Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 26 Mei 2019 16:30

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Douchen doet mijn zoon bij mij om de dag, ivm droge huid. Bij mijn ex doucht hij wel vrijwel elke dag, begrijp ik van mijn zoon. Dat vind ik prima, ik ga mij niet druk maken om dat soort kleinigheden.
Eten houd ik ook geen rekening mee, bij zijn vader eten ze vaak ook gewoon gezond en als het dan toch eens gebeurd dat hij 2 dagen achter elkaar ongezond eet dan is dat maar zo. Ik ga er maar vanuit dat mijn ex het op zijn manier zo goed mogelijk invult en dat dat anders is dan hoe ik dat doe, is onvermijdelijk. Je kunt het toch niet checken, net zo min als dat je een ander je wil kunt opleggen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Mei 2019 17:56

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Caro schreef:Nee joh, die denkt daar helemaal niet aan maar dat stukje moet je ook echt leren loslaten. Je hebt geen controle over wat daar gebeurd, alleen wat je zelf doet. Dus vertrouw erop dat hij de beste zorg biedt en doe dat zelf ook. Dat werkt voor jezelf echt zoveel bevrijdender dan dat jij alsnog de Henkie bent die aan alle kanten alles in de gaten wil houden.


Dit is wel waardevol advies denk ik. Wel zou ik douchedagen afspreken, 1 bij jou, 1 bij hem en uiteraard uitzonderingen daargelaten.
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mei 2019 18:09

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Douchen laat ik lekker gaan, maar hij is daar ook niet zo vaak dat het wat uitmaakt. Voeding ga ik de volgende keer wel wat van zeggen als we weer een gesprek hebben. J komt nl standaard terug met een onwijs bolle buik en brijige ontlasting. Als dat niet zo geweest was had ik gedacht: zoek het uit maar dit vind ik niet ok. Net als dat mijn ex beter moet gaan schoonmaken. J komt nl ook standaard hoestend terug.
2015 💙
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 28 Mei 2019 18:05

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Douchen hebben we gewoon de oude douche dagen aangehouden en eten houden wij ook geen rekening mee. Mijn ex is veel bezig met voeding dus bij hem krijgt onze dochter geen snoepjes/koekjes ed als ze daar dan toevallig 2x patat/pizza etc achter elkaar eten vind ik dat niet erg omdat ze daar voor de rest praktisch niet snoept dat compenseert wel weer.
Carpe Diem
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 06 Jun 2019 09:05

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hoi dames, weer even een praktisch vraagje.... mijn dochter wil graag een vriendin mee naar het zwembad (beide net hun diploma). Hoe doen jullie dat? Ik vind het toch wat anders om alleen met andermans kind op pad te gaan. Nu weet ik dat hier ook moeders zitten met meerdere kinderen die misschien de tip hebben. Ik vind het water toch altijd wat engs en spannend zeker omdat het dichtstbijzijnde zwembad ook een golfslagbad heeft waar de dames natuurlijk in willen. Iemand die mij wat tips kan geven, wil het natuurlijk het liefst door laten gaan omdat mijn dochter dit geweldig vindt maar ik weet niet of ik dit aan durf. Dus kom maar door met de tips of adviezen of jullie het wel of niet zouden doen.
Carpe Diem
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 06 Jun 2019 11:37

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik denk dat dat eraan ligt hoe goed ze allebei kunnen zwemmen. Een kindje die net 2 maanden een A diploma heeft en tussendoor niet meer gezwommen heeft, zou ik niet zo snel meenemen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jun 2019 18:52

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ligt er aan of er afspraken met ze te maken valt misschien? Met een A diploma in het diepe gedeelte van een golfslagbad vind ik zelf een enorm slecht idee.
Als iemand me zou vragen of mijn kind dat nét zn a diploma heeft mee mag zwemmen, met 1 volwassene op 2 kids, dan zou m’n antwoord NO zijn.
#teammaple🍁
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 07 Jun 2019 20:34

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik zwem bijna altijd alleen met twee kinderen. Je bent zelf wel druk en moet goed opletten maar het is prima te doen. Goede afspraken maken en zelf er de hele tijd bij blijven. Die van mij laat ik nu wel gewoon zwemmen dat ik er niet steeds bij zwem maar ik zit wel in het zwembad. Maar goed ze zijn wat ouder en 2 diploma's verder.
:heart: :heart: 2011
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 08 Jun 2019 08:27

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik zwem ook alleen met mijn twee kinderen (één zonder diploma's). Maar ik ben er dan wel de hele tijd bij. Ik zou twee jonge kinderen niet zonder toezicht samen laten zwemmen, maar als je gewoon mee zwemt zou ik niet weten waarom niet.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Jun 2019 08:31

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Studiebol schreef:Ik zwem bijna altijd alleen met twee kinderen. Je bent zelf wel druk en moet goed opletten maar het is prima te doen. Goede afspraken maken en zelf er de hele tijd bij blijven. Die van mij laat ik nu wel gewoon zwemmen dat ik er niet steeds bij zwem maar ik zit wel in het zwembad. Maar goed ze zijn wat ouder en 2 diploma's verder.

Sorry hoor maar dit is toch niet te vergelijken met de situatie waar ze een vraag over stelt?
#teammaple🍁
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 08 Jun 2019 15:38

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik heb besloten het vriendinnetje nu nog niet mee te nemen. Na de vakantie mag ze mee naar het zwembad. Ze hebben beide diploma A maar verwacht dat het zwembad maandag erg druk en onoverzichtelijk zal zijn. In de vakantie zwemmen ze vaak ook in de plas hier in de buurt en als beide wat vertrouwder zijn in het water. Bedankt voor de tips.
Carpe Diem
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Jun 2019 13:30

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Urban Naked schreef:
Studiebol schreef:Ik zwem bijna altijd alleen met twee kinderen. Je bent zelf wel druk en moet goed opletten maar het is prima te doen. Goede afspraken maken en zelf er de hele tijd bij blijven. Die van mij laat ik nu wel gewoon zwemmen dat ik er niet steeds bij zwem maar ik zit wel in het zwembad. Maar goed ze zijn wat ouder en 2 diploma's verder.

Sorry hoor maar dit is toch niet te vergelijken met de situatie waar ze een vraag over stelt?



Klopt ik lees ook niet dat ik iets wil vergelijken. Zij vraagt advies. Ik geef aan dat ik bijna altijd alleen zwem met twee kinderen. En als advies geef ik afspraken maken en er steeds bij blijven. Begrijp niet wat daar niet goed aan is. Ik had helemaal niet de bedoeling iets te vergelijken.
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Jun 2019 13:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Studiebol, ze vraagt advies over iets dat vrij specifiek is: twee kinderen (waarvan er één niet van haarzelf is) met nét een zwemdiploma A meenemen naar een golfslagbad. Dat is een situatie waar risico’s aan vast zitten en daarom vraagt ze advies. Dan snap ik jouw reactie niet, waarin je iets zegt over jouw kinderen met meer diploma’s. Dat is dan toch geen tip?
#teammaple🍁
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Jun 2019 13:49

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Die laatste zin staat er bedoeld als nu zit ik niet meer in de situatie want ze zijn een stukje ouder..

Tuurlijk is het qua verantwoordelijkheid heel anders met een kind van een ander. Maar in mijn eerste zinnen staat (tenminste dat was mijn bedoeling) hoe ik het deed met twee kinderen toen ze jonger waren.
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Jun 2019 13:56

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ok nouja goed dan staan we er verschillend in. Ik ging ook zwemmen met m’n eigen twee kinderen maar dat vind ik zelf echt heel anders dan wanneer je een kind van een ander bij je hebt, dus die situatie nam ik zelf al niet eens mee in m’n advies.
#teammaple🍁
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Jun 2019 19:06

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik denk idd dat we er anders in staan. Ik zou het wel overwegen om een vriendinnetje mee te nemen.
:heart: :heart: 2011
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 09 Jun 2019 19:15

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Snap jullie beide reacties. Ik vind zelf kind van een ander altijd spannender dan mijn eigen. Met het feit dat ik niet bekend ben met de zwemvaardigheid van het vriendinnetje van mijn dochter heb ik mijn keuze gemaakt. Ieder heeft zijn eigen mening en wil daarom ook bedanken voor de tips.
Carpe Diem
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Jun 2019 20:00

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dames, hoe is het?

Hoe is Vaderdag gegaan?
B was hier want ex moest werken, hij heeft haar om half 6 opgehaald. Ze heeft haar cadeautjes hier in de gang al gegeven haha. Ik had sokken bedrukt met een foto van hun samen er op.
En ze had op school wat geknutseld.

Verder wacht ik nog steeds op de hypotheek, bank maakt niet echt haast en begin er nu wel wat geirriteerd door te worden...
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 16 Jun 2019 21:12

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier gaat het goed alleen vandaag wat minder ivm vaderdag. Vandaag was wel een lastige dag. Vorig jaar waren we al uit elkaar maar woonden wij nog wel onder 1 dak met vaderdag. Nu was het best raar en wat onwennig, geen ontbijtje maken etc. Mijn dochter was wel bij mijn ex maar het was altijd wel een familiedag voor en ik merk op dit soort dagen extra dat zij opgroeid in een gebroken gezin. Ook had de vriendin van mijn ex al aangegeven dat zij een cadeautje had gekocht....heel lief maar weer even die bevestiging. Heb vandaag daarom voor mij leuke dingen gedaan, lezen, sound of music en een lange wandeling. Denk dat het volgend jaar wel makkelijker wordt maar dit was de eerste echte dag dat ik echt verdriet had omdat mijn dochter gescheiden ouders heeft. Tuurlijk heb je wel vaker van die momenten en dagen maar vandaag vond ik het extra confronterend. Ik weet dat dit wel beter is voor iedereen maar toch... Ga zo lekker naar bed en morgen aan het werk. Ben blij dat deze dag over is.
Carpe Diem
<<

Anoniem270

Bericht 16 Jun 2019 21:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat naar Bergkristal dat je moeite hebt met deze dag. Ook niet leuk dat zn vriendin wat gekocht heeft.

Wij hebben wat gedaan als “gezin”. Kinderen waren bij mij maar konden zo wel hun knutsel geven.
Verder gaat het hier wel oké. Zoon heeft wel veel moeite om naar zn vader te gaan en laatst is het best een klein drama geweest. Vind dat wel lastig. Vandaag wilde hij ook niet naar zn vader totdat ik zei dat ik ook mee zou gaan en bij ze bleef. Waarom hij niet wil kan hij niet echt uitleggen.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 16 Jun 2019 21:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Rot gevoel bergkristal, laat dat gevoel er ook vooral zijn, is heel logisch toch.

Maar als zijn vriendin al iets gekocht of gedaan heeft moet dat toch niet betekenen dat jij niks kan doen met dochter?
Gaat hier gewoon los van elkaar. Zowel ex als ik doen iets voor / met de kinderen voor vaderdag.
Zij had de kinderen klompen laten schilderen en daar plantjes in. Super leuk!
Op school hadden ze beide iets geknutseld.
Zelf heb ik namens de kinderen en kindje onderweg een houten truck gegeven “papa’s truck met bierflesjes erin” een mok van blond Amsterdam over klussen en namens de baby een shirtje met daddy’s drinking buddy
Vorig jaar toen er geen kindje van ons samen onderweg was had ik ook namens de kinderen dingen gedaan.
Moet gewoon beide kunnen toch? Vind het juist mooi wanneer ex-partners dit nog met hun kinderen doen voor de andere ouder.
Juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jun 2019 18:23

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Scott schreef:Wat naar Bergkristal dat je moeite hebt met deze dag. Ook niet leuk dat zn vriendin wat gekocht heeft.

Wij hebben wat gedaan als “gezin”. Kinderen waren bij mij maar konden zo wel hun knutsel geven.
Verder gaat het hier wel oké. Zoon heeft wel veel moeite om naar zn vader te gaan en laatst is het best een klein drama geweest. Vind dat wel lastig. Vandaag wilde hij ook niet naar zn vader totdat ik zei dat ik ook mee zou gaan en bij ze bleef. Waarom hij niet wil kan hij niet echt uitleggen.


Waarom is het niet leuk van zijn vriendin? Ik vind het namelijk attent iets te geven aan je vriend die vader is. Ook al zijn het niet jouw kinderen, het is erkenning voor het vaderschap.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 17 Jun 2019 18:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

@scott en @radler ik denk dat ik volgend jaar ook gewoon wat koop voor hem. Denk dat het voor mijn dochter ook een goed teken is dat wij nog wel om elkaar geven als ouder van haar. Het was vooral de bevestiging zij heeft nu echt 2 gezinnen waar ze tussen opgroeid en dat vond/vind ik erg moeilijk. Ik gun haar gewoon het beste en als je weer die bevestiging krijgt van een gebroken gezin dan voelt het ook als een teleurstelling en falen. Ik had haar dat ook graag gegund maar helaas was het gewoon op tussen mijn ex en mij.

Wat vervelend Scott dat hij er zo’n moeite mee heeft. Misschien (als jullie niet te ver uit elkaar wonen) kunnen jullie de komende dagen wat extra afspreken bij jouw ex dag eten bij jouw ex bijvoorbeeld of kop koffie. Eerst de hele tijd erbij blijven en dan afbouwen dat jij even een kwartier weg gaat (desnoods in de auto op de parkeerplaats oid). Misschien is er wat voorgevallen waardoor je zoon bang is, monsters in slaapkamer etc..??

Wat een leuke cadeaus radler vooral dag shirtje is een erg leuk idee. En ook zo leuk om te zien dat jij een goede band hebt met jouw (stief)kinderen. Kijken hun ook uit naar de baby of vinden ze het nog wat lastig te beseffen?
Carpe Diem
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 17 Jun 2019 18:26

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat moeilijk he, Bergkristal.
Net wat je zelf al zegt: alle 1e keren zijn lastig...

Even een heel ander praktisch vraagje:
Ik ga dus binnen 2 weken (wéér) verhuizen, maar ik weet het volgende al niet eens meer: Per wanneer laat ik me inschrijven op m’n nieuwe adres? Toch vanaf de datum dat ik er daadwerkelijk ga wonen?
En het regelen van energie en water? Wanneer geef ik daarvan de verhuizing door? Heb nu alle meterstanden enzo opgeschreven, dus die moet ik doorgeven. Meteen al? Of ook per de datum dat ik er ga wonen?
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 17 Jun 2019 18:27

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Caro schreef:
Scott schreef:Wat naar Bergkristal dat je moeite hebt met deze dag. Ook niet leuk dat zn vriendin wat gekocht heeft.

Wij hebben wat gedaan als “gezin”. Kinderen waren bij mij maar konden zo wel hun knutsel geven.
Verder gaat het hier wel oké. Zoon heeft wel veel moeite om naar zn vader te gaan en laatst is het best een klein drama geweest. Vind dat wel lastig. Vandaag wilde hij ook niet naar zn vader totdat ik zei dat ik ook mee zou gaan en bij ze bleef. Waarom hij niet wil kan hij niet echt uitleggen.


Waarom is het niet leuk van zijn vriendin? Ik vind het namelijk attent iets te geven aan je vriend die vader is. Ook al zijn het niet jouw kinderen, het is erkenning voor het vaderschap.


Ik vond het ook attent en lief moest er alleen aan wennen en had het gevoel dat ik daardoor niks mocht kopen. Nu ken ik haar wel beter en denk niet dat ze het zo bedoelde maar door alle emoties wist ik het even niet. Volgend jaar ga ik gewoon ook wat doen.
Carpe Diem
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers