Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 13 Jun 2019 09:04

Re: Sollicitatietopic #2

Niet zo miemelen joh, oordopjes in en gaan.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Jun 2019 11:34

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:Bij mijn huidige werk is de werksfeer redelijk al mis ik de radio enorm (die stijgt enorm als arbeidsvoorwaarden voor mij) want ik kan niet tegen alleen dat typgeluid.


Ik heb nog nooit getekend voor de arbeidsvoorwaarde 'radio op de achtergrond'. Dat is iets waar je zelf wel/niet voor kiest en hoef je geen toestemming voor te vragen.

Libelle: wat fijn dat je eerste indrukken zo goed zijn!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Jun 2019 13:33

Re: Sollicitatietopic #2

Wat bedoel je precies met ik heb nog nooit getekend voor de arbeidsvoorwaarde 'radio op de achtergrond' Guattari? Als in letterlijk voor getekend? Er zijn heel vaak (secundaire of tertiaire) arbeidsvoorwaarden waar je niet voor tekent toch?
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2019 13:36

Re: Sollicitatietopic #2

Caulfield schreef:Niet zo miemelen joh, oordopjes in en gaan.

+1
<<

Anoniem282

Bericht 13 Jun 2019 14:07

Re: Sollicitatietopic #2

Harrison schreef:Wat bedoel je precies met ik heb nog nooit getekend voor de arbeidsvoorwaarde 'radio op de achtergrond' Guattari? Als in letterlijk voor getekend? Er zijn heel vaak (secundaire of tertiaire) arbeidsvoorwaarden waar je niet voor tekent toch?


Ik bedoel: als dit zo belangrijk voor je is, omdat je je anders kapot ergert aan omgevingsgeluiden (bijv. typen), zou ik dit eerst hebben uitgevraagd voordat ik een contract zou tekenen. Doorgaans ben je wel geïnformeerd (door de werkgever of je vraagt er zelf naar) in wat voor omgeving je komt te werken met alles wat daar bij hoort.

Dit probleem van Fred is zo makkelijk te ondervangen; waar hebben we het over? Dat laatste vraag ik me dan af als ik lees dat hij hier ook al over begon in een ander topic.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Jun 2019 14:11

Re: Sollicitatietopic #2

Oh zo! Ja, zet lekker een koptelefoon op.

Hee Fred, andere vraag. Als je een werkervaring niet op je cv zet omdat je het te kort vond (en zeker als het er zoveel achter elkaar zijn) dan heb je een gat, wordt daar dan niet naar gevraagd?
<<

Anoniem282

Bericht 13 Jun 2019 14:19

Re: Sollicitatietopic #2

Harrison schreef:Oh zo! Ja, zet lekker een koptelefoon op.



Dit, of stop eens een keer met zaniken/klagen/whatever over alles niet goed is aan een werkgever. Dan worden mensen weer overbetaald, dan weer onderbetaald, dan zijn ze weer niet flexibel genoeg, dan weer teveel geluiden op de achtergrond. Stamp dan je eigen toko uit de grond, zodat je jouw ideale werkplek (en alle arbeidsvoorwaarden die erbij komen kijken) zelf kunt inrichten/bepalen.

Ben een beetje allergisch (geworden) voor Freds chronische ontevredenheid als het op werkgevers aankomt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2019 15:15

Re: Sollicitatietopic #2

Kees schreef:Grappig. En stelde ze ook gewoon de gebruikelijke vragen? Of waren het dan meer casussen ofzo?

Ja, bij dezelfde werkgever maar dan andere afdeling.


Sorry, had nog niet gereageerd zag ik! Maar wij gingen dus met z'n vieren bij drie verschillende werknemers langs. Allemaal hadden ze een ander vakgebied waarvoor ze verantwoordelijk waren. Zo vroeg de één meer naar onze digitale skills en vertelden we om de beurt wat we konden op dat vlak en waar we mee gewerkt hadden. Een ander vroeg weer wat we kwamen brengen en kwamen halen bij de organisatie, er werd een casus voorgelegd en bij weer een ander moesten we wat over de persoon naast ons vertellen. Het was voor hen ook voor het eerst dat ze dit deden, maar het was een efficiënte manier om veel mensen in korte tijd te zien.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 16:02

Re: Sollicitatietopic #2

Harrison schreef:Oh zo! Ja, zet lekker een koptelefoon op.

Hee Fred, andere vraag. Als je een werkervaring niet op je cv zet omdat je het te kort vond (en zeker als het er zoveel achter elkaar zijn) dan heb je een gat, wordt daar dan niet naar gevraagd?


Dat gat is makkelijk te ondervangen. Ik zet bijv. nooit maanden op LinkedIn en CV, dus dan valt het ook niet op.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Jun 2019 16:13

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:
Harrison schreef:Oh zo! Ja, zet lekker een koptelefoon op.

Hee Fred, andere vraag. Als je een werkervaring niet op je cv zet omdat je het te kort vond (en zeker als het er zoveel achter elkaar zijn) dan heb je een gat, wordt daar dan niet naar gevraagd?


Dat gat is makkelijk te ondervangen. Ik zet bijv. nooit maanden op LinkedIn en CV, dus dan valt het ook niet op.

Oh interessant, want dat zorgt er bij mij juist voor dat ik er naar ga vragen. En als ze dan vragen of je hen eens door je carriere/cv heen wilt praten dan vermeld je het dus ook niet?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 17:35

Re: Sollicitatietopic #2

Als ze er specifiek om vragen verzin ok wel de maanden. Dan lijkt het bijv dat ik netjes een jaar ergens heb gewerkt of 3 jaar etc..
Je denkt toch echt niet dat iemand een dienstverband van 5 weken gaat vermelden bij een sollicitatie? Daar zie ik zelf niet de meerwaarde van in. Bovendien waarom zou ik als kandidaat dit allemaal precies vertellen terwijl werkgevers zich ook rooskleuriger voordoen dan ze zijn als je bij hen dienst komt?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 13 Jun 2019 17:41

Re: Sollicitatietopic #2

Maar op een gegeven moment kun je toch zelf onderscheiden wat voor baan je zoekt? Banen vijf weken volhouden past niet in mijn beeld van volwassen arbeidsrelaties. Zou me als werkgever afvragen of die kandidaat zich aan mijn bedrijf wil of kan hechten..
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 18:58

Re: Sollicitatietopic #2

Een bedrijf komt daar in een procedure niet achter omdat ik het simpelweg niet vertel. Er zijn ook genoeg zaken die bedrijven in een procedure niet vertellen waar ik om vraag. Bijvoorbeeld wel zeggen dat ze flexibel zijn maar achteraf er achter komen dat ze dat niet zijn en zo kan ik nog wel een aantal punten noemen die werkgevers verzwijgen tijdens een procedure.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Jun 2019 19:47

Re: Sollicitatietopic #2

Fred, sorry hoor, maar ik vind je echt een aparte knakker. Verzwijgen van dienstverbanden, niks uitdagend vinden, etc. Waar ik werk zitten ook genoeg mensen met oordopjes in te werken. Nog nooit iemand gehoord die daar problemen mee heeft.
Gemeenten doen zich ook anders voor in vacatureteksten, maar ik heb genoeg ervaring om te weten hoe het er aan toe gaat bij gemeenten. Als me dat niet bevalt, dan moet ik er niet solliciteren. Misschien moet je ook maar eens in eenander vakgebied solliciteren of laat je omscholen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 21:15

Re: Sollicitatietopic #2

Ik werk niet bij een gemeente. Wel ergens anders waar geen wist belang is. Bewust voor minder uur werk gekozen zodat ik een dag in de week vrij ben en daarnaast bouw ik dan ook nog ATV-dagen op. Zo'n 30 vrije dagen (elke week een dag vrij). Mij hoor je daarover niet klagen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Jun 2019 07:59

Re: Sollicitatietopic #2

Maar is het niet belangrijker dat je leuk werk hebt?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Jun 2019 09:46

Re: Sollicitatietopic #2

Klopt Kerel, maar voor nu denk ik voor het eerst in mijn carrière aan mijzelf door minder te gaan werken. Als ik vertel aan mensen dat ik 4 dagen ben gaan werken (zonder dat ik kinderen heb) staan ze daar best wel van te kijken. Het lijkt bijna niet geaccepteerd dat je als man zijnde parttime werkt (zonder dat je de zorg voor kinderen hebt). Ik vind het zelf heerlijk en geld is ook maar geld. Wat heb je eraan als kei veel werkt en het daardoor niet kunt uitgeven?

Ik weet overigens dat het een voorrecht is om minder te werken. Aangezien ik in de financiën werk en ook de salarisstrookjes van verschillende mensen bij verschillende bedrijven heb gezien verdien ik vaak nog meer met mijn 32 uur werken dan wat sommige bij 40 uur werken verdienen.

Bovendien hoef ik nu minder lang naar het weekend te verlangen, want mijn parttimedag breekt heerlijk de week.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Jun 2019 10:00

Re: Sollicitatietopic #2

Ik denk dat het sowieso altijd goed is om te checken wat men onder flexibiliteit verstaat, daar kan natuurlijk al een verschil in bestaan.

En ik denk dat je het zelf ook wel weet maar ik vind het echt ongelooflijk dat je liegt over je arbeidsverleden. En onverstandig ook, er hoeft maar een referentie of backgroundcheck te komen en ze weten dat het niet klopt.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 14 Jun 2019 10:18

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb het niet over dat jij werkt bij een gemeente, dat was maar een voorbeeld.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Jun 2019 10:55

Re: Sollicitatietopic #2

@ Harrison... Gelukkig doen de meeste bedrijven dat niet. Doen ze dat wel, dan zeg ik dat ik bij mijn vertrek vergeten ben om een referentie te vragen. Of ik zeg dat het bedrijf het zo jammer vond (of boos waren) dat ik vertrok, dat ze geen referentie wilden afgeven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Jun 2019 10:58

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:@ Harrison... Gelukkig doen de meeste bedrijven dat niet. Doen ze dat wel, dan zeg ik dat ik bij mijn vertrek vergeten ben om een referentie te vragen. Of ik zeg dat het bedrijf het zo jammer vond (of boos waren) dat ik vertrok, dat ze geen referentie wilden afgeven.

HAHAHA sorry hoor maar dat laatste gelooft toch niemand? Als ze het jammer vinden dat je weggaat zijn ze juist tevreden over je werk en willen ze dus prima iets positiefs over je zeggen. Je bent echt een rare, Fred.

♥♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Jun 2019 11:06

Re: Sollicitatietopic #2

Nee, en dat eerst is natuurlijk ook onzin want dat kan prima achteraf nog geregeld worden. Voor een referentie heb je alleen maar een contactpersoon nodig om te bellen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Jun 2019 11:07

Re: Sollicitatietopic #2

Je reacties worden steeds vreemder, Fred.
2012 & 2016
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 14 Jun 2019 11:12

Re: Sollicitatietopic #2

Bij mijn werkgever kan dat in elk geval niet. Je moet gewoon de gegevens en periodes dat je er werkte per werkgever invullen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Jun 2019 11:26

Re: Sollicitatietopic #2

Hoezo kan dat bij jouw werkgever niet June? Heeft jouw werkgever dan inloggevens van het uwv / belastingdienst waar ze bij alle prive informatie van alle Nederlanders kunnen?
Alleen dan is het te controleren namelijk!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers