Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 04 Mei 2019 17:42

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat vervelend dat jullie zoveel zorgen hebben gehad Namaste! Dan kletter je redelijk snel van je roze wolk af, denk ik? Hopelijk knapt grote zus snel op!

Hier is het aanpoten. F. huilt veel. Het is al verminderd ten opzichte van anderhalve week geleden, maar in mijn ogen nog steeds buitensporig veel. En dan heb ik het niet over baby huilen, maar over krijsen. F. heeft anti reflux voeding (dat werkt goed) en sinds gisteren ook maagzuurremmers, maar dat spuugt ze uit. Over 2 weken een telefonische afspraak met de kinderarts en over 6 weken weer controle. Last van reflux heeft ze sowieso, ook heel erge last van krampen (huilen = lucht happen = kramp = huilen = lucht happen = kramp = etc etc). We hopen dat koemelkallergie haar bespaard blijft.
Maar als ze dan eenmaal slaapt, slaapt ze ook GOED! Vannacht sliep ze van half 1 tot half 7. Soms slaapt ze van 12 tot 5/6, soms van 12 tot 3. Geen pijl op te trekken, maar gemiddeld wel meer dan 3 uur tussen voedingen.

Kajaka, nog even volhouden! Je kunt het!
22112014 / 10042019
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 05 Mei 2019 19:25

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Vervelend namaste, steeds die dingen. Is het niet het ene kind, is het de andere. Niet fijn steeds die zorgen! Gelukkig is ze wel een tevreden baby.

Kajak, succes met de laatste loodjes!

Oreo, lijkt me erg zwaar een baby die steeds huilt. Had de oudste nou hetzelfde? Trekken jullie het nog wel?

Hier hebben we wel wat uitslagen. Zoon heeft hij het tethered cord syndrome. Dat houdt in dat zijn onderste stuk van het ruggenmerg niet vrij kan bewegen. Dit komt vaak voor bij spina bifida, maar dat heeft hij dus gelukkig niet. We hebben nog geen idee wat daar de gevolgen van gaan zijn en in welke mate hij hier last van gaat hebben. Het ziet er voor nu oke uit, geen massa tussen zn wervels ofzo. Maar het zou dus alsnog kunnen zijn dan hij in de toekomst geregeld geopereerd moet worden, dat hij last gaat krijgen van incontinentie (dat vind ik geloof ik nog het ergste) of vaak pijn in zijn rug heeft en moeilijker kan lopen/helemaal niet kan lopen.
Maar het kan ook alsnog zo zijn dat hij nergens last van gaat krijgen. Het wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden vanaf nu.

Verder hebben we het echt getroffen met hem. Het loopt hier allemaal vrij relaxt. Het is net alsof hij er altijd al is geweest. Hij slaapt heeeeeel veel. Eigenlijk gewoon de hele dag en nacht. Huilt denk ik max 15 minuten op een dag (Ik ben wakker en wil NU voeding) en slaapt dan weer.
Nachten gaan hier ook sinds een paar dagen erg fijn. 11 uur de fles en slaapt dan tot half 7. Dus wat dat betreft mogen we echt niet klagen.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Mei 2019 22:00

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Och jeetje Boerenkool, dat kan dus nog best heftig zijn. Hopen maar dat het meevalt voor hem!

Hier ook nog zwanger, vandaag 38+2. Ben het nog niet zat eigenlijk, ik geniet er eigenlijk nog wel van. Het gaat ook eigenlijk best goed, weinig kwaaltjes gelukkig. Begin wel steeds nieuwsgieriger te worden, krijgen we een zoon of een dochter? Meisjesnaam hebben we inmiddels, jongensnaam nog niet. Iemand nog suggesties? :smile:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 06 Mei 2019 09:26

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Bimbam en Kajaka, succes met de laatste loodjes!!

Boerenkool, heftig allemaal hoor. Fijn dat hij zo goed in de gaten wordt gehouden. Hopelijk valt het mee en heeft hij er in de toekomst weinig tot geen last van. Heerlijk dat hij zo lekker slaapt 's nachts.

Oreo, pittig dat ze zoveel huilt. Hoop voor jullie dat het snel beter gaat en ze geen allergie heeft.

Namaste, wat een zorgen hebben jullie (gehad). Dan is het niet echt genieten he. Hopelijk gaat het snel beter met de grote zus.

Bij ons gaat het goed. M is een tevreden baby, drinkt goed en huilt ook alleen als hij honger heeft. Ik vind de nachten wel pittig hoor, vooral met D er ook nog bij. Hopelijk heb ik wat meer rust nu hij weer naar school gaat. Door de doorbroken nachten vind ik het emotioneel soms best zwaar. Weet niet zo goed wat het is, kan het moeilijk onder woorden brengen. Volgens mij hebben we echt in een waas geleefd de afgelopen 1,5 jaar, zoveel mogelijk verstand op nul. M'n schoonvader zei al dat hij m'n vriend weer heeft zien stralen, dat had hij al een tijd niet gezien. We beseffen nu pas hoe zwaar het allemaal is geweest. Soms voel ik me schuldig. Als alles met N goed was gegaan, was M er niet geweest. Dat is heel gek om te denken.

Desondanks proberen we zoveel mogelijk te genieten van ons kleine mormel.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Mei 2019 21:23

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Inmiddels ben ik afgelopen vrijdag bevallen van een zoon! Na een pittige (ingeleide) bevalling werd hij s’avonds geboren. Vrijwel direct daarna ging het wel heel goed en zijn we nog diezelfde avond naar huis gegaan, waar we nu lekker genieten met onze 3 jongens :love: .
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 20 Mei 2019 21:30

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd Kajaka! Veel geluk!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Mei 2019 21:31

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd Kajaka!
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Mei 2019 21:41

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd, Kajaka!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 21 Mei 2019 12:45

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat leuk ook 3 jongens!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 21 Mei 2019 12:55

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd Kajaka, veel geluk samen!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 21 Mei 2019 18:17

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteeeeerd Kajaka. Heel veel geluk!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Mei 2019 10:52

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

En ook ik ben bevallen, vorige week dinsdag. Een paar dagen eerder en ik had naast Kajaka liggen te puffen :smile:
Onze zoon heet F.lorian. Hij woog 4175 gram, bijna 1 kilo lichter als zijn zus.
19-12-2012
04-07-2015
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Mei 2019 11:13

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd Bimbam! Mooie naam, ook een flinke jongen dus. Was jullie dochter over de 5 kg? En hoe gaat het verder met jullie zoon?

Met de andere moeders en kindjes ook alles oké? We zijn volgens mij allemaal bevallen!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Mei 2019 13:17

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd, Bimbam! Hoe gaat het met jullie?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 29 Mei 2019 15:10

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Lief dat je het vraagt Namasté!

Hier gaat het zo-zo. F. blijkt toch, net als haar broer, koemelkallergie te hebben. En ook heeft ze reflux. De kinderarts wilde eerst refluxmedicijnen proberen, anti reflux voeding en een andere troostmethode. Door die combinatie spuugde ze idd minder, maar het krijsen bleef en dreef ons tot wanhoop. Op eigen initiatief zijn we met volledig koemelkvrije voeding begonnen. Binnen 24u was ze rustig en stopte het gekrijs. Met moeite van de kinderarts een machtiging gekregen, maar dit was een andere variant. We hebben de afgelopen 24u weer eeb dramatisch onrustig kind gehad. Vanmorgen werd de juiste voeding geleverd (na een belletje naar de kinderarts). Ze is nog steeds onrustig, want moet nu weer aan de juiste voeding wennen.
Gelukkig sliep ze vannacht een keertje goed :)

Verder helaas was gedoe met mijn werk en mijn vriend zit momenteel fulltime thuis omdat hij overspannen is. Dus om nou te zeggen dat ik van mijn verlof geniet.. nah niet echt! Gelukkig wordt het wel steeds beter weer, dus ik wandel wekelijks met de buurvrouw. En ik trek, als ik F draag, veel bekijks in het dorp :)
22112014 / 10042019
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 29 Mei 2019 15:28

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gefeliciteerd Bimbam. Flinke jongen!!

Wat vervelend allemaal Oreo. Zo is het idd niet echt genieten van je verlof!

Bij ons gaat alles goed. Vanmiddag op m'n werk geweest, leuk om iedereen weer te zien. Nog 6 weken verlof!! Hopelijk slaapt M tegen die tijd door.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem284

Bericht 01 Jun 2019 10:27

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Volgens mij moet iedereen wel zo’n beetje bevallen zijn inderdaad!
Fijn dat alles goed gaat Cactus.
Namasté, is het armpje goed hersteld?

Hier gaat ook alles goed. Genieten met m’n meisje. Nog 2 maanden verlof!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2019 21:55

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oreo, wat zonde dat jullie kleine dame ook een koemelk allergie blijkt te hebben. Hoe gaat het de afgelopen dagen? Hebben jij of je man ook koemelk allergie, of is dat puur toeval dat broer en zus het beide hebben? De middelste bij ons heeft ook koemelk allergie, maar kwamen er pas na een jaar achter. Het blijft toch nog steeds altijd een zoeken naar wat ze wel en niet kan eten. Hoe gaat dat bij jullie zoon? Jammer dat het zo weinig genieten is zo met je verlof, ik kan me voorstellen dat het er allemaal wel flink in hakt. Ik hoop dat jullie snel weer de betere kant op gaan!

Cactus, verlof vliegt voorbij! Zijn de nachten nog veel gebroken?

Gympie, ja haar armpje gebruikt ze alsof er nooit wat mis mee was. Wel extra oefenen op buikligging, merk dat ze daar wat minder vlot mee is. Maar ze doet het gelukkig verder heel goed. Fijn dat bij jullie ook alles zogoed gaat! Lekker genieten nu!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Jun 2019 10:18

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Fijn te lezen dat het goed gaat met het armpje!

Hier is het een roerige tijd. S huilde veel en was heel onrustig. Het gaat langzaam masn steeds wat beter. Ik voel mij heel moe op alle vlakken een nu het wat beter gaat merk ik dat ik echt in de overleving heb gestaan. Er hoeft nu maar iets te gebeuren of ik breek of ontplof. Niet zo leuk dus.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2019 16:01

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik heb inderdaad iets gelezen over de problemen met S. Wat zonde ook dat het zo moeizaam gaat, het genieten is dan vast ook wel ver te zoeken. Hoe reageert grote zus op S? Gelukkig heb je nog even verlof, dat je in ieder geval nog even de tijd hebt om bij te komen. Het kost op deze manier zo ongelooflijk veel extra energie, bovenop alle zorgen die jullie dan ook hebben. Ik hoop dat jullie meisje snel wat lekkerder in haar vel zit en jullie weer wat mogen genieten!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 14 Jun 2019 18:06

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Nou, de ellende is hier nog niet voorbij. nu ben ik aan de beurt..
F. doet het supergoed, al moeten we maandag bij de kinderarts proberen voor elkaar te krijgen nog een paar maanden Neocate te krijgen. Zit nog een heel verhaal tussen, maar dat kost ff teveel moeite :)) Maar de KA wil haar op Pepti, wij niet. We hebben eindelijk een rustig kind dat als kool groeit (ze was laatst 55cm en 5,3 kilo). Maar elke keer als F. keihard huilt/gilt, slaan wij alledrie (S, vriend en ik) ongeveer op tilt. Iedereen is dan hyperalert en angstig. Bang voor wat er eerder was. En we zijn heel bang dat ze op Pepti gaat reageren. Maar dat willen we echt voorkomen.
Nou, dat en een heleboel andere zaken samen maken dat ik hard opweg ben naar een pnd. Dus ik heb gisteren de huisarts ingeschakeld en ik word doorverwezen naar een psych om de angst weg te krijgen. En zij gaat de KA bellen als die de Neocate weigert voor te schrijven.
Over 3 weken moet ik weer aan het werk. Ik zou niet weten hoe. Dat vliegt me enorm aan..

blegh!

En nou is ons meisje ook nog eens knetter verkouden. En mijn fotografie loopt niet zoals ik wil.. en en en en en en..
22112014 / 10042019
<<

Anoniem284

Bericht 23 Jul 2019 05:54

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hoe gaat het hier meiden?

Cactus weer begonnen met werken?
Namasté en Boerenkool, jullie draai gevonden?
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 23 Jul 2019 07:18

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jaaa, ik ben weer aan het werk. Volgende week nog en dan vakantie. Het is fijn om weer lekker aan het werk te zijn. Niets voor mij om thuis te zitten. Door de verbouwing is de woonkamer nu een stuk kleiner en kan ik ook niet lekker in de tuin zitten ofzo.

Met de kleine gaat het goed. Slaapt inmiddels een maandje door, dus ik heb niets te klagen. Vorige week de eerste prikjes gehad, gelukkig weinig last van.

Oreo, heftig zeg. Hoe gaat het nu?

Jip, hopelijk hebben jullie nu iets meer rust.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 23 Jul 2019 08:30

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hier gaat het goed! Ik geniet volop van ons dametje, heb over t algemeen meer werk aan de oudste 2 dan aan haar. Gister had ze wel een huildagje, dus ik hoop niet dat het al was dat ze last had van de warmte.. Want dat beloofd nog wat te worden komende dagen.

Ook heeft ze haar eerste prikjes vorige week gehad, ze is ondertussen alweer ruim 6kg en 59 cm. Hoofdje wordt extra in de gaten gehouden omdat haar schedelnaden voelbaar zijn en de groei een beetje leek af te buigen.

En hoe is het bij jullie Gympie? Al helemaal gewend aan het gezinnetje?

Cactus, snap dat het met verbouwingen lekker is om even uit de deur te gaan! En wat heerlijk dat ie al doorslaapt. Dat hebben we hier helaas sporadisch, maar dat komt vast ooit wel haha.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem284

Bericht 23 Jul 2019 11:38

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Fijn dat het werken bevalt, Cactus! Ik begin volgende week weer. In september hebben we weer 3 weken vakantie gelukkig! Ben benieuwd hoe het werken mij gaat bevallen. Ik vind het dubbel! Ik vind het thuis zijn echt heerlijk. Fijn dat jullie nachten goed gaan!

Fijn dat het goed gaat Namaste. Lijkt me wel vervelend die zorgen om haar hoofdje. Wij hebben onze draai helemaal gevonden. Echt heel erg happy. Doris heeft wel veel last van spugen, maar ik ben net over op andere voeding en dat lijkt beter te gaan. Verder is het een vrolijke zoete dame!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers