Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk op vakantie (nacht)

<<

Anoniem291

Bericht 15 Jun 2019 00:14

Zindelijk op vakantie (nacht)

Volgende week gaan we op vakantie (2 weken) en mijn zoontje is al een paar maanden zindelijk en dat gaat overdag helemaal prima zonder ongelukjes, maar s nachts gaat het nog wel eens mis. Soms gaat het 2 weken goed, maar soms dus ook zo 4 nachten achter elkaar niet, maar ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen met vakantie. We gaan naar een kleinschalige camping maar wel in een huisje. Ik kan daar niet wassen en weet dus niet zo goed wat ik nu het beste kan doen.
Ik had in ieder geval bedacht om een matrasbeschermer mee te nemen en ook van die weggooimatjes, maar ja hij gaat er ook wel eens naast liggen en ik heb dan wel vieze beddengoed wat ik niet kan wassen en ja nu zit zijn dekbed dus in de was omdat hij erop was gaan liggen en een ongeluk had.

Wat zouden jullie doen? Moet ik hem toch weer even een luierbroekje aan doen deze periode of hebben jullie andere tips?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 15 Jun 2019 03:54

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Voor de hygiëne en ook voor je eigen rompslomp zou ik idd luierbroekjes aan gaan doen. Eventueel kun je andere kopen als normaal en iets zeggen als 'dit zijn speciale vakantie broekjes'. Als je bang bent dat hij weer went aan de luier aanhebben bedoel ik, mogelijk denkt hij zo dat het geen luiers zijn.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem277

Bericht 15 Jun 2019 04:47

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Ik zou dus absoluut geen luierbroekjes meer kopen. Ben je straks verder van huis.

Bij de leen bakker hebben ze een zeil net zo groot als het matras. Ik zou die aanschaffen en op bed leggen. Daarop een laken.
Geen molton.

Daarbij zou ik een fles wit wasmiddel meenemen. Er zal toch wel een emmer of een grote pan (bad) in het huisje zijn?
Laken erin, beetje wasmiddel en heet water. Even roeren met een lepel. Heeft het water een beetje het temperatuur dat je het aan kan raken dan goed uitspoelen in de douche of bad en over 2 stoelen hangen.
Desnoods vraag je een reservelaken of neem je er een mee.
Maar een laken is zo droog.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Jun 2019 07:40

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Maar als je in een huisje zit heb je toch minimaal een wasbak waar je de afwas in kan doen en dus eventueel ook een hoeslaken in kan wassen op de hand? Tube handwasmiddel, waterdichte molton, extra hoeslaken en onderbroeken en van die matjes mee en gaan. Ik zou dus gewoon het risico nemen om eventueel een keer een handwasje te moeten doen en geen luier meer om doen.

En aangezien jullie volgende maand pas gaan hebben jullie in ieder geval nog een aantal weken om te oefenen, wellicht gaat de knop opeens om en hoef je je daar over een paar weken geen zorgen meer over te maken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

ChiQ

Bericht 15 Jun 2019 08:26

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Hij is dus snachts gewoon nog niet zindelijk. Als hij 2x in een half jaar in zijn bedje plast dan zou ik dat snachts zindelijk noemen maar 4 nachten achter elkaar is je kind nog niet zo ver. Als dus een luierbroekje geen optie is, zou ik idd wasmiddel meenemen en een tijltje ter plekke kopen. En echt niet in een pan doen, gadver zeg.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jun 2019 08:41

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Wij hadden dit in de meivakantie ook. Wel luierbroekjes gekocht. Kind is soms elke nacht nacht, soms weken niet. Daar ga ik me niet aan wagen in een vouwwagen. Daar heb ik niet zoveel beddenspul voor en daar wil ik me op vakantie al helemaal niet bezig mee houden. Vind wassen thuis al niet leuk, laat staan op vakantie.
<<

Anoniem279

Bericht 15 Jun 2019 08:55

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Anelisan schreef:Ik zou dus absoluut geen luierbroekjes meer kopen. Ben je straks verder van huis.


Ik zou dut dus wel doen en verder hetzelfde ritueel hanteren als thuis. Dus laat je hem plassen voordat je zelf naar bed gaat, dan doe je dat gewoon ook als hij een luierbroekje aanheeft. Liever een relaxte en ontspannen vakantie zonder vervelende huishoudelijke taakjes die he nog moet doen terwijl je eigenlijk erop uit wilde, stress of de hoeslakens wel op tijd droog zijn etc, onverhoopt tóch nog natte matrassen (die niet van jezelf zijn, maar gewoon eigendom van de verhuurder zijn natuurlijk, ik zou me daar heel rot om voelen) en alle irritaties die daaruit voort komen.

Daarbij eens met Chiq, als het nu vier nachten op rij fout gaat dan redt hij de nachten gewoon nog niet. Is helemaal niet erg om hem dan een luierbroekje om te doen. Komt allemaal vanzelf goed en dat hangt er echt niet om of hij deze vakantie nu wel of geen luierbroekje draagt in de nacht.
<<

Anoniem291

Bericht 15 Jun 2019 09:28

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

@minoessepoes. We gaan volgende week al niet volgende maand

Ik vind het absoluut niet erg om een handwas te doen, alleen wat ga ik doen dan als zn dekbed nat is die kan ik niet even zo wassen natuurlijk.
De afgelopen dagen gaat het niet zo goed, maar daarvoor 2 weken geen ongelukjes en dan denk ik oh komt wel goed tijdens de vakantie maar nu niet. Neig dus toch wel heel erg naar luierbroekjes en dan duidelijk uitleggen dat het alleen voor de vakantie is, maar dacht misschien zijn er nog andere tips behalve wassen of luierbroekjes.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Jun 2019 09:32

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Nou, ik zou ook voor luierbroekjes gaan hoor.
Maar ik ben ook heel erg van "alles voor een relaxte vakantie"
Daarom slaapt mijn 3 jarige ook gewoon in een camping bedje. Terwijl er een 1 persoons bed staat haha. Op vakantie wil ik ook goed slapen en geen gedoe.

Ik zou andere luierbroekjes kopen dan normaal. en idd zeggen dat het vakantie broekjes zijn.
2016
<<

ChiQ

Bericht 15 Jun 2019 09:53

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Door verandering en spanning en meer drinken dan thuis zou ik er vanuit gaan dat het bed nat wordt en de gok niet nemen. Koop idd andere luierbroekjes zoals Salome zegt!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 15 Jun 2019 10:07

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Ik zou voor luierbroekjes gaan.

Wij hebben het met onze zoon gehad.. door de kou plaste hij in bed. Alles stonk er na.. bah..

Helaas was ook nog eens rot weer dat de was niet kon drogen. Ik heb toen meeste maar nieuw gekocht..
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 15 Jun 2019 11:18

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Ik deed altijd luierbroekjes aan op vakantie. Mijn zoon heeft tot een jaar of 7 regelmatig ongelukjes gehad. Op vakantie had ik echt geen zin in gedoe met nat beddengoed. Dus dan deden we een luierbroekje aan.
2010 2012
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Jun 2019 11:43

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Je zou ook een potje naast zn bed kunnen zetten en hem kunnen stimuleren om daarin te plassen als hij wakker wordt. Dat is misschien makkelijker dan de wc vinden in een vreemd huisje. Dan heeft hij wel de veiligheid van een luierbroekje maar minder de boodschap dat het de bedoeling is dat hij daar weer in gat plassen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 15 Jun 2019 11:46

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Gewoon luierbroekje aan doen! waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Mijn jongste van 4 is id nachten ook nog niet altijd droog en ze draagt dus altijd nog een luierbroekje, ook overdag gaat het nog vaak genoeg mis en als we een dagje weg gaan zelfs dan doe ik een luierbroekje aan..
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 15 Jun 2019 13:11

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Zou ook voor luierbroekjes gaan en het misschien gooien op speciale vakantie broekjes.
En dan na de vakantie proberen dmv een plaswekker proberen?
Juli 2019
<<

Anoniem291

Bericht 15 Jun 2019 13:12

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Teun: potje gaat mee want er is alleen beneden een wc in het huisje. Ik ga gewoon een broekje aan doen en dan gewoon plassen voor het slapen gaan en meestal laten we hem nog een keer plassen als we naar bed gaan dus gaan we ook gewoon doen en dan zien we thuis wel weer verder.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Jun 2019 13:43

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Excuus, geen idee hoe ik er bij kom, maar ik las echt volgende maand :palm:

Als ik dit zo lees is hij echt nog niet zindelijk ‘s nachts. Toen mijn oudste zindelijk werd was dat meteen dag en nacht, maar hij heeft twee keer een ongelukje gehad in de nacht en dan was het een klein beetje waarna hij alsnog wakker werd en naar de wc ging. Ik ging er vanuit dat het om een vergelijkbare situatie ging, dan is het dekbed ed dus niet nat en een hoeslaken en pyjamabroek wassen is zo gedaan maar dekbed en dekbedovertrekken natuurlijk niet, dan zou ik dus wel voor die luierbroekjes gaan en eerlijk gezegd zou ik dat thuis ook gewoon doen als hij al vier dagen op rij echt flink nat is. Dan zou ik dus wel gewoon doorgaan zoals je nu ook doet, benadrukken dat het luierbroekje niet is om in te plassen en hij wel gewoon naar de wc moet gaan maar dat het niet erg is als het mis gaat, goed dat hij het probeert.

Ik had vorig jaar toen S net een paar maanden zindelijk was een waterdichte molton mee op vakantie omdat ik inderdaad ook niet wilde dat hij het matras in het vakantie huisje onder zou plassen, vond ik ook niet zo netjes naar de verhuurder toe inderdaad.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Jun 2019 16:29

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Hier is hij snachts wel zindelijk denk ik. Wordt snachts ook wakker om te plassen. Echt een hele enkele keer paar druppels in 't luier broekje.
Maar hij heeft elke nacht een luier broekje om nog.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 15 Jun 2019 20:09

Re: Zindelijk op vakantie (nacht)

Ik zou idd gewoon lekker een broekje aan doen hoor. Wat je zegt, stel dat het dekbed nat wordt..
En sowieso, wat een gedoe om beddengoed uit te wassen op vakantie. Daarnaast geloof ik echt niet dat je kind spontaan weer elke nacht in zijn broek gaat plassen als je hem even een weekje een luierbroekje aan doet 's nachts.
E. heeft elke nacht nog zo'n broekje aan, al is ze al weken droog. Ze wil/durft gewoon nog niet zonder. Prima toch, ik zie echt geen probleem.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers