Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2019 07:31

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Dee schreef:Ik rijd sportief en rij lekker door. Ik erger me heel vaak aan vrouwen in het verkeer:P
Het vervelendste vind ik mensen die stijf 80 op de teller rijden of nog minder dan dat, bumperkleven en het gebruik van de smartphone in het verkeer.

Dit.

Ik heb een vriendin die dus standaard de max. snelheid op de teller rijdt en zich niet beseft dat ze dan daadwerkelijk langzamer rijdt. Ze zal ook nooit 5 of 10 km/h harder rijden want dat kost extra benzine.
Ik stap dus ook niet bij haar in de auto want het is een ergernis haha.
<<

Anoniem316

Bericht 27 Mei 2019 08:19

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Cotton schreef:
Dee schreef:Ik rijd sportief en rij lekker door. Ik erger me heel vaak aan vrouwen in het verkeer:P
Het vervelendste vind ik mensen die stijf 80 op de teller rijden of nog minder dan dat, bumperkleven en het gebruik van de smartphone in het verkeer.

Dit.

Ik heb een vriendin die dus standaard de max. snelheid op de teller rijdt en zich niet beseft dat ze dan daadwerkelijk langzamer rijdt. Ze zal ook nooit 5 of 10 km/h harder rijden want dat kost extra benzine.
Ik stap dus ook niet bij haar in de auto want het is een ergernis haha.


Haha wij rijden wel hetzelfde denk ik idd :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mei 2019 08:39

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik rijd ook wel sportief, rijd lekker door en ik vind rijden ook leuk. Ik erger me alleen niet zo snel aan anderen, alleen aan smartphone gebruik maar dat is niet ergeren dat is gewoon gevaarlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2019 08:40

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik ben blij dat het nu straks op de fiets ook verboden is.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Mei 2019 08:44

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik ben iemand die zich niet gek laat maken in het verkeer. Op wegen waar je 80 mag heb ik meestal 90 op de teller en bij 100 heb ik 105/110 op de teller. Ik vind het niet nodig om harder dan dat te rijden. Als mensen harder willen, halen ze mij maar in.
Ik heb een gruwelijke hekel aan bumperklevers. Ik laat me er echt niet door opjagen, ik tik eerder de rem aan en zak wat af in snelheid. Heel soms gebeurt het dan dat mensen nog dichter op me gaan rijden of ineens groot licht gaan voeren. Nou, dan plof ik wel zowat uit elkaar van ergernis.
Verder valt het wel mee met ergeren eigenlijk.
Over smartphonegebruik verwonder ik me meer dan dat ik me er aan erger.

Even een toevoeging: waar ik me in het algemeen aan stoor is dat mensen zo haastig zijn, altijd en overal.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Mei 2019 08:50

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik rij gewoon normaal denk ik. Zorg dat ik op tijd naar rechts ga, als ik inhaal durf ik wel even flink gas te geven etc..
Als ik een bumperklever heb ga ik, waar mogelijk, aan de kant..Ik ga geen gevaarlijke dingen doen als op de rem trappen o.i.d. Mijn veiligheid gaat boven koppigheid.

Qua telefoongebruik mogen ze van mij echt heel streng op gaan controleren (ook op de fiets trouwens). Ik werd vorige week op dezelfde rijstrook ingehaald door een auto (ik was op de motor). Schrok me dood dus keek woest de betreffende auto in maar hij was te druk op z'n telefoon en had zelfs na die actie nog niet door dat ie me bijna van de weg af had gereden.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 27 Mei 2019 10:55

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik ben een sportieve, sociale rijder. Bij file laat ik mensen die willen invoegen netjes ertussen. Tenzij ze het zelf opeisen dan hebben ze pech .


Ik heb een hekel aan bumperklevers op een tweebaans weg. Of als ik al 85/90 rij waar je 80 mag of als er gewoon iemand voor mij rijdt en ik toch niet harder kan.
Ook heb ik een hekel aan fietsers/brommers die door rood rijden. Of gewoon voorrang pakken, terwijl ze van links komen. Dagelijks ligt er wel weer bijna iemand op mijn motorkap.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Mei 2019 11:09

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik heb vooral een hekel aan treuzel-gedrag. En vaak zijn dat toch vrouwen :smile: . Van die mutserige acties, daar kan ik echt woest om worden. Of vier vrouwen in een auto waardoor de bestuurster alleen maar aan het kleppen is ipv door te rijden.

Ik heb ook een hekel aan niet rijden als het groen wordt. Volgens mijn vriend druk ik dan nét iets te snel op de toeter, maar hállo: het is GROEN. We staan hier niet voor de lol!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mei 2019 11:19

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Haha caro, dat laatste is wel herkenbaar (dat ik ook snel weg wil rijden dan). M'n zoontje zegt sinds kort ook 'hooeeen' als 't groen is, dus ik heb nog 'n hulpje ook. Hoewel ik daar natuurlijk niet helemaal op moet vertrouwen, maar bijna altijd heeft ie t gewoon goed en zit ie echt naar 't stoplicht te kijken.
Ik trek ook vrij snel op (4wd met 210 pk) dus getreuzel bij een stoplicht vind ik idd wel vervelend.
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 27 Mei 2019 11:59

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik ben een snelle vlotte rijder. Zeker als ik alleen in de auto zit. Met iemand erbij, hou ik mij wel in.
Gemiddeld rij ik zo'n 10 km-20 km per uur te hard, als de situatie het toelaat. Als het druk is of geen mogelijkheid voor inhalen blijf ik op gepaste afstand achter mijn voorganger. Inhalen over doorgetrokken strepen, afsnijden, door rood rijden, etc etc dat doe ik allemaal niet.

Een hekel heb ik aan mensen die links blijven hangen, terwijl de rechter baan vrijwel leeg is. Of nog erger, mensen die de spitsstrook niet snappen. Die dus niet op de vluchtstrook durven, of als ze er dan al wel rijden bij een verdrijvingsvlak ineens naar links schieten, omdat ze denken dat er niet over mogen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 27 Mei 2019 18:14

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik ben wel een doorrijder maar ook een voorzichtige rijder. Doe geen gekke dingen of rare maneuvres daar is mijn auto te sloom voor haha. Ik heb een hekel aan mensen die 45 rijden waar je 50 mag dan 75 waar je 80 mag en vaak 80 waar je 100 mag, aaaargghh!! Ik ben niet snel agressief behalve bij kamikaze studentenfietsers die een collectieve doodswens lijken te hebben.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Mei 2019 09:50

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Dat wat Fantine zegt.
Ik rijd net iets harder dan je er mag (55 bij 50, 85/90 bij 80), maar nooit meer dan 10km/u te hard eigenlijk.
Met grote uitzondering voor 30km zones trouwens, daar houd ik me altijd aan de 30.

Wat ik trouwens echt een grote ergernis vind, is wanneer mensen geen richting aangeven! Hoe vaak ik wel niet bij een rotonde onnodig heb staan wachten omdat mensen de richtingaanwijzer weer eens niet konden vinden.. Super irritant!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 28 Mei 2019 18:09

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Dee schreef:
Cotton schreef:
Dee schreef:Ik rijd sportief en rij lekker door. Ik erger me heel vaak aan vrouwen in het verkeer:P
Het vervelendste vind ik mensen die stijf 80 op de teller rijden of nog minder dan dat, bumperkleven en het gebruik van de smartphone in het verkeer.

Dit.

Ik heb een vriendin die dus standaard de max. snelheid op de teller rijdt en zich niet beseft dat ze dan daadwerkelijk langzamer rijdt. Ze zal ook nooit 5 of 10 km/h harder rijden want dat kost extra benzine.
Ik stap dus ook niet bij haar in de auto want het is een ergernis haha.


Haha wij rijden wel hetzelfde denk ik idd :D


1 en dezelfde rijstijl ben veel op de linker baan te vinden. Ik irriteer me ook altijd zo aan die mensen die volledig op de rem gaan om vervolgens met 5km/u een bocht door te gaan....
Carpe Diem
<<

Anoniem317

Bericht 28 Mei 2019 18:18

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik rij graag door en kan er dan ook slecht tegen dat als je ergens bijvoorbeeld 80 kilometer per uur mag rijden en dat mensen dan 70 kilometer per uur gaan rijden.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 29 Mei 2019 20:02

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik rij nu ongeveer een jaar 5 dagen in de week naar m'n werk en daardoor ben ik echt een huphuphup rijder geworden haha. Ik was vroeger altijd 'bang' voor vrachtwagens, nu helemaal niet meer. Ben zelf heel erg van het anticiperen. Ik denk altijd die persoon gaat dat doen, en die dat, dan kan ik mooi dat. Eigenlijk lukt de manoeuvre die ik dan wil doen altijd wel. Nog even inhalen voordat je de afslag op de snelweg moet nemen omdat er een slome duikeling voor me hangt bijvoorbeeld (wel altijd goed ingeschat, niet dat ik over verdrijvingsvlakken rij ofzo, dat doe ik niet).

Verder rij ik altijd 130 op de snelweg waar dat mag (als ik snel naar huis wil ook wel eens 140 maar dat is met een C1 gewoon niet zo fijn) en inderdaad ook een beetje doorrijden bij 80km wegen.

Mensen die op hun telefoon zitten terwijl ze rijden vind ik vreselijk. Dat geslinger, echt gevaarlijk.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 29 Mei 2019 20:27

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik ben een nette rijder. Soms een tikje onzeker, maar probeer wel altijd de braafste te zijn en me goed aan de regels te houden. Houd me dus netjes aan de snelheid (op de teller er een tikje bij dus), geef overal richting aan. Wil trouwens niet zeggen dat ik overdreven sociaal ben, ik houd gewoon van regeltjes.

Bumperkleven heb ik dus echt geen last meer van sinds ik een grotere auto heb met getinte achterruit. Ze durven het niet meer omdat je dan niet meer om de auto heen kunt kijken. Dat is me echt opgevallen toen ik van compact naar SUV ging.

Grootste ergernis is smartphonegebruik. Hoe kun je het niet doorhebben dat je de vluchtstrook op slingert? Meerdere malen? Ik geloof er niks van als mensen zeggen dat zij dat niet doen als ze appjes tikken, alles ontgaat ze gewoon.
En ik houd er dus niet van als mensen zich niet aan regels houden. Hoeveel moeite is het om even richting aan te geven? Dan sta ik tenminste niet voor jan joker te wachten tot ik over kan steken.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers