Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 02 Jun 2019 01:06

Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

(Ja oeps, beetje laat)

Wat is je leukste, grappigste of spannendste jeugdherinnering van de zomervakantie?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jun 2019 08:04

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Dat ik werd achtergelaten op een Duitse parkeerplaats.

We reden snachts, ik was een jaar of 12 en zat op de achterbank. Iedereen behalve m’n vader sliep. Rond 5h smorgens stopte m’n vader even om te plassen en terwijl hij aan het plassen was ging ik ook even snel naar de wc. Toen ik terug kwam was de auto weg.
Hij had niets doorgehad en is gewoon gaan rijden. Na een paar kilometer werd m’n moeder wakker en die zag dat ik er niet was. Toen heeft hij de auto op de vluchtstrook zet en is teruggerend naar de parkeerplaats.
Ik was al met al een half uur alleen denk ik, maar ik wist dat m’n vader er niet achter zou gaan komen dus ik was wel echt bang dat het een dag zou gaan duren.
#teammaple🍁
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 02 Jun 2019 09:17

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Knap dat je zo rustig bent gebleven UN!

Mijn herinnering is die eeuwige rij voor het tol poortje van de route du soleil. Soms moesten we zo lang wachten dat er door de kinderen spelletjes werden gespeeld tussen de auto’s. Als kind vond ik dit dus een geweldige file!
Carpe Diem
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 02 Jun 2019 09:32

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

De vele zomervakanties op Terschelling. Ik kom er nog steeds heel graag
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Jun 2019 09:49

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

De jaren dat we een boot hadden.
Ik heb daar zo van genoten. helaas kreeg mijn vader de ziekte van Ménière en kon niet meer op de boot slapen daardoor.
Ook in de kajuit ging het steeds vaker mis dus toen hebben ze de boot moeten verkopen.
Maar ik heb er echt prachtige herinneringen aan!
2016
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jun 2019 09:54

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

We gingen elk jaar naar dezelfde stacaravan en camping in Heino. Veel mensen kwamen daar elk jaar terug, dus na een paar jaar kenden we er een aantal. Dit was altijd zo gezellig.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 02 Jun 2019 10:36

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Oeh, wat eng UN.

Mijn verdrietigste herinnering is dat mijn vader tijdens de vakantie heeft gemeld een andere vrouw te hebben ontmoet (ik wist dat al, maar durfde het niet aan mijn moeder te vertellen) en hij is zo vertrokken met de auto en heeft ons op de vakantiebestemming achtergelaten met de tent. Een oom is midden in de nacht naar ons toegekomen en heeft ons weer thuisgebracht.

En jaren later: mijn stiefvader was boos, omdat ik tijdens de autorit had gevraagd of ik mijn raam mocht opendoen, omdat ik last had van de rook die hij naar achteren blies. Toen heeft hij de auto stilgezet op de snelweg en moest ik uitstappen. Dat heeft mijn moeder voorkomen en ik mocht nog mee naar de camping. Daar heeft hij gedreigd me achter te laten in Tsjechië en mocht ik niet meer in de tent komen en mee eten. Mijn oom en tante die mee waren op vakantie hebben me opgevangen die dagen totdat alles weer koek en ei was.

Niet quoten graag.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jun 2019 11:14

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

WoW maan wat heftig. Ik word hier echt boos over.

Japie, aangezien er daar vrij weinig campings zijn denk ik dat ik daar gister geweest ben om mijn zoon op te halen die bij mijn ouders op de camping stond.

Mijn leukste vakantie was toch wel mijn eerste bewuste vakantie in het buitenland. Dat was in Frankrijk. We zaten aan de drome en maakte ‘s avonds altijd kampvuren met de hele groep. Ik mocht toen net een beetje drinken en we dronke toen clairette de die of passoa jus. We zaten dan op eilandjes in de rivier en als we teruggingen moesten we door het water. Heerlijke avonden en nachten waren dat.
2015 💙
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jun 2019 11:49

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Toevallig Minx. Ik heb het net even opgezocht en wij stonden op camping Heino. Ik herken het zwembad van vroeger.

Wat verdrietig Maan. Dat zijn geen leuke herinneringen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 02 Jun 2019 12:04

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Dat ik op een camping in Nederland stond met mijn ouders terwijl iedereen naar school moest, wij kregen verlof omdat mijn vader uitgezonden zou worden voor een half jaar. Ik was een jaar of 9 en leerde een meisje uit Engeland kennen, ik sprak geen woord Engels en zij geen woord Nederlands maar we hebben dagen met elkaar gespeeld. Ik weet haar naam nog en het zinnetje dat ze me leerde: I can fly in the sky like a butterfly. Heb dat de hele vakantie gezegd haha.

En op een andere camping stond zo'n automaat met trollen poppetje, ergens in de jaren 90 was dit helemaal hip. Mijn zusje en ik kwamen erachter hoe je hem door kon draaien en hebben denk ik wel 30 van die poppetjes eruit gehaald, die zetten we dan in de vensterbank van de stacaravan haha.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jun 2019 12:43

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Bergkristal schreef:Knap dat je zo rustig bent gebleven UN!

Mijn herinnering is die eeuwige rij voor het tol poortje van de route du soleil. Soms moesten we zo lang wachten dat er door de kinderen spelletjes werden gespeeld tussen de auto’s. Als kind vond ik dit dus een geweldige file!
Ik was niet rustig, dat schreef ik ook niet? Nee het was hartstikke eng juist.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jun 2019 14:44

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Zo ging ik vroeger met m'n vader, moeder en zusje naar Zeeland. We stonden volgens mij te wachten tot we de veerboot op konden met de auto en ik moest plassen. M'n moeder ging mee. Toen we terugkwamen, zagen we dat de auto's waren doorgereden en al op de boot waren. Ik weet even niet meer hoe het verder ging, maar uiteindelijk kwam het natuurlijk goed. Maar ik dacht toen dat we elkaar nooit meer zouden zien. :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 02 Jun 2019 14:46

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Urban Naked schreef:
Bergkristal schreef:Knap dat je zo rustig bent gebleven UN!

Mijn herinnering is die eeuwige rij voor het tol poortje van de route du soleil. Soms moesten we zo lang wachten dat er door de kinderen spelletjes werden gespeeld tussen de auto’s. Als kind vond ik dit dus een geweldige file!
Ik was niet rustig, dat schreef ik ook niet? Nee het was hartstikke eng juist.


Och sorry lees het nu pas goed had even over een woordje heen gelezen, excuses! Was er niemand anders op de parkeerplaats die je onder hun hoede nam?!? Ik hou kinderen die ergens alleen staan altijd in de gaten je weet het nooit of ze verdwaald zijn oid
Carpe Diem
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Jun 2019 15:54

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Wij gingen haast ieder jaar naar dezelfde camping in de buurt van Maastricht. Daar kwamen veel gezinnen ook ieder jaar terug, dus ik had daar een enorme vriendengroep. Dat ging dus van in het begin met zijn allen in de speeltuin spelen tot in onze puberteit stiekem 's avonds laat de camping afgaan en stappen in Maastricht.
Een paar jaar geleden ben ik er weer eens langs gegaan en kwam ik gewoon vrienden van toen tegen, die daar nu zelf met hun eigen gezinnetjes daar kampeerden. Ik wil er dus ook graag weer heen!
10.04.17
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 02 Jun 2019 16:38

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Mijn leukste vakantieherinnering is mijn eerste vakantieliefde toen ik 11 was. Ik kan dat gevoel nog heel goed terughalen, was echt zo leuk en spannend.

Het raarste en meest tragikomische was de zomer waarin mijn vader (bij wie ik elke zomer een paar weken logeerde) een stalker had (werd op een ochtend wakker doordat zij onder mijn slaapkamerraam op de vierde verdieping zijn naam stond te schreeuwen) en hij, mijn zus en ik steeds voor haar op de uitkijk moesten staan, achteruitgangen namen, achter auto’s gebukt doorslopen zodat ze ons niet zou zien etc. etc. :laughcry:

Wat eng UN!
En heel naar voor jou Maan. :snik:
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 02 Jun 2019 18:13

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Leukste waren toch wel naar de vaste camping ieder jaar. Hadden daar een stacaravan en veel vriendjes en vriendinnetjes.

Een dubbele vakantie was de vakantie naar lioret de mar toen ik in groep 7 zat.
We gingen met mijn moeder en broertje. We hadden niet veel geld te besteden en we gingen 17 dagen. Halverwege zou mijn moeder haar geld gestort krijgen. En voor de eerste week had ze wat geld mee om van te leven.
Daar aangekomen was de borg ineens het 3 dubbele van wat erbij het reisbureau was verteld en was er bijna niks meer over. Er werd water en ranja gehaald en 1 brood. En daar moesten we het de hele week mee doen verder.
Iedere dag kregen we 1 snee brood.
Dan hadden we iedere dag wat te eten met zn drieën.
Na een week kreeg mijn moeder dus haar geld en zijn we uit eten gegaan. Ik heb toen de lekkerste pizza ooit gegeten.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Jun 2019 18:26

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Jeetje Boerenkool, da's ook heftig.. wat sneu..
<<

Anoniem268

Bericht 02 Jun 2019 18:53

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jun 2019 19:24

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Wij gingen nooit op vakantie.
Toen ik 3 was, gingen we een weekendje weg en daarvan herinner ik me het getsjirp van de krekels nog in de schemering. Dat vond ik toen heel mooi en spannend. Mijn ouders, broer en zus weten daar niks meer van, het is ze niet opgevallen. Dus de herinnering is me niet aangepraat.

De beste herinneringen zijn de herinneringen van het hooien op het land. Vooral wanneer er onweersdreiging was. Daar denk ik echt met weemoed aan terug.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jun 2019 19:27

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

UN, wat angstig zal dat zijn geweest!

Maan, wat sneu! Wat moet jij je ellendig hebben gevoeld.

Jeetje Lissa.... wat vreselijk voor je :(
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2019 20:04

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Ik ben 2x op vakantie geweest. 1x naar het vakantiehuisje van m'n beppe's nieuwe man. M'n beste vriendinnetje mocht ook mee. Ik vergeet nooit meer dat we op de steiger zaten te vissen en dat ze zo schrok van haar gevangen vis aan de haak dat ze met stoel en al achterover van de steiger af kieperde.
En toen ik nog jonger was met m'n ouders in een stacaravan. Elke ochtend verse kaiserbolletjes halen bij de campingwinkel. Ben er sindsdien gek op.

Verder was ik gewoon altijd 6 weken lang samen met m'n vriendinnetje. We gingen beide nooit op vakantie. Meestal maakten we Barbie villa's van grote dozen of gingen we naar het zwembad.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 02 Jun 2019 21:57

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Mijn ouders zijn geen vakantiegangers, maar ik ging wel met vriendjes op vakantie. Wat ik nooit zal vergeten was op een camping aan het veluwemeer. Ik was denk ik een jaar of 8 toen er een jongen met een beperking vermist bleek te zijn. Er werd gevraagd ook onder caravans te kijken ed. Er werd in lange rijen door het water gezocht. Uiteindelijk op de dag dat ik door mijn ouders werd opgehaald bleek de jongen gevonden, verdronken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2019 09:21

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Ik heb veel positieve vakantieherinneringen, wij gingen vroeger elk jaar rond Hemelvaart naar Berlijn met de vrachtwagen van m’n stiefvader (hij was destijds internationaal chauffeur en reed twee keer per week naar Berlijn). Zo leuk was dat, m’n zus en ik mochten dan op het bed zitten de hele reis. Nu ik eraan terugdenk vraag ik me af of dat eigenlijk wel is toegestaan... maar goed, het was wel heel gezellig :laughcry:

In de zomer gingen we altijd naar Engeland. M’n raarste herinnering is dat we tijdens 1 vakantie van 10 dagen 3 keer een brand meemaakten. Eentje op de snelweg, toen stond er een auto met pech langs de weg en toen wij voorbij reden vloog ineens de motor in brand. Vlak na ons werd de weg voor al het verkeer afgesloten. Een paar dagen later waren wij in Tintagel (waar het kasteel van King Arthur staat), en daar woedde een brand op het parkeerterrein. Er waren toen heel veel ontploffingen van al die brandstoftanks van de auto’s. Toen we weer naar huis gingen met de boot was er een vrachtwagen die al op de boot stond in brand gevlogen. Toen werden we allemaal van de boot geëvacueerd en moesten we heel lang wachten tot we naar huis konden. Zo’n bizarre vakantie was dat!

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Jun 2019 09:50

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Wat een boel verdrietige herinneringen lees ik hier zeg!

Wij gingen vroeger vaak naar Frankrijk, maar toen mijn (meervoudig gehandicapte) broertje geboren werd (ik was toen 7), ging dat niet meer. We zijn toen een paar keer zonder hem op vakantie geweest in NL. Hij bleef thuis en m'n ouders hadden vrienden en familie geregeld die allemaal één dag en nacht op hem pasten. Zo werd het steeds afgewisseld. Eén keer hadden we een dag niemand, dus ging m'n vader zelf een dag terug naar huis en kwam daarna weer naar het vakantieadres.

Op m'n 16e, m'n broertje was het jaar daarvoor overleden, gingen we ook weer naar Frankrijk. We stonden in zo'n bungalowtent op een camping en tegenover ons bleken mensen uit onze woonplaats te staan met twee dochters van mijn leeftijd. Daar ben ik die vakantie veel mee opgetrokken, samen met een ander clubje Nederlanders. Was leuk! Minder leuk was dat ik ging kanoën met m'n vader en zusje en toen m'n hele benen zo erg verbrand heb, dat ik volgens mij twee dagen heb liggen rillen van de kou met vuurrode benen waar ik steeds een nat badlaken overheen had liggen tegen het brandende gevoel.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2019 09:56

Re: Vraag van vandaag! #10 jeugdherinnering

Maan wat erg dat je dat mee hebt moeten maken met 2 vaderfiguren in je leven, bah klootzakken :snik:
Boerenkool wat verdrietig om te lezen, krijg er tranen van in mijn ogen.
Lissa, ook al zo erg om te lezen, mensen zijn klootzakken.
UN hoezo wist je dat je vader het niet ging merken dat je weg was, was hij niet zo alert?

Ik heb ook zo'n soort herinnering, ik was een jaar of 5 denk ik en ik zat met mijn moeder in de metro die een poosje stil stond met open deuren omdat hij nog niet ging vertrekken. Toen bedacht mijn moeder ineens dat ze haar strippenkaart nog moest stempelen dus zij ging uit de metro en die reed toen weg met mij alleen erin, ik was echt heel erg bang.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers