Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een burn-out en dan?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jun 2019 15:21

Re: Een burn-out en dan?

Huppekee schreef:
Minx schreef:@huppekee ik zocht iets op en vond toevallig een oud topic van jouw over je b12 heb je dat de afgelopen tijd nog eens laten controleren?



Januari was het 424. Is ook wel eens 206 geweest in 2017.


Ja dat topic vond ik dus uit 2017. Vandaar dat ik dacht ff vragen.
2015 💙
<<

Pitty

Bericht 07 Jun 2019 21:22

Re: Een burn-out en dan?

Ben je vandaag weer bij de bedrijfsarts geweest?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 08 Jun 2019 06:59

Re: Een burn-out en dan?

Ja.

Over 4 weken weer, tot die tijd niet werken.

Op advies van hem (en in eerder overleg al met de psychotherapeut) meteen bij de huisarts geweest. Vandaag beginnen met antidepressiva..

Wel 'goedkeuring' om over anderhalve week naar Nijmegen te gaan. Wel besloten dat ik niet naar het concert ga waar we eigenlijk voor gingen. :cry:
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Jun 2019 07:18

Re: Een burn-out en dan?

Oef antidepressiva onder begeleiding van de huisarts? Misschien niet wat je nu wilt horen maar ik zou dat echt afraden. Een huisarts heeft daar onvoldoende kennis in, en antidepressiva moet echt onder goede begeleiding opgebouwd worden.. Verkeerd gebruik van antidepressiva (verkeerde dosis, te snel opbouwen, de verkeerde soort etc) kan juist de volledig een omgekeerde werking hebben.
Zou dat echt enkel via een psychiater doen.

Wel fijn dat je naar Nijmegen kan gaan, zonde van het concert. Maar begrijpelijk, al die drukte en prikkels kunnen dan erg zwaar zijn. Sterkte!
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 19:01

Bericht 18 Jun 2019 20:05

Re: Een burn-out en dan?

Ik lees al een tijdje mee, wil mij situatie even voorleggen bij jullie. Mijn naam is Sam en ik ben 37 jaar.Ik vermoed namelijk dat ik een burn out heb of er tegen aan zit. Buiten dat ik naast mijn samengestelde gezin een opleiding doe en 3 dagen een drukke baan heb. Ervaar ik de laatste 1,5 jaar steeds meer stress gerelateerde klachten. De hele dag over vermoeid zijn, slecht doorslapen, concentratie problemen, vergeetachtig zijn. Maar ook hoge ademhaling, nek en schouderklachten. Hartkloppingen en spanningshoogdpijn.Vooral de laatste 2 maanden nemen de klachten behoorlijk toe. Op mijn werk sta ik soms te tollen op mijn benen omdat ik dan zoveel informatie krijg wat ik niet kan verwerken. Sociale contacten Hennie op het moment niet en ook totaal geen behoefte aan. Kost veel te veel energie.
Ik voel mij trouwens niet erg emotioneel eerder afgevlakt. Maar slik ook nog een antidepressiva die ik al jaren slik ivm stemmingswisselingen.

Ik ben al bij de huisarts geweest en ik heb een doorverwijzing naar het GGZ om alles op een rijtje te
krijgen.
Ik wil zo graag weer mijn oude ik zijn en energie hebben.
Durf naar mijn werkgever en collega’s ook niet helemaal mijn vermoedens uit te spreken.
Nog 4 weken werken en dan heb ik vakantie. Hopelijk kan ik dan weer opladen.
Hebben jullie een advies voor mij wat ik jet beste kan doen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Jun 2019 20:13

Re: Een burn-out en dan?

Hoeveel uur werk je per week? Is het misschien haalbaar om minder te gaan werken?

Zelf heb ik juist last van een bore out. Hier rust nog steeds een taboe op maar de klachten zijn nagenoeg hetzelfde als een burn-out. Ik kan je vertellen dat een werkdag erg lang duurt hierdoor.
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 19:01

Bericht 18 Jun 2019 20:23

Re: Een burn-out en dan?

Ik werk 24 uur per week als doktersassistente. Mijn werk is nog steeds afwisselend en uitdagend maar ook een zeer stressvolle baan. Het gaat me gewoon steeds moeilijker af. Probeer dit voor mijn collega’s zoveel mogelijk verborgen te houden. Maar maak ook meer “fouten” en heb moeite om me te concentreren. Dit kost zoveel moeite en energie. En als ik me dan al niet uitgerust voel wordt het er niet makkelijker door.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Jun 2019 20:54

Re: Een burn-out en dan?

Als je vermoed dat je een burn-out hebt ziekmelding. Als het niet gaat dan gaat het niet. En vanaf daar een traject starten. Opladen in de vakantie is met een burn-out echt een kansloze missie, dat duurt wel langer dan alleen een vakantie.
2015 💙
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 19:01

Bericht 19 Jun 2019 07:46

Re: Een burn-out en dan?

Het gaat met UPS en downs maar merk dat het steeds moeizamer gaat. Vandaar dat ik door de huisarts al naar het GGZ ben verwezen. Alles kost steeds meer moeite en daar begin ik echt tegen aan te lopen. Ziekmelding vind ik echt heel moeilijk. Ik dacht als ik nou kijk hoe het na mijn vakantie gaat..
Heb ook nog steeds wel dagen dat het beter gaat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jun 2019 11:32

Re: Een burn-out en dan?

En zo verschuif je steeds je grenzen.... tot je uiteindelijk echt helemaal niets meer kan en je enorm hard teruggefloten wordt door je lichaam.
2015 💙
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 19:01

Bericht 19 Jun 2019 12:10

Re: Een burn-out en dan?

Daar ben ik mij van bewust. Het is alleen zo moeilijk.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Jun 2019 12:32

Re: Een burn-out en dan?

Is het ook! Ik heb er ook enorm tegenaan lopen hikken, totdat het uiteindelijk echt niet meer ging.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem271

Bericht 19 Jun 2019 12:34

Re: Een burn-out en dan?

Echt, hoe moeilijk het ook is, doe het toch maar. Ik begrijp je helemaal helaas, maar ik ben heel blij dat ik toen aan mezelf heb gedacht.
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 19:01

Bericht 19 Jun 2019 14:44

Re: Een burn-out en dan?

Net een turnwedstrijd gehad van mijn dochter en nu knallende hoofdpijn. Straks naar zwemles, gelukkig bood mijn moeder al aan om naar zwemles te gaan.

Vind het ook zo raar om te zeggen... ja ik denk dat ik een burn out heb.. ik werk voor een huisarts en dat lijkt nog wel een extra drempel. Maar de klachten bestaan al zeker 1,5 jaar en het wordt er niet beter op. De laatste weken alleen maar erger. Misschien toch eerst terug naar mijn eigen huisarts.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Jun 2019 15:57

Re: Een burn-out en dan?

Maar je hoeft niet te zeggen waarom je ziek bent hè .. alleen bij een bedrijfsarts. Ziekmelden is voldoende en dat zou ik echt doen. Het wordt echt niet uit zichzelf beter en op vakantie ga je echt niet bijkomen en opladen.

Ik heb er ook echt moeite mee gehad, maar zo blij dat ik het gedaan heb.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 19 Jun 2019 16:38

Re: Een burn-out en dan?

Hoe gaat het nu met jou, Huppekee?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Jun 2019 17:20

Re: Een burn-out en dan?

Redelijk. Moet m'n energie echt goed doseren. Als ik te veel doe merk ik dat meteen de dag erna (kapot dan). Concentreren lukt langzaam aan wat beter. Slaap alleen wel slecht. Een winkel in geeft ook minder stress en paniek, ik kan verder wandelen.

Al met al met hele kleine stapjes beter dus.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jun 2019 17:29

Re: Een burn-out en dan?

Moet zeggen dat ik dit al echt flinke stappen vind.
2015 💙
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 19:01

Bericht 19 Jun 2019 19:19

Re: Een burn-out en dan?

Huppekee zijn jou klachten echt ontstaan door je werk? Ik heb zelf bij mij het idee dat het alles samen is.. de drukte van ons (samengesteld) gezin, een opleiding waar ik al 2 jaar mee bezig ben en nog zeker een jaar mee bezig ben. En 3 dagen werken. Wanneer weet je nou dat het een burn out is, ik herken me duidelijk in alle symptomen. Maar ga nog steeds door en loop nog steeds rond. Nou snap ik dat ik niet moet wachten tot ik erbij neer val. Maar ik heb gewoon het idee dat ik me aanstel. En dat ik me gewoon moet herpakken..
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jun 2019 20:54

Re: Een burn-out en dan?

Mijn ervaring is dat je het pas merkt als je thuis zit of als je echt helemaal out gaat. Achteraf had ik ook al zeker een half jaar symptomen maar pas toen ik er aan toe kon geven stortte ik echt in elkaar en kon ik niets. Ik probeerde 1x per dag te douchen en net moeite ging ik 2x per week naar de supermarkt omdat ik anders geen eten had, war vrij onwenselijk is als je zwanger bent. Er waren ook dagen dat ik die energie niet had en daarom wat moest bestellen.
2015 💙
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Jun 2019 21:28

Re: Een burn-out en dan?

Mas schreef:Huppekee zijn jou klachten echt ontstaan door je werk? Ik heb zelf bij mij het idee dat het alles samen is.. de drukte van ons (samengesteld) gezin, een opleiding waar ik al 2 jaar mee bezig ben en nog zeker een jaar mee bezig ben. En 3 dagen werken. Wanneer weet je nou dat het een burn out is, ik herken me duidelijk in alle symptomen. Maar ga nog steeds door en loop nog steeds rond. Nou snap ik dat ik niet moet wachten tot ik erbij neer val. Maar ik heb gewoon het idee dat ik me aanstel. En dat ik me gewoon moet herpakken..


Nee, het is deels werk en deels privé. Mijn overleving was ook gewoon doorgaan, nog harder m'n best doen en dan komt het wel goed. Eenmaal thuis en ziekgemeld merk ik hoe op ik eigenlijk was. Douchen was te veel, kon de eerst weken zelfs niet alleen douchen. Even buiten lopen ging niet langer dan max een kwartiertje en daarna sliep ik minstens een uur. Ik had dagelijks hoofdpijn, kon niet meer nadenken, kort lontje, irritaties, geen zin meer in dingen/sporten/sociale contacten. En dat allemaal al maanden niet.

Echt geloof me, meld je ziek en ga aan jezelf werken. Als je niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook niet voor anderen zorgen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 20 Jun 2019 09:35

Re: Een burn-out en dan?

Huppekee schreef:Redelijk. Moet m'n energie echt goed doseren. Als ik te veel doe merk ik dat meteen de dag erna (kapot dan). Concentreren lukt langzaam aan wat beter. Slaap alleen wel slecht. Een winkel in geeft ook minder stress en paniek, ik kan verder wandelen.

Al met al met hele kleine stapjes beter dus.


Wat fijn dat je op zo'n korte termijn al beterschap merkt. Hopelijk zet die lijn door :heart:
<<

Anoniem271

Bericht 20 Jun 2019 17:09

Re: Een burn-out en dan?

Skyler schreef:
Huppekee schreef:Redelijk. Moet m'n energie echt goed doseren. Als ik te veel doe merk ik dat meteen de dag erna (kapot dan). Concentreren lukt langzaam aan wat beter. Slaap alleen wel slecht. Een winkel in geeft ook minder stress en paniek, ik kan verder wandelen.

Al met al met hele kleine stapjes beter dus.


Wat fijn dat je op zo'n korte termijn al beterschap merkt. Hopelijk zet die lijn door :heart:


Hier ben ik het mee eens. Fijn Huppakee!
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 19:01

Bericht 21 Jun 2019 22:46

Re: Een burn-out en dan?

Vandaag en gisteren uiteraard gewoon gewerkt. Eigenlijk ging het wel goed. Het was ook niet zo achterlijk druk als vorige week. Wel ontzettende opstart problemen omdat ik zo verschrikkelijk moe was. Maar buiten dat best lekkker gewerkt. En dan denk ik zie je wel het valt allemaal best mee.Dan voel ik me best een aansteller Ook wel een fijn vooruitzicht dat we samen een weekend weggaan even geen drukte van de kids en het huishouden.

Heb mijn studie ook even op een laag pitje gezet en dat geeft ook al wat meer lucht.

Herkend iemand dat, dat het soms ook wel beter lijkt te gaan en je daarna opeens weer allemaal klachten ervaar.. :omg:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jun 2019 12:37

Re: Een burn-out en dan?

Ja dat is het grote gevaar. Hoe ik een burn-out altijd visualiseer is dat je 2 batterijen hebt. De ene batterij is je reserve en de andere je dagelijkse. Je reserve batterij wordt alleen aangevuld op het moment dat je wat over hebt van je dagelijkse. Je dagelijkse batterij wordt iedere dag weer aangevuld. Bij een burn-out is je reservebatterij leeg en je dagelijkse wordt maar tot 80% aangevuld. Je hebt dus letterlijk niets over en kan ook niet aanvullen. Maar soms heb je ook dagen dat je maar 50% van je dagelijkse uitgeeft. De volgende dag begin je dan met een plusje. Je dagelijkse zit op 100% en je reserve is ook wee een paar procentjes aangevuld. En welke neiging heb je dan. Hee ik voel me goed laat ik lekker dit dit dit dit en dit gaan doen. Normaal geen probleem want dan spreek je je reserve aan en die wordt ook weer aangevuld. Maar ja die reserve die is nog steeds bijna leeg. En dan krijg je dus pieken en dalen. Juist op de dagen dat je je goed voelt moet je je ook nog inhouden. Want een burn-out krijg je door telkens meer uit te geven dan je hebt. Je zal aanpassingen moeten doen. Want je kan wel een tijdje 150% per dag uitgeven dat wordt wel weer aangevuld als je een tijdje weer op 80/90% zit maar daarvoor zul je moeten aanpassen.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers