Diastase
Urineverlies bij springen en als ik heel nodig moet
En darmen die ik gewoon door mn buik heen voel
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 30 Jun 2019 19:00

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Een operatie krijgt mijn zus nog niet. Tijdens de overgang schijnt het dan weer te verzakken en dan zouden ze niet meer kunnen opereren. Ze is bij de therapeut geweest en heeft ondertussen een soort elastiekje die ze zelf kan inbrengen. Maar wat ik laatst begreep waren ze nog zoekende naar de goede maat.
10-08-2017 ♥
<<

Linvi

Bericht 05 Jul 2019 12:42

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Vandaag Is mijn vermoeden bevestigd. Zowel mijn blaas als baarmoeder zijn verzakt. 15 jjuli kan ik al bij de gyn terecht voor het vervolg traject.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 05 Jul 2019 22:04

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Hè bah Linvi, dat is zwaar balen.

Wel fijn dat je zo snel bij de gyn terecht kunt. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen en je in elk geval van je klachten af kunnen helpen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jul 2019 15:35

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Jeetje wat ontzettend rot voor je Linvi. Hopelijk kunnen je ze helpen met alles. Veel succes alvast!
<<

Linvi

Bericht 07 Jul 2019 15:18

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Bedankt Marie en Ava.

Marie, jij zat bij dr Minder.....? Ik kon bij van Doornik het snelst terecht dus daar maar voor gekozen. Kan me haar alleen niet voor de geest halen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Jul 2019 15:49

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Jeetje wat rot Linvi. Klinkt erg heftig. Hopelijk kan de gyn snel hulp bieden. Spannend met jullie langverdiende vakantie zo :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Linvi

Bericht 07 Jul 2019 19:28

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Dank je Zora. Ik hoop inderdaad op snelle hulp/actie.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 07 Jul 2019 20:36

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Linvi schreef:Bedankt Marie en Ava.

Marie, jij zat bij dr Minder.....? Ik kon bij van Doornik het snelst terecht dus daar maar voor gekozen. Kan me haar alleen niet voor de geest halen.


Ik zat idd. bij dr. Minder.... Die andere naam zegt me niks, volgens mij is dat een nieuwe. Wel fijn dat je relatief snel terecht kunt. Ik weet niet of je voor je vakantie al resultaat kunt merken, maar hoop voor je dat ze dan wel iets tegen de pijn kunnen doen, want dat is echt killing.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 16 Jul 2019 15:47

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Hoe was het bij de gynaecoloog Linvi?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Linvi

Bericht 16 Jul 2019 17:04

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Lief dat je het vraagt, ik ben gister geweest. Na inwendig onderzoek en echo bleek inderdaad dat er een lichte verzakking is. Maar, het bleek ook dat mijn spiraal niet meer op de plek zat waar hij hoorde te zitten. Ik weet niet precies hoe/wat, dat is langs me heen gegaan. Ik weet wel dat hij er met een rotgang uitgetrokken is en ik nu nog heeeeeel veel pijn heb.
Mijn hele baarmoeder is geïrriteerd en overprikkeld.

Tegen de verzakking heb ik voor nu een pessarium gekregen die de boel op zn plek moet houden. Echter voel ik hem zitten en heb ik nog steeds een "balgevoel".

29juli heb ik weer een afspraak staan. Dan gaan we evalueren hoe nu verder.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Jul 2019 07:41

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Huh wat gek van je spiraal! Had de HA dat niet gezien of bekeken? Hopelijk is het nu alleen een beetje beurs en voelt het snel beter!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Linvi

Bericht 17 Jul 2019 08:13

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

De huisarts had wel gezien dat ik hele lange touwtjes had van de mirena maar dat linkte hij aan de verzakte baarmoeder. De gyn kon het ook pas op de echo zien. Ik dank god op mn blote knietjes dat ik niet zwanger geraakt ben. (Hoe groot de stille wens voor een derde ook is)

Ik heb helaas nog steeds heel veel pijn. Slik 8 pijnstillers per dag en nog ben ik verkrampt van de pijn. Het.lijkt er sinds vandaag wel op dat het bloeden is gestopt. Dat zou een heel goed teken zijn want dat kan als het goed is de baarmoeder ook tot rust komen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Jul 2019 12:53

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Pfff wat heftig. Beterschap!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem336

Bericht 17 Jul 2019 16:08

Re: Verzakking, iemand van hier toevallig ervaring mee?

Heftig Linvi. Hopelijk voelt het de komende tijd wat rustiger aan, en kan de arts je eind juli verder helpen
<<

Linvi

Bericht 14 Jan 2020 20:39

Re: Verzakking, iemand toevallig ervaring mee? Update 14/01

Inmiddels zijn we heel wat maanden verder en is het bijna zover dat ik geopereerd ga worden.

Het pessarium (de ring) deed niet voldoende voor mij, ik blijf vreselijke pijn houden. Zowel in mn buik, mn liezen als mn onderrug.

De gynaecoloog gaf aan eigenlijk de operatie zo lang mogelijk uit te willen stellen maar voor mij is de grens bereikt. 24 januari is het al zover!
Vind het enorm spannend maar ben zó blij dat er eindelijk iets gaat gebeuren.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2020 20:43

Re: Verzakking, iemand toevallig ervaring mee? Update 14/01

Dat is al gauw! Wat fijn voor je dat er iets aan gedaan gaat worden! Hopelijk ben je dan van al je klachten af.
<<

Linvi

Bericht 14 Jan 2020 20:53

Re: Verzakking, iemand toevallig ervaring mee? Update 14/01

Ja fijn he? De operatie stond eigenlijk eind febr gepland maar er viel iemand uit!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers