Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Personal training/voedingsadvies

<<

Anoniem290

Bericht 29 Jun 2019 13:27

Personal training/voedingsadvies

Wat verwacht jij van een personal trainer en/of voedingscoach?
Wekelijkse begeleiding, maar ook op (alle?) andere momenten telefonisch/WhatsApp contact?
Zou je kiezen voor een totaalpakket van voeding en training, of zou je ook interesse hebben in een van beide?
Zou je het fijn vinden om in een groepje te trainen en in een groepsapp ervaringen uit te wisselen?
Ik wil graag een opleiding gaan doen, en wil alvast een beetje uitzoeken wat de behoeften zouden zijn en hoe ik dat zelf zou willen aanpakken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 29 Jun 2019 14:41

Re: Personal training/voedingsadvies

Ik heb pt met voedingsadvies gehad en vond de combi erg fijn. Ook kon ik via Whatsapp contact hebben en dat vond ik ook fijn, wel een toevoeging al deed ik dat niet vaak. Alleen pt zonder voedingsadvies zou voor mij minder goed werken.
In een groepje heb ik geen behoefte aan. Met z'n tweeën, met een vriendin, bv pt, zou ik nog wel leuk vinden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Jun 2019 21:17

Re: Personal training/voedingsadvies

Voor mij zou voedingsadvies niet per se hoeven. Als ik naar een pt zou gaan zou dat zijn om 1x in de week echt nizar hard te trainen. Wel zou ik het fijn vinden als mijn trainer via app beschikbaar zou zijn voor de momenten dat ik zelf aan het trainen was.

Eerlijk gezegd denk ik dat het echt per persoon verschilt. Sommige mensen zullen de voorkeur voor een groepje hebben omdat de kosten dan lager zijn. Er zullen mensen komen met een specifiek trainingsdoel maar ook die komen om af te vallen. Ik denk dat als je all-round bent en verschillende opties aanbied dat je dan de meeste klanten zal hebben.
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 30 Jun 2019 06:57

Re: Personal training/voedingsadvies

Dat denk ik ook Minx. Bij ons (ik geef al les op een sportschool) lopen de small group trainingen goed. De kosten zijn dan een stuk beter te doen inderdaad. Ik zou alle deelnemers dan uiteraard wel apart wegen en meten.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jun 2019 07:19

Re: Personal training/voedingsadvies

Ik zou van een pt geen voedingsadvies willen. Voeding en diëtiek is een studie op zich; dat kun je niet ‘erbij’ doen. Van een pt zou ik verwachten dat hij of zij heel goed de uitvoering van krachttraining kan monitoren en verbeteren en goeie schema’s op maat maakt. En kan motiveren door doelen te stellen en vooruitgang inzichtelijk te maken.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jul 2019 08:23

Re: Personal training/voedingsadvies

Ik zou een combinatie toch wel fijn vinden, geloof ik.
Ik ken een pt die ook voedingsdeskundige is.
Helaas vind ik het te duur anders had ik hem graag in de arm willen nemen.
<<

Anoniem269

Bericht 07 Jul 2019 09:23

Re: Personal training/voedingsadvies

Ik doe vaak mee aan een 6 weeks programma. Dan ga je 3x per week trainen onder begeleiding van een trainer in een groepje van max 6 personen. Daarin geven ze je ook voedingsadvies. Ik vind dat heel motiverend, vooral omdat je ook steun hebt aan elkaar.
Ik merk dat het voedingsadvies toch wel heel interessant is. Je pikt er enorm veel van op. Het gaat dan vooral om de basis, dus inzicht in koolhydraten/eiwitten/vetten, welke verhouding zou jij aan moeten houden, waar zit dat dan in, welke voeding heeft veel verborgen calorieen etc. Als ik dan sommige topics lees hier, dan zouden meer mensen daar profijt van hebben. Daarnaast krijg je uiteraard veel betere resultaten en dus blijere klanten ervan.

Het ligt natuurlijk aan je doelstelling welk soort advies je krijgt. Ik doe namelijk mee voor spierontwikkeling, andere doen mee om af te vallen etc. Daar helpt voeding nou eenmaal goed aan mee, maar je moet wel iets heel anders eten voor het een dan voor het ander. Terwijl je wellicht wel dezelfde trainingen doet.
<<

Anoniem269

Bericht 07 Jul 2019 09:27

Re: Personal training/voedingsadvies

Wij hebben trouwens een groepsapp voor het delen van ervaringen etc. Daarin geeft de trainer en de voedingsadviseuse dan ook tips. Daarnaast heb je aan het begin, halverwege en aan het einde een 1 op 1 meting met de voedingsadviseuse. Halverwege heb je een 1 op 1 PT.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jul 2019 09:48

Re: Personal training/voedingsadvies

M'n man heeft een voedingschema van de sportschool en heeft PT. Hij vindt het fijn om persoonlijk contact te hebben. Een groepje liever niet.

Ik zelf heb ook PT maar zou het liever niet doen dus aan mijn antwoord heb je denk ik niet zoveel.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Jul 2019 10:37

Re: Personal training/voedingsadvies

Ik train al drie jaar eens per week met een personal trainer en zou niet meer anders willen. Voor mij gaat het me vooral om het sporten waarbij ik dankzij mijn trainer altijd net mijn grenzen wat verder verleg dan ik zelf zou doen. Ik heb minder behoefte aan voeding- en leefstijladviezen. Ik weet daar inmiddels zelf wel genoeg vanaf en heb niet het gevoel dat echt nodig te hebben. Het is wel fijn om af en toe te bespreken hoe het gaat qua voortgang en eetpatroon, dat stimuleert me vaak weer een beetje extra. Maar ik hoef geen voedingschema of zoiets.

Al met al vind ik mijn pt’er echt wel een verrijking!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem290

Bericht 07 Jul 2019 12:46

Re: Personal training/voedingsadvies

Goed om te lezen dat eigenlijk overal wel behoefte aan is. Ik ga eerst nog even goed nadenken of dit het juiste moment is, en dan een opleiding doen (denk eerst PT, want fitness heb ik al en dan ben ik al een eindje op weg). Ik wil beginnen bij de sportschool, maar uiteindelijk denk ik dat ik graag voor mezelf wil starten. Mijn huidige werk (finance) is prima, maar het geeft me echt geen energie. Na de bevalling en depressie is dat gevoel alleen sterker geworden. Ik hoop dat ik ooit de stap durf te nemen iets te gaan doen waar mijn hart wel ligt.
<<

Anoniem290

Bericht 07 Jul 2019 12:47

Re: Personal training/voedingsadvies

En wat lady zegt is ook een goeie, wellicht willen mensen beginnen met zowel voeding als training en hebben ze daarna voldoende aan training.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jul 2019 12:50

Re: Personal training/voedingsadvies

Poppy schreef: Ik hoop dat ik ooit de stap durf te nemen iets te gaan doen waar mijn hart wel ligt.


Doen doen doen! Je hart volgen en iets doen waar je je passie in kwijt kunt is zó belangrijk. Het hoeft ook niet over éen nacht ijs te gaan, je kunt rustig stappen zetten om naar zoiets toe te werken. Tof als je dat zou gaan doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 07 Jul 2019 12:58

Re: Personal training/voedingsadvies

Ik denk er al zo lang aan. Momenteel hebben we 2 hypotheken, dus mijn inkomen is welkom, waardoor stoppen met werk en investeren in een studie even lastig zijn.
Dus ik ben me al maanden het hoofd aan het breken hoe ik het ga doen. Ik ben extreem moe, dus naast mijn werk studeren lukt helaas even niet. Uit een uitgebreide bloedtest kwam niks, dus ik raak er steeds meer van overtuigd dat mijn fysieke gesteldheid wordt veroorzaakt door stress/verveling op werk/er geen voldoening uit halen.

Misschien ga ik met een loopbaancoach in gesprek om te zien of diegene tips heeft om succesvol die switch te maken.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers