Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je baby te weinig bijkomt.

<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 15 Nov 2013 21:58

Re: Als je baby te weinig bijkomt.

Twellie schreef:Goh, in die fussy baby herken ik mijn oudste wel. Was een heel tevreden kind, mits alles op haar eigen manier ging (bij ons slapen, veel aandacht nodig, veel lichaamscontact enzovoorts). En eigenlijk is ze nog steeds heel tevreden, mits alles op haar eigen manier gaat :laughcry:


Tegenwoordig is dochter gelukkig wel wat wendbaarder. Zo lang ze niet moe is ofzo. Dan wordt ze weer fussy :laughcry: Ze blijft wel een kind met een duidelijke eigen wil, wat ik trouwens ook heel mooi aan haar vind. Ze wordt nu alleen niet meer heel boos als de dingen niet volgens haar wil gaan en is met een alternatief ook vaak tevreden. Tekenen op papier in plaats van op de bank bijvoorbeeld :laughcry: Of vanochtend nog, we gaan elke vrijdagochtend naar peuterdans en daar stond een bak met ballen. Die wilde ze hebben, en nu kan ze best even wachten tot het moment daar is dat het mag, een tijdje geleden had dat geresulteerd in een mega driftbui. Het zal ook wel schelen dat ze nu een stuk meer begrijpt, dat als ze even moet 'wachten' het niet betekent dat iets nooit komt, of dat wanneer we een andere kant opgaan dan waar zij oorspronkelijk naartoe wil - bijvoorbeeld het bos ipv de speeltuin waar op dat moment veel grote kinderen druk aan het voetballen zijn, het dáár ook leuk is, want in het bos zijn blaadjes en takken en die zijn mínstens zo leuk als en speeltuin,

Wanneer het om de basis gaat is ze wel nog steeds heel erg duidelijk en 'demanding' - eten, slapen, nabijheid wanneer ze dat nodig heeft. Maar waar ik dat toen ze een baby was nog wel eens lastig vond vind ik dat nu eigenlijk heel erg prettig en een sterke eigenschap. Het is goed om te weten wat je wilt, ook al ben je nog maar een baby of een bijna-peuter :yes:
februari 2012
november 2015
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Nov 2013 22:26

Re: Als je baby te weinig bijkomt.

Ik zou ook een lactactiekundige inschakelen, die kunnen veel beter inschatten wat er aan de hand kan zijn. Bij mij heeft de lactatiekundige echt zitten puzzelen totdat ze een compleet beeld had en aan de hand daarvan adviezen gegeven.
Wij kunnen je niet echt goede adviezen geven (behalve lk) maar het gaat wel om de groei van je kleintje, mijn advies zou dus zijn om een lactatiekundige in te schakelen.
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2013 07:18

Re: Als je baby te weinig bijkomt.

Choco, ik vraag het me al een tijdje af, wie was jij hier voor? :)
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 16 Nov 2013 08:04

Re: Als je baby te weinig bijkomt.

Gaia: Tiramisu :)

Slakje, heeft er weleens iemand van LLL op haar tongriempje/lipbandje gelet? Daar doet het me namelijk ook nog wel aan denken. Sommige kindjes worden geboren met een te kort tongriempje of lipbandje. Dit is heel gemakkelijk te verhelpen, maar kan wel problemen geven bij het drinken. Soms niet meteen, omdat in het begin de melk vaak gemakkelijker stroomt, maar wanneer ze er meer hun best voor moeten doen zie je vaak dat ze niet genoeg melk uit de borst krijgen doordat ze door het te korte tongriempje/lipbandje niet effectief kunnen drinken, en daardoor ook vrij vaak willen drinken, want honger. Een te kort tongriempje kun je herkennen door goed op J’s tong te letten, kan ze hem uitsteken? En is hij dan mooi rond of zie je een beetje de vorm van een hartje? Eventueel wil er misschien iemand van LLL met je meekijken of een lactatiekundige.
Vaak geeft een te kort tongriempje trouwens wel op meer vlakken problemen; onrustig drinken, pijn bij jou tijdens het voeden. Maar het is wel iets dat je in gedachten kunt houden mocht ze slecht blijven groeien of je je zorgen maakt.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2013 08:53

Re: Als je baby te weinig bijkomt.

Tjee valt hier een heel groot kwartje hahaha
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2013 08:56

Re: Als je baby te weinig bijkomt.

http://www.borstvoeding.com/problemen/lipbandje/

Hier staat ook wat info daarover.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers