Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jun 2019 15:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lady schreef:
sarah1985 schreef:dee nee in L daar heb ik altijd alles. Spannend voor jou

In L zit een hele fijne fertiliteitsarts, daar zijn wij destijds ook geweest. Ik hoop dat jullie haar krijgen!

Wij moeten naar art w
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Jun 2019 19:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

sarah1985 schreef:
Lady schreef:
sarah1985 schreef:dee nee in L daar heb ik altijd alles. Spannend voor jou

In L zit een hele fijne fertiliteitsarts, daar zijn wij destijds ook geweest. Ik hoop dat jullie haar krijgen!

Wij moeten naar art w

Ik begrijp even niet wie je daar mee bedoelt. Ik bedoel dr. W.ijnandts.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2019 08:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lady schreef:
sarah1985 schreef:
Lady schreef:In L zit een hele fijne fertiliteitsarts, daar zijn wij destijds ook geweest. Ik hoop dat jullie haar krijgen!

Wij moeten naar art w

Ik begrijp even niet wie je daar mee bedoelt. Ik bedoel dr. W.ijnandts.

ja die bedoel ik, daar moeten wij ook heen
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 27 Jun 2019 17:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:Jeetje Bloom! Wat heftig om dat nieuws te verwerken van die vrienden terwijl je zelf net zo'n tegenslag hebt gehad. Ik zou het dus zeker wel zeggen tegen die vrienden, zeker omdat je niet wil dat de vriendschap eronder lijdt,maar ook omdat zodat zij er wat rekening mee kunnen houden wat ze zeggen en hoe enthousiast ze zijn.

Sarah: wat goed dat je de afsprak hebt gepland! Ik hoop oprecht dat jullie snel antwoorden krijgen (voor zover dat kan in dit proces)

Emma: jazeker heb ik dat. Ik zit nu in zo'n fase. Ik denk echt 'laaaat allemaal maar, het lukt toch niet, ik wil mezelf terug. Ik wil mijn leven terug en mijn vrienden terug', maar zo werkt het helaas niet. En dan komt er ergens weer zo'n omslag en dan gaaaaaa je maar weer mee in de stroom en doe je maar weer braaf de dingen die je moet doen.
Is je vriend zo bang voor een eigen negatieve uitslag? Ik vind het goed dat je hem even laat, laat hem er maar mee komen. Pushen heeft ook geen zin maar snap wel de onrust!

Pioen: wat fijn toch dat je iedere keer weer ook bespreekt hoe het bij jullie ging. Zo zie je maar dat ook niet alles te voorspellen is. Wij doen weer mee aan een ander onderzoek, daarmee monitoren ze de embryo's op een andere manier. Ipv manueel eruit te halen, monitoren ze door iedere 5 minuten een foto te maken. Zoiets. Daar hebben we ons maar voor opgegeven.

Dee: de menstruatie moet zelf op gang komen. Het is echt zo miniem, word er GEK van.

Verder gaat het sowieso even niet zo goed met me, dus ik ben al sneller gewoon even bluh.


Hoe gaat het nu met je Caro?
Hij heeft gisteren gezegd er echt deze week nog op terug te komen. Ik denk dat hij erg bang is voor een negatieve uitslag ja. Hij is ook wat ouder dan ik ben. Maar goed ik wacht het nog maar even af.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Jul 2019 18:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe is het hier met iedereen?

Gisteren heb ik weer een controle gehad. Was nog niets te zien helaas. Vrijdag weer terug. Afhankelijk wat er dan te zien is wordt het doorgaan of bloedprikken en dosis verhogen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem316

Bericht 02 Jul 2019 20:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik moet nog een weekje wachten tot het testen. Vorige week door middel van ovulatietesten gezien wanneer mijn eisprong was (op maandag, de vrijdag ervoor zagen ze een groter eitje). Dus nu nog even afwachten. Voel her en der wat maar dat voelde ik elke keer dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen.

Moet je elke dag spuiten dan Bloom?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Jul 2019 06:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh spannend Dee. Alles wat je voelt kan natuurlijk nog alle kanten op. En het enige dat je kan doen is wachten....

Zelf spuit ik iedere dag Gonal-f. Tot aan de eisprong. Die dag spuit ik Ovitrelle. En daarna is het ook duimen draaien.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Jul 2019 13:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoeveel Gonal spuit je nu Bloom? Heb je het nog met die vrienden besproken?

@Dee; spannend weer deze week. Eigenlijk zijn dat de meest rotte weken!

@Sarah: hoe is het met jou?

@Emma; jij nog gesprek gehad?

Hier gaat het wel weer. Ik heb zelf rot-weken gehad omdat er wel wat onverwerkte dingen naar voren kwamen nog vanuit de scheiding/ overlijden van mijn vader. Alles lijkt onder een mega vergrootglas te liggen en dan komen ook oude gevoelens naar boven.
Inmiddels begin ik weer mezelf te worden. Ik merk nu pas de invloed al die maanden van de Gonal. Ik dacht dat het eigenlijk wel meeviel hoe ik erop reageerde maar nu pas achteraf zie ik welke invloed het had. Dus ik kom tot rust, neem ook meer rust dan voorheen. De afgelopen tijd heeft me sowieso goed gedaan, even geen hormonen, geen gedoe. Nu begint dat wel weer een beetje want ik moet as vrijdag voor de eerste controle voor de terugplaatsing. Ik verwacht er niet heel veel van, zal nog wel even duren maar goed. Ik ga er maar weer in mee.
Een goede vriendin is vandaag bevallen, vraag me af hoe ik op zo'n pasgeboren baby ga reageren als ik die vast heb. Dat zullen moeilijke dingen blijven, daar valt niet veel aan te doen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Jul 2019 17:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Dee!
Wat fijn dat je je weer wat beter voelt Caro! Hoef je vanaf nu helemaal geen hormonen meer te spuiten of is dat tijdelijk? Dat blijven inderdaad lastige dingen met kleine baby’s. Wij kregen vandaag een geboortekaartje met de tekst die ik al heel lang in mijn hoofd heb voor als wij ooit kaartjes mogen versturen.
Bloom, ik duim voor je! Heb je veel controles?

Wij hebben het er niet meer over gehad. Mijn schoonzus kwam onverwachts logeren dit weekend omdat ze in scheiding ligt dus we hadden wat anders aan ons hoofd. Deze week leven we door werk langs elkaar heen maar in het weekend zijn we samen thuis.
Ik doe nu wel weer ovulatietesten. Mocht niet van de huisarts maar ik vind het wel even prima. Ik zei tegen mijn vriend dat het van de huisarts moet, toen zei hij onze huisarts of huisarts Emma :smile: Soms jammer dat hij me zo goed kent haha. Het enige jammere is dat ik nu al weet dat mijn cyclus weer langer is dan de laatste.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2019 17:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

caro fijn even zonder de hormonen. En op baby bezoek dat is zo moeilijk, weet je vriendin van jou?

Emma haha je vriend kent je maar goed dus.

dee spannend

bloom ik duim voor je

Hier even rustig ik heb besloten om deze maand geen ovulatie testen te doen word daar zo gestrest van. En is nu afwachten tot 15 juli.
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 04 Jul 2019 06:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@caro: ik begin elke ronde met 50 eenheden. Een enkele keer is dit opgehoogd tot 75. We hebben het onze vrienden verteld. Ik vind het wel moeilijk, zat er de hele avond tegenaan te hikken. Maar daarna was het echt een opluchting. Ze waren ook heel begripvol, dus dat was fijn. Goed met elkaar over kunnen hebben.
Jij heel veel sterkte met alles! Heftig hoor!

@sarah: moeten jullie de 15de naar de afspraak?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jul 2019 18:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

bloom klopt de 15 moeten we naar de fertiliteitsarts
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Jul 2019 12:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Is er bij iemand nog nieuws?

Ik ben net voor de eerste controle geweest en ik ben momenteel echt niet helemaal helder. Blijkbaar had ik gisteren de afspraak, niet vandaag. Na 1,5 uur wachten werd ik alsnog wel geholpen, en bleek dat alles helemaal in orde was. Mijn slijmvlies is nu al op 9,4, mooi opgebouwd uit drie lagen en blablabla. Nu ben ik aangemeld in het UMC, word ik tussen nu en even dagen gebeld voor de terugplaatsing. Ik merk het allemaal wel, heb momenteel even nul vertrouwen erin dus het zal wel ef.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jul 2019 18:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

O jee Caro, fijn dat je alsnog werd geholpen! Spannend weer en rot dat je je zo voelt maar wel heel begrijpelijk.
Fijn dat jullie het erover konden hebben Bloom, dan kunnen ze er ook rekening mee houden.

Hier geen nieuws, ik zit op dag 20 en nog geen positieve ovulatietest. Al denk ik die morgen te hebben, komt mooi uit in het weekend als dat zo is. Zondag gaan we samen op pad en eens een goed gesprek hebben.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Jul 2019 21:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@Caro: vervelend dat je je zo voelt. Niet fijn! Sterkte.
@Emma: dat is een prijzige hoeveelheid aan testen. Succes zondag met jullie gesprek.

Ik had vandaag controle. Op de echo nog niets te zien. Daarna bloedprikken met vlak daarna de uitslag. In het bloed is ook nog niets te zien. Dosis dus omhoog naar 75 en volgende week vrijdag weer controle.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jul 2019 11:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah Caro wat rot dat je je zo voelt

Emma succes met je gesprek

Bloom spannend dus bij jou ook


Hier weinig verder. Heb volgens mij de eisprong gehad. Heb geen testen gedaan. Verder zijn we bezig met een nieuwe auto. Zegt man moeten we niet een grotere nemen ivm kinderwagen. We hebben in al die jaren al heel wat auto's gekocht grote stations en kleine auto's. Wat we op het oog hebben past wel een kinderwagen in
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 06 Jul 2019 15:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Jammer dat er nog niets te zien was Bloom! En zeker een dure hobby die ovulatietesten. Ik heb ze van Clearblue en vanochtend deden de eerste 2 het ook nog eens niet :12:
Leuk Sarah, een nieuwe auto! Welke gaat het worden?

Hier nog geen positieve ovulatietest helaas.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jul 2019 17:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wij hebben eindelijk gesprek gehad, nou ja poging tot. Mijn vriend wil eigenlijk de natuur zijn gang laten gaan, gebeurt het niet dan niet. Ik weet echt even niet wat ik hiermee aan moet...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jul 2019 18:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

ah dat meen je niet emma. Waarom wil hij dat. En wat ga je nu doen?
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jul 2019 18:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

We moeten eerst maar weer eens kalmeren allebei want het is nogal hoog opgelopen. Net kwam hij al zeggen dat als ik het perse wil hij wel meegaat naar het ziekenhuis maar ik wil dat hij het zelf wil.
Dus ik weet het niet, misschien moeten we maar eens een afspraak gaan maken bij die coach van Caro. Ik voel me nu verscheurd tussen mijn kinderwens en mijn relatie.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Jul 2019 18:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ohhh Emma het ging net wat beter tussen jullie. Wat moeilijk en frustrerend :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 07 Jul 2019 19:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oooooh jemig Emma, wat shit voor je :( Sterkte..
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 07 Jul 2019 19:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat verdrietig Emma.
Ik zou zeker een coach inschakelen. Zodat hij/zij jullie kan begeleiden in deze ingewikkelde gesprekken over gevoelens en verlangens.
Heel veel sterkte
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Jul 2019 19:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ohhh Emma. Wat verdrietig! Wat moet dit een klap voor je zijn.
Veel mannen hebben deze instelling, hebben ook veel minder die oerdrang die vrouwen lijken te hebben. Dus het is nog niet verloren, hou moed.

Een gesprek kan geen kwaad. Sterker nog, ik denk exht dat ze kan helpen jullie gedachten te ordenen en vanuit daar te kijken wat wel en niet kan.

Hou moed! Ik snap hoe dit moet voelen maar echt. Stap voor stap. Deze coach kan ook heel goed ontrafelen waar de angst zit: in het traject, in de uitslag, in bijvoorbeeld de consequenties die het heeft of iets anders. Iig kan het helpen (als hij daar achter staat).

Sterkte!!
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 07 Jul 2019 21:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh Emma wat lastig en verdrietig. Zou hij wel naar die coach willen om het erover te hebben? Sterkte in elk geval!
2017
2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat