Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heel kort ineens bijna wegzakken

<<

Kira

Bericht 20 Mei 2019 07:06

Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik heb net wat vreemds meegemaakt.. Als ik opsta ga ik elke dag meteen met de honden naar buiten, een kort rondje van een paar minuten. Ik was net de deur uit en ik voel in mijn hoofd een soort dreun, mijn benen worden slap, de wereld begon te draaien en ik viel bijna om. Ik kon mijzelf herstellen, en na een seconde of twee was het weg.
Ik heb dit echt nog nooit gehad, ben nog nooit flauwgevallen of niets dus ik ben best wel erg geschrokken. Ik kon gewoon doorlopen en er was daarna eigenlijk niets meer aan de hand.

Nu zit ik op de bank en ik voel me toch niet helemaal top, beetje licht in mijn hoofd en "op mijn hoede" .
Komt dit iemand bekend voor?
<<

Anoniem321

Bericht 20 Mei 2019 08:50

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

O bah Kira, dat klinkt best wel eng eigenlijk.
Het komt mij niet bekend voor, maar ik zou sowieso even met je huisarts bellen om dit te bespreken.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Mei 2019 08:54

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik zou ook even de huisarts bellen. Ik snap dat je ervan geschrokken bent!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Mei 2019 08:56

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik ook!! Het klinkt zo naar! Alleen al omdat je het niet nog een keer mee wilt maken, zou ik je even laten checken! Het is fijn om te weten waar dit vandaan kwam toch?
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 20 Mei 2019 08:57

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik heb een paar keer tijdens een verkoudheid last gehad van draaiduizeligheid, iets met het evenwichtsorgaan. Bij opstaan, plotseling bewegen, omdraaien in bed begon de hele wereld te draaien, het duurde een paar seconden en dan was het weer weg. Ik ben ook weleens omgevallen, dus het kan best heftig zijn. Het heeft wel steeds een paar weken aangehouden, dus niet eenmalig.

Zou het dit kunnen zijn? Ben je toevallig verkouden (geweest)? Slappe benen herken ik niet trouwens.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 20 Mei 2019 10:50

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik denk dat de huisarts nooit een gek idee is. Zeker als je je nu nog steeds niet helemaal lekker voelt zou ik even bellen. Het kan natuurlijk iets simpels zijn als toch even wat lager in je bloeddruk of bloedsuiker.

Kun je die dreun in je hoofd beter omschrijven? Geen hoofdpijn? Braken? Hartkloppingen? Verder gezond?

Wat Catnip bedoelt is denk ik een neuritis vestibularis. Al klinkt haar verhaal meer als BPPD en dat heeft niets met verkoudheid te maken. Lijken op elkaar. Kan bij jou ook spelen, vooral als dit zich gaat herhalen. En neuritis komt idd vaak na verkoudheid, maar daarbij is de duizeligheid/misselijkheid vaak minder duidelijk gerelateerd aan het omdraaien. Maar is lastig differentieren en maakt verder ook niet zoveel uit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Mei 2019 13:18

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik vind het meer klinken als orthostatische hypotensie. Dus het snel dalen van je bloeddruk wanneer je te snel overeind komt na dat je gezeten of gelegen hebt. Ik herken het in ieder geval wel, ook met die ‘dreun’ tegen je hoofd. Rustig opstaan, eerst even blijven zitten voordat je gaat staan, dat werkt bij mij het beste.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Bericht 20 Mei 2019 14:07

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Bedankt voor alle antwoorden, ik ben erg geschrokken, vooral omdat ik dit totaal niet herken. Ik ben nog nooit flauwgevallen of wat dan ook, dus dit was echt een heel naar en angstig. Ik voelde mijzelf gewoon wegzakken.

Ik ben gaan werken, rustig aan gedaan, ben af en aan meer of minder duizelig geweest. Nu ben ik thuis en heb ik weer wat gegeten en voel ik mij bijna weer normaal. Op mijn werk voelde het alsof ik een aanval van migriaine gehad had, de moeheid die je erna voelt.
Ik heb gegoogled en met name wat Lady zegt komt het meest overeen met hoe het voelde, ik denk dat ik hooguit een paar minuten wakker was/ cq stond want ik loop meteen met de honden naar buiten. Ik heb dit alleen nog nooit eerder gehad, kan dat dan ineens komen?
Ik heb de dokter niet gebeld, mede omdat ik een drukke dag heb, en echt geen afspraken kan verzetten, moet lesgeven en repetitie geven (de laatste bij dat orkest, dus geen optie om niet te gaan) en ik mij nu wel ok voel.
Ik hou het wel in de gaten en als ik mij morgen niet helemaal de oude voel bel ik alsnog.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 20 Mei 2019 15:02

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik had dit met bloedarmoede ook. Te snel opstaan en dan ook een soort dreun en dat het heel even zwart wordt en de wereld stil lijkt te staan en dan gaat alles toch weer verder, zeg maar.
Overigens heb ik ook een vrij lage bloeddruk die door de narcose van mn operatie nu nog iets lager is, waardoor ik het nu ook heel erg heb. Van de week ook op de fiets met wegfietsen bij een stoplicht, zag echt ff vlekken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Mei 2019 18:03

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik herken het wel. Net wat lady zegt, snel opstaan kan het veroorzaken. Ik heb dit iedere dag meerdere malen. Het is heel vervelend. Hoe vaker het je overkomt, hoe meer je er op voorhand op bedacht bent en het dus een soort van ‘voor’ kunt zijn.
#teammaple🍁
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Mei 2019 19:56

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik heb dit heel vaak bij te snel opstaan. Zak dan soms ook in elkaar zonder weg te zijn. Komt door de bloeddruk, word dan helemaal dizzy en raar gevoel in mijn hoofd en soms zak ik dan ook als een plumppudding in elkaar. Moet dan ff bijkomen en ga dan gewoon weer verder. Kan dit het zijn? Als je je zorgen maakt ff de huisarts bellen.
<<

Kira

Bericht 21 Mei 2019 06:48

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Bedankt Leaf, UN en Fantine, ik ben wat gerustgesteld omdat het herkenbaar is. Alleen ik heb mij de hele dag niet goed gevoeld, weet niet of dat dan ook herkenbaar is.
Vandaag voel ik me eigenlijk weer normaal. Ik hou het in de gaten in ieder geval.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Mei 2019 06:50

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Dat is wel vervelend ja. Hopelijk gebeurt het niet nog eens!
#teammaple🍁
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 22 Mei 2019 11:44

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik zou het even in de gaten houden.

Vorig jaar heb ik dat een paar weken aan een stuk gehad. Soms 2/3 keer op een dag, dan een dag helemaal niet, dan weer wel en ineens was het heel heftig en bleek ik een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan te hebben. Ik was er toen echt heel ziek van!

Hopelijk was het bij jou een eenmalig iets.
Hoe voel je je nu?
<<

Kira

Bericht 22 Mei 2019 13:16

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Bedankt voor je reactie Tompouce. Ik hou het zeker in de gaten, ben erg geschrokken en de paar mensen die ik het verteld heb schrokken ook heel erg. Ik voel mij beter dan op de dag zelf, toen ben ik echt de hele dag doodmoe geweest (vergelijkbaar met na een migraine aanval). Gisteren en vandaag heb ik super veel stress en drukte gehad dus ik kan niet echt inschatten of ik mij nou gestressed voel of dat eht er nog mee te maken heeft. Ik heb me nog niet helemaal "normaal" gevoeld in ieder geval...

UN, als je dit meerdere keren per dag hebt kun je toch niet meer normaal functioneren denk ik?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mei 2019 17:16

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Nou ik weet niet of we echt hetzelfde hebben natuurlijk. Misschien was die van jou echt veel heftiger dan wat ik heb. Ik ben er de rest vd dag ook niet naar van. Ik heb op zo’n moment suizende oren, m’n zicht valt even weg en als ik me niet vast hou val ik om. Duurt 10 seconden bij elkaar.
#teammaple🍁
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Mei 2019 17:19

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Urban Naked schreef:Nou ik weet niet of we echt hetzelfde hebben natuurlijk. Misschien was die van jou echt veel heftiger dan wat ik heb. Ik ben er de rest vd dag ook niet naar van. Ik heb op zo’n moment suizende oren, m’n zicht valt even weg en als ik me niet vast hou val ik om. Duurt 10 seconden bij elkaar.

Dit heb ik ook meerdere keren per dag, maar niet de heel dag last van vervolgens. Daarna is het ook klaar en ik weet ik niet te snel moet opstaan.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mei 2019 17:28

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Zoals June en UN heb ik het ook en ik moet me geregeld ook echt wel ff ergens aan vasthouden omdat ik denk dat ik omval. Die dreun die je omschrijft herken ik niet. Klinkt echt wel akelig.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2019 19:25

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Caulfield schreef:Zoals June en UN heb ik het ook en ik moet me geregeld ook echt wel ff ergens aan vasthouden omdat ik denk dat ik omval. Die dreun die je omschrijft herken ik niet. Klinkt echt wel akelig.

En ik heb dit ook weer. Gek zeg, komt best vaak voor in dit topic. Ik voel me erna weer normaal en kiplekker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mei 2019 19:53

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ik heb dat ook regelmatig, inderdaad door te snel opstaan. Zwarte vlekken voor m'n ogen en duizelig. Ik heb er daarna geen last meer van, dus ik zou het inderdaad even in de gaten houden.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 22 Mei 2019 20:47

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ook ik heb het. Ik heb een lage bloeddruk. Als ik opsta en ik loop naar de keuken, dan heb ik het bijna altijd op het exact zelfde moment: zodra ik voor de koelkast of vaatwasser sta. Ik moet me dan altijd even vastgrijpen en naar beneden kijken, het wordt zwart voor m'n ogen. Heel eng vind ik het niet meer. Maar ik begrijp heel goed dat het beangstigend voor je is, als je het niet kent. Houd het goed in de gaten!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 05 Jun 2019 09:23

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Hoe gaat het nu, Kira?
Heb je er nog last van (gehad)?
<<

Kira

Bericht 06 Jun 2019 06:43

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Exogenesis, dat klinkt ook eng zeg!

Tompouce, wat lief dat je er naar vraagt. Nee ik heb nergens meer last van gehad gelukkig, hopelijk was het iets eenmaligs!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Jun 2019 06:49

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Oo zich is het helemaal niet zo eng wanneer je begrijpt wat er gebeurt. Denk ik :).

Doordat je te snel overeind komt daalt je bloeddruk teveel en wordt je brein van wat minder zuurstof voorzien. Dit maakt dat je klachten krijgt als duizelig worden, zwart zien, een ‘dreun’ krijgen en het gevoel hebben dat je out gaat. Door rustiger op te staan, eerst van lig naar zit te gaan en daarna pas helemaal gaan staan, kun je dit voorkomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Bericht 06 Jun 2019 07:16

Re: Heel kort ineens bijna wegzakken

Ja dat is waar maar als je het zo regelmatig hebt lijkt mij dat toch niet prettig. Het gekke vond ik dat ik gewoon al een paar minuutjes rond liep, eerst door mijn huis om koffie te maken en eenmaal een paar meter buiten kreeg ik die "dreun".
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron