Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voogd geregeld

Heb je een voogd geregeld?

Ja, staat officieel vast
20
49%
Ja maar alleen mondeling besproken
6
15%
Nee
15
37%
 
Aantal stemmen : 41
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2019 02:25

Re: Voogd geregeld

Ja in het testament vastgelegd.
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Jun 2019 06:25

Re: Voogd geregeld

Mijn optie staat er niet bij. Wij zijn er mee bezig. Ik heb een gesprek met de voogd gehad en afgesproken dat zij in het geval dat wij er niet meer zijn, hun belang vertegenwoordigt en kijkt wat op dat moment het beste is. Ik heb aangegeven dat ik niet verwacht dat ze de kinderen in huis zou nemen, maar dat dit als zij het een optie vindt het wel ‘mag’. Niet dat ik er dan nog zeggenschap over heb natuurlijk. Het was een lastig gesprek, hopelijk ook nooit nodig om m’n wensen te weten.

(Ik schrijf m’n, maar uiteraard hebben wij dit als stel eerst besproken)
L2014 & H2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Jun 2019 20:56

Re: Voogd geregeld

Ja ligt vast in het testament. Ik wilde dit echt perse omdat ik niet wil dat ze naar mijn schoonouders gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jun 2019 21:39

Re: Voogd geregeld

Ja ligt vast via rechtspraak.nl en gaat vastgelegd worden in mijn testament. Ook wordt vastgelegd dat J pas op zijn 25ste zelfstandig kan beslissen over de erfenis die hij van mij ontvangt. Tot die tijd beslissen mijn ouders of als die er niet meer zijn mijn broertje.
2015 💙
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Jun 2019 00:14

Re: Voogd geregeld

Mijn zusje en haar vriend hebben mij hiervoor gevraagd en ik heb geen seconde getwijfeld, natuurlijk doe ik dat. En ik heb dan ook ja gezegd tegen hem opvoeden in dat geval, ik ben behoorlijk territoriaal merk ik want het zou niet in me opkomen om hem elders onder te brengen. Het is het dichtste bij een eigen kind wat ik heb, hij hoort bij mij.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jun 2019 00:25

Re: Voogd geregeld

Zelf heb ik geen kind(eren), maar mijn ouders hebben dit moeten regelen alvorens de adoptieprocedure geformaliseerd kon worden. Na een jaar werd dit van kracht; een groot verschil met wat ik hier ik lees.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 28 Jun 2019 06:58

Re: Voogd geregeld

Voor onze zoon moet ik graag nog regelen, voor dochter wel. Maar onze kinderen gaan naar mijn zus dan. Mijn zus en ik liggen superver uit elkaar wat opvoeding betreft Dat baart me wel een beetje zorgen, maar de kinderen zijn dol op haar en ik weet dat ze met liefde daar zullen opgroeien. Daarnaast heb ik aangegeven dat mijn moeder een toeziende (tweede rol) heeft.

Overigens sta ik als voogd beschreven voor mijn neefje.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 28 Jun 2019 07:16

Re: Voogd geregeld

Wij hebben het alleen mondeling besproken, maar onze kinderen zouden naar mijn zusje en haar partner gaan. Mijn neefjes zouden ook naar ons komen als mijn zusje en partner wat mocht overkomen. Niet alleen zeggenschap, maar ook echt in huis. Gelukkig kijken mijn zusje en ik best wel hetzelfde tegen dingen aan dus de keus voor hun was heel simpel.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 28 Jun 2019 07:30

Re: Voogd geregeld

Wij hebben het er wel eens over gehad maar we weten niet wie we moeten vragen. Het liefst vraag ik mijn zusjes maar die hebben nu nog geen gezin of partner dus dat zou niet echt handig zijn. Een neef en zijn vrouw aan mijn man's kant is wel een optie, ook kwa opvoeden enzo liggen we wel op 1 lijn, alleen is J dan voor mijn gevoel zo ver weg van mijn familie.

Een optie is ook nog een van mijn zusjes voogd te maken (maar ja, welke dan. Ze zijn allebei geschikt en zullen het allebei willen) en dan de zorg overdragen aan die neef en zijn gezin. Maar ja, ze wonen niet in elkaar buurt dus is dat dan handig enzo....

Kortom, we zijn er nog niet uit. Enige dat ik wel weet is dat J niet naar mijn schoonouders mag gaan.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 28 Jun 2019 08:04

Re: Voogd geregeld

Wij moeten het nog registreren. Maar we zouden willen dat mijn schoonzusje de kindjes dan opvoedt (in ons huis, dat komt dan volledig vrij en de kinderen blijven dan in hun eigen omgeving). Maar het zeggenschap zou dan in combinatie met een heel goede vriend van ons zijn.
22112014 / 10042019
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 28 Jun 2019 08:30

Re: Voogd geregeld

Oreo, is je schoonzusje het er mee eens de kinderen in jullie huis op te voeden? Heeft ze nog geen eigen gezin? En als ze die wel krijgt/ heeft, trekt ze dan alsnog in jullie huis? (Zo raar eigenlijk om zulke vragen te stellen, want je hoopt natuurlijk dat het nooit aan bod komt.)

Bij mijn zus komt het huis ook vrij, zodat mijn neefje er kan blijven wonen. Alleen heb ik nu zelf dus een gezin en ik denk dat wij in dat geval er niet zouden intrekken.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem321

Bericht 28 Jun 2019 09:10

Re: Voogd geregeld

Wij hebben nog niets geregeld, maar hebben het er wel over gehad.
Ik zou dan graag mijn broer en schoonzus willen aanstellen als voogden. Zij hebben zelf geen kinderen (kunnen ze niet krijgen) en ze houden erg veel van onze zoon. Ik weet zeker dat hij daar een heel goed plekje heeft, mocht het aan de orde komen.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 28 Jun 2019 10:54

Re: Voogd geregeld

Meg schreef:Oreo, is je schoonzusje het er mee eens de kinderen in jullie huis op te voeden? Heeft ze nog geen eigen gezin? En als ze die wel krijgt/ heeft, trekt ze dan alsnog in jullie huis? (Zo raar eigenlijk om zulke vragen te stellen, want je hoopt natuurlijk dat het nooit aan bod komt.)

Bij mijn zus komt het huis ook vrij, zodat mijn neefje er kan blijven wonen. Alleen heb ik nu zelf dus een gezin en ik denk dat wij in dat geval er niet zouden intrekken.


Mijn schoonzusje heeft geen gezin, dat zal ook niet meer gebeuren. Maar ze heeft alles over voor haar neefje/nichtje. Zij kan gelukkig gewoon blijven werken waar ze werkt, terwijl de kinderen hier opgroeien
22112014 / 10042019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers