Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Bloempje

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 16 Okt 2013 11:31

Bericht 13 Nov 2013 12:57

Re: Het hardlooptopic

Bedankt voor jullie antwoorden!
Fijn dat ze daar nog aan doen. Lijkt me trouwens meer dan logisch dat als je geen schoenen bij hun koopt, ze er wel geld voor vragen. Het ging mij er om of ze ook een analyse doen zonder dat je daar schoenen koopt. :-)

Lijkt mij inderdaad super lekker hardloopweer! Succes iedereen weer. :thumbup:
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 14:16

Re: Het hardlooptopic

Ik heb er ook weleens aan gedacht om ze dan op internet voor 20 euro goedkoper te kopen, na een analyse gehad te hebben, maar dat voelde toch niet helemaal fair. Ze doen zo hun best voor je in die winkels en er lopen echt mensen die er verstand van hebben, daar wil ik dan best wat voor betalen. Daarnaast kun je terugkomen mocht er iets met je schoenen aan de hand zijn.

Ik heb eens gehad dat ik mijn schoenen ging testen maar dat ik na een minuut of tien lopen vreselijke kramp in mijn tenen kreeg. Veters losser, etc. maar het bleef maar rot zitten en het was gewoon echt geen goede schoen voor mij.
Toen ben ik teruggegaan en hebben ze me wederom heel goed geholpen en een andere schoen aangemeten, allemaal voor niks! Nieuwe schoenen waren duurder, maar ik hoefde niet eens bij te betalen, omdat ze het zo rot voor me vonden.

Uiteraard ben ik nu een trouwe klant bij die zaak!
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 14:19

Re: Het hardlooptopic

... en ik ben net terug van weer een rondje hobbelen. Lekker zonnig weer, echt prachtig in de bossen. 10 minuten ingelopen, daarna 4x 8 minuten op wedstrijdtempo (= ongeveer 10 km per uur)en tussendoor steeds 2 minuten dribbelen op een laag tempo. Aaneensluitend 10 minuten uitgelopen, waardoor ik toch weer een vol uur heb hardgelopen!

Vrijdag staat een loopje van 60 minuten op het programma, volgende week is een rustige week met aan het einde een testloop van 10 km. Spannend!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 13 Nov 2013 15:15

Re: Het hardlooptopic

Audrey schreef:
YOLO! schreef:
Audrey schreef:Ik ga 21 december trouwens meedoen aan de santarun. 2,5 km hardlopen in kerstvrouwpakje voor serious request :cheering:

Geweldig! Hoe kom je daarbij? Waar is dat?


Is in Leeuwarden, de start is naast het glazenhuis. http://www.leeuwarden.rotarysantarun.nl


Geweldig :thumbup:
Ik denk dat ik me ook in ga schrijven :dance:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 13 Nov 2013 21:34

Re: Het hardlooptopic

Leuk Pandora! Jij woont toch in B. En je oudste haar naam begint met een F?


Ik ben niet helemaal fit en had totaal geen zin maar ben toch gaan hardlopen. En het ging verrassend goed; 7,5 km gedaan in 45 minuten. Lekker rustig loopje. Humeur is er gelukkig ook van opgeknapt, ik was stik chagrijnig.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 14 Nov 2013 11:37

Re: Het hardlooptopic

Audrey schreef:Leuk Pandora! Jij woont toch in B. En je oudste haar naam begint met een F?


Ik ben niet helemaal fit en had totaal geen zin maar ben toch gaan hardlopen. En het ging verrassend goed; 7,5 km gedaan in 45 minuten. Lekker rustig loopje. Humeur is er gelukkig ook van opgeknapt, ik was stik chagrijnig.


Ja, klopt bijna. Ik woon in S. Klein dorpje naast B. En onze oudste heet inderdaad F.
Waar woon jij dan? kennen wij elkaar?

Ik ben ook snot verkouden maar heb dinsdagavond ook heerlijk getraind, vanmiddag weer even lekker stukje voor mezelf lopen. Schat zo'n 5 kilometer want wil voor donker eigenlijk weer thuis zijn.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 14 Nov 2013 18:24

Re: Het hardlooptopic

Kennen is een groot woord pandora. Maar op het oude forum was ik Aukje (ook nog een tijdje Famke). We hebben samen in trouwtopic gezeten en hadden elkaar op hyves. Ik woon in D.rachten.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2013 19:57

Re: Het hardlooptopic

Vanmiddag na het werk heb ik een rondje van bijna 8 km gelopen. Het ging heerlijk, al liep ik op het laatst in het donker. Ik had gelukkig wel een band met lichtjes om m'n arm en reflecterend hesje aan.
Ik dacht slim te zijn en een 'rustig' weggetje binnendoor te nemen, maar er reden hartstikke veel auto's. Ik had al gehoord dat die weg als een sluiproute werd gebruikt, maar ik dacht dat het wel meeviel. Nee dus. Ik vind het lastig als ik steeds de berm in moet omdat er auto's langs moeten, het is maar een smal weggetje.

Lopen jullie buiten de bebouwde kom als het donker is? Ik moet zeggen dat ik daar geen problemen mee heb, al had ik laatst een beetje een te donker weggetje genomen. Ik kon mijn benen bijna niet eens meer zien. Ik dacht dat er wel lantaarns langs die weg stonden, nee dus.. Maar dat weerhoudt me niet om daar toch langs te gaan. Ik vind het op één of andere manier ook wel fijn om in het donker te lopen.
<<

Anoniem44

Bericht 15 Nov 2013 20:03

Re: Het hardlooptopic

Ik wilde vandaag eigenlijk ook nog gaan lopen, maar toen ik eindelijk thuiskwam van mijn werk (na een dag van 11 uur) was het al donker en ik vind door het donker lopen niet leuk en ook best eng. Zelf als ik dwars door de stad loop vind ik het gewoon niet fijn, omdat ik dan zoveel commentaar krijg van mannen. Ik voel me daar heel ongemakkelijk bij, omdat ik juist hardloop om lekker te ontspannen en me af te sluiten van de rest van de wereld. Hoe ervaren jullie dat?

Dan morgen maar, er staat een rustig duurloopje van 60 minuten op het programma.
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 20:06

Re: Het hardlooptopic

Ik kan mijn rondje door het natuurgebied niet maken, veel te donker. Verder loop ik wel in mijn eentje als het donker is, anders kan ik helemaal niet meer trainen na het werk...
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2013 20:13

Re: Het hardlooptopic

Ik ben niet bang in het donker, ook nooit geweest.
Rationeel kan ik bedenken dat het gevaarlijk kan zijn, maar gevoelsmatig heb ik daar geen last van, dus ga ik dan ook gewoon in het donker lopen.

Ik heb nooit last van commentaar van mensen/mannen. Ik woon in een klein dorp en de enigen die wel eens commentaar leveren zijn de oude mannetjes op de leugenbank als ik daar voorbij loop. Maar ik hoor nooit precies wat ze zeggen omdat ik mijn oordopjes met muziek in heb, haha.

Ik vertel mijn vriend altijd wel waar ik langs ga en hoe lang ik weg denk te blijven. Dan weet hij waar hij moet zoeken als ik niet thuis kom.
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 20:17

Re: Het hardlooptopic

Ik krijg eigenlijk ook nooit geen commentaar. Ja in de zomer van pubermeisjes, dat ik dikke vette -niet te herhalen woord- blubberbillen had. Toen stak ik mijn middelvinger op,tja doe ik nooit, kwamen ze achter mij aangerend. Ik ben stug door blijven open en hield het langer vol dan hun ;-)
<<

Anoniem44

Bericht 15 Nov 2013 20:23

Re: Het hardlooptopic

Ik ben niet bang voor het donker an sich, totaal niet, maar ik ga echt niet hier de stad uitrennen en in de natuurgebieden waar ik overdag loop, dat is gewoon echt gevaarlijk. In mijn stad krijg ik wel regelmatig commentaar, natuurlijk probeer ik het wel te negeren en zet ik mijn muziek hard aan, maar toch vind ik het geen fijn gevoel. Het lijkt soms wel een vleeskeuring... als ik ergens geen zin in heb na een dag hard werken dan zijn het sneue mannetjes die zo nodig hun mening over mijn lichaam moeten uitkramen. Ik ben dan gewoon echt toe aan ontspanning.

Ik zit er sterk over te denken om voor de maanden december, januari en februari een sportschool abonnement te nemen, ook wel leuk voor de afwisseling en ik heb een hekel aan die koude maanden...
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 20:49

Re: Het hardlooptopic

Ik zou me daar dus echt helemaal 0% iets van aantrekken...

Ik vind de kou juist heerlijk! Lekker in de krakende sneeuw! Bevroren wimpers, damp van je af zien komen.
Laatst gewijzigd door Anoniem38 op 16 Nov 2013 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 15 Nov 2013 20:57

Re: Het hardlooptopic

Ik loop ook altijd door hoor in de winter, zelfs in de sneeuw enzo, maar je moet er wel tijd voor hebben. Ik ga sowieso door met het uitbouwen van mijn lange duurloop, maar die doe ik dan overdag in het weekend. Doordat ik vrij veel werk en het nu al om half 5 's middags donker wordt vul ik mijn looptrainingen in de winter dan liever aan met spinning/ cardio/krachttraining en yoga in de sportschool, die is tot 23.00 open.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2013 21:04

Re: Het hardlooptopic

whaha Jip, zijn je haren nou ook bevroren op die foto?

Ik loop overigens juist graag in het donker (en de kou). Héérlijk! Maar ik ben bang om met de sneeuw te lopen, zeker als er al mensen overheen zijn gelopen. Dan ben ik bang dat ik mijn lichaam om zeep help. Eén val en ik kan weer overnieuw beginnen met revalideren.

Hier gisteren de eerste hardlooptraining gehad. Auw auw auw auw AUW! Ik heb spierpijn! We zijn maar met 4 dames en een trainer. Gisteren was voor de trainer testen hoe ver we zijn zodat hij daar zijn training op kan aanpassen. Ik ben niet alleen de jongste, maar ook het meest "ontwikkeld" in het hardlopen. Dus dat is wel een uitdaging. Qua conditie kan ik meer hebben, maar qua spierkracht niet. De aankomende 16 weken gaan we vooral veel op conditie en spierkracht richten.

Hebben jullie nog advies? Ik verrek echt van de spierpijn in mijn benen, maar ik zou heel graag morgen een rondje gaan hardlopen. kort rondje, 18 minuten, in een schema 1-(1)-1-(1)-2-(2)-2-(2)-3-(3) Niet op mijn gewenste tempo, maar iets langzamer. Of is dat met de spierpijn niet slim?

Oh, en wat is jullie warming-up? Doen jullie daar aan? Zo ja, hoe dan?
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 21:10

Re: Het hardlooptopic

Huh, net zeg je toch dat je liever niet in het donker loopt ED? Dat heeft niks met de tijd die je ervoor hebt te maken..
Ik moet gewoon trainen, ik train zo'n 15 uur in de week (deze maand nog niet), dus of het nou donker is of niet...ik ga gewoon.

Jaaaa mijn wimpers en haren waren bevroren!

Lopen met spierpijn in een rustig tempo kan prima. Sporten bevorderd de doorbloeding in de spieren en zo kom je sneller van je spierpijn af. Mijn warming up bestaat uit 10/15minuten rustig inlopen en dan ga ik door naar het programma. Ik doe nooit rekoefeningen of loopscholing. Rekken is bewezen niet effectief (mits je blessurevrij bent) en door te lopen op verschillende ondergronden train ik op die manier mijn looppas.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Nov 2013 21:15

Re: Het hardlooptopic

Ik doe niet echt aan een warming-up. In het begin loop ik wat rustiger, maar ik zit al vrij snel op mijn normale tempo.

Ik loop veel liever in het licht dan in het donker. Bovendien kan ik in het donker geen grote ronde lopen, want dan moet ik het dorp uit en dat doe ik in het donker liever niet. Daarom komt het er in de wintermaanden vaak op neer dat ik vooral in het weekend overdag loop of soms een keer 's ochtends of aan het eind van de middag doordeweeks als ik niet hoef te werken. Ik vul mijn hardlooptrainingen aan met lessen in de sportschool: spinning, steps en soms total body conditioning.

@Jip83: wat een gave foto!
<<

Anoniem44

Bericht 15 Nov 2013 21:18

Re: Het hardlooptopic

In de winter loop je al snel in het donker, want als ik naar mijn werk ga is het donker en als ik terugga alweer! De tijd om te lopen in het licht is daardoor beperkter dan in de zomer. Snap je? In de zomer kan ik gemakkelijk tot 5 uur werken, dan vroeg eten om een uur of 6 en dan om 9 uur 's avonds nog eens een rondje gaan lopen in het licht! Dat vind ik zóó heerlijk, dat die dagen zo lang duren.

Vandaar dat ik er in de winter vaak voor kies om voor 3 maanden lid te worden van een sportschool. Doordeweeks kan ik dan spinnen en cardio/krachttraining en yoga doen, 's avonds en in het weekend heb ik overdag op zondag altijd wel tijd om mijn lange duurloop uit te breiden.
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 21:24

Re: Het hardlooptopic

Ja ik snap je en ik snap je niet ;) als je terugleest dan spreek je jezelf (onbewust gok ik) tegen. Of ik lees het niet goed.

Ik ga en kom ook thuis in het donker... Behalve op maandag en donderdagochtend. Dan werk ik in de avond. Ik vind het veel prettiger om eerst te trainen en dan pas te eten ipv nog eens om 21:00 gaan trainen. Ik fiets nu doordeweeks wel binnen, verschrikkelijk. Zwemmen kan nu natuurlijk ook niet buiten omdat t veel te koud is. En de sportschool...ik moet er niet aan denken. Dan liever in t donker een frisse neus halen!
<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2013 21:49

Re: Het hardlooptopic

Hmm, ja dat rekken niet bewezen effectief is, dat heeft mijn fysio idd ook wel eens gezegd. Qua warming up deden we rustig dribbelen, knieheffen, hakken-billen, zijwaarts, huppelend (hoog) met armen zwaaien en kleine, korte sprintjes. Ik zie het mezelf nog niet zo snel doen thuis, vandaar :)

Het donker vind ik dus echt lekker om te lopen. Ik loop dan helemaal in mijn eigen wereld en vind dat veel fijner dan in het licht lopen. Bovendien staat donker gelijk aan kou en ik loop graag buiten als het koud is.

Oh ja, nog een vraag. Hebben jullie thermo/sport onderkleding? Zo ja: welk merk? Ik had gisteravond mijn lange loopbroek aan, mijn -dunne- windstopper, een shirt met korte mouwen en een dun petje. En ik had het gewoon koud. Morgen wil ik dus graag gaan kijken voor onderkleding, maar wil me niet blind staren op 1 merk in de winkel. Iemand tips? Namen/merken/voorbeelden/andere adviezen?
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 21:53

Re: Het hardlooptopic

Plutosport.nl lekker betaalbaar! Ik heb van Craft.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2013 22:03

Re: Het hardlooptopic

heb je een linkje van wat jij van craft hebt? ik lijkt niet te kunnen vinden wat ik zoek, of ik gebruik gewoon de verkeerde zoektermen...
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 22:08

Re: Het hardlooptopic

Thermisch ondergoed / thermo ondergoed / thermo kleding? Craft, odlo. Decathlon heeft het ook van eigen merk.
Die van de lidle vind ik kriebelen.
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 22:10

Re: Het hardlooptopic

VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers