Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag van vandaag! #7 filmgenre

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 29 Mei 2019 23:19

Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Welke type film kijk je het liefst? Zit er nog een verschil in of je thuis kijkt of in de bioscoop?
En liggen jij en je eventuele partner op 1 lijn qua smaak?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2019 23:34

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Ik heb geen geduld voor films. Ik kan tien afleveringen van een serie binge watchen maar één film vind ik vaak te lang en moet ik me echt toe zetten om t te gaan kijken.

Dat gezegd hebbende vind ik met name slechte romantische comedies leuk, die kijk ik soms wel in m'n eentje met een glas wijn als m'n man weg is.
Met m'n man samen kijken we wel eens actiefilms of 'de grote fantasy films' zoals Harry Potter en LOTR enzo. Grote Oscar films kijken we soms maar de ene keer vind ik 't wat en de andere keer niet.

Oh en eigenlijk doe je me nog het meeste plezier met kinder- of animatiefilms. Laatst heb ik Free Willy na al die jaren weer eens gekeken :palm: maar ik vond het wel leuk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Mei 2019 05:48

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Arthousefilms. Mijn man ook. Op onze eerste twee afspraakjes hebben we arthousefilms gekeken. En als we oppas hebben voor de kinderen om iets leuks te gaan doen, gaan we vaak naar het filmtheater.

Wes Anderson is een van onze favoriete regisseurs.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mei 2019 07:28

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Ik zit ook meer in de arthouse, en dan met name tragikomedie. En af en toe een fijne horror tussendoor. Romcoms vind ik juist verschrikkelijk, die maken me boos en kan ik niet naar kijken.
Toppunt van luxe voor mij is op een zeldzame vrije dag naar mijn lievelingsbioscoop (Kino in Rdam), lekker in de middag als er vrijwel niemand is, met een speciaalbiertje van Brouwerij Noordt in mn uppie een goeie film te gaan kijken.

Paar toppers:
Us
Brimstone
Little Miss Sunshine
No Country for Old Men
Happiness
Her
The Favourite

Oh ja en ik ga eigenlijk altijd wel naar een paar films op IFFR.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Mei 2019 08:01

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Ik ga voor een goede thriller, maar niet té eng, een PAC-film (arthouse) bij Pathé, een waargebeurd verhaal en af en toe een slechte romcom. Ook ben ik erg geïnteresseerd in films over WOII of rassendiscriminatie.

Green Book vond ik bijvoorbeeld erg goed laatst. Maar ook van Bohemian Rhapsody heb ik echt genoten en vanavond gaan we naar Rocket Man, over Elton John.

Op mijn lijst van all time favorites staan vooral klassiekers als The green mile, The Shawshank redemption, Se7en, American History X, La vita è bella. Maar ook Titanic en Bridget Jones. :smile:

Net als Caulfield ga ik ook het liefst in m'n eentje naar de bios midden op de dag, zonder irritante mensen om me heen.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 30 Mei 2019 10:35

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Ik kijk op Netflix graag actiefilms en thrillers.
Ook ben ik een groot Disney fan en kijk ik die nieuwe versies in de bios en de oude op Netflix.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Mei 2019 11:44

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Hier een thriller en horror fan. Maar wel met diepgang, want die typische slasher- en geestenfilms ben ik ontgroeid.

Tevens ben ik van de science fiction en houd ik van films als Gravity en Interstellar.

Maar ik heb ook iets met fantasy: Lord of the Rings, The Hobbit en Avatar.

Ik houd NIET van romantische films en komedie kan mij ook niet bekoren.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Mei 2019 11:47

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Caulfield: Brimstone... Die heb ik laatst gezien en ik vond hem indrukwekkend! Jeetje zeg. Onder welk genre valt deze eigenlijk? Drama lijkt me niet volledig dekkend.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Mei 2019 11:57

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Caulfield schreef:Ik zit ook meer in de arthouse, en dan met name tragikomedie. En af en toe een fijne horror tussendoor. Romcoms vind ik juist verschrikkelijk, die maken me boos en kan ik niet naar kijken.
Toppunt van luxe voor mij is op een zeldzame vrije dag naar mijn lievelingsbioscoop (Kino in Rdam), lekker in de middag als er vrijwel niemand is, met een speciaalbiertje van Brouwerij Noordt in mn uppie een goeie film te gaan kijken.

Paar toppers:
Us
Brimstone
Little Miss Sunshine
No Country for Old Men
Happiness
Her
The Favourite

Oh ja en ik ga eigenlijk altijd wel naar een paar films op IFFR.

Oh ja! Little Miss Sunshine was ik helemaal vergeten, maar wat een leuke film was dat!

Ik ben trouwens dol op romantische komedies. Toch altijd weer schrikken als het even niet goed gaat en huilen als het allemaal op z’n pootjes terechtkomt!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2019 13:00

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Thrillers, romantische komedies en flauwe komedies vind ik ook leuk.

Ik ga eigenlijk nooit naar de bioscoop.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 30 Mei 2019 14:52

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Comedy!!!!!!
Carpe Diem
<<

Anoniem300

Bericht 30 Mei 2019 16:08

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Romantische komedie kan ik erg van genieten, lekker weg zwijmelen deze kijk ik vaak als manlief weg is.

Samen kijken we vaak alleen maar series (ncis, homeland enz) maar als we een film kijken vaak misdaad,komedie,actie.
Zoals oceans, bourne, now you see me.

Films die ik kan blijven kijken zijn meet Joe black en the green mile, deze kijk ik zeker 1 x per jaar.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 30 Mei 2019 21:57

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Romantische komedies en speelfilms met een goed verhaal. En musicalfilms zoals Grease, Sound of Music, Mamma mia etc.
<<

Anoniem326

Bericht 31 Mei 2019 09:58

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Ingetogen films over liefde en of levens zoals bijvoorbeeld before sunset, before sunrise en before midnight. Gisteren keek ik op Netflix Like crazy en die vond ik ook prachtig. Silver linings playbook valt voor mij bijvoorbeeld ook in die categorie.

En films waar een magisch/duister/waanzin component inzit zoals donnie darko, eternal sunshine of the spotless mind en Ondine.

Mijn ultieme feel good film is Bridget Jones. Maar andere films in dat genre vind ik niks.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mei 2019 10:06

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Oh ik vergeet helemaal Forrest Gump, ook één van m'n favorieten! :heart:
❤ 7 juni 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 31 Mei 2019 13:47

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Thrillers of een goede horror (niet zoals saw oid) vind ik goed.
Maar ook speelfilms of fantasy zoals lotr vind ik erg leuk.
Oorlog vind ik ook een mooi gerne, maar dan wel zoals the zookeepers wife of the pianist. Al vind ik sommige films met meer actie ook goed om te zien. Ligt er een beetje aan hoe het gefilmd is.

Romcoms kijk ik wel, maar meer als ik op de achtergrond iets wil kijken tijdens het haken.


Ik kijk eigenlijk best wel een uitgebreide selectie aan genres. Ik vind films leuk om te kijken.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem286

Bericht 31 Mei 2019 14:11

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Ik hou van actie, sciencefiction fiction en thrillers. Man meer van oorlogsfilms of dramafilm, beiden kan ik weinig mee. Meestal kijken we samen actiefilms.
<<

Anoniem269

Bericht 31 Mei 2019 15:15

Re: Vraag van vandaag! #7 filmgenre

Ik vind alles wel leuk. Behalve oorlogsfilms en Star Wars en dat soort dingen. Mijn man heeft een beetje dezelfde smaak. Die kan alleen geen horror verdragen. Ik vind dat dan wel weer leuk. Ik ga denk ik 2-3 keer per jaar naar de bioscoop. De rest kijk ik thuis. Ik heb ook nog steeds een zwak voor Disney classics :heart:

Films die ik goed vind zijn :
Bohemian Rapsody
The Green Mile
The Shawshank Redemption
The Notebook
Forrest Gump
De Kleine Zeemeermin

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo