Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jun 2019 19:09

Re: Stomme vragen topic #6

Zoon gaat om 19:00 naar bed. Hij wordt over het algemeen wakker tussen 07:00 en 09:00, soms een periode eerder en soms ook wel later. Hij is 2 trouwens.
Rond 19:00 is hij ook altijd echt moe, hij pakt dan zelf zijn knuffel, opent de deur en roept 'bedje toe, slaapie doen' en klimt de trap dan op.
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Jun 2019 19:10

Re: Stomme vragen topic #6

E gaat om 19:30u naar bed en wordt rond 7:30u wakker. Als we vrij zijn kan ik ze makkelijk tot 8:30u laten liggen want dan gaat ze spelen, zingen en nog een beetje dutten.
Als dit voor N en jullie werkt is het prima toch Bliss? E ging op die leeftijd om 19u naar bed maar sliep nog gerust tot 9u/9:30u.

Ik heb nog een dooky Lot. Mag je wel overnemen voor een klein prijsje als je wilt.
30-04-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Jun 2019 19:55

Re: Stomme vragen topic #6

Wij hebben vorig jaar een Dooky gekocht, vond hem toen erg handig! Nu L. alles wil zien, werkt het iets minder goed denk ik.. maar heb hem nog niet weer gebruikt.

E. en L. gaan beide rond 19.00 naar boven. L. slaapt meestal vrijwel direct, heel soms horen we haar een tijdje later nog. E. gaat standaard eerst nog spelen. De ene keer slaapt ze binnen een kwartier, een andere keer duurt het rustig 1/1,5 uur voor ze echt slaapt.
Ze zijn beide ergens tussen 6 en 7.30 wakker meestal. Mijn wekker gaat doordeweeks om 5.45uur, dus ik vind dat vroege wakker zijn dan ook niet zo gek.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jun 2019 19:59

Re: Stomme vragen topic #6

Amandine schreef:Zoiets ja, alleen is die van de Action van soepel materiaal met een soort van ziplock sluiting. Neemt dus minder plek in in de luiertas.


Bedoel je zoiets?

Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jun 2019 20:02

Re: Stomme vragen topic #6

V gaat tussen 19 en 19u30 naar bed. We kunnen haar tot 8u of wat later laten liggen. Ze is ergens tussen 6 en 8 wakker. En gaat dan nog dutten, zingen of kletsen. Nooit huilen of roepen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Jun 2019 20:25

Re: Stomme vragen topic #6

Sinds T niet meer slaapt overdag leggen we hem er tegen 19.00 in. Hij slaapt dan meestal na een kwartier en slaapt tot 6.30 gemiddeld.
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jun 2019 20:27

Re: Stomme vragen topic #6

Ik kan me voorstellen dat als N nog maar één dutje doet overdag ze 's avonds eerder moe is. Maar voorlopig houden we dan gewoon dit ritme aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Jun 2019 20:28

Re: Stomme vragen topic #6

Toen E nog klein was had zij datzelfde ritme. Ik vond t Savonds wel gezellig, en had iets meer mogelijkheden met nog even weggaan, en dat langer slapen sochtends was ook niet erg;)
R en Y liggen er tussen 19 en 19.30, maar die draaien mee in t ritme van E (en nu vind ik t Savonds ook wel lekker als ze er op tijd in liggen haha)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem268

Bericht 11 Jun 2019 20:32

Re: Stomme vragen topic #6

Is een wandelwagen nodig als je in november bent uitgerekend en niet direct in je omgeving kan gaan wandelen? Hoe veel gebruik je dat nu eigenlijk? Ik woon aan een doorgaande weg en echt wandelen zou ik bij mijn ouders doen die zelf een tweedehandsje aanschaffen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Jun 2019 20:34

Re: Stomme vragen topic #6

Ons zoontje is bijna 1 en gaat ook rond 20.00 naar bed, en wordt dan tussen 7.00 en 8.00 wakker. Ik vind het een fijn ritme.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jun 2019 20:44

Re: Stomme vragen topic #6

Ik zou een wandelwagen waar ik ook woon echt een must vinden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 11 Jun 2019 20:49

Re: Stomme vragen topic #6

Lissa schreef:Is een wandelwagen nodig als je in november bent uitgerekend en niet direct in je omgeving kan gaan wandelen? Hoe veel gebruik je dat nu eigenlijk? Ik woon aan een doorgaande weg en echt wandelen zou ik bij mijn ouders doen die zelf een tweedehandsje aanschaffen.


Ik was in november uitgerekend van onze oudste en hoewel wij hier in de omgeving volop kunnen wandelen, was het er natuurlijk niet altijd even lekker weer voor. Erg koud, regen... maar de wagen ging ook mee in de auto naar andere plekken, op bezoek gaan, boodschappen, even de stad in etc en het onderstel is ook heel veel gebruikt voor de maxi cosi. M heeft ook veel geslapen in die bak, zeker als we ergens op bezoek waren ofzo, was dat meteen haar bedje. Tot M ging lopen, is de wagen op heel veel plekken geweest! Hoe ben je anders zelf van plan om je kind te vervoeren? Steeds de maxi cosi naar de auto dragen? Of de draagzak? Dan is het wel lastiger als je nog een (luier)tas mee moet nemen. Ik zou sowieso een wagen aanschaffen, eventueel tweedehands als je denkt er niet veel gebruik van te gaan maken.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jun 2019 20:50

Re: Stomme vragen topic #6

Lissa schreef:Is een wandelwagen nodig als je in november bent uitgerekend en niet direct in je omgeving kan gaan wandelen? Hoe veel gebruik je dat nu eigenlijk? Ik woon aan een doorgaande weg en echt wandelen zou ik bij mijn ouders doen die zelf een tweedehandsje aanschaffen.

Heb de wandelwangen maandenlang voornamelijk in huis gebruikt ;)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jun 2019 20:51

Re: Stomme vragen topic #6

Ik vond de wandelwagen ook ideaal met boodschappen doen, winkelen, wandelen in een andere omgeving.
10.04.17
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Jun 2019 20:59

Re: Stomme vragen topic #6

Ja wat Saga zegt. Ik gebruik hem bijna dagelijks en ook in huis inderdaad. Wiegen in huis of even een kort blokje om om haar in slaap te krijgen. Ondanks dat we onderweg (en thuis) veel de draagzak gebruiken, gebruik ik de kinderwagen ook echt veel.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Jun 2019 21:02

Re: Stomme vragen topic #6

Ik gebruikte de wagen echt dagelijks en overdag sliep zoontje erin zo lang dat paste. Ik vond hem echt wel onmisbaar.
<<

Anoniem308

Bericht 12 Jun 2019 11:31

Re: Stomme vragen topic #6

Ik gebruik hem nog steeds vrijwel dagelijks. Voor boodschappen, even op visite, rondje wandelen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 12 Jun 2019 12:03

Re: Stomme vragen topic #6

Toen ze nog in de wagenbak paste gebruikten we ‘m meer om te gaan wandelen of boodschappen doen. Dochter wilde graag om zich heen kunnen kijken, dus toen ze kon zitten het zitgedeelte erop gezet. Ik gebruik ‘m nu voor als ik wat meer boodschappen mee moet nemen (supermarkt in de straat) of als we gaan wandelen. Verder wordt hier voornamelijk de buggy gebruikt. Makkelijker in en uit te klappen en ze zit rechter, dat vindt ze fijner.

Hier dus meer om te wandelen of boodschappen doen. Dochter is ook in november geboren en toen hebben we ‘m vanwege het weer ook niet zo vaak gebruikt. Pas vanaf februari of zo.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jun 2019 12:19

Re: Stomme vragen topic #6

Onze zoon is van november en ik heb de wagen na de kraamweek volgens mij echt dagelijks gebruikt. Het eerste slaapje van de dag deed hij vaak al wandelend, dus dan ging ik even naar de supermarkt of gewoon een rondje door de straten hier in de buurt, terwijl hij heerlijk lag te slapen. Toen hij niet meer in de reiswieg paste ging ik juist met hem wandelen tussen de slaapjes in, en de wagen ging ook altijd mee met dagjes weg etc.

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Jun 2019 13:21

Re: Stomme vragen topic #6

Ik draag veel en hier hebben beide jongens nooit in huis in de wandelwagen geslapen en hebben we de kinderwagen ook niet in huis gebruikt.
Maar toch zou ik de kinderwagen niet willen missen. Inderdaad voor even naar de stad of op pad, in het begin slapen ze zoveel en dan is het zo fijn om altijd een bedje bij je te hebben. Ook bijvoorbeeld als je ergens op bezoek bent en in de wagenbak kunnen slapen, wij gebruikte hem ook op vakantie met het vliegennet er over buiten bij ons, ik doe nog steeds altijd de boodschappen met peuter in de kinderwagen en XL boodschappennet er aan.

Wij hebben een tweedehands Bugaboo, ik ken de andere merken niet zo heel goed maar ik weet in ieder geval van de Bugaboo dat je zowel de wagenbak, de zonnekap, als het stoeltje helemaal uit elkaar halen en wassen. Dus prima ook om via Marktplaats te kopen en dat hoeft niet heel veel te kosten.

Je zou ook kunnen kijken naar een buggy soort met baby nestje er in, de Bugaboo bee bijvoorbeeld, of de Joolz hub met cocoon, maar zo zijn er vast meer opties.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Jun 2019 16:42

Re: Stomme vragen topic #6

Maar ze geeft aan dat ze niet kan wandelen in de directe omgeving en dan gaan allemaal mensen vertellen dat ze graag een blokje om gaan met hun wagen?
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jun 2019 17:16

Re: Stomme vragen topic #6

Oh ik zette er expres bij “door de straten hier in de buurt” omdat ik dacht dat ze bedoelde dat ze geen park ofzo nabij had. Maar langs straten kun je in principe ook prima wandelen toch? Maar goed, ik weet niet hoe Lissa woont natuurlijk. Als er nergens in de nabije omgeving een stoep is, kan ik me voorstellen dat je niet vanuit huis een blokje om gaat, maar dan kun je alsnog een wagen gebruiken bij tripjes naar (ik roep maar wat) het bos, een dierentuin, een stad in de buurt, de supermarkt of wat dan ook.

♥♥
<<

Anoniem268

Bericht 12 Jun 2019 17:26

Re: Stomme vragen topic #6

We wonen aan een 50-weg in een dorp wat een straat is en er is inderdaad geen stoep... wandelen doe ik misschien wel maar dan bij mijn ouders die een tweedehandsje aan gaan schaffen.

Verder willen we de box eigenlijk veel gaan gebruiken binnenshuis dus zie ik eigenlijk geen meerwaarde van de wandelwagen binnen in huis. Ik neem dan ook liever een alternatief mee om als we bij anderen langs gaan om tijdelijk in te slapen. Mijn ouders hebben zelfs een baby bedje aangeschaft.

Ik heb echt het idee dat het in ons geval enkel gebruikt gaat worden bij dagjes weg, wat we dan echt bewust moeten gaan doen om alles eruit te halen omdat het anders zonde is van die wagen aan te schaffen...?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jun 2019 17:30

Re: Stomme vragen topic #6

Veel kinderen vinden de knusheid van de wagenbak ook fijn. Een box is echt enorm als je maanden in een mini ruimte gezeten hebt. Ik heb de kinderwagen niet super veel gebruikt en toch zou ik hem niet hebben willen missen. In jouw geval zou ik een tweedehands aanschaffen. Dat heb ik ook gehad. Ik heb overigens nooit de maxicosi op het onderstel geklikt wat wel kon. De maxi-cosi is voor mij echt een autostoel. Ik droeg J vooral veel in de doek.
2015 💙
<<

Anoniem268

Bericht 12 Jun 2019 17:33

Re: Stomme vragen topic #6

Minx schreef:Veel kinderen vinden de knusheid van de wagenbak ook fijn. Een box is echt enorm als je maanden in een mini ruimte gezeten hebt. Ik heb de kinderwagen niet super veel gebruikt en toch zou ik hem niet hebben willen missen. In jouw geval zou ik een tweedehands aanschaffen. Dat heb ik ook gehad. Ik heb overigens nooit de maxicosi op het onderstel geklikt wat wel kon. De maxi-cosi is voor mij echt een autostoel. Ik droeg J vooral veel in de doek.

Ja ik denk dat ik ook wil gaan dragen en dat dan afwisselen met de box en gewoon het bedje.
Een maxi-cosi enkel op een onderstel en die direct als autostoel gebruiken is natuurlijk ook nog een mooie tussenoplossing. Of kan dat niet?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers