Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisspelletje gezocht

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Mei 2019 17:29

Re: Reisspelletje gezocht

Love Letter is met meer ook leuker, maar met 2 gaat goed.

Wat betreft Machiavelli doen dan niet alle rollen mee en met een groep waar je maar een rol (kaart) kunt kiezen is leuker vind ik.

Hanabi is trouwens ook een leuk klein kaartspelletje die je met 2 kunt spelen. Net zoals Codenames duet is het een coöperatief spel.

Codenames duet is een topper als je een creatieve geest hebt. Je moet namelijk een aanwijzing voor meerdere woorden (die op de kaarten staan) geven. Je aanwijzing mag echter maar een woord zijn en een getal (heeft hoeveel kaarten met jou woord jou partner moet raden).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Mei 2019 17:45

Re: Reisspelletje gezocht

Nou m'n moeder heeft er een aantal gekocht adhv de tips hier. Ik weet het zelf ook nog niet welke!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 28 Mei 2019 18:00

Re: Reisspelletje gezocht

Marin schreef:Qwixx ziet er uit als rekenen. Dat kan ik niet :angel: Of valt het mee?

Twee dobbelstenen bij elkaar optellen moet nog lukken toch :wink:
Aan het einde krijg je per rijtje een score, dan moet je vier getallen bij elkaar optellen (komt vaak rond de 100 uit). Dat kan ook met je telefoon.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 28 Mei 2019 18:17

Re: Reisspelletje gezocht

Ik denk dat wij een andere versie hebben, Fred. Wat je schrijft herken ik niet.

Fijn dat je moeder geslaagd is, Marin. Ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan krijgen.
<<

Anoniem269

Bericht 28 Mei 2019 20:57

Re: Reisspelletje gezocht

Ik vind het altijd leuk om spelletjes te kunnen spelen met mensen die je op reis tegenkomt, dus daarom vermijd ik spelletjes met taal erin.
- regenwormen
- rummikub
- yathzee
- koehandel
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Mei 2019 21:02

Re: Reisspelletje gezocht

Oh wat slim Claire, daar had ik niet aan gedacht. Nou ja, het is nu al gekocht, ik zie wel wat 't wordt!
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 29 Mei 2019 07:41

Re: Reisspelletje gezocht

Als (de moeder van) Marin al wat gekocht heeft kan ik dit topic wel kapen, haha.

Komend weekend ga ik met mijn broer en zijn vriendin naar Best Kept Secret. Nu wordt het als het goed is heerlijk weer, en mijn schoonzus is hoogzwanger, dus we zullen veel op de grond zitten denk ik. Nu leek het me leuk om wat kleine spelletjes mee te nemen om te doen. Ik denk dat het dan een kaartspelletje moet zijn, want een speelbord lijkt me erg onhandig op een ondergrond die niet vlak is. Wat zijn leuke tips? (Of is dat toch hetzelfde lijstje als hierboven?)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem272

Bericht 29 Mei 2019 08:33

Re: Reisspelletje gezocht

Kaartspelletjes die je goed zonder tafel kunt spelen:

- nobody but us chickens
- exploding kittens
- cards against humanity

Nobody but us chickens lijkt op koehandel. De regels heb je snel door.

Exploding kittens lijkt een beetje op het kaartspelletje pesten, maar dan met kaartjes met grappige katten (die soms op onfortuinlijke wijze aan hun eind komen).

Cards against humanity is een spel dat je vooral voor de lol speelt, niet zozeer om te winnen, met kaartjes met halve zinnen erop. Je probeert een zo grappig mogelijke combinatie van zinsdelen te maken:

Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Mei 2019 10:05

Re: Reisspelletje gezocht

Dan zou ik voor Love Letter gaan. 16 kaartjes steek je namelijk zo in je zak. Eventueel pen en papier erbij ipv de score fishes. Al zal er vast ook diverse apps om scores van spelletjes op bij te houden.

Wizard is ook leuk met 4 personen. Een samenspel waarbij je van te voren moet raden hoeveel slagen je gaat raden. Met 4 a 5 personen vind ik dit top spel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 29 Mei 2019 13:49

Re: Reisspelletje gezocht

Regenwormen! Kan ook niet wegwaaien. Dat vind ik met kaarten altijd zo onhandig.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 29 Mei 2019 15:40

Re: Reisspelletje gezocht

Heb je aandelen in Love Letters, Fred? ik lees driemaal dezelfde tip :smile:
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 30 Mei 2019 04:30

Re: Reisspelletje gezocht

Boonanza!!

Leukst met net iets meer mensen, maar spelen t ook vaak met z’n 2en wel.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Mei 2019 10:23

Re: Reisspelletje gezocht

Skyler schreef:Heb je aandelen in Love Letters, Fred? ik lees driemaal dezelfde tip :smile:


Er vragen meer personen om tips. Mijn laatste reactie was niet voor Marin bedoeld namelijk. Op festivals zijn die 16 kaartjes ideaal namelijk. Zelf neem ik ze mee in de trein en ook op Lowlands heb ik ze meegenomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jun 2019 12:47

Re: Reisspelletje gezocht

M'n man heeft intussen het pakketje van m'n moeder gekregen. Er zat in:
Een pak kaarten
Sushi Go
Machi Koro
En zo'n Wie ben ik spelletje waarbij je een kaartje op je hoofd (met een papieren band) moet zetten en dan moet raden wie je bent dmv ja/nee vragen.
We hebben ze allemaal vast gespeeld en die laatste vonden we 't leukst. Is ook nog in het Engels met internationale personen dus leuk voor evt met campingburen.
Machi Koro vonden we ook leuk. Sushi Go nog beetje vaag en denk ik 't minste.
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Jun 2019 14:22

Re: Reisspelletje gezocht

En wij hebben loveletters meegenomen, was inderdaad een leuk spelletje om tussendoor even te spelen. Helaas heb ik geen enkele keer gewonnen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Jun 2019 14:58

Re: Reisspelletje gezocht

Voor Machi Koro, zou ik de volgende (veel gebruikte) huisregel toepassen bij de startopstelling. Zorg ervoor dat minstens 5 verschillende kaarten met 1 dobbelsteen te bereiken zijn anders komt het spel namelijk niet op gang.

Ik ben benieuwd hoe je Sushi Go gaat vinden. Met 2 personen is dat niet te doen en niet leuk. Sushi Go wordt ook wel 7 Wonders light genoemd. Het drafting systeem (kaart kiezen en rest van de hand doorgeven) is hetzelfde maar dan een stuk simpeler net zoals de puntentelling. Laat 7 Wonders nu mijn favoriete spel zijn, dus Sushi Go speel ik ook graag.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers