Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wennen aan nieuwe bril

<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 23 Jun 2019 22:51

Wennen aan nieuwe bril

Ik heb donderdag de 13e mijn nieuwe bril en zonnebril (beide op sterkte) opgehaald. Vanaf het begin heb ik mijn nieuwe bril opgezet maar ik kan maar niet wennen.
Zolang ik stil zit en recht vooruit kijk, gaat het wel. Maar zodra ik beweeg, een trap af moet etc. dan lijk ik dol te worden en beweegt het beeld niet goed mee.

Bij mijn nieuwe zonnebril lijkt het een stuk minder te zijn.

Hoe lang duurt het bij jullie voor je gewend bent? Ik kan me niet herinneren dat ik er bij mijn andere brillen zo lang over gedaan heb! Ik sta ook elke ochtend met hoofdpijn op.

Overigens is mijn sterkte niet enorm veranderd. Ene oog 0.25 erbij en bij het andere er af.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Jun 2019 23:09

Re: Wennen aan nieuwe bril

Ik zou hier mee terug gaan dit lijkt me niet goed. Ik heb nooit hoeven wennen aan een bril.
2015 💙
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 23 Jun 2019 23:21

Re: Wennen aan nieuwe bril

Heb je een cilinder?
Ik heb vroeger gehad dat de cilinder een kwartslag gedraaid was, waardoor ik een heel onrustig beeld had. Duurde lang voordat daar erachter waren en ik maar moest ‘stoppen met zeuren’...
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 24 Jun 2019 07:11

Re: Wennen aan nieuwe bril

Heb je een cilinder idd?

Ik zou er toch even mee terug gaan, waar heb je de bril gekocht?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem279

Bericht 24 Jun 2019 07:16

Re: Wennen aan nieuwe bril

Het lijkt wel of er een andere sterkte of cilinder in zit dan je gewend bent? Ik herken het wel maar bij mij was het zo dat ik moest wennen omdat ik jarenlang de verkeerde sterkte aangemeten het gekregen. De bril met de juiste sterkte voelde de eerste dagen echt heel bizar, inderdaad dezelfde klachten die jij omschrijft, en inderdaad vooral met het draaien van het hoofd. Ik zou even na laten kijken of er wel de juiste glazen in zitten.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 24 Jun 2019 08:06

Re: Wennen aan nieuwe bril

Gewoon even teruggaan. Na een weekje moet het wel wennen namelijk. Door de donkere glazen van je zonnebril heb je daardoor minder last.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Jun 2019 10:18

Re: Wennen aan nieuwe bril

Ik moet ook altijd wennen een paar dagen. Zit die wel goed afgesteld? Zou zeker even terug gaan
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Jun 2019 11:34

Re: Wennen aan nieuwe bril

Ik zou even terug gaan en er naar laten kijken. Heb jaren geleden weleens gehad dat een glas verkeerd om in het montuur is gezet. Ben 3x terug geweest voordat ze erachter kwamen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem288

Bericht 24 Jun 2019 15:32

Re: Wennen aan nieuwe bril

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 24 Jun 2019 17:26

Re: Wennen aan nieuwe bril

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb idd een cilinder. Volgens de opticien komt het omdat ik nu i.v.m. de sterkte zeer dun geslepen glazen heb en het dan langer kan duren voor ik gewend ben. Ik heb het idee dat het vandaag voor het eerst beter gaat.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Jun 2019 10:11

Re: Wennen aan nieuwe bril

Ik moest de laatste keer ook ruim een week wennen. En ik kon hem ook alleen opzetten meteen als ik opstond. Als ik eerst de oude had gedragen en daarna pas de nieuwe, ging het voor geen meter. Maar ik zou het na meer dan een week toch even laten controleren, gewoon voor je eigen gemoedsrust.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers