Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ventilatie in slaapkamer

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 20 Mei 2019 17:44

Ventilatie in slaapkamer

Ik heb zojuist een appartement mogen bezichtigen in een oud schoolgebouw. Een heel gaaf pand met veel oude elementen, hoge ramen etc. Het appartement heeft twee slaapkamers (14m2 en 8m2), waarvan de grootste gerealiseerd is in het oude trappenhuis. Voordeel: een imposante raampartij. Nadeel: de ramen kunnen niet open. Wel is er een klein ventilatierooster aangebracht. De huidige bewoner heeft twee jaar terug al contact gehad met de woningstichting, maar zij zien geen optie een raam te realiseren dat open zou kunnen.

Ik vind het een lastig dilemma en twijfel nog over acceptatie van de woning. Een slaapkamer realiseren in de kleinste kamer lijkt me geen optie, daarvoor is de oppervlakte te minimaal.

Mijn vraag: hoe belangrijk is fatsoenlijke ventilatie in een slaapkamer en zou het ontbreken ervan voor jullie een serieus struikelblok zijn bij het accepteren van een woning?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 20 Mei 2019 18:01

Re: Ventilatie in slaapkamer

Poeh lastig! Ik heb ook een tijdje in een appartement gewoond waar in de slaapkamer alleen een dakraam was. Dit raam kon wel open maar wel maar een paar cm. We sliepen daardoor altijd met de deur open. Tegenover die deur was wel (2m verderop) een groot raam dat open kon. En verder was er ook goede ventilatie mogelijk in dat appartement.

Ik woon nu ergens anders en vind het toch wel heel fijn dat ik snachts een raam open kan zetten. Dus denk niet dat ik nogmaals voor zo'n situatie zou kiezen. Maar het zou dus voor mij er erg vanaf hangen of er verder goed ramen open kunnen. En of het appartement naar je smaak is natuurlijk ;)
<<

Anoniem279

Bericht 20 Mei 2019 18:06

Re: Ventilatie in slaapkamer

Voor mij zou dat wel een serieus struikelblok zijn, ik slaap altijd met een raam open.
Los daarvan zou ik het trouwens ook af laten hangen van aan welke kant het raam zit. Een raam op het zuiden of (in mindere mare) westen wat niet open kan zou ik sowieso een no-go vinden. Zot het raam op het noorden of oosten en staat er dus sowieso al minder zon op, dan vind ik het al minder erg.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Mei 2019 18:18

Re: Ventilatie in slaapkamer

Hmmm eigenlijk wil ik het raam open snachts maar als je de mogelijkheid hebt om de deur open te laten en dan daar een raam open te doen zou het mij niet weerhouden om in zo'n tof appartement te gaan wonen.
30-04-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 20 Mei 2019 18:23

Re: Ventilatie in slaapkamer

In hoeverre is er de mogelijkheid om bijv met deur open te slapen en dat er op de gang een raam open staat?
Dan zou ik het prima vinden, anders niet.
Evt zou je nog kunnen overwegen een mechanische ventilatie aan te schaffen, maar wat dat kost?
Het gebouw klinkt wel erg gaaf!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 20 Mei 2019 19:50

Re: Ventilatie in slaapkamer

Het is zeker een tof gebouw, maar oh wat is dit een minpunt. Ik blijf twijfelen en dat zegt misschien al genoeg.

Wat jullie vragen betreft, alleen de vroege ochtendzon staat op het raam. Elders een raam open doen zou een oplossing kunnen zijn. Helaas ligt dat raam aan het einde van de L-vormige gang, een ruime 7 meter van de slaapkamer af. De huidige bewoner had die ramen ook wagenwijd openstaan nu, maar dat lijkt me in de winter geen gedegen oplossing.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Mei 2019 22:13

Re: Ventilatie in slaapkamer

Oe dat zou voor mij wel een no-go zijn. Als wij al een keer met het raam dicht slapen, word ik wakker met knallende koppijn. Ondanks de mechanische ventilatie.
Zomers zal het er dan ook bloedheet worden denk ik? En dan kan je dus ook niks open doen en lekker door waaien. Lastige keuze hoor!
<<

Pitty

Bericht 20 Mei 2019 22:19

Re: Ventilatie in slaapkamer

Eventueel een mobiele airco, of een ventilator?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Mei 2019 22:27

Re: Ventilatie in slaapkamer

Ik zou daar zelf niet zo mee zitten denk ik, als er inderdaad wel iets van een rooster zit en je eventueel de deur van de slaapkamer open kunt laten en ergens anders een raam open kunt zetten. Dan neem ik aan dat je toch wel wat frisse lucht hebt. Maar ik kan ‘s nachts niet met het raam open slapen (het raam kan wel open maar als de lucht te koud is krijg ik last van mijn nek) dus vandaar dat ik er niet zo zwaar aan til.Kan me voorstellen dat als je dat echt fijn vindt of je anders hoofdpijn krijgt ofzo, het veel belangrijker is.
<<

Anoniem269

Bericht 21 Mei 2019 08:53

Re: Ventilatie in slaapkamer

Dit zou voor mij echt een reden zijn om het niet te doen. Je kan er wel een airco of ventilator neerzetten maar dan kan je de kamer nog niet laten luchten. En frisse lucht op een slaapkamer is toch best belangrijk. Ik moet ook altijd een raam open hebben staan ‘s nachts want anders krijg ik hoofdpijn.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 21 Mei 2019 08:56

Re: Ventilatie in slaapkamer

Kan je niet je bed in de kleine slaapkamer zetten en je kledingkast in de grote? 8m2 is toch niet te klein om in te slapen?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 21 Mei 2019 09:37

Re: Ventilatie in slaapkamer

In theorie zou dat zeker kunnen, maar echt een ideale situatie is het niet. De kleinste kamer meet 2,77 bij 2,85 meter.

Weet je wat het is, ik vind het pand werkelijk prachtig. Ik houd enorm van de oude elementen, hoge plafonds. In mijn woonplaats is zo'n pand met woonbestemming tamelijk uniek. De indeling van het appartement sluit echter niet geheel aan bij mijn wensen. Ik sta al bijna 10 jaar ingeschreven bij deze woonstichting, dus mocht ik nu besluiten er definitief van af te zien, dan komt er op korte termijn ongetwijfeld een nieuw aanbod. Dan rest enkel de vraag: wat weegt zwaarder? Een karakteristiek pand of een praktische indeling (en ramen die wél openen). Ik neig nu naar het laatste, hoe jammer ook van het mooie gebouw.
Laatst gewijzigd door Skyler op 21 Mei 2019 09:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Mei 2019 09:43

Re: Ventilatie in slaapkamer

Ik zou het niet doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem308

Bericht 21 Mei 2019 09:54

Re: Ventilatie in slaapkamer

Ik zou vooral uitgaan hoe snel is de kans dat je weer snel een woning aangeboden krijgt?
<<

Anoniem304

Bericht 21 Mei 2019 10:57

Re: Ventilatie in slaapkamer

Ik zou het niet doen. Wij hebben op de slaapkamer maar een klein raam en ik vind het juist zo heerlijk dat het even lekker kan (door) waaien op de slaapkamer. Mis dat echt met zo'n mini raam waar de wind nooit een beetje op staat.

Dus geen raam zou ik helemaal niet prettig vinden.
<<

Kira

Bericht 21 Mei 2019 17:04

Re: Ventilatie in slaapkamer

Ik zou gek worden op een slaapkamer zonder ventilatie, dus ik zou het niet doen.
<<

Anoniem317

Bericht 21 Mei 2019 18:25

Re: Ventilatie in slaapkamer

Ik zou het ook niet doen. Ik vind het prettig om een raampje open te kunnen zetten.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 23 Mei 2019 12:28

Re: Ventilatie in slaapkamer

Ik heb vanmorgen doorgegeven van de woning af te zien. Bedankt voor de reacties!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers