Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat als mij iets overkomt

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Jun 2019 11:22

Wat als mij iets overkomt

Laat ik voorop stellen dat ik dochter nooit bewust weg zou willen houden van haar vader! Daar hoef ik hier ook geen reacties op. Maar de laatste tijd kan ik me zo druk maken om het feit dat als mij iets overkomt, dochter dan naar haar vader zou moeten. Daar waar ze ongeveer 1x in de 3 weken een paar uur komt, terwijl papa ook nog wel eens overdag zou liggen te slapen als zij er is. Papa die veel overwerkt. En dat ze haar basis, haar school, vriendinnetjes, broertje en zusje moet achterlaten. Die gedachte doet me echt heel veel pijn.
Zou het mogelijk zijn om iets te regelen dat dochter bij mijn vriend zou achterblijven, en dat ze gewoon zoals nu nog naar haar vader gaat 'ter bezoek'. Naast evt toestemming van ex heb ik dan geen idee wat er dan nog bij zou komen kijken.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 24 Jun 2019 11:27

Re: Wat als mij iets overkomt

Ik denk dat dit bij een notaris geregeld moet worden. Met een aantelling als voogd denk ik.
En zoals je zelf al aangeeft moet je ex wel toestemming geven hiervoor.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Jun 2019 12:02

Re: Wat als mij iets overkomt

Wat Raven zegt. Als je je er echt druk om maakt zou ik eens pijlen bij je ex hoe hij hier over denkt..
2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Jun 2019 12:10

Re: Wat als mij iets overkomt

Ik heb dat 2 jaar geleden ooit gevraagd, toen was ik zwanger van zoon. Toen zei hij heel nuchter/laconiek, dat ze dan 'gewoon' bij hem kan wonen. Ik heb toen ook helemaal niet gezegd wat ik zou willen en waarom. Maar in die 2 jaar tijd is er best wat gebeurd. Zoon geboren, extra zusje erbij. Die zal ze moeten missen. Ze zit op school, dat is vertrouwd. Plus feit dat papa nog nooit ergens mee heen is geweest mbt school (behalve 1x musical, maar dat was omdat oma ging) dus hoe zal dat straks zijn (En ik heb bij ex zelf aangegeven dat hij moet laten weten wanneer hij mee zou willen, hij ontvangt ook alle mailtjes).
Dus ja, ik wil zeker gaan informeren bij hem en aangeven wat ikk zou willen. Zou dat echt niet achter zijn rug om willen doen, dat maakt de verstandshouding er niet beter op. Maar dan wil ik wel eerst een beetje weten wat er bij komt kijken, zodat ik dat ook meteen kan aangeven
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Jun 2019 12:24

Re: Wat als mij iets overkomt

Als je ex er akkoord mee zou gaan dan zou je kunnen vastleggen dat ze dan bij je vriend blijven wonen. Maar ik acht de kans daarop niet zo heel groot. Mocht het tot een rechtszaak komen dan zou je ex die hoogstwaarschijnlijk winnen.

Een goede kennis van ons overleed vier jaar geleden. Ze had twee kinderen uit een eerdere relatie en een kind samen met haar huidige partner. Bij hen is toen in goed overleg wel afgesproken dat een van de twee kinderen van haar ex bij haar huidige partner zou blijven. De andere is na haar overlijden wel naar de ex gegaan. Bij hen heeft dit alles goed uitgepakt en de contacten onderling zijn sterk en goed. Maar dit wel een uitzondering denk ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Jun 2019 12:44

Re: Wat als mij iets overkomt

Lady, dan zou dit vastleggen zijn bij een notaris? En was dat vooraf al geregeld?
Dat is bij hun ergens helemaal super dat t voor beide kinderen apart was, dan is er echt naar de kinderen gekeken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Jun 2019 13:41

Re: Wat als mij iets overkomt

Ik denk inderdaad wat Raven zegt. Het lijkt mij best een lastig dilemma overigens, maar ik snap heel goed dat je er zo in staat. Ik zou denk ik hetzelfde hebben.

Ik lees overigens dat je ex gezegd heeft dat zij in dat geval bij hem kán wonen, maar niet dat hij daar echt op staat. Ik denk wel dat het zeker de moeite waard is daar met je ex over in gesprek te gaan en dit vast te laten leggen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 25 Jun 2019 18:14

Re: Wat als mij iets overkomt

Dit kun je in het testament vast laten leggen toch? Heeft je ex gezag? Zo nee, dan is het allemaal een stuk makkelijker.
<<

Kira

Bericht 26 Jun 2019 06:23

Re: Wat als mij iets overkomt

Hmm mmisschien ben ik de enige maar ik zou dus niet het gezag over laten aan je vriend. Wellicht strand die relatie over een aantal jaar, en hij heeft geen bloedband met je kinderen. Ik zou, als je echt niet wil dat ze naar je ex zouden gaan, in je omgeving kijken naar goede vrienden, of familie.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 26 Jun 2019 09:09

Re: Wat als mij iets overkomt

Kira, die bloedband is toch niet het belangrijkste hierin? Als haar vriend haar dochter een stabiele situatie kan bieden samen met haar (half)broer en zus, lijkt me dat een stuk belangrijker. Dat is nu haar thuis. Lijkt me voor een kind heel verwarrend als je dus in een situatie komt waarin haar moeder overlijdt en zij dus weg moet, omdat er geen bloedband is.

Ik zou inderdaad zoals hier al gezegd word, het in een testament vast leggen. Dat is geen garantie, maar dan zullen ze het wel eerder in overweging nemen. Heeft de vader gezag of heeft ie dochter alleen erkend?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Kira

Bericht 28 Jun 2019 06:15

Re: Wat als mij iets overkomt

Namaste nee dat klopt. Ik zie dat ze ook een kind heeft met haar vriend, dan vind ik het anders. Ik had denk ik te snel gereageerd.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers