Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderhandelen bij aankoop auto?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jun 2019 20:56

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Onze huidige auto is trouwens al te oud om daar in de zaak te verkopen, dus vandaar dat hij opkopers erop laat bieden. Hebben wij verder niet zoveel mee te maken, maar mocht er toevallig iemand 3000 voor over hebben, dan zou dat mooi zijn, want volgens twee andere garages zouden we er nog 2000 voor kunnen krijgen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem294

Bericht 30 Jun 2019 23:55

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Welke Toyota willen jullie kopen?

Bij de mijne kon er niets vanaf, maar dat had ik ook verwacht aangezien hij al laag geprijsd was ( 3000 minder met minder op de teller) vergeleken met de andere die ik bekeken en proefgereden heb.
Kon alleen een gratis beurt en nieuwe matten krijgen maar de beurt hebben we overgeslagen omdat ik wilde dat mijn vader hem meteen mee nam omdat ik hem de week erna nodig had om op vakantie te gaan. Heb hem aan de andere kant van het land gekocht en had geen tijd om hem later die week op te halen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Jul 2019 00:22

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Waarschijnlijk Louwmans. Dat is de hoofddealer en grootste dealer van Toyota in Nederland. Sowieso moeten dealers altijd hun verkoop (bij nieuwe auto's) halen vanwege hun dealerschap die ze kwijt kunnen raken bij de importeur.

Wat betreft de trekhaak. Nieuw vragen ze er inderdaad al snel 700 a 800 euro voor, maar er zijn adressen waar een trekhaak incl montage de helft minder kost.

Bliss, welk type Toyota? Ik rij namelijk zelf ook Toyota dus ik ben benieuwd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jul 2019 07:44

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Toyota Verso, bij Louwman inderdaad. Lekker hoog model is dat, met panoramadak en achteruitrijcamera.

We rijden nu trouwens een Avensis uit 2003.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Jul 2019 10:43

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Bliss, dat is volgens mij geen Hybride of wel? Ik heb een Toyota Auris Hybride uit 2012.
De Verso heeft een neef van mij en dat is inderdaad een auto met een vrij hoge instap. Die van hem heeft al standaard een trekhaak. Ook lekker ruim voor je dochter.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jul 2019 10:50

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Nee geen hybride, al weet ik eigenlijk niet eens wat dat inhoudt haha. Wij zijn allebei lang en die instap is echt heerlijk, want we hebben nu juist een lage auto en dat is echt minder fijn. Ook met m'n dochter in de autostoel zetten is de hoogte van de Verso ideaal! Er zit inderdaad ook een trekhaak op.

Dochter en stiefdochter waren ook mee met de proefrit en die hebben 'm al goedgekeurd. Ben benieuwd waar hij morgen nog mee komt qua inruilbedrag, maar we kijken ernaar uit om 'm te kopen in elk geval!
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Jul 2019 11:27

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Hybride is benzine met electrisch ondersteuning bij het rijden en standaard automaat. Je mag er geen caravan of aanhanger mee trekken. Wel een fietsendrager. Voor lange afstanden is een hybride zuiniger en bij 50 km rijdt hij zo'n 2 km electrisch (opladen gebeurd bij het afremmen).
<<

Anoniem294

Bericht 01 Jul 2019 11:57

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Fred schreef:Hybride is benzine met electrisch ondersteuning bij het rijden en standaard automaat. Je mag er geen caravan of aanhanger mee trekken. Wel een fietsendrager. Voor lange afstanden is een hybride zuiniger en bij 50 km rijdt hij zo'n 2 km electrisch (opladen gebeurd bij het afremmen).


Dit inderdaad. Ik heb dezelfde als Fred maar dan de TS versie (station) en rij echt super zuinig. Hier in de stad red ik het vaak op 3.3l/100km en van Doetinchem naar Amstelveen rij ik voor gemiddeld 16 euro heen en weer. Nasr mijn ouders 25 min verderop voor 3 euro heen en weer.
Maar ik mis inderdaad wel de hoge instap. Maar ik heb toch zuinig boven de hoge instap verkozen omdat ik het echt veiliger vind alles met de auto te doen dan met de fiets omdat school wat verder van huis ligt en sport enzo ook aan de andere kant van de stad.
<<

Anoniem294

Bericht 01 Jul 2019 13:13

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Ik ben trouwens ook bij Louwman geweest maar er was daar niet veel mogelijk. Het was een auto van 14k met een goed beschadigde achterkant. De prijs was exclusief reparatie, als ik het hersteld wilde hebben kwam er ongeveer 1500 euro bij. Er was geen enkele onderhandeling mogelijk volgens hun dus ik ben vertrokken en heb mijn nummer achter gelaten.
De auto was er slechter aan toe dan de auto die ik gekocht heb, was bijna toe aan zijn grote beurt en meer op de teller, dezelfde opties als die ik nu heb en 3,5k duurder zonder de reparatie. En 11 maanden ouder.
Ik vond ze daar dus erg aan de prijs en weinig ruimte in de prijs.

Hebben jullie al verder gekeken naar dezelfde auto bij andere dealers of dat niet veel scheelt?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jul 2019 13:16

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Ja hebben we naar gekeken en zit allemaal redelijk in dezelfde prijscategorie.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem294

Bericht 01 Jul 2019 13:31

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Dan maakt het niet zoveel uit! Hopelijk kunnen jullie een nog een mooie deal sluiten en wat leuks aan inruil krijgen.
Veel rijplezier alvast!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 02 Jul 2019 13:48

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

En, heeft ie al een echt bod gedaan, de verkoper? :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jul 2019 16:56

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Nou, ik heb vanmiddag gebeld en er was inmiddels 700 euro meer op onze auto geboden! Alsnog gaf hij aan daar 350 euro bij te willen doen, net als zondag. We zouden de auto incl. inruil dan voor 11.000 kunnen kopen en eigenlijk zijn we daar allang blij mee, want we krijgen dan ongeveer duizend meer voor onze auto dan bij twee andere garages getaxeerd. Ik heb gezegd dat ik nog wilde overleggen en ben ook begonnen over winterbanden. M'n vriend heeft zo nog contact met die verkoper en hopelijk kan hij nog een deal sluiten met winterbanden en een volle tank en kentekenplaten voor fietsendrager. Maar wij zijn slechte onderhandelaars, want zelfs zonder die dingen zouden we 'm willen kopen. :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jul 2019 17:17

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Nou, m'n vriend had gebeld en die verkoper had gekeken of hij nog een set winterbanden had liggen, maar dat was niet zo. Maar de waarde daarvan was toch maar € 200 ofzo. Dus toen heeft m'n vriend gezegd dat het dan wel goed is zo, maar dan wel die kentekenplaten en een volle tank erbij. Ik vind dit nu echt een gemiste kans qua onderhandelen, dan had ik gezegd dat-ie die paar honderd euro er mooi nog af kon halen. Maar m'n vriend vindt het zo wel prima. Ooh ik kon me hier dus wel even over opwinden, maar we hebben net gehoord dat de verkoop van ons huis niet doorgaat en hij had een kutdag op het werk, dus ik zal er maar niet te lang over doorgaan.

Het goede nieuws is dat we een auto hebben gekocht! :cheering:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem277

Bericht 02 Jul 2019 18:53

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Fijn dat je een nieuwe auto hebt maar wat jammer van het huis. Hopelijk krijg je het snel echt verkocht!
Verso is fijn! Ik wil een nieuwere versie als onze auto de hoop op geeft. Veel plezier ermee!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jul 2019 19:01

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Wat balen van jullie huis Bliss! Maar gelukkig wel een auto, hoera!

♥♥
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 02 Jul 2019 19:48

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Tjee Bliss, wat ongelooflijk rot dat de koop van jullie huis niet doorgaat. Hopelijk volgt er gauw een nieuwe koper.

Veel plezier met de nieuwe auto!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jul 2019 15:48

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Gisteren hebben we de auto opgehaald en ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden. Hij rijdt heerlijk! En die winterbanden krijgen we er ook nog bij als de dealer weer een set op voorraad heeft, dus dat is mooi. Blij mee!
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jul 2019 21:55

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Komt toch nog alles goed Bliss, wat een weken qua spanning .Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis en de aankoop van jullie nieuwe auto.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Nov 2019 22:27

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Bliss schreef:Gisteren hebben we de auto opgehaald en ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden. Hij rijdt heerlijk! En die winterbanden krijgen we er ook nog bij als de dealer weer een set op voorraad heeft, dus dat is mooi. Blij mee!


Nou, dit verhaal heeft nog een raar staartje gekregen. Die winterbanden zouden we dus nog krijgen als er weer een set binnen zou komen. We vonden het wat lang duren, dus een paar maanden geleden is m'n vriend al begonnen met bellen en mailen. Steeds nauwelijks reactie of hij zei dat we het wel zouden horen als er iets binnenkwam. Vorige week was ik het zat, heb die vent gemaild dat we ons een beetje genaaid voelen, omdat we die banden nog tegoed hebben en we steeds afgepoeierd worden. Heb toen ook een klacht ingediend bij de klantenservice. Vervolgens krijg ik dagen later een reactie van die man dat hij niet snapt waar ik het over heb, dat hij het zou laten weten als er een tweedehands set binnenkwam en we die dan voor 200 euro konden kopen. :confused: Echt geen idee waar dit vandaan komt, maar dit was dus niet de afspraak! Helaas nergens zwart op wit, maar wel meerdere keren over gesproken. Heb nogmaals de klantenservice gemaild en daar kreeg ik nu een reactie van dat ze niks kunnen doen, omdat we allebei een andere interpretatie hebben van de 'afspraak'. Bleghh vind het echt zo stom! Helemaal nooit is ter sprake geweest dat wij die banden zouden kopen, hij verdraait de hele boel gewoon en daar kan ik heel slecht tegen. :thumbdown:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem300

Bericht 13 Nov 2019 12:10

Re: Onderhandelen bij aankoop auto?

Aah bah wat naar.
Ik kan daar ook niet zo goed tegen, mensen die afspraken verdraaien.

Helaas heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan denk ik?
Wel erg zuur
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers