Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Mei 2019 21:20

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wij hadden geen feest, omdat onze dochter nog klein was, en iedereen die op haar zou kunnen/mogen passen wilde ik er bij hebben op het feest. Dus we hebben heerlijk een bbq buffet gegeten tot een uur of 22 en zijn toen lekker naar huis gegaan.

Ook heb ik nooit bruidsjurken gepast, mijn moeder kon niet mee vanwege haar ziekte, en ik vond het zonde om er tig duizend euro aan uit te geven, dus heb ik met mijn moeder samen via internet een jurk uitgekozen (overigens prachtig). Maar het echte jurken passen lijkt me zo gaaf! (en om het heel zwart wit te zeggen, nu leeft ze niet meer, dus is dat geen factor meer om rekening mee te houden).
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 17 Mei 2019 21:31

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik had geen kinderen maar ondanks m’n scheiding heb ik nog steeds altijd een grote wens om nog een keer te trouwen.
Helaas wil vriend dat niet, nu gaan we voor geregistreerd partnerschap ivm de kleine op komst.
En ik hoop dat dit ooit nog omgezet gaat worden in een huwelijk
Juli 2019
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Mei 2019 06:10

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Trouwen zelf wil ik nog wel (gaan we ook een x doen), vriend wil dat graag, wil graag t ja woord officieel kunnen zeggen (is met zijn ex nooit getrouwd. Maar hoe weet ik nog niet. Ergens hoeft van mij t niet meer zo groot, vind dat best zonde van t geld (vooral gekeken we nog zoveel willen). Gewoon samen naar t gemeentehuis met kids en ouders, en Savonds uiteten met de meest dierbare zou voor mij ook goed zijn. Vriend wisselt nog wel eens van gedachten wat hij zou willen.
Dus ja, maar niet meer zo groot. En t gekke is dat ondanks t met ex eigenlijk niks voorstelde, het huwelijk mij nu met vriend toch nog wel meer bevestiging zou geven van om ze relatie
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 18 Mei 2019 07:30

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Radler schreef:Ik had geen kinderen maar ondanks m’n scheiding heb ik nog steeds altijd een grote wens om nog een keer te trouwen.
Helaas wil vriend dat niet, nu gaan we voor geregistreerd partnerschap ivm de kleine op komst.
En ik hoop dat dit ooit nog omgezet gaat worden in een huwelijk


Dat hoop ik ook voor jou Radler. Vind hij het zonde van het geld of wil hij het echt niet meer omdat hij al eens getrouwd is geweest?
Carpe Diem
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 18 Mei 2019 07:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow schreef:Wij hadden geen feest, omdat onze dochter nog klein was, en iedereen die op haar zou kunnen/mogen passen wilde ik er bij hebben op het feest. Dus we hebben heerlijk een bbq buffet gegeten tot een uur of 22 en zijn toen lekker naar huis gegaan.

Ook heb ik nooit bruidsjurken gepast, mijn moeder kon niet mee vanwege haar ziekte, en ik vond het zonde om er tig duizend euro aan uit te geven, dus heb ik met mijn moeder samen via internet een jurk uitgekozen (overigens prachtig). Maar het echte jurken passen lijkt me zo gaaf! (en om het heel zwart wit te zeggen, nu leeft ze niet meer, dus is dat geen factor meer om rekening mee te houden).


Die jurk lijkt me ook zo geweldig! Een hele bijzondere ervaring om dat te kunnen passen. Zag vorige week of 2 geleden op Facebook een advertentie dat je voor (ik dacht €25 p.p.) jurken kon passen met vriendinnen incl fotoshoot. Dat ga ik misschien nog wel een keer doen gewoon omdat het kan.
Carpe Diem
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 18 Mei 2019 07:34

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Elroya schreef:Trouwen zelf wil ik nog wel (gaan we ook een x doen), vriend wil dat graag, wil graag t ja woord officieel kunnen zeggen (is met zijn ex nooit getrouwd. Maar hoe weet ik nog niet. Ergens hoeft van mij t niet meer zo groot, vind dat best zonde van t geld (vooral gekeken we nog zoveel willen). Gewoon samen naar t gemeentehuis met kids en ouders, en Savonds uiteten met de meest dierbare zou voor mij ook goed zijn. Vriend wisselt nog wel eens van gedachten wat hij zou willen.
Dus ja, maar niet meer zo groot. En t gekke is dat ondanks t met ex eigenlijk niks voorstelde, het huwelijk mij nu met vriend toch nog wel meer bevestiging zou geven van om ze relatie


Als ik dit zo lees heb je nu echt de ware gekozen omdat het huwelijk nu zoveel meer betekenis voor jou heeft gekregen. Dus rij naar dat gemeentehuis en boek dat restaurant!! :) en heel veel geluk samen!
Carpe Diem
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 18 Mei 2019 08:53

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Bergkristal schreef:
Radler schreef:Ik had geen kinderen maar ondanks m’n scheiding heb ik nog steeds altijd een grote wens om nog een keer te trouwen.
Helaas wil vriend dat niet, nu gaan we voor geregistreerd partnerschap ivm de kleine op komst.
En ik hoop dat dit ooit nog omgezet gaat worden in een huwelijk


Dat hoop ik ook voor jou Radler. Vind hij het zonde van het geld of wil hij het echt niet meer omdat hij al eens getrouwd is geweest?


Nee hij is zelf nooit getrouwd geweest maar vind het niet nodig.
Zijn beide ouders leven niet meer, heeft geen contact meer met zijn familie dus in zijn ogen niemand om iets voor te vieren (behalve dan voor mij en eventueel zijn kinderen).
En dat snap ik opzich ook wel. Ik hoef opzich ook niet groot te trouwen verder ;-)
Maar wie weet ooit!
Juli 2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Mei 2019 15:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Jammer Radler :(

Bergkristal, dat heb ik ook gelezen!!!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Mei 2019 19:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik sta er ook niet afwijzend tegenover hoor. Met mijn ex ben ik nooit getrouwd (wel 11 jaar samen geweest). Maar ik geloof nog steeds wel in ware liefde en ook wel in het huwelijk. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik soms wel wat sceptisch zijn, je ziet zo vaak dat het misgaat. Maar aan de andere kant ken ik ook heel veel stellen die al ontzettend lang samen zijn en nog steeds ontzettend gelukkig samen, en dat is wat ik iedereen en ook mezelf wens.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Mei 2019 20:51

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik riep meteen; van mij hoeft het niet meer, het hele trouwen. Mijn nieuwe partner riep ook van; ik hoef niet te trouwen, maar als mijn partner het heel graag wilt strijk ik over mijn hart. Dus dat was meteen duidelijk. Alleen...... nu begon zij een tijdje terug steeds meer van; met jou zou ik toch wel heel graag willen trouwen. En ik sta er ook meer open voor.
Alleen als het zover komt dan houden we het echt klein, we zijn aan het bekijken of de Efteling een optie is om het daar te vieren door daar wat huisjes te huren voor directe familie en het op deze manier te vieren. Of het wordt een gezellige barbecue. Waarschijnlijk ook geen trouwjurk meer, maar een leuk feestelijk jurkje, dus op die manier.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 21 Mei 2019 19:09

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Leuk om te lezen dat de meeste niet negatief tegen het huwelijk aan staan in mijn omgeving kom ik ook na meer dan 10 jaar de eerste reactie die Dora had tegen: het hoeft niet meer of ik doe het nooit.

Even wat anders worden jullie ook moe van de eeuwige goedbedoelde woorden als: is het niet zwaar als alleenstaande moeder (dat is onzin aangezien vader ook gewoon in beeld is maar wij alleen niet samen wonen), hoe doe je het allemaal, jij bent vast heel erg moe en dat soort dingen. Er zit een enorm ‘stempel’ op alleenstaand of alleenstaande moeder zijn en ik merk dat ik mijzelf hier niet mee identificeer. Mensen bedoelen het goed maar ik weet dat ik niet meer samen ben met mijn partner maar dat betekend niet dat het nu zwaarder is. Tuurlijk sommige dingen zijn ook echt zwaarder maar ik ben nu ook veel gelukkiger, heb meer rust en kan doen wat ik zelf wil waardoor het mentaal op dit moment makkelijker is dan tijdens mijn relatie. Ik wil mensen ook niet kwetsen met hun goede bedoelingen maar ik word er zelf wel eens moe van...
Carpe Diem
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Mei 2019 19:36

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik denk dat mensen het vooral niet goed begrijpen. Ik kan me de opmerking inmiddels wel voorstellen. Ik wist niet beter toen J geboren werd. Mijn ex en ik waren toen al uit elkaar. En het voelde niet zwaar, af en toe kon ik hem achter het behang plakken maar ja ik wist niet beter dan dat dit het was. Inmiddels woon ik samen en loop dan tegen dezelfde dingen aan. Ik kan me dus voorstellen dat je dan denkt als ik alleen ben dan heb ik dit wat ik nu voel maar dan zonder partner en komt het dubbel zo hard aan. Het is vooral een stukje onbegrip, en aan willen geven dat je het goed doet. Wat ik emotioneel vooral merk is dat het heel anders is, je laad op andere manieren op. Als ik nu vrij ben denk ik oh even snel dit nog doen want dat vind N ook fijn als hij thuis komt. Terwijl toen we niet samen woonden ik eerder dacht. Komt morgen wel nu geen zin. Het deel aanpassen aan je partner valt weg en daar komt iets meer alleen doen met je kind voor terug waardoor ik het een niet zwaarder als het ander ervaar, maar dat kun je alleen weten als je beide situaties mee hebt gemaakt.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mei 2019 19:57

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Bergkristal, ik zou me dat ook afvragen. De vraag zou ik niet snel stellen maar de gedachte komt wel bij me op. Want ik vind het zelf al vaak retevermoeiend om m’n werk te combineren met de zorg voor m’n kinderen en ik ben echt heel erg blij dat mijn man smorgens het ontbijt regelt, de schooltas in orde maakt, de jongens meestal aankleedt etc. Zodat ik die tijd aan mezelf kan besteden want dat heb ik ook echt nodig om niet als een geflipte garnaal naar m’n werk te vertrekken. En aan het einde van de dag net zo: we verdelen de jongens, we koken om beurten, we brengen om beurten de jongens naar bed. Als ik alles in m’n eentje zou moeten doen dan zou me dat erg zwaar vallen en die zwaarte, daar denk ik dan aan als ik aan een alleenstaande moeder denk..

Toevallig heb ik net twee dagen achter de rug waarin ik de zorg in m’n eentje deed omdat m’n man de middag+avond werkt en je kunt me opvegen.
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mei 2019 20:45

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hehe, geflipte garnaal :D

De dagen dat B bij me is, zijn niet heel anders dan toen R er was. Het meeste regelde ik toch vaak. En ik lijk juist meer tot rust te komen, omdat ze ook enkele dagen per week bij haar vader is nu.
<<

Anoniem270

Bericht 21 Mei 2019 21:27

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik ervaar het regelmatig zoals UN het omschrijft. Wellicht komt het ook omdat ik 2 kinderen heb en beide nog erg jong.
Sta ook extra vroeg op om niet als een geflipte garnaal op mijn werk te komen :laughcry:
Soms denk ik had ik maar 1 kind dat lijkt mij zoveel makkelijker ondanks dat ik ze beide niet zou willen missen.
Het zal allemaal wel makkelijker worden als ze ouder worden.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 22 Mei 2019 18:16

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik merk bij mijn dochter ook zeker een verschil nu wij uit elkaar zijn. Kinderen spelen graag de andere ouder uit eerder gebeurde dit regelmatig en was tijd rekken normaal. Nu weet ze ik ben bij papa of mama en heb mij aan die regels te houden en kan er niet onder uit. Ouders uitspelen probeert ze nog steeds in de zin van ze krijgt straf en dan ik mis papa en andersom maar het is op een ander niveau. Zoals Lejow zegt er is meer rust en de dagen dat ze er niet is kan ik echt opladen huishouden uitgebreid doen enzo iets wat voor de scheiding in tijden moest gebeuren als zij er ook was.

Denk ook dat het onbegrip is maar het komt soms raar over en als ik het uitleg dat het juist rustiger is krijg ik vragende blikken daarom doe ik dat niet meer. Hou niet zo van hokjes dus wil ook graag uit het alleenstaande hokje misschien is dat het ook wel.
Carpe Diem
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Mei 2019 18:43

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja vooral het huishoud stukje!

Di was bijv echt ren-vlieg dag.
Werken, bso, hond uit, eten koken, eten, kind op bed en dan kwam R vaak pas thuis. Ik gevloerd en geen zin meer om te stofzuigen.
Nu kom ik thuis.. en kook ik wat in elkaar, trek de stofzuiger erdoor, eet wat en het is klaar.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 22 Mei 2019 18:54

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow schreef:Ja vooral het huishoud stukje!

Di was bijv echt ren-vlieg dag.
Werken, bso, hond uit, eten koken, eten, kind op bed en dan kwam R vaak pas thuis. Ik gevloerd en geen zin meer om te stofzuigen.
Nu kom ik thuis.. en kook ik wat in elkaar, trek de stofzuiger erdoor, eet wat en het is klaar.


Heb ik ook dagen met dochter is vaak wat drukker dan toen we samen waren maar als ik alles nu opruim en schoonmaak dan blijft het ook zo ipv speelgoed explosie door huis.
Carpe Diem
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Mei 2019 19:21

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

De mental load veranderd gewoon enorm. Ja het wordt meer qua huishouden maar het deel van een partner valt toch weg. Het is allemaal heel duidelijk wat er moet gebeuren. Ik vind het ook totaal niet te vergelijken met een paar dagen alleen met je kinderen zijn.
2015 💙
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 23 Mei 2019 16:54

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Eens met Minx. Ik ervaar het niet persé als zwaarder dan toen ik wel een partner had. Soms is het wel even lastig, bijvoorbeeld gisteren viel mijn zoon een gat in zijn hoofd en dan moet je alles tegelijk doen: troosten, de wond schoonmaken en de spoedpost bellen. Gelukkig kwam er een buurvouw die het had gehoord als snel te hulp schieten en na het telefoontje met de spoedpost heb ik gauw de vader van mijn kind gebeld die gelukkig thuis was (en dichtbij woont) dus toen had ik hulp en zijn we met z'n drieën richting ziekenhuis gereden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Mei 2019 11:53

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat schrikken Lookie! Ja, dan kom je handen te kort :( En is er eigenlijk ook geen ruimte voor je eigen schrik, want je bent maar alleen.
Zo'n momentje had ik ook gisterochtend.
Ik was met B aan het douchen, en terwijl we aan het douchen waren, werd ze niet goed. Misselijk, draaierig, zwart voor haar ogen. Ik had haar stevig beet. Ze zegt zelf niet weg geweest te zijn, maar volgens mij wel.
Maar normaal gesproken had ik dan keihard naar beneden geroepen, voor hulp. Nu was ik alleen...
Ik heb de douche uit gezet, haar afgedroogd en toen inderdaad papa op de hoogte gebracht.



Hoe doen jullie met het van die simpele dingen als douchen en eten?
B had hier afgelopen zaterdag aardappels met spinazie op (is ze gek op) en zondag mocht ze bij papa kiezen welke groente. Ze koos vervolgens weer spinazie (en hij wist niet dat ze dat al gegeten had).
Of met dingen als 'slecht' eten. Stel ze heeft daar op dinsdag een pizza op, dan wil ik wel op woensdag weer wat gezonds zeg maar.
Of met douchen. Ik douche haar liever niet te vaak, ivm haar huid enzo. Dus is het ook weer rekening houden met of ze bij ex al gedoucht heeft etc...
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 24 Mei 2019 13:14

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik heb het geprobeerd om er rekening mee te houden, maar ik doe het niet meer. Ex doet het andersom ook niet, dus waarom zou ik mij dan wel in allerlei bochten moeten wringen. Kinderen eten doorgaans gezond bij mij, maar soms gebeurd het dat ze de ene dag pizza eten bij hun vader en de dag erna bij mij ook weer of andersom.
Het douchen probeer ik om en om te doen, maar door sport van de kinderen lukt dat ook niet steeds. Dus soms douchen ze 2x achter elkaar en een andere keer weer 2 dagen niet. Voor mijn kinderen niet zo'n ramp.
Ivm de huid van B zou ik met je ex wel proberen vaste douche dagen af te spreken. Incidenteel door buitenspelen of zwemmen kan het natuurlijk eens anders zijn, maar dat zou ook zo zijn als je wel samen was.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Mei 2019 14:42

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, dat in bochten wringen herken ik wel. Ik vraag me namelijk af of mijn ex er uberhaupt ook aan denkt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Mei 2019 14:49

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Nee joh, die denkt daar helemaal niet aan maar dat stukje moet je ook echt leren loslaten. Je hebt geen controle over wat daar gebeurd, alleen wat je zelf doet. Dus vertrouw erop dat hij de beste zorg biedt en doe dat zelf ook. Dat werkt voor jezelf echt zoveel bevrijdender dan dat jij alsnog de Henkie bent die aan alle kanten alles in de gaten wil houden.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 24 Mei 2019 14:59

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sommige dingen hebben wij wel afspraken over, zoals douchedagen. Maar dat is ook geen enorm vaststaand iets waar nooit vanaf geweken mag worden. Maar met name voor de kinderen die het handig vinden om te weten waar ze aan toe zijn (mijn oudste heeft daar vooral baat bij). Qua eten houden we daar niet echt rekening mee en het komt dus ook wel voor dat ze 2x achter elkaar ongezond eten. Maar aangezien niemand hier wekelijks pizza maakt of naar de Mac gaat valt dat over het algemeen erg mee. En als ze iets heel lekkers op hebben dan vertellen ze dat vaak uit zichzelf al, dat ze bijvoorbeeld naar de Mac geweest zijn. Weet ik dat toevallig dan probeer ik wel iets gezonds te maken. Weet ik het niet of was ik al iets specifieks van plan dan is het maar een keer zo.

Ook hier ben ik degene die voor mijn gevoel overal erg in heeft en me al dan niet in bochten wringt. Maar het stukje wat niet bij mij thuis is probeer ik niet teveel aan te denken of me mee te bemoeien, zolang er geen heel vreemde dingen gebeuren. Iedereen heeft daar zo zijn eigen manier in en de een is ook makkelijker dan de ander. En dingen die wel belangrijk blijken te zijn kun je altijd afspraken over proberen te maken. Zoals mijn dochter die graag weet wanneer ze in bad of onder de douche mag en wanneer het alleen even wassen is, dat hebben we wel even samen afgestemd.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers