Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rare (kraam)cadeaus

<<

Anoniem290

Bericht 22 Mei 2019 16:07

Rare (kraam)cadeaus

Ik kwam deze tegen: https://www.viva.nl/mama/de-bizarste-kraamcadeaus/

En nu vraag ik me af, hebben jullie rare cadeaus gekregen?

Wij eigenlijk niet. Het stomste wat ik heb gekregen is een heel lelijk (in mijn ogen dan) rokje in een maat die haar over 2 jaar past. En we krijgen veel tweedehands speelgoed. Allemaal leuk, ik geef het ook gewoon door. Maar knuffels vind ik minder, zeker tweedehands.

Kom maar op met die rare dingen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mei 2019 16:11

Re: Rare (kraam)cadeaus

Hahaha lachen dit. Een doos eieren! Of rookworsten! Hoe verzinnen mensen het?

Heb zelf trouwens niet echt gekke dingen gekregen geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Mei 2019 16:22

Re: Rare (kraam)cadeaus

In die lijst staan echt rare dingen zeg! Ik er heb zelf absoluut geen probleem mee om tweedehands spullen te krijgen, maar dan moet het wel schoon en niet stuk zijn.

We hebben bij M wel kleertjes gekregen die ik echt heel lelijk vond, maar ik kan me verder niks geks voor de geest halen eigenlijk.
december 2016
juli 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mei 2019 16:37

Re: Rare (kraam)cadeaus

Ja inderdaad wel wat lelijke kleertjes die ze nooit aan heeft gehad, maar als dat het ergste is, valt het nog reuze mee als ik het zo lees. :P
❤ 7 juni 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 22 Mei 2019 18:08

Re: Rare (kraam)cadeaus

Ook geen gekke dingen. Ook hier kleertjes gehad in maat 116!!! Dat duurt nog wel ff haha.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mei 2019 18:14

Re: Rare (kraam)cadeaus

De beste vriend van m'n man heeft de Playboy cadeau gegeven aan onze zoon, de editie van de maand waarin ie geboren is. Op zich vond ik dat nog best grappig.

Verder lelijke knuffels maar weinig echt lelijke kleertjes. Oh ja, van de schoonmaakster van m'n moeder lelijke kleertjes. Maar de gedachte erachter vond ik zo lief (ik ken dat hele mens niet eens) dat ik 't niet erg vond. Ik vind het al gauw leuk als de gedachte erachter goed is. Goed voor spuugdaagjes.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Mei 2019 18:34

Re: Rare (kraam)cadeaus

Hier ook redelijk normale cadeaus, natuurlijk is het één meer mijn smaak dan het ander.
We kregen bij H wel een (leuk) shirtje van de Wibra in maat 86 met de opmerking ‘dan kan A hem eerst aan’ :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Mei 2019 18:37

Re: Rare (kraam)cadeaus

Hier ook geen hele rare of stomme dingen. Wel heel veel kleertjes in hele grote maten terwijl ons zoontje prematuur was en maat 44 droeg. Nou is dat op zich echt niet erg, maar ik vond de verbaasde reacties zo gek als ik zei dat het nog wel even zou duren voor hij maat 68 of 74 aan zou kunnen. Maar dat is verder niet erg, het past vanzelf een keer. Ik heb alles tot nu toe ook gewoon gebruikt. Wel hebben we ook een trui liggen die hij zo'n beetje aankan als ie naar school kan, en een trui in maat 92 wat overduidelijk een meisjestrui is, die ga ik dus niet gebruiken.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2019 18:45

Re: Rare (kraam)cadeaus

Jemig die weegschaal.

Wij hebben geloof ik geen gekke dingen gekregen. 1 knalrood shirt van m'n moeder en rood is niet echt G's kleur, maar dat kon zij (en wij) ook niet weten.
En ook niet eens bizar veel knuffels trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mei 2019 18:48

Re: Rare (kraam)cadeaus

Taeda schreef:Hier ook redelijk normale cadeaus, natuurlijk is het één meer mijn smaak dan het ander.
We kregen bij H wel een (leuk) shirtje van de Wibra in maat 86 met de opmerking ‘dan kan A hem eerst aan’ :laughcry:


Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat iemand dat dan een leuk shirtje vindt en die perse wil geven maar die is er alleen nog maar in een grotere maat en er dan bij bedenkt dat de oudste het nog kan dragen. Op zich snap ik dat best. Beetje gek maar ook niet heel erg.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Mei 2019 19:21

Re: Rare (kraam)cadeaus

Van een vriendin van mijn moeder een gebruikte speen.
Die had ze thuis nog gevonden van haar kleinzoon.
2016
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 22 Mei 2019 20:23

Re: Rare (kraam)cadeaus

Mijn zusje had een pakje gekregen waarvan later bleek dat de voetjes eraf geknipt waren. Op zich is tweedehands geen enkel probleem, maar persoonlijk zou ik eerst vragen of diegene behoefte heeft aan tweedehands kleertjes. Mijn neefje heeft het overigens wel gewoon gedragen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mei 2019 20:45

Re: Rare (kraam)cadeaus

Salome schreef:Van een vriendin van mijn moeder een gebruikte speen.
Die had ze thuis nog gevonden van haar kleinzoon.


Ieuw!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Mei 2019 21:09

Re: Rare (kraam)cadeaus

Marin schreef:
Salome schreef:Van een vriendin van mijn moeder een gebruikte speen.
Die had ze thuis nog gevonden van haar kleinzoon.


Ieuw!


Kreeg er helemaal een uitkook instructie bij haha
Mijn moeder is heel erg van het tweedehands. Dus die vond het niet eens gek :palm:
2016
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 22 Mei 2019 21:11

Re: Rare (kraam)cadeaus

Gelukkig heb ik behalve een extreme stapel knuffels of echte jongenskleding niks raars ontvangen...die speen is ook wel heel bijzonder geef dan niks... ik geef zelf indien ik geen ander cadeau weet ook wel eens kleertjes maar heel bewust in een grotere maat 62/68 zelf vond ik het ook fijn om grotere kleertjes te krijgen. De kleine maatjes had ik zelf al in voorraad en dus ook nog veel gekregen.
Carpe Diem
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Mei 2019 01:34

Re: Rare (kraam)cadeaus

Ik kreeg een AJAX broekje, shirtje, petje, spuugdoekje en sokjes en dat vond ik zo zo gek. 1) omdat we natuurlijk niet in Nederland wonen en 2) wij hebben NIKS met voetbal en als we al hebben, dan met Heerenveen, ik kom tenslotte uit het Noorden. Kreeg het van een (Groningse) tante en snap het tot de dag van vandaag niet. Heeft hij dus ook nooit aangehad haha. Hij had ook een batman pakje gekregen en ik dacht eerst: wanneer moet hij dat nou aan? Maar eerlijk is eerlijk: we hebben al 2 keer een superhero gerelateerd feestje gehad en heeft hij dus 2 keer aangehad ;)
Heb Ajax ding nog wel gratis online aangeboden maar niemand wilde, geen ajax ouder fans hier in Sydney schijnbaar.

Verder eigenlijk superleuke cadeaus gehad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mei 2019 08:29

Re: Rare (kraam)cadeaus

Haha ik denk dat ze dacht dat het leuk Nederlands was Marsy.
Dat doet me trouwens denken aan een romper die wij kregen van een vriendin van m'n schoonmoeder, van Aston Martin, ongetwijfeld een dure want van de officiele merchandise, met een groot Aston Martin logo erop (whyyyy zij hebben er geen, wij hebben er geen, goed m'n man houdt van auto's, maar zo random!) maar het ergste was dat de uitwerking echt heel lelijk was en de print helemaal gevlekt was. Die heeft ie denk ik één keer aan gehad, onder iets, want ja romper. :palm:
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Mei 2019 08:55

Re: Rare (kraam)cadeaus

Echt rare cadeaus hebben we niet gekregen, maar mijn oma had heel veel truitjes en vestjes gebreid die heel raar kort en breed waren. Tegenwoordig koopt ze een shirt in zijn maat en neemt dat model dan als voorbeeld gelukkig.
10.04.17
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Mei 2019 09:05

Re: Rare (kraam)cadeaus

Een roze tuinbroek, ik heb alleen jongens.
R. 2013
D. 2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 23 Mei 2019 09:47

Re: Rare (kraam)cadeaus

Wat een leuk topic. Hele aparte dingen.
Wij kregen bij onze jongste dochter een boek (voor volwassenen) over motorcross. Wij hebben hier niets mee, laat staan onze meisjesbaby haha!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Mei 2019 13:58

Re: Rare (kraam)cadeaus

Een wafelijzer.
:D
En ik heb wel eens een tweedehands knuffel muziekdoosje gekregen. Die was denk ik gewassen want ringetje was helemaal gaan roesten bij de 'billen' van die knuffel waar het touwtje uit kwam....
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 23 Mei 2019 14:23

Re: Rare (kraam)cadeaus

Een korte broek in maat 56, terwijl onze dochter echt midden in de winter is geboren. Dat vond ik vrij onhandig, want met zo’n pasgeboren baby ga ik niet zitten hannesen met een maillot of legging onder een korte broek, nog los ervan dat ik dat bij een korte broek geen gezicht vind.

En niet per ze heel raar, maar wel zonde, want ik doe er niets mee: een bijbel. We zijn niet gelovig en dat weet de gever ook. Onze kinderen hebben wel bijbelse namen, dus we kunnen eens nalezen waar de namen precies vandaan komen.

Wat ik bij de derde op zich wel bijzonder vond, is dat zoveel mensen weer met standaard babyspeelgoed komen aanzetten. Ik vind het heel lief dat mensen wat meenemen, alleen met al twee kinderen in huis, heb je bij de derde niet meer zoveel nodig. Ik vind het dan zo’n verspilling om weer een hoop bijtringen, knisperboekjes, etc te krijgen, want het is gewoon dubbel, dus we doen er echt niks mee.
<<

Anoniem316

Bericht 23 Mei 2019 14:54

Re: Rare (kraam)cadeaus

Niet echt een kraamcadeau, maar toen wij hier kwamen wonen kwamen de buren aan met een welkomstpakketje. Superlief. Er zat ook een mooie happy horse knuffelkonijn in. Dat vond ik al veel te gek. Maar toen ik het beestje eens goed bekeek wat 'ie al een keer of wat gewassen en rook hij ook naar wasmiddel. Hoewel natuurlijk prima kan, vind ik het toch wat gekkig. Ik zou ook niet snel 2e hands knuffeltjes kopen.
<<

Anoniem269

Bericht 23 Mei 2019 14:56

Re: Rare (kraam)cadeaus

Geen rare kraamcadeaus gehad maar wel een heel raar kaartje van mijn oom en tante die niet goed in de familie liggen zeg maar.. Ik kreeg van hun een zelfgemaakte tweedehandse kaart. Niet eens een babykaart maar zo’n oudbollige met bloemen. Binnenin was er een stuk papier geplakt over de originele tekst met alleen de naam van mijn oom en tante. De originele geschreven tekst was niet meer te lezen maar ws was het een kerstkaart die ze van iemand hadden gekregen met kerst. Echt stuur dan gewoon niks.. Bij mijn tweede zoon heb ik hun niet eens een geboortekaartje gestuurd.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 23 Mei 2019 15:52

Re: Rare (kraam)cadeaus

Een soort doopjurk-achtig iets, heel fijn en teer van een soort bloezenstof, wel met een volledig open rug. We hebben het nog een tijdje opgehangen, maar was niet handig om aan te trekken.

Een skipak waar ze perfect in paste in juni.

Een pakje wat wij echt niet mooi vonden. Kan gebeuren, maar het bleek echt duur te zijn, zo'n 35 euro.

Allemaal wel van mensen die ik al jaren niet gezien heb, het kwam via mijn ouders en een tante bij mij terecht. Wel lief dus dat ze eraan dachten iets te kopen voor ons.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron