Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Jun 2019 13:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Vraag het meer omdat hij dat al meerdere keren heeft gezegd natuurlijk. Vraag mij dan af wat hem precies tegenhoudt. Vooral als je al bijna 3 jaar bezig bent.

Mij hebben ze inderdaad ook eerst helemaal onderzocht. Mijn vriend hoefde alleen 1 keer later in het proces een potje zaad brengen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jun 2019 14:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik had dit ook al eerder gezegd Emma, maar juist nu jullie weer wat dichter bij elkaar komen is dat ook wel
Lastig natuurlijk.

Bij ons is eerst alleen maar bloed afgenomen waarna bij mij meteen het probleem al naar voren kwam.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 16 Jun 2019 16:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja Zora dat is ook zo. Ik denk dat het de angst is dat aan hem ligt, al zegt hij van niet als ik ernaar vraag.
En zeker omdat we weer iets dichter bij elkaar komen wil ik het niet meteen op de spits drijven, het is juist weer zo fijn nu maar voelt wel tegenstrijdig. Nou ja maar eens bellen met de huisarts en dan maar even kijken. Zij wilde in ieder geval dat ik mijn cyclus zou bijhouden en dat heb ik gedaan.

Pioen, fijn dat jullie een planning hebben!
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 16 Jun 2019 16:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Emma, hoe lang zijn jullie nu bezig? Vanaf stoppen met de pil? Wellicht inderdaad toch schaamte, man was er ook nooit echt duidelijk over. Denk dat ik er sowieso veel meer mee bezig was ook en hij had zoiets van ach komt vanzelf wel. Was helaas niet zo.
2017
2021
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 16 Jun 2019 17:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

We zijn nu ruim 2,5 jaar bezig. Ik ben een keer zwanger geweest na een jaar maar dat werd een missed abortion. Dat was vorig jaar januari. Herkenbaar dus voor jou dat je man er niet duidelijk over is! Mijn vriend kan zich daar ook meer aan vasthouden, dat het al een keer is gelukt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jun 2019 10:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lieve Caro, je zit steeds in mijn hoofd. Ik hoop zo op een gouden moment voor jullie deze week.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem316

Bericht 17 Jun 2019 19:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannende week inderdaad Caro. Wanneer ga/mag je testen?

Emma, heb je met jouw vriend een deadline afgesproken tot wanneer jullie het zonder hulp gaan proberen?

---------------------
Hier een zeer teleurstellende ronde met een hogere dosis clomid. Zit nu op dag 18 van de cyclus en er gebeurd gewoon helemaal niks. Ik heb vandaag zo veel moeten huilen daarom. De wens wordt met de dag groter en dus ook steeds pijnlijker als het niet lukt. Vrijdag nog een laatste echo en dan gaan we bekijken wat we dan gaan doen. Wil sowieso de menstruatie afwachten (we gaan namelijk na vrijdag op vakantie) en dan maar verder zien. Ik ga op het moment nergens meer van uit en de gedachte dat het maar bij een blijft spookt steeds vaker door mijn hoofd terwijl het nog lang niet zover is.
Maar man, wat een kuttijd. Eerst ben je alleen maar bezig met zwanger worden, vervolgens maak je de stap naar het ziekenhuis en moet je verdorie al blij zijn als je uberhaupt iets van eitjes hebt.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 17 Jun 2019 21:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee, het is ook gewoon kut allemaal. Knuffel voor jou :hug:
Ik hoop dat je kan genieten van de vakantie!

Donderdag heb ik een dubbele afspraak staan bij de huisarts, heb mijn cyclus bijgehouden sinds de curretage dus dat gaan we dan bespreken. Ben benieuwd! Nu die afspraak staat vind ik het ook wel fijn dat er wat gaat gebeuren. Heb het aan mijn vriend laten zien en die vindt het toch ook wel een goed idee om naar de huisarts te gaan nu hij het zo concreet voor zich zag dus dat is fijn :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jun 2019 21:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah wat klote allemaal Dee.

Ik dacht vroeger altijd een kind krijgen is heel makkelijk maar dat is het helemaal niet


Emma wat goed dat je toch naar de huisarts gaat hopelijk kan die wat voor je doen
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jun 2019 21:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro hoe is het met jou ?
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 17 Jun 2019 22:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn Emma dat het voor je vriend wat concreter wordt op deze manier en dat hij het nu wel een goed idee vindt!
Ja we gaan aankomende week lekker genieten. Wie weet doet het wat haha.
<<

Vydae

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 08 Jun 2019 20:46

Bericht 18 Jun 2019 06:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dank jullie wel voor het reageren en meedenken. Doet me goed te lezen dat het herkend wordt welke impact ons traject op de relatie kan hebben. Leuk ook dat er een man meeleest en schrijft. Dus dank. Geeft vaak toch een andere visie op de zaak.

De rust is weer een beetje teruggekeerd en nu staan we gelukkig toch nog steeds dichter bij elkaar dan vorige week tijdens dat intense gesprek leek.

Idee van praten met een coach spreekt me aan. Wil ik wel als optie achter de hand houden. @Emma en @Caro, zou ik dat adres ook mogen misschien?

@caro is er bij jou al nieuws?
<<

Vydae

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 08 Jun 2019 20:46

Bericht 18 Jun 2019 06:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@Dee wat een zwaar traject, steeds maar weer afwachten met die Clomid. Slopend. Veel sterkte

@Emma goed dat jullie naar de ha gaan en je vriend mee gaat. Benieuwd wat daaruit komt!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jun 2019 06:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee wat naar dat het niet aan lijkt te slaan zeg! Hopelijk kunnen jullie wel genieten van jullie vakantie ondanks het verdriet dat je nu voelt. Ik duim echt dat het snel jullie beurt is!

Caro hoe is het bij jou? Denk veel aan je!

Emma wat fijn dat er concrete stappen genomen worden nu. Succes!

♥♥
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 18 Jun 2019 08:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee, wat rot dat de medicatie niks lijkt te doen. En elke keer maar weer wachten tussendoor, zo frustrerend dat je zelf niks kan doen verder. Hopelijk bied de vakantie enige afleiding en kan er vrijdag een plan worden opgesteld.

Sarah, bij jou nog steeds spannend?

Vydae, fijn dat er weer wat rust is. Je kan soms zo uit elkaar liggen met emoties.

Caro, nog paar dagen wachten denk ik tot je officieel mag testen?
2017
2021
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jun 2019 08:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn Emma dat je vriend nu ook inziet dat een bezoekje naar de huisarts echt geen kwaad kan! Verder merk ik aan de verhalen hier dat ieder ziekenhuis echt verschilt in aanpak. Wij hebben een intake gesprek gehad, daarna moesten we allebei bloed laten afnemen, mijn vriend's zaad werd gecontroleerd en bij mij werd er direct dat doorspuiten ingepland. Pas met al die uitslagen samen werd er een behandelplan opgesteld.

Dee: wat rot dat de medicatie niks doet :-(. Wat kan je je dan machteloos voelen he, je wil het allemaal zo graag, je neemt de medicijnen en zelfs dan doet je lijf nog niet helemaal mee. Wat zei het ziekenhuis nog?

Sarah: hoe is het bij jou?

Vydea: fijn dat er iets meer rust is! Iedereen ervaart dit op zijn eigen manier, en ook weer op verschillende momenten. Woon je in de buurt van Utrecht? dan kan ik je wellicht wel dat adres geven!

Pioen: goed onthouden van je! Lief dat je aan me denkt! Helaas heb ik sinds gisteren wat (oud) bloedverlies bij het afvegen, en dat is exact twee weken na de punctie. Dus ik doe de bolletjes nog wel inbrengen maar ik weet instinctief dat het allemaal geen zin meer heeft. Het is mislukt deze poging.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Jun 2019 10:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah nee wat naar Caro knuffel voor jou

Hier vanochtend getest 1 dikke streep. Bah. Vraag me dan wel eens af of ik ooit 2 strepen ga zien. Maarja vrijdag naar de huisarts en hopelijk verwijst die me ook door naar het ziekenhuis. Heb inmiddels al een heel lijstje met dingen voor om te vragen.

Zo heb ik sinds de buitenbaarmoederlijke zwangerschap onderin mijn linker buik pijn wat doorstraalt naar mijn been zo erg dat ik amper kan lopen. Geen idee wat dat is
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Jun 2019 10:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat ontzettend teleurstellend weer voor jullie, Caro en Sarah. Hopelijk vinden jullie gauw weer kracht en moed om door te gaan. :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jun 2019 10:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

sarah1985 schreef:Ah nee wat naar Caro knuffel voor jou

Hier vanochtend getest 1 dikke streep. Bah. Vraag me dan wel eens af of ik ooit 2 strepen ga zien. Maarja vrijdag naar de huisarts en hopelijk verwijst die me ook door naar het ziekenhuis. Heb inmiddels al een heel lijstje met dingen voor om te vragen.

Zo heb ik sinds de buitenbaarmoederlijke zwangerschap onderin mijn linker buik pijn wat doorstraalt naar mijn been zo erg dat ik amper kan lopen. Geen idee wat dat is


Voor jou ook een knuffel! Succes bij de huisarts!

Ik vraag me ook wel eens af of ik ooit twee strepen ga zien. Soms is het zo snijdend deze onzekerheid dat ik haast wil opgeven.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2019 10:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro wat ontzettend balen en rot.
Weet je inmiddels al hoeveel embryo's er ingevroren zijn?

Sarah voor jou ook super rot.

Jullie wachten allebei al zo lang. Die onzekerheid of het ooit nog gaat lukken is killing. Dikke knuffel voor jullie allebei.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jun 2019 10:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee, wat ik gek vond want ze hadden gezegd dat we er een brief over zouden krijgen. Maar die brief hebben we dus niet gehad. Ik ga er maar even vanuit dat zodra ik bel om door te geven dat ik ongesteld ben geworden, er een gesprek volgt over de verdere procedure. En dat ik het dan wel via mijn eigen ziekenhuis te horen krijg.

Ik gok dat ze me in mijn natuurlijke cyclus gaan laten terugplaatsen en niet in een GEEP. En dan is het nog de vraag of het met ovulatietesten bijgehouden gaat worden of weer met controles. Van mij mag het eerste wel. Ben ook nu wel ergens blij dat er een tijd geen medicijnen gebruikt hoeven worden. De progesteron bolletjes doen me écht geen goed: ze maken me depressief en angstig en het is tijd dat ik eens zonder alle troep weer mezelf ga voelen.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2019 11:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hmm dat is gek inderdaad. Ons werd destijds bij de terugplaatsing al verteld hoeveel embryo's ze konden invriezen en dat kregen we later ook nog bevestigd per brief. Het lijkt me toch fijn voor jullie om te weten wat er nog over is voor volgende rondes.

Zijn er verder nog verschillen/voordelen van terugplaatsen in een eigen cyclus, naast het feit dat je dan dus geen medicijnen hoeft te gebruiken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jun 2019 11:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bij de terugplaatsing werd gezegd dat ze dag erna (dus dag 4) nog zouden kijken naar de verdere deling van alle embryos, en als er dan tussen zaten die niet meer verder waren gegroeid zouden die afvallen. Vond ik op zich wel logisch en we hadden er nu nog 8 over. Eventueel vallen er natuurlijk met het ontdooien weer wat af.

Van wat ik nu weet, zijn er drie opties.

I: Terugplaatsing in een GEEP cyclus. Dan wordt alles geregeld en heb je ook 100% kans op terugplaatsing (omdat ze dan je 'tijdslot' kunnen reserveren bij het UMC).
II: Terugplaatsing in natuurlijke cyclus, met monitoring van de cyclus + opwekking ovulatie met Ovitrelle.
III: Terugplaatsing in natuurlijke cylcus en zelf monitoring door ovulatietesten.

Bij de laatste heb je 1% kans dat ze je niet kunnen behandelen als je in aanmerking komt voor de terugplaatsing, dit omdat dan de tijden vol kunnen zitten. Máár het schijnt dat de kans op een zwangerschap íets hoger is, denk persoonlijk omdat hoe minder je rommelt, hoe beter het is.

Dus ik gok dat ze mij met optie II of III willen behandelen. Ik heb zelf een voorkeur voor III, puur omdat er dan minder van mij fysiek gevraagd wordt. Voor dit gedoe had ik een redelijk normale cyclus, van rond de 30 tot 35 dagen. Wel heb ik een zeer lichte vorm van PCOS dus het kan zijn dat er ergens een cyclus tussen zit die raar verloopt. En dan zou ik weer neigen naar optie II. Maar ik ga maar even af op mijn arts!
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 19 Jun 2019 12:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah shit zeg Caro. Ik kreeg inderdaad ook ene brief maar al wel vrij snel. Bij ons ziekenhuis wordt trouwens altijd een cyclus pauze gehouden na een punctie. Weet niet of dat bij jouw ziekenhuis ook zo is?
2017
2021
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2019 12:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh echt Pioen?
Bij ons werd er wel een pauze ingelast mocht er na de terugplaatsing geen embryo meer over zijn, en je dus direct weer een nieuwe ronde in moest met punctie.
Maar een cryoterugplaatsing kon wel direct weer.

Caro in jouw geval zou ik ook het liefst gaan voor de optie met zo weinig mogelijk medicatie, als de arts dat natuurlijk ook adviseert.
Ik hoop voor je dat je snel echt duidelijkheid hebt over de volgende stappen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy