Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto rijden

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Jun 2019 23:24

Auto rijden

De laatste tijd hoor ik regelmatig dat mensen bepaalde afstanden te ver vinden of niet durven rijden. Rijden jullie veel auto en welke afstanden zijn voor jou echt het maximum wat je in je eentje zou rijden?
2015 💙
<<

Anoniem281

Bericht 25 Jun 2019 23:27

Re: Auto rijden

Ik rijd sowieso altijd auto naar m'n werk (20 km enkele reis) en voor m'n werk ook, als ik naar onze leveranciers moet. Verder wel eens een uitstapje maar da's nooit heel ver. Niet uit angst, hoor, heb gewoon geen reden... Ik kan me ook geen scenario voorstellen waarin ik opeens naar Limburg zou rijden bijvoorbeeld.

Als m'n man en ik weggaan, ben ik overigens wel altijd degene die rijdt. Ik rijd dus wel lange stukken soms en da's prima. Als ik zelf niet rijd, word ik snel misselijk of zo loom dat ik in slaap val :smile:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Jun 2019 23:30

Re: Auto rijden

Ik rij momenteel niet zoveel. Meestal een of twee keer in de week naar familie/vrienden, enkele reis 45 min. Vind ik een fijne afstand om te rijden.

Ik kan geen maximum aangeven van wat ik zou rijden. Ik word wel moe van autorijden en vind er naast zitten en afwisselen ook leuk. Maar ik rij zo overal naar toe. Ben wel alleen naar alle delen van Nederland gereden en ook buitenland net over de grens wel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jun 2019 23:32

Re: Auto rijden

Ik rij weinig auto. Aangezien ik die niet hem, maar ik rij wel veel motor. Voor beide maakt het mij niet uit hoever of waar ik rij. Als ik langer dan 2 uur rij op vakantie ben ik wel iemand die rond 2 uur rijden het liefste stopt. Even benen strekken frisse lucht pakken en dan weer door.
Afgelopen zomer met de motor weg geweest naar Slovenië. Op sommige momenten was ik echt moe op de motor en dan stopte ik om even te slapen oid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 25 Jun 2019 23:34

Re: Auto rijden

Ik moet naar mijn ouders bijna 1,5 uur rijden en dat vind ik geen probleem. Langere afstanden vind ik ook niet erg maar merk dat ik na 2/2,5 uur wel echt even moet stoppen omdat de concentratie dan minder wordt. Ik vind in een vreemde stad waar ik de weg niet ken en waar veel verkeer is veel vervelender. Dus mocht ik bijvoorbeeld ergens in de binnenstad van Utrecht/Amsterdam/Rotterdam etc moeten zijn dan pak ik wel het ov of anders parkeer ik buiten de stad en ga dan verder met het ov.
<<

Anoniem294

Bericht 26 Jun 2019 00:03

Re: Auto rijden

Na 2 uur rijden heb ik wel even een koffiepauze nodig. Of ik veel rij weet ik eigenlijk niet, geen idee wat gemiddeld is. Ik werk niet en rij rond de 1000km per maand dus privé (school, sport, familie, dagje andere stad).

Ik heb mijn rijbewijs pas een half jaar maar vind niet gauw iets te ver of eng. Ik rij alleen liever niet direct langs het water. Afstanden maken mij niet zoveel uit, volgend jaar wil ik graag naar Marokko rijden, man heeft (en wil) geen rijbewijs, ik zal die rit dus wel echt volledig zelf moeten rijden (heb ook liever zelf de touwtjes in handen). Van huis hier naar huis daar is 26 uur rijden. Plan is om er 3 dagen over te doen
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Jun 2019 00:17

Re: Auto rijden

Ik rijd veel auto en rij in principe ook overal naar toe. Ben niet bang om auto te rijden. Ik wil ook het liefst in ieder land waar ik kom, gereden hebben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem277

Bericht 26 Jun 2019 05:16

Re: Auto rijden

Ik rij heel weinig auto sinds ik moeder ben. Ik heb geen auto meer, alleen mijn man voor zijn werk.
In het weekend rijdt ook mijn man, als we verder weg moeten, rij ik af en toe. Bewust om het erin te houden en geen rij angst te krijgen. Ik zie dat namelijk bij mijn moeder en tantes. Die durven niet meer te rijden of rijden wel maar dan heel slecht.
Ik rij niet in het donker, ben nachtblind en zo'n nachtbril werkt niet voor mij.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 26 Jun 2019 06:50

Re: Auto rijden

Tsja, ik rij voor mijn werk een kilometer of 50.000 per jaar. Dus ik rij veel :) En je moet ook inderdaad op tijd pauzes pakken wat ik hier lees, anders verlies je scherpte.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 26 Jun 2019 07:39

Re: Auto rijden

Ik rij niet veel meer, gezien ik nu in eigen stad woon en werk. En ik alles op de fiets doe.

Ik heb na 2-3uir wel pauze nodig.

Ik vinden rijden leuk, als rijder en als bijrijder. Dus ik zou niet snel zeggen dat ik iets te ver vind
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 26 Jun 2019 07:47

Re: Auto rijden

:smile:
Lady schreef:Ik rijd veel auto en rij in principe ook overal naar toe. Ben niet bang om auto te rijden. Ik wil ook het liefst in ieder land waar ik kom, gereden hebben.

Dit!
Ik rij ook gerust in een grote stad.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Jun 2019 07:54

Re: Auto rijden

Ik rij bijna niet, doordeweeks geen auto & in weekend rijdt vriend meestal, moet het wel wat vaker gaan doen, vind het toch ergens spannend in de stad, terwijl het nergens op slaat en ik prima kan rijden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jun 2019 08:06

Re: Auto rijden

Ik rij dagelijks auto en er is geen afstand te ver.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Jun 2019 08:08

Re: Auto rijden

Ik heb voor mijn werk heel veel gereden. Zat 3-4 uur per dag in de auto. Als we dan thuis weggingen liet ik m’n man altijd rijden, want dan had ik echt geen zin meer.

Intussen werk ik al een tijd dichterbij huis en ga ik op de fiets. Maar naar vrienden/fam, dagjes weg enzo rijdt man nog steeds haha, dat is er zo ingeslopen. Dus nu rijd ik zelden meer, maar heb er 0 moeite mee om te rijden. Wel vind ik parkeren af en toe gedoe, als ik dan in een drukke straat moet fileparkeren bijvoorbeeld. Lukt altijd wel, maar kan er vooraf wel erg over stressen, dat had ik vroeger helemaal niet.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2019 08:25

Re: Auto rijden

Ik rijd niet heel veel, zeker niet in m’n verlof nu. Normaal enkel naar mijn werk heen en weer (7,5 km enkele reis), en dat nog niet eens dagelijks want bij mooi weer fiets ik. Oh en gewoon de andere dagelijkse dingen, boodschappen, zoon naar opvang brengen en ophalen, dat soort geneuzel. Maar ik ben niet bang om te rijden en rijd gerust in m’n eentje naar de andere kant van het land als dat nodig is. Verder dan dat ben ik geloof ik nooit (alleen) gekomen, omdat ik nooit in een situatie ben beland waarin ik in m’n eentje naar bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk zou moeten rijden. Ik zou het wel durven.

Als ik samen met m’n man ergens heen gaan rijdt hij vaker dan ik. Meestal verdelen we het zo dat de ene de heenreis doet en de ander te terugreis, maar nu met m’n dikke buik gaat het minder prettig en rijd ik liever kortere stukjes.

Overigens rijd ik liever alleen dan met mensen in de auto. Lekker m’n eigen muziekje aan, geen commentaar van anderen en gaan. Heerlijk.

♥♥
<<

Anoniem321

Bericht 26 Jun 2019 08:40

Re: Auto rijden

Ik vind autorijden prettig. Het maakt me ook niet veel uit wat voor afstand ik moet rijden.
Ik rijd sowieso 4 dagen per week naar werk (afstand enkele reis 35 km).
Ik rijd eerlijk gezegd het liefst alleen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 26 Jun 2019 08:43

Re: Auto rijden

Ik rijd niet vaak in de auto, wel wekelijks een stukje van 10 min.
Maar zoals pas gingen we naar Terschelling en dan rij ik ook gerust anderhalf uur naar Harlingen. Vorig jaar heb ik ook deels naar onze vakantie in Zuid Frankrijk gereden.

Ik wil alleen niet door binnensteden rijden omdat ik dat nooit gedaan heb, het te druk/chaotisch in mijn hoofd voelt (als bijrijder al) en ik de regels mbt trams etc niet ken
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 26 Jun 2019 08:50

Re: Auto rijden

Ik rijd sowieso 3x per week heen en weer naar mijn werk (25km enkele reis).
Daarnaast rijd ik ook wel eens naar mijn schoonouders (2 uur rijden enkele reis).

Ik vind rijden op zich helemaal niet erg, maar als ik samen met mijn man ga, rijdt hij toch meestal.
Hij vindt het nog leuker, haha.
Wel heb ik, sinds de zwangerschappen, dat ik rijden in het donker enger/minder leuk vindt. Vooral als het heel hard regent.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jun 2019 09:16

Re: Auto rijden

Ik vraag het hier misschien ook aan de verkeerde doelgroep, maar hoor op mijn werk regelmatig dat ze het echt te ver rijden vinden. Ik werk bij een landelijke organisatie en probeer alles binnen een uur voor iedereen te plannen. Dus we maken gebruik van verschillende locaties en toch hoor ik zo vaak: nee dat is echt te ver. Wij checken het wel altijd even en vaak gaat het dan over stukken van max 40km.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Jun 2019 09:32

Re: Auto rijden

Ik ben niet dol op autorijden. Ik ben niet bang, maar het is gewoon geen hobby. Ik rij wel naar mijn werk (enkele reis 35km), maar mijn ouders (200 km). Dat is geen probleem. Zodra mijn man meegaat kruip ik bijna altijd op de passagiersstoel.

Ik vind het niet prettig om in een vreemde stad te rijden. Ook in het buitenland (bergen..) rij ik niet graag.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 26 Jun 2019 09:35

Re: Auto rijden

Mij maakt het niet uit, ik rij overal heen.
Vriendin van mij komt amper onze stad uit. Als die al bijvoorbeeld 25 km van huis moet en ergens waar ze nog nooit geweest is, kan ze zich er al druk om maken. Haar vriend rijdt dagelijks 30-40 km naar zijn werk, maar voor een week vakantie 200 km rijden vindt hij eigenlijk al te ver.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 26 Jun 2019 09:44

Re: Auto rijden

Ik rij zelden auto, omdat ik er geen heb. Toevallig twee weken geleden familie naar Schiphol gebracht met hun auto (50 km). Rijden ging prima, maar aan m’n concentratie merkte ik wel dat ik het een tijd niet gedaan had.
Ik heb genoeg vertrouwen in mijn kunnen dat ik, mocht het echt nodig zijn, zonder problemen heel Nederland door zou rijden.
<<

Anoniem316

Bericht 26 Jun 2019 09:45

Re: Auto rijden

Ik rijd overal heen. Ik ben gek op autorijden. Als we ver moeten rijden, wisselen man en ik altijd af. Op het moment, nu we een nieuwe auto hebben, is het vaak strijd wie mag rijden haha.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 26 Jun 2019 09:54

Re: Auto rijden

Ik rijd 3 keer in de week 140 km. per dag voor mijn werk. Daarnaast rijd in het weekend ook nog regelmatig stukken met de auto. Ook gaan we regelmatig met de auto op vakantie en ik vind het geen probleem om alleen naar Frankrijk te rijden bijvoorbeeld. Dus ja, ik rijd wel veel auto en heb er geen problemen/ moeite mee. Heb meer moeite met mensen die niet anticiperen of asociaal rijden.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Jun 2019 09:55

Re: Auto rijden

Ik vind autorijden super leuk! Muziekje op, koffietje, heerlijk! Ik rij dus graag en lange afstanden, in een drukke stad of in het buitenland maken me niet uit. Toen ik voor werk echt veel moest rijden was ik er na een werkweek wel klaar mee en liet ik anderen rijden in het weekend haha.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers