Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Mei 2019 06:04

Re: Sollicitatietopic #2

Ze vonden het allemaal erg leuk voor mij maar hadden het niet zien aankomen. Vooral mijn team was zeer verbaasd. Er is gelukkig al een tijdelijk oplossing voor de zomer. Daardoor vertrek ik wel iets fijner.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Mei 2019 07:54

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss, het is een soort van operationeel manager bij een bedrijf in de recreatie sector! Jij inmiddels gereageerd op die leuke vacature?

Palmyra, fijn dat iedereen je dit gunt en dat er geen problemen zijn in de zomer nu! Veel succes met je nieuwe baan!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mei 2019 15:03

Re: Sollicitatietopic #2

Klinkt leuk! In A'dam ook? Ik heb gesolliciteerd inderdaad en m'n oude leidinggevende heeft er nog een telefoontje achteraan gedaan. De contactpersoon in kwestie zou mijn brief met extra interesse gaan lezen. Kreeg een ontvangstbevestiging waarin stond dat ik binnen twee weken een reactie krijg.
❤ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 23 Mei 2019 07:19

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, 1500 meter fietsen vanaf m’n huis :) Midden in de binnenstad met wederom een kantoorhond haha.

Spannend voor jou! Klinkt goed!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2019 16:34

Re: Sollicitatietopic #2

Ik mag op kennismakingsgesprek komen, maar dit doen ze in de vorm van groepsgesprekken :shock: Als ik het goed begrijp, heb ik een paar gesprekken met steeds een medewerker en andere kandidaten! Help! Wie heeft er weleens zoiets gehad? Ik ben best sociaal vaardig, maar mag bij vreemden ook wel graag even de kat uit de boom kijken. Hoe zorg je nou dat je wel opvalt, maar niet té aanwezig bent?
❤ 7 juni 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Mei 2019 16:37

Re: Sollicitatietopic #2

@ Bliss door vooral jezelf te zijn. Dat is misschien heel cliché, maar wel waar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2019 17:03

Re: Sollicitatietopic #2

Ja is ook zo, en dat ben ik ook altijd overal. Ik kán niet eens anders. Dus het is maar duimen dat ik een beetje goed uit de verf kom dan haha. Vind het wel spannend!
❤ 7 juni 2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 28 Mei 2019 18:17

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss schreef:Ik mag op kennismakingsgesprek komen, maar dit doen ze in de vorm van groepsgesprekken :shock: Als ik het goed begrijp, heb ik een paar gesprekken met steeds een medewerker en andere kandidaten! Help! Wie heeft er weleens zoiets gehad? Ik ben best sociaal vaardig, maar mag bij vreemden ook wel graag even de kat uit de boom kijken. Hoe zorg je nou dat je wel opvalt, maar niet té aanwezig bent?


Wat lastig ik heb dit nog nooit gehad. Zou wel vragen beantwoorden af en toe als eerste en af en toe de kat uit de boom kijken om er voor te zorgen dat je niet te aanwezig of juist stil overkomt. En heel erg veel succes!!!
Carpe Diem
<<

Anoniem281

Bericht 28 Mei 2019 20:33

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss, idd gewoon jezelf zijn, maar ook; niet op alles hoeven te antwoorden, soms val je net zo goed op door even te zwijgen of toe te geven dat je er geen antwoord op hebt bijvoorbeeld.
Oogcontact maken.
Lichaamstaal, al voel je je ongemakkelijk en ken je niemand, houd je lichaamstaal open.
Geef aan dat het nieuw is voor je en geef er dan gelijk een positieve twist aan, dat het een goed leermoment voor je is enz. Geeft aan dat je open staat voor nieuwe dingen en flexibel bent enz. :nerd:
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 29 Mei 2019 14:51

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb het wel eens gehad. Het is wel een heel andere stijl van presenteren, van jezelf zijn. Vond het ingewikkelder dan gewoon alleen maar met een vertegenwoordiger van werkgever. Maar tegelijk: je kunt alleen maar jezelf zijn, ze moeten maar zien of ze je graag willen hebben. Blijkbaar hebben ze een vacature, pas je in het profiel en met de huidige krappe arbeidsmarkt, wie weet :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 29 Mei 2019 17:54

Re: Sollicitatietopic #2

@Bliss, op mijn werk doen we ook groepsgesprekken (maar is voor vrijwilligersfunctie) en de balans is inderdaad belangrijk tussen actief reageren/antwoord geven, maar niet telkens haantje de voorste zijn. En een beetje de kat uit de boom kijken is natuurlijk niet erg, zolang je maar wel actief in het groepsgesprek mee gaat (mee knikken, kijken naar degene die praat) en met een goede reactie komt als jou direct iets wordt gevraagd.

Ik ben bezig met een sollicitatiebrief, maar blijf het lastig vinden om mezelf te verkopen. Vrijwel alles in de functie is op mijn lijf geschreven, maar het is nogal gevarieerd en mijn werkervaring ook, dus betwijfel of het duidelijk uit mijn CV naar voren komt. En ze vragen serieus om een beknopte motivatiebrief terwijl de functie zo uitgebreid en veelzijdig is (nieuwe functie) dat ze zelf bijna 3 pagina's vacaturetekst hebben. Dan kan je dus nooit op alle punten ingaan, maar moet ze wel overtuigen:S
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Jun 2019 18:36

Re: Sollicitatietopic #2

Maandag heb ik dus de groepssollicitatie gehad en het viel me erg mee! Was best leuk om eens te zien hoe andere sollicitanten zich gedragen tijdens zo'n gesprek. Interessante ervaring en ik had er ook wel een goed gevoel over. Toen ik daarna thuiskwam, had ik al een voicemail met een uitnodiging voor het gesprek van vandaag. Vanmorgen ben ik daar geweest, helaas wel wat te laat vanwege een gigantische file rondom Amsterdam, echt balen! Maar had al op tijd gebeld. Moest van de week een schrijfopdracht inleveren en op wat kleine opmerkingen na vonden ze m'n tekst goed. Morgenmiddag hoor ik denk ik of ik door ben na de - jawel - derde ronde! Komt geen eind aan! Er zijn nu nog tien mensen over en ze hebben twee openstaande vacatures. Blijft nog even spannend dus.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jun 2019 18:05

Re: Sollicitatietopic #2

Helaas, ben niet door naar de volgende ronde. Geen idee of iemand dit leest of dat ik hier een monoloog zit te houden haha, maar ik baalde er wel van. Voor deze functie miste ze de helikopterview bij mij. Wel vroeg ze op het eind of ze me in gedachten mag houden voor als er nog eens wat vrij komt binnenkort, want ze vindt me wel goed in het team passen. We zien wel, ik heb voorlopig nog werk (én zomervakantie), dus de nood is op dit moment niet zo hoog.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jun 2019 18:16

Re: Sollicitatietopic #2

Ooh jammer Bliss. Was het niet heel raar zo'n groepsgesprek? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Ik heb heel onverwacht een andere baan.
Al een jaar of 10 speel ik zo op en af met de gedachte om een opleiding te doen naar HR medewerker maar het kwam om verschillende redenen nooit uit.
Nu kwam het weer omhoog en komt het eigenlijk best prima uit dus ik ben gaan praten bij ons op de HR afdeling en ze raadde me aan om eens een paar uurtjes mee te kijken.
Gisteren heb ik dat gedaan en ze gaven aan dat ze me heel graag bij het team willen en ik kan dan via hun de opleiding doen :cheering:

Nu nog even de vraag wanneer ik de overstap kan maken maar dat gaan m'n huidige manager en toekomstige manager samen uitvechten. M'n huidige contract loopt iig tot november maar ik hoop wel eerder de overstap te kunnen maken eigenlijk.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jun 2019 19:12

Re: Sollicitatietopic #2

Wow wat goed, Kees! Dus bij de opticien waar je nu ook werkt? Gaaf zeg, mooie kans!

De groepssollicitatie was wel leuk en interessant eigenlijk! Grappig om te zien hoe andere kandidaten zich gedragen, kleden en wat ze zeggen. Ik zat in een groepje met nog drie sollicitanten en dan waren er nog wat groepjes.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jun 2019 20:54

Re: Sollicitatietopic #2

Grappig. En stelde ze ook gewoon de gebruikelijke vragen? Of waren het dan meer casussen ofzo?

Ja, bij dezelfde werkgever maar dan andere afdeling.
30-04-2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jun 2019 06:23

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben ook wel benieuwd Bliss. Kregen jullie dan dezelfde vraag en moesten jullie die allemaal beantwoorden?

Jee, Kees, wat goed! Gefeliciteerd!
L2014 & H2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Jun 2019 19:24

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Bliss, dat je niet verder bent naar de derde ronde!
En Kees, gefeliciteerd!!
2012 & 2016
<<

Anoniem282

Bericht 10 Jun 2019 18:53

Re: Sollicitatietopic #2

Zonde, Bliss. Als je al een aantal rondes bent doorgekomen, heeft het toch tijd en energie gekost.

Heel tof voor jou, Kees! Gefeliciteerd!

Ben nog heel tevreden met mijn huidige functie, maar vanwege de reistijd (en liever niet willen verhuizen) heb ik toch verder gekeken en kwam een mooie vacature tegen. Heb gereageerd en ben benieuwd of ik word uitgenodigd. :)
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 12 Jun 2019 16:55

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben nu een week begonnen bij nieuwe werkgever. Het is echt zo gezellig hier, er wordt veel gelachen, iedereen super hulpzaam, super aardige leidinggevende en leuk bedrijf.
Heb hiervoor 2x ergens een jaar gewerkt waar ik totaal niet naar m'n zin had, zo fijn om dan ergens weer terecht te komen waar totaal anders is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 08:14

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk Libelle, werksfeer is inderdaad erg belangrijk. Bij mijn vorige werk waar ik het iets meer dan een maand heb vol gehouden miste ik dat ook enorm. Een pauze was daar zo saai. Werd nauwelijks gesproken. Vrij stugge mensen ook met zeer ouderwets gedachtegang (niet flexibel). Terwijl het bedrijf waar ik daarvoor werkte de pauzes het leukst waren. Erg veel lol, soms pittige maar leuke discussies (niet werk gerelateerd). Ik mis dat nog steeds. Bij mijn huidige werk is de werksfeer redelijk al mis ik de radio enorm (die stijgt enorm als arbeidsvoorwaarden voor mij) want ik kan niet tegen alleen dat typgeluid.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jun 2019 08:19

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:Leuk Libelle, werksfeer is inderdaad erg belangrijk. Bij mijn vorige werk waar ik het iets meer dan een maand heb vol gehouden miste ik dat ook enorm. Een pauze was daar zo saai. Werd nauwelijks gesproken. Vrij stugge mensen ook met zeer ouderwets gedachtegang (niet flexibel). Terwijl het bedrijf waar ik daarvoor werkte de pauzes het leukst waren. Erg veel lol, soms pittige maar leuke discussies (niet werk gerelateerd). Ik mis dat nog steeds. Bij mijn huidige werk is de werksfeer redelijk al mis ik de radio enorm (die stijgt enorm als arbeidsvoorwaarden voor mij) want ik kan niet tegen alleen dat typgeluid.


Heb je de innovatie van oordopjes al eens geprobeerd?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 08:38

Re: Sollicitatietopic #2

Nog niet, maar ik ga het vandaag wel ter sprake laten komen of dat mag. Nu zit vandaag voor een groot deel van de dag alleen op kantoor omdat een paar collega's op vakantie zijn en kan het sowieso geen kwaad om de muziek zachtjes aan te zetten.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jun 2019 08:39

Re: Sollicitatietopic #2

Huh, je hoefft toch geen toestemming te vragen voor oordopjes?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 08:49

Re: Sollicitatietopic #2

Weet ik niet. Ik heb hier namelijk nog niemand met oordopjes zien werken. Ik ga het gewoon navragen. Kan/mag het niet dan trek ik daar wel weer een conclusie uit, immers ik heb nog meerdere opties lopen waar ik zo kan beginnen. Dan maar 4 werkgevers in een jaar verslijten (zet ik uiteraard niet op mijn cv/LinkedIn), daar pas ik het pas aan na 6 maanden in dienst of zo...
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers