Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 19:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben weer bezig om het op de rit te krijgen.

Vanavond hadden we een lekker maaltje.
Vers gekookte, geraspte bietjes. Quinoa. In sojasaus gemarineerde varkenshaas geroerbakt met veldspinazie. En blokjes feta er overheen.
Ik wilde het eigenlijk zonder vlees doen, maar mijn man houdt niet van bietjes en dan zou het wel erg karig worden.


Minx, nee dat boek ken ik niet.

Bloempje, wat grappig dat jij dat cakeje wel lekker vond. Sanne vond het echt vies. Volgens mij heeft daarna niemand het meer geprobeerd, haha.

Roque, was dat de quinoa risotto met pompoen? Of een andere? Hoe smaakte het?
<<

Anoniem166

Bericht 15 Nov 2013 19:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb die risotto van quinoa met pompoen gemaakt vorig weekend.
Echt een aanrader, het wat ontzettend lekker. Ik had een pompoen van een dikke kilo. Ik heb van een deel een pompoensoep gemaakt en de rest voor het gerecht met quinoa. Mijn vriend vond het ook echt heerlijk, terwijl het hem niet echt lekker leek.

Morgen krijgen we eters en waarschijnlijk ga ik het dan weer maken.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 19:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk om te lezen!
Ik vond het ook echt lekker. M'n moeder en man vonden het niet zo bijzonder. Ik vind pompoen sowieso heerlijk!
<<

Anoniem166

Bericht 15 Nov 2013 20:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had nog nooit een hele pompoen gebruikt. Normaal pak ik altijd de diepvriespompoen van de AH.
Had je nog bijna een PM gestuurd om te vragen hoe ik dat ding moest schoonmaken etc, of hij ook eerst moest rijpen, maar google en de filmpjes van AH op youtube hielpen ook al wat. Vond het wel een pokkewerk trouwens.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 20:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, grappig!
Ik pak altijd de flespompoen, ideaal!
<<

Anoniem166

Bericht 15 Nov 2013 21:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Smaakt die hetzelfde als zo'n ronde pompoen dan? En die is makkelijker hanteerbaar in de keuken?
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 21:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, veel makkelijker! Minder afval en veel makkelijker te schillen. Het schijnt zoeter te zijn, maar ik proef dat niet echt. Er zit wel eens een gewone pompoen in m'n groentepakket.
<<

Anoniem4

Bericht 16 Nov 2013 09:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, die eimuffins die je in het lunchtrommel topic hebt geplaatst, kun je die ook invriezen? Of worden ze dan zompig?
<<

Anoniem186

Bericht 16 Nov 2013 09:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Weet ik niet. Ik wil dat ook nog steeds eens proberen.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 16 Nov 2013 10:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben eigenlijk wel blij om te lezen dat het bij meer mensen hopeloos is momenteel. Ik kan me heel moeilijk in houden met zoetigheid en ongezond eten, zal wel door de tijd van het jaar komen :) Ik sport nu wel, dat is dan weer een pluspunt haha.

Het voelt trouwens wel dat mijn lichaam behoefte heeft aan meer voedsel, ik vind het alleen lastig waar ik mee ik verzadigd gevoel krijg en wat gezond is. Heeft iemand tips?
<<

Anoniem44

Bericht 16 Nov 2013 17:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb dat nu ook! Mijn lichaam vraagt echt om meer eten. Ik weet niet of het komt doordat ik langere stukken ben gaan hardlopen, of dat het door de temperatuursverandering komt. Denk dat het iets heel natuurlijks is, ik ga gewoon lekker wat meer eten, geen moeite mee, haha. Wel proberen om natuurlijk van de gezonde dingen meer te eten en niet van de ongezonde snacks.

Ik ben ook altijd ongeveer 5 kilo zwaarder in de winter. Het is echt alsof mijn lichaam dat gewoon nodig heeft. Het is niet schokkend hoor, in de zomer heb ik een bmi van rond de 19.5 en in de winter zoiets als 21.5
<<

Anoniem4

Bericht 16 Nov 2013 18:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nu ik 3 à 4 keer per week sport, blijf ik de hele dag eten. Wel allemaal gezonde dingen trouwens, maar niet altijd clean.
Was er echt een beetje in doorgeslagen :redface:
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 16 Nov 2013 20:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Vandaag was bij mij ook allerminst clean met een high tea. Was wel erg lekker!

Gelukkig wel vanmorgen in de sportschool heel erg hard gesport en alvast veel calorieën verbrand. Hopelijk compenseert het een beetje.
<<

Anoniem273

Bericht 17 Nov 2013 19:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mmm, vanavond dit recept uitgeprobeerd: http://www.24kitchen.nl/recepten/groent ... tencrumble
Erg lekker! De ontbijtkoek is niet zo 'clean' maar de rest wel.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 17 Nov 2013 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 48

Bericht 17 Nov 2013 20:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt lekker azi :)

Hier eindelijk ook weer goed bezig. Vandaag een heerlijk tomatensoepje gegeten als brunch met twee eieren. Had van de soep alles zelf gemaakt dus geen bouillonblokje aan te pas gekomen. Vanavond hebben we een pompoencurry gegeten met plakken zuurdesembrood die ik had ingesmeerd met olijfolie en knoflook en dan ff in de oven roosteren.

Daarnaast heb ik vast een recept getest voor de verjaardag van mijn vriend. Ik heb nl een worteltaart gemaakt. De enige ingrediënten die er in zijn gegaan. Wortels, kokosolie, kokosbloesemsuiker, volkoren meel, kaneel, ei, walnoten en koekkruiden (ipv nootmuskaat) en bakpoeder.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Nov 2013 23:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat goed! En lekker!

Ik heb vandaag een bagger vette White Chocolate & Raspberries New York Cheesecake gemaakt. :razz:
<<

Anoniem29

Bericht 18 Nov 2013 08:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lekker Minx!

Ik ga straks ook weer gezonde boodschapjes doen. Mijn ouders waren 2 weken op vakantie en ik plan elke week een dag met mijn vader om boodschappen te doen (ik heb geen auto en zo kan ik toch weekboodschappen halen, en het is gezellig haha).

Maar goed, zij waren er dus niet dus ik moest echt elke 2 dagen even naar de AH toe. Wat een bagger koop ik dan omdat ik dat allemaal zie liggen zeg. Helemaal omdat ik zelf net gewerkt heb en dan zo ontzettende trek heb.

Nu dus weer gewoon 1x per week boodschappen doen. Heb er zin in. Veel gezonde dingen inslaan :D
<<

Anoniem 48

Bericht 18 Nov 2013 09:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bijzonder is dat he. Ben er eigenlijk weer mee begonnen omdat ik me weer fitter wil voelen en merk ook gelijk dat de kg's er weer af vliegen. Ga gewoon lekker zo door en ben benieuwd wat mijn lichaam uiteindelijk aan gaat geven.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Nov 2013 10:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe was de worteltaart, Minx? En heb je een volledig recept?
<<

Anoniem 48

Bericht 18 Nov 2013 10:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja ik vond hem echt super lekker

200 gram wortel
2 eieren
100 gram kokosbloesemsuiker
200 ml zonnebloemolie
2 eetlepels wijnsteenbakpoeder
100 gram walnoten
225 gram volkorenmeel
2 eetlepels kaneel
1 eetlepel vers geraspte nootmuskaat
Snufje zout

1 verwarm de oven voor op 180 graden
2 rasp de wortels
3 meng de walnoten meel, kaneel bakpoeder en nootmuskaat
4 meng de olie eieren en suiker tot een luchtig mengsel.
5 voeg langzaam een beetje van het meelmengsel toe aan het eimengsel en ga zo door tot het volledig opgelost is.
6 zet het nu 45 minuten in de oven.

Dit is het originele recept. Zelf heb ik wat dingen aangepast. Kaneel is 1 eetlepel geworden en daarbij zijn 2 eetlepels koekkruiden gekomen (had geen nootmuskaat) verder dus de zonnebloemolie vervangen en de volgorde van ingrediënten want hierboven word de wortel nergens toegevoegd. Die heb ik als eerste bij het meelmengsel gedaan en toen daarbij het eimengsel. Andersom word luchtiger maar bij gebrek aan goede apparatuur was dit beter. En officieel hoort er nog een topping op van 125 gram roomkaas, 4 eetlepels boter, 1 eetlepel sinaasappelschil en 1 eetlepel kokosbloesemsuiker. Dit vond ik om het te proberen nog een beetje te veel.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Nov 2013 12:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe smaakt die kokosbloesemsuiker?
En voor welke olie heb je het vervangen, kokosolie?
Klinkt goed hoor!
<<

Anoniem 48

Bericht 18 Nov 2013 15:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het beetje dat ik los geprobeerd heb vond ik heel chemisch smaken haha. In het recept verwerkt smaakt het gewoon lekker zoet. Heb wel de ontgeurde olie gebruikt andere zag ik niet staan in de winkel waar we waren. Heb er vanochtend ook mee ontbeten bij gebrek aan ander ontbijt. Dat in combi met een kom tomatensoep die nog over was heb ik toch zeker 5 uur op kunnen teren. Nou ja hoeveel soorten taart heb je dat mee.
<<

Anoniem 48

Bericht 21 Nov 2013 11:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha kwam er gister achter dat het theelepels met kruiden moest zijn. Maar met eetlepels is het echt lekker kruidig. Zou dat dus niet veranderen.
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:58

Bericht 26 Nov 2013 10:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe gaat het hier met het clean eating? Ik ben sinds afgelopen maandag weer begonnen. Afgelopen weken erg slecht gegeten en omdat ik ook nog een paar kilootjes wil afvallen de draad weer opgepakt. Ben ook weer begonnen met (bijna) elke dag sporten (fietsen/ aerobic/ pilates/ zwemmen/ thuis oefeningen) en wat minder pasta/ rijst/ aardappel en brood eten.

Gister ontbeten met yoghurt met zelfgeperst fruit, lunch heb ik eimuffins met spinazie en feta gegeten en als tussendoortjes aardbeien, banaan en een handje noten. Avondeten was paprika's gevuld met bio-gehakt, kidneybonen, bruine bonen, mais, kikkererwten, tomaat en kruiden. Een herstelmaaltijdje want ik ben voor het eten nog even gaan mountainbiken.

Vind het wel moeilijk om elke lunch iets gezonds te eten, aangezien ik niet zo'n salade eter ben. Hebben jullie nog lekkere ideeen? En hoe maken jullie gebak/ cake? Ik heb spelt- meel & bloem in huis maar vind het toch moeilijk iets ermee te doen. En hartig? Ik hou echt van hartige hapjes, wat voor hapjes maken jullie?

Als jullie nog leuke receptjes hebben, plaatsen :-)
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 28 Nov 2013 15:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Blegh, ik heb bedacht dat ik van mijn cafeïneverslaving af wil, dus ben vandaag maar cold turkey begonnen. Niet leuk en dan schijnen dag 3 en 4 nog het ergste te zijn. Nouja, we zien het wel weer. Verder niet zo vreeeeselijk clean bezig, maar goed, one battle at a time.

Littlejoy (ik kan het gewoon niet schrijven op jouw manier :P), ik heb laatst een 'cleane' wortel- en appeltaart gebakken, die smaakten erg lekker:
http://suikerwijzer.nl/appeltaart-zonder-suiker/
http://suikerwijzer.nl/carrot-cake-zonder-suiker/

Komend weekend wil ik 'cleane' pepernoten bakken:
http://suikerwijzer.nl/suikervrije-krui ... epernoten/
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers