Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar kan jij niet tegen?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Jun 2019 19:59

Re: Waar kan jij niet tegen?

Idd dat geluid van nagels over schoolbord/met mes verkeerd over een bord/met nagels over papier etc.

Maar ik kan ook niet tegen korstjes, ook niet bij anderen. Ik krijg dan echt zo'n 'pulk'neiging. Zo ook bij vieze neuzen (met opgedroogd snot)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Jun 2019 20:33

Re: Waar kan jij niet tegen?

Nog 1: mensen die hun vingers knakken. Brrr
2016
<<

Anoniem316

Bericht 09 Jun 2019 20:42

Re: Waar kan jij niet tegen?

Mensen horen kauwen. Zo naaaaar!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 09 Jun 2019 21:54

Re: Waar kan jij niet tegen?

Caulfield schreef:Grappig, ik heb dat e niet helemaal niet met sensorische ervaringen, behalve de dingen die iedereen heeft zoals nagels over een schoolbord enzo. Dat van die gaatjes van ChiQ, daar heb ik weleens over gelezen, dat is trypofobie toch?


Ik word daar ook helemaal naar van haha. Kan er echt niet naar kijken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 09 Jun 2019 22:36

Re: Waar kan jij niet tegen?

JustMeDaan schreef:Een kartonnen doos open of dicht vouwen en dat dat dan tegen elkaar schuurt. Brrrrr. En nou gaan we met een paar maanden nog verhuizen ook. Dus veeeeeel dozen pakken en straks uitpakken. De horror.


Dit heb ik ook, ik krijg er acuut kippenvel van.
Wat Chiq heeft, heb ik ook (trypofobie), alleen bij vrij specifieke dingen gelukkig. Met pasta of honingraat heb ik het niet, maar wel met zaaddozen of holletjes van insecten.

Ik denk dat de meeste mensen wel misofonie hebben in meer of mindere mate. Ik kan echt niet tegen mensen die met hun mond open eten of kauwgom kauwen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 09 Jun 2019 22:42

Re: Waar kan jij niet tegen?

Oh ja gaatjes verschrikkelijk. Laatst zat ik bij de kapper en in mij blikveld stond een zaaddoos van een lotusbloem. Ik heb gevraagd of ze die uit mijn zicht kon zetten want ik ging bijna over mijn nek zo onpasselijk werd ik ervan. Honingraten idem dito, zo verschrikkelijk. Oh en mijn ouders hebben een puimsteen in de douche hangen, die zie ik als ik op de wc zit, dus echt niet dat ik die kant op kijk.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Jun 2019 22:44

Re: Waar kan jij niet tegen?

Oh heeft dat een naam? Ik heb dat ook, wordt altijd narig van. Je hebt ook zo'n ronde vaak gedroogde bloem met allemaal gaten erin. Ik word daar altijd zo beroerd van!
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 09 Jun 2019 22:47

Re: Waar kan jij niet tegen?

Arwyn schreef:Ik kan heel gevoelig zijn voor geluiden van anderen (kauwen (niet eens smakken), neus ophalen, andere geluidjes). Als iemand een tik heeft die geluid maakt, kan ik me daar echt verschrikkelijk aan ergeren.


Dit ja, smakken kan ik trouwens ook heel slecht tegen


Ik kan niet tegen het geluid van een mes wat op en bord snijdt, dag hoge zachte snijdende geluid. Kan het moeilijk uitleggen want de meeste mensen horen het niet omdat ze het niet irritant vinden.

Vriend kan niet tegen ijsstokjes en wattenstaafjes
Juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Jun 2019 00:47

Re: Waar kan jij niet tegen?

Het geluid (en de geur) als je een cherry tomaatje open bijt. Brrrr vreselijk
30-04-2017
<<

Anoniem277

Bericht 10 Jun 2019 04:58

Re: Waar kan jij niet tegen?

Ik kan niet tegen de ringtone van Nokia.

Ik heb als invalkracht gewerkt in het basisonderwijs. Dan belde er zo'n chagrijnige vrouw mij wakker. Sindsdien koppel ik dat geluid aan haar. Ik heb een ander merk telefoon gekocht toen ik daar stopte.
Met mij een hoop andere die hetzelfde gevoel hadden
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jun 2019 07:18

Re: Waar kan jij niet tegen?

Als ik afbeeldingen opzoek van trypofobie, zie ik echt walgelijke plaatjes voorbijkomen. :shock: Honingraten vind ik nog te doen, maar gadver wat word ik naar van sommige andere foto's! Weet niet of ik nou ook trypofoob ben of dat iedereen dat heeft met die plaatjes.
❤ 7 juni 2018
<<

Kira

Bericht 10 Jun 2019 07:21

Re: Waar kan jij niet tegen?

Repeterende geluiden sowieso, ik wordt dan heel snel agressief. Ik voel het gewoon in mijn lijf.
Alles met ogen, iemand die lenzen indoet, ogen die te dichtbij komen etc.
Als je je ingesmeerd hebt met ouderwetse zonnebrand, uit zo'n fles, het gevoel aan je handen daarvan.
Als iemand met een papieren zakdoekje zit te frummelen, dat geluid wordt ik helemaal gek van.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jun 2019 07:22

Re: Waar kan jij niet tegen?

Ik heb dat ook met gaatjes, ik word er misselijk van. Ik had dat als kind al met schoolmelk uit van die drinkpakjes. Dat gaatje waar je rietje in zit, nee. Ik heb het ook met fietshelmen:
Spoiler: weergeven
Afbeelding


En ik word echt boos als ik met de draad van m’n oordopjes ergens achter blijf hangen. Of met m’n broek aan de deurklink.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jun 2019 13:40

Re: Waar kan jij niet tegen?

ChiQ schreef:Ik ga bijna out van heel veel gaatjes. Soms kook ik Penne in een lage pan, en dan gaan ze allemaal rechtop staan en aan elkaar, daar ga ik zo kapot van echt gatver.

En, sneetjes. Als iemand een snee in vinger heeft kan je mij wegdragen.


Is dit een nieuwe uitspraak die ik niet ken ofzo? Kapot van gaan?

Ik heb een beetje een taal- en spellingfobie. Ik bedoel geen typfouten, maar beginnersfouten zoals ik wordT of zoiezo etc.(vanzelfsprekend niet als je dyslexie hebt!!). Ik werk in het onderwijs en mijn directe collega groep 7-8 maakt echt veel fouten en dat vind ik ZO lastig. Wil hem niet aanvallen maar het jeukt me aan alle kanten.

Ik had nog nooit gehoord van die gaatjes fobie!! Wat bijzonder, ik kan me er niet in verplaatsen maar vind het echt interessant. Mijn man heeft het ook met piepschuim.

Ik ben wel ontzettend geluidsgevoelig helaas, dus eigenlijk alles wat veel prikkels veroorzaakt maakt dat mijn hoofd overloopt. Word ik ook snauwerig van. Etende of drinkende mensen wil ik ook graag slaan. Mensen die midden op de stoep lopen en op hun telefoon kijken en dus niet door lopen. Mensen die op de grond spugen, mensen die anderen niet eerst laten uitstappen in het openbaar vervoer, mensen die de hele dag op hun scherm lopen te hangen. Rommel aan het einde van de dag. 1tjes naast mijn apps op mijn telefoon, of een emailbox met ongelezen berichten. Eigenlijk ben ik 1 grote zeikerd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Jun 2019 14:20

Re: Waar kan jij niet tegen?

Die 1tjes bij appjes en mails heb ik denk ik ook: ik probeer het altijd weg te hebben, ook al lees ik het niet perse direct.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem279

Bericht 10 Jun 2019 14:23

Re: Waar kan jij niet tegen?

Het snijden van iets op een bord, dat geluid. En ik kan ontzettend slecht tegen veel en hard geluid (tenzij het muziek is, of op een vliegshow bijvoorbeeld) en te fel licht, of juist te donkere ruimtes.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2019 15:00

Re: Waar kan jij niet tegen?

By far, met hoofdletters, op nummer 1: Op ijs bijten..
Alleen de gedachte er aan al maakt me compleet gek.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jun 2019 16:36

Re: Waar kan jij niet tegen?

Ik ben juist geïntrigeerd door die gaatjes en heb juist een soort anti-fobie. Zal wel een of andere tic zijn ;)
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 10 Jun 2019 16:59

Re: Waar kan jij niet tegen?

Dee schreef:Mensen horen kauwen. Zo naaaaar!

Oh ja, dat is er ook eentje die er bij mij bij kant. Brrrr!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Jun 2019 17:34

Re: Waar kan jij niet tegen?

Lejow schreef:By far, met hoofdletters, op nummer 1: Op ijs bijten..
Alleen de gedachte er aan al maakt me compleet gek.

JA! Daar heb ik ook last van. Blijf het bizar vinden dat anderen dat wel kunnen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jun 2019 18:59

Re: Waar kan jij niet tegen?

Exogenesis schreef:Ik ben juist geïntrigeerd door die gaatjes en heb juist een soort anti-fobie. Zal wel een of andere tic zijn ;)


Haha een gaatjesfetisj.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jun 2019 20:38

Re: Waar kan jij niet tegen?

Ik heb een overgeeffobie (emetofobie). Vroeger was het zo erg dat ik bij ieder iets te lang kuchje van iemand opschrok en in het OV gezichten scande om te kijken of er niet iemand wit weg trok. Inmkddels gaat dit een stuk beter en kan ik ook wel mijn kinderen helpen nadat er is gespuugd, maar in de aanloop daar naartoe ervaar ik nog steeds echte paniek. Zo ook in onze auto sinds mijn oudste dochter elke paar minuten zegt dat ze zich niet lekker voelt. Dan ben ik nog bijna in staat om midden op de snelweg uit te stappen.

En qua geluiden ben ik ook gevoelig. Vooral onregelmatige geluiden zoals klapperende deuren door windvlagen en bijvoorbeeld van die grastrimmers die de hele tijd aan en uit gaan. Dat maakt me heuuulemaal lijp.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Jun 2019 20:47

Re: Waar kan jij niet tegen?

Hier ook misselijk (serieus, heb een keer mezelf exposure therapie gegeven door er naar te moeten staren en was er echt heel beroerd van) structuren/gaatjes. Vind dat zo gek, wist eerst ook niet dat andere dat ook hebben.

Vind het ook vervelend als mijn collega haar vingers knakt of als mijn vriend zijn nagels bijt en ik dat hoor.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Jun 2019 21:08

Re: Waar kan jij niet tegen?

Een schoolbord of iets van aardewerk vastpakken. En dan vooral vanwege het risico dat ik er met mijn nagels aankom.

En ik kan er niet tegen als het dekbed niet goed in de overtrek zit, als er aan de bovenkant nog een randje alleen overtrek zo los hangt zeg maar. Aan de onderkant boeit het me niet, dat stop ik in, maar aan de bovenkant moet ie er gewoon netjes inzitten anders kan ik echt niet slapen en ga ik midden in de nacht alles recht trekken (tot grote ergernis van mijn vriend :palm: )
december 2016
juli 2019
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Jun 2019 21:52

Re: Waar kan jij niet tegen?

Oh, dat laatste heb ik ook Niekske. Mijn man vindt altijd dat ik me aanstel haha.
Klapperende deuren kan ik ook echt niet tegen, ik word er altijd wat agressief van. Oh, en ook qua geluiden, de stoep vegen met een harde bezem. Ik word gewoon misselijk van dat geluid.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers