Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje over buren

<<

Anoniem301

Bericht 17 Jun 2019 09:11

Re: Vraagje over buren

Pluis schreef:Zoooo herkenbaar!

Een van de kinderen heeft een vriendje een paar straten verder. Vriendje heeft ook nog een broertje van 5. Het is hier dus regelmatig gebeurt dat de bel al om 9.30 gaat en er 2 kinderen voor de deur staan. Telefoon/Tablet/DS mee en vragen of ze mogen spelen. Allemaal prima maar 1) wij, ook de kinderen, slapen nog om 9.30. 2) met het vriendje kunnen ze zich vermaken maar met broertje niet die krijg je er gratis en voor niks bij. 3) op zaterdag heb ik een vrije dag en heb ik vanallesennogwat te doen. Uiteindelijk stuur ik ze naar huis omdat ze de tent afbreken of zeg dat ze dan daar maar moeten gaan spelen. Zeggen die kinderen doodleuk dat ze ‘niet in huis mogen’ of dat ‘Papa en mama niet thuis zijn’. ‘S avonds op een verjaardag hoor ik dan dat de moeder aan het schilderen was, iemand ze tegen is gekomen bij een tuincentrum of ik lees op Facebook ‘dat ze zo lekker opgeruimd heeft #schoonhuis #heerlijk’. En dan wordt ik best een beetje pissig. Als ik iets moet of wil regel ik altijd oppas, blijft een van ons bij de kinderen, neem ik ze mee en als dat allemaal niet gaat gaan mijn plannen niet door. Welkom in de wereld met kinderen. Kinderen gaan hier voor het opruimen van het huis, schilderen of winkelen.

Ik heb haar geappt dat ik dat niet zo tof vind en ze volgende keer het op z’n minst even kan vragen en krijg dan als reactie dat de kinderen buitenspelen en zij dan niet weet dat ze naar mij gaan. Die kinderen zijn 5 en 7 en zelf zijn ze weg :palm:


Met het dikgedrukte ben ik het helemaal eens! En van mijn buurvrouw, de vraag of hij bij ons mag, want ze wil even een uurtje slapen, ik vind het echt zo bijzonder. Ik wil ook best een uurtje slapen, maar daar ga ik de buurvrouw toch niet voor vragen.

Maar dit verhaal vind ik wel erg hoor, gebeurt dit nu nog steeds? Hoe reageerde ze op jouw appje? En als ze om 9.30 aanbellen zou ik die kinderen zeker wegsturen en anders de ouders bellen als de kinderen aangeven niet in huis te mogen/weg te zijn. Wat verdrietig ook zeg.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 17 Jun 2019 10:56

Re: Vraagje over buren

Bizar wat sommigen vragen!
Wij hadden hier ook wel eens zaterdag om half 10 buurtkinderen aan de deur staan. We deden dan niet open. Letterlijk alles aan gordijnen zat nog dicht.

Carrie wel goed dat je gezegd had dat het een goed plan was om haar man te vragen de kliko binnen te zetten.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 17 Jun 2019 22:06

Re: Vraagje over buren

Carrie schreef:
Pluis schreef:Zoooo herkenbaar!

Een van de kinderen heeft een vriendje een paar straten verder. Vriendje heeft ook nog een broertje van 5. Het is hier dus regelmatig gebeurt dat de bel al om 9.30 gaat en er 2 kinderen voor de deur staan. Telefoon/Tablet/DS mee en vragen of ze mogen spelen. Allemaal prima maar 1) wij, ook de kinderen, slapen nog om 9.30. 2) met het vriendje kunnen ze zich vermaken maar met broertje niet die krijg je er gratis en voor niks bij. 3) op zaterdag heb ik een vrije dag en heb ik vanallesennogwat te doen. Uiteindelijk stuur ik ze naar huis omdat ze de tent afbreken of zeg dat ze dan daar maar moeten gaan spelen. Zeggen die kinderen doodleuk dat ze ‘niet in huis mogen’ of dat ‘Papa en mama niet thuis zijn’. ‘S avonds op een verjaardag hoor ik dan dat de moeder aan het schilderen was, iemand ze tegen is gekomen bij een tuincentrum of ik lees op Facebook ‘dat ze zo lekker opgeruimd heeft #schoonhuis #heerlijk’. En dan wordt ik best een beetje pissig. Als ik iets moet of wil regel ik altijd oppas, blijft een van ons bij de kinderen, neem ik ze mee en als dat allemaal niet gaat gaan mijn plannen niet door. Welkom in de wereld met kinderen. Kinderen gaan hier voor het opruimen van het huis, schilderen of winkelen.

Ik heb haar geappt dat ik dat niet zo tof vind en ze volgende keer het op z’n minst even kan vragen en krijg dan als reactie dat de kinderen buitenspelen en zij dan niet weet dat ze naar mij gaan. Die kinderen zijn 5 en 7 en zelf zijn ze weg :palm:


Met het dikgedrukte ben ik het helemaal eens! En van mijn buurvrouw, de vraag of hij bij ons mag, want ze wil even een uurtje slapen, ik vind het echt zo bijzonder. Ik wil ook best een uurtje slapen, maar daar ga ik de buurvrouw toch niet voor vragen.

Maar dit verhaal vind ik wel erg hoor, gebeurt dit nu nog steeds? Hoe reageerde ze op jouw appje? En als ze om 9.30 aanbellen zou ik die kinderen zeker wegsturen en anders de ouders bellen als de kinderen aangeven niet in huis te mogen/weg te zijn. Wat verdrietig ook zeg.


Ik heb ze een aantal keer weggestuurd en sindsdien is het rustig. Als antwoord kreeg ik dat mijn zoon best met ze mee mocht buitenspelen. Ja doei dan kan ik er nog iedere keer achteraan. Als mijn kinderen buitenspelen fiets ik ieder kwartier een rondje om te kijken waar ze zitten en hoe het met ze gaat en verder dan een bepaalde speeltuin of straat mogen ze niet.

Een melding maken vind ik ook weer te ver gaan. Het is sneu voor de kinderen maar ik heb niet het idee dat ze er last van hebben of verder verwaarloosd worden. Ik vind het alleen best een bijzondere situatie.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers