Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


EP2019

Welke eurofractie voor jou?

ALDE
3
14%
EVDD
2
9%
ENF
0
Geen stemmen
GUE
2
9%
Groenen
15
68%
ECR
0
Geen stemmen
EVP
0
Geen stemmen
S&D
0
Geen stemmen
Thierry! Waarom staat Thierry niet op de stemlijst?! Het is een hetze van de linkse deugmedia!
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 22
<<

Anoniem269

Bericht 22 Mei 2019 17:39

Re: EP2019

Ik stemde vroeger altijd D66 en ben daarna overgestapt op GroenLinks. Nu komt er bij mij D66, PVDA en GL uit, allemaal even hoog percentage. Ondertussen ben ik GL minder gaan waarderen, ze pakken het hier in de gemeente niet goed aan vind ik. Dat is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk. Ik zweef dus nog even.
<<

Anoniem269

Bericht 22 Mei 2019 17:42

Re: EP2019

Ik vind dat hele VVD en FvD gebeuren trouwens echt veel te Amerikaans allemaal.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Mei 2019 17:52

Re: EP2019

Ik zit morgen een groot gedeelte van de dag in het ziekenhuis (niks ernstigs) dus was bang dat het lastig zou worden om te stemmen, maar ik lees net dat in het ziekenhuis ook een stembureau is. Dus ik neem mijn stempas mee morgen.

Ik heb net de stemwijzer ingevuld en daar kwam PvdA of D66 uit. Ik denk dat het D66 wordt, maar lees vanavond van beide partijen nog de programma's door.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 22 Mei 2019 19:20

Re: EP2019

Ik ben er uit het wordt nummer 3 uit de lijst van D’66. In de peilingen krijgen ze 2 zegels nummer 3 is een vrouw en hoop daarom dat zij er met voorkeursstemmen in komt!
Carpe Diem
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 23 Mei 2019 09:14

Re: EP2019

Ik heb inmiddels mijn stem uitgebracht. Mij nog even in de kandidaten ingelezen en heb op de nummer 3 van GL te stemmen. Dit omdat ze vrouw, jong en lhbt'er is. Ik las laatst ergens dat de gemiddelde leeftijd in het EP 58 is en ik vind dat het wel iets mag verjongen, daarnaast vind ik dat er binnen de EU nog wel een aantal landen zijn die op het gebied van lhbt rechten en hoe ermee wordt omgegaan winst te hebben behalen.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 23 Mei 2019 09:55

Re: EP2019

Ik ga vanmiddag even stemmen, ik stem CDA.
<<

Anoniem279

Bericht 23 Mei 2019 10:28

Re: EP2019

Ik had me er nog totaal niet in verdiept, wilde het stemmen eigenlijk een keertje overslaan. Maar toch snel net even de stemwijzer gedaan, komt de 50+ partij eruit :eyes: Nog maar even kijken if ik nog een gaatje kan vinden om me verder te verdiepen. Dan stem ik vanavond nog even snel.

Ik weet trouwens van ontzettend vele van de stellingen te weinig om er een duidelijke mening over te vormen. En zoals de stelling wb de wintertijd, ik wil niet dat de wintertijd de definitieve tijd wordt, ik wil juist dat de zomertijd dat wordt. Dus daar wist ik ook al niet wat te antwoorden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mei 2019 12:12

Re: EP2019

Caulfield schreef:Hoe staan de VVD stemmers eigenlijk tegenover dat bizarre debat van vanavond?

https://www.theguardian.com/world/2019/ ... mark-rutte


Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet naar gekeken heb omdat ik ziek in bed lag. Heb mezelf wel even naar de stembus gesleept omdat ik dat belangrijk vind. Maar in deze verkiezing heb ik me niet heel erg verdiept om eerlijk te zijn. Heb vanochtend ook niets gelezen over 't debat, gewoon geen puf voor. Was 't erg?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mei 2019 12:41

Re: EP2019

Ik heb er niet naar gekeken, ik maak geen tijd vrij voor showvertoningen. Naar wat ik teruglees was het vrij erg ja. Überhaupt dat Rutte een fascist zo’n podium geeft en daarmee zijn standpunten normaliseert vind ik afschuwelijk, daar hoef ik het niet voor te zien.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 23 Mei 2019 13:32

Re: EP2019

Jada, ik heb op dezelfde gestemd. Inderdaad omdat het een wat jonger persoon is, met wellicht een wat frissere kijk op bepaalde zaken. Ik had werkelijk geen idee welke kant ik op wilde en de stemwijzer gaf dit advies.

Dat van dat lhbt wist ik overigens niet, maar dat lijkt me zeker een pré.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Mei 2019 16:42

Re: EP2019

Ik heb toch op D66 gestemd (op de nummer 15).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Mei 2019 22:56

Re: EP2019

Hier ook gestemd. Na mij kwamen er ineens veel mensen waardoor er zelfs een kleine wachtrij ontstond.
Uit de stemwijzer kwam CDA en Volt gelijk uit. Alle stellingen bekeken en CDA lag dichterbij. Snap niet waarom je op FvD of Partij voor de Dieren zou stemmen. Die laatste partij wil eu-subsidies voor boeren afschaffen. Als dat ooit zou gebeuren dan zul je hier in Nederland geen boer meer zien omdat ze dan niet meer hun hoofd boven water kunnen houden. Gevolg is ook gelijk dat je meer eten moet importeren wat duurder kan zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2019 07:48

Re: EP2019

En wat vinden jullie van de uitslag?
Let's discover the world together.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 24 Mei 2019 08:12

Re: EP2019

Ik ben gisteren gaan stemmen. Ik heb nog niet naar de uitslag kunnen kijken. Ik gok dat PVDA veel stemmen heeft vanwege Frans Timmermans. Ik weet niet hoe PVV/FvD het heeft gedaan, omdat er wel met verbazing werd gereageerd op hun winst bij de gemeenteraadsverkiezingen. Ik vermoed (helaas) ook wel behoorlijk wat stemmen.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mei 2019 08:41

Re: EP2019

Marin schreef:En wat vinden jullie van de uitslag?


Heel onverwachts! Zegt toch wel iets over hoe goed de media in touch zijn met het electoraat lijkt me. En ik ben benieuwd of we nu ook dagenlang aandacht krijgen voor de drijfveren van de PvdA stemmers - zoals het geval was met FvD stemmers na de Statenverkiezingen :smile:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2019 09:11

Re: EP2019

De speld kijkt er niet van op! https://speld.nl/2019/04/29/is-de-winst ... or-europa/

Ik ben wel blij met de winst van PvdA. Maar alsnog begrijp ik niet hoor fvd zo groot kan worden. Horrn mensen niet wat Baudet zegt een schrijft? En er stemmen waarschijnlijk ook vrouwen op hem? Hoe dan.
Ben wel blij dat het aantal mensen dat de EU uit wil kleiner is geworden. Is brrxit toch ergens goed voor.

Ik heb gestemd zonder me er in te verdiepen. Yolo. Ik dacht, blind op een linkse partij stemmen vind ik altijd beter dan niet stemmen :wink:. Overigens nog wel een stemwijzer gedaan en daar kwam DENK uit. Daarna PvdA en daarna gl. Heb gl gestemd omdat ik denk dat zij zich wat meer voor het klimaat inzetten zonder concessies te doen.
<<

Anoniem284

Bericht 24 Mei 2019 10:26

Re: EP2019

Ik heb VVD gestemd, maar ben ook blij met de winst voor de PvdA. Die partij ligt vaak ook wel bij mij in de buurt.

Normaal stem ik vaak D66, maar ik vind ze iets té pro Europa. Ik ben wel voor Europa, maar tot op zekere hoogte. Een gezamenlijk leger bijvoorbeeld sta ik niet achter. Dat en wat andere standpunten maakten dat ik van D66 naar VVD ben geswitcht dit keer.
<<

Anoniem272

Bericht 24 Mei 2019 14:44

Re: EP2019

GroenLinks gestemd, en ik ben heel blij met de uitslag! De winst van pvda vind ik super. Grappig Gympie, dat jij dat ook hebt.

@Fred: Tja, sommige beroepen verliezen nu eenmaal bestaansrecht. Videotheekeigenaren, letterzetters en hoorspelacteurs heb je ook (bijna) niet meer. Moeten we dan videotheken en hoorspelen gaan subsidiëren om ze gaande te houden? Met boeren zie ik dat net zo, met name m.b.t. de veehouders.

Qua prijs: ik vind het helemaal niet erg als vlees en melk duurder wordt. Dan wordt het meer een luxeproduct. Prima. Je kunt zonder.

Het zou wel jammer zijn als lokaal verbouwde groente duurder wordt, dat vind ik een ander verhaal.

Ik ben het wel met je eens dat de partij voor de dier soms onrealistische dingen wil.
<<

Anoniem269

Bericht 24 Mei 2019 19:26

Re: EP2019

Ik heb uiteindelijk ook PvdA gestemd omdat ik sterk pro EU ben en dat is PvdA ook. Ik ben blij dat een partij zonder geschreeuw en gedoe nog kan winnen tegenwoordig. Daarnaast heel blij dat Nederland nog voldoende verstand heeft om niet voor extreem rechts te gaan, wat tocht wel een trend is in andere landen.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers